Strona 141 z 144

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 28 lis 2023, 22:28
autor: Twmastersky
fik pisze:
28 lis 2023, 16:02
Przecież tam jest tylko szkoła, ze swojej natury nieczynna w DS, jak również dosłownie kilka domów z mozliwością dojścia do Jarzębinowej lub Zdziarskiej. Więcej sensu miałoby przekierowanie 326 przez Verdiego.

Tylko że na tej Zdziarskiej też zostało tylko nieszczęsne 234, a tam zbierała się cała chmara ludzi ze wschodniej części ulicy często dochodząca 1-2km do normalnych autobusów.

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 29 lis 2023, 9:46
autor: fik
Bastian pisze:
28 lis 2023, 18:24
No właśnie, kładka się zmarnuje...

Przecież nikt chyba nie postuluje likwidacji lekcji WF 8-(

Twmastersky pisze:
28 lis 2023, 22:28
fik pisze:
28 lis 2023, 16:02
Przecież tam jest tylko szkoła, ze swojej natury nieczynna w DS, jak również dosłownie kilka domów z mozliwością dojścia do Jarzębinowej lub Zdziarskiej. Więcej sensu miałoby przekierowanie 326 przez Verdiego.

Tylko że na tej Zdziarskiej też zostało tylko nieszczęsne 234, a tam zbierała się cała chmara ludzi ze wschodniej części ulicy często dochodząca 1-2km do normalnych autobusów.
Wbrew pozorom, 234 też jest całkiem normalną linią. Zdaję sobie sprawę, że te wszystkie łanowe osiedla Olesin i Słoneczne Poranki istnieją, ale mimo wszystko uważam że obsługa bardzo dużego (jak na lokalne warunki) blokowiska przy Verdiego jest istotniejsza niż osiedli szeregowców - zwłaszcza, że poziom zamożności mieszkańców obu rejonów nieco się pewnie różni i spodziewałbym się zupełnie innego udziału podróży zbiorkomem w obu miejscach.

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 29 lis 2023, 14:32
autor: CafeKaskada
Blokowisko przy Verdiego ma już 3 linie dowożące do metra, więc myślę, że dodatkowa linia zwiedzająca dzielnicę i dowożąca najwyżej do innych autobusów lub do tramwaju nie jest im potrzebna, a dla mieszkańców Augustowa oznaczałoby to jeszcze więcej kręcenia.

Natomiast w kwestii 326, to myślę, że samej trasy w tym rejonie nie ma co zmieniać, tym bardziej, że słyszałem, że niektórzy mieszkańcy mają żal o zabranie 134 z przystanku Zdziarska, a moim zdaniem nie wszystko musi iść na Verdiego. Jak już przy 326 jesteśmy, to jak myślicie, czy taka długa trasa tej linii faktycznie jest potrzebna? Czy nie byłoby lepiej tego 326 podzielić i przywrócić jej starą trasę, a na trasie Olesin - Metro Bródno uruchomić np. 334?

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 29 lis 2023, 14:36
autor: Jurand
CafeKaskada pisze:
29 lis 2023, 14:32
Blokowisko przy Verdiego ma już 3 linie dowożące do metra, więc myślę, że dodatkowa linia zwiedzająca dzielnicę i dowożąca najwyżej do innych autobusów lub do tramwaju nie jest im potrzebna, a dla mieszkańców Augustowa oznaczałoby to jeszcze więcej kręcenia.

Natomiast w kwestii 326, to myślę, że samej trasy w tym rejonie nie ma co zmieniać, tym bardziej, że słyszałem, że niektórzy mieszkańcy mają żal o zabranie 134 z przystanku Zdziarska, a moim zdaniem nie wszystko musi iść na Verdiego. Jak już przy 326 jesteśmy, to czy ktoś może się wypowiedzieć, czy taka długa trasa tej linii faktycznie jest potrzebna? Czy nie byłoby lepiej tego 326 podzielić i przywrócić jej starą trasę, a na trasie Olesin - Metro Bródno uruchomić np. 334?
326 jak najbardziej powinno wrócić na starą trasę, a wzmocnione 226 powinno ją zastąpić na Białołęckim odcinku

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 29 lis 2023, 15:15
autor: CafeKaskada
226 akurat nie za bardzo może zastąpić 326, bo musiałoby albo zostać skądś wycofane, albo bardzo krążyć. Ja to bym raczej uruchomił jakieś 334, które by jeździło z Olesina i dalej jak 326 do Metra Bródno. Może by i to był lekki dubel 226, ale z drugiej strony 326 obecnie funkcjonuje tak samo, a biorąc pod uwagę liczbę ulic do obsłużenia w tamtym rejonie, to może być jedyna opcja.

Ale niezależnie od tego, jak to rozwiązać, pojawia się pytanie, czy na Olesinie zmieści się 5 linii?

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 29 lis 2023, 15:23
autor: ashir
Na Olesinie to jest nadpodaż linii.

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 29 lis 2023, 15:33
autor: Bastian
Trudno żeby jej nie było, skoro to jedyna poważniejsza pętla na pół (no dobra, ćwierć) dzielnicy.

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 29 lis 2023, 16:27
autor: fik
Augustów nic powagą Olesinowi nie ustępuje.

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 29 lis 2023, 18:14
autor: Jurand
CafeKaskada pisze:
29 lis 2023, 15:15
226 akurat nie za bardzo może zastąpić 326, bo musiałoby albo zostać skądś wycofane, albo bardzo krążyć. Ja to bym raczej uruchomił jakieś 334, które by jeździło z Olesina i dalej jak 326 do Metra Bródno. Może by i to był lekki dubel 226, ale z drugiej strony 326 obecnie funkcjonuje tak samo, a biorąc pod uwagę liczbę ulic do obsłużenia w tamtym rejonie, to może być jedyna opcja.

Ale niezależnie od tego, jak to rozwiązać, pojawia się pytanie, czy na Olesinie zmieści się 5 linii?
No to 314 zawsze można zabrać z Olesina i puścić Ruskowym na Augustów przez Verdiego (ta linia i tak codziennie jest na sterowaniu, więc dodatkowe 5km jej nie zaszkodzi).
326 na starą trasę i 134 również, prosto Ruskowym z pominięciem Verdiego.
226 wzmocnione, tak jak to było przed wakacjami.

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 29 lis 2023, 18:51
autor: Wolfchen
ashir pisze:
29 lis 2023, 15:23
Na Olesinie to jest nadpodaż linii.
Na Regatach trochę linii ludzi mieszka, zaś na rubieżach Warszawy w tamtym rejonie pętli trochę brakuje. I w sumie przez brak planu i zabudowę gdzie się da - raczej trudno z tym coś sensownego zrobić.

EDIT: Się rypłem, to poprawiłem :P

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 29 lis 2023, 18:54
autor: KwZ
Linie mieszkają czy ludzie mieszkają?

Czy oba? :P

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 29 lis 2023, 19:02
autor: Jurand
KwZ pisze:
29 lis 2023, 18:54
Linie mieszkają czy ludzie mieszkają?

Czy oba? :P
Regaty to potrafią już przed 6 rano 326 zatowarować pod sufit, w kierunku Marymontu.

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 29 lis 2023, 21:54
autor: Wiliam
Poczułem się ogromnie uprzywilejowany że o tej godzinie mogę się jeszcze obkręcać pod kołdrą :)

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 29 lis 2023, 22:39
autor: CafeKaskada
Jurand pisze:
29 lis 2023, 18:14
No to 314 zawsze można zabrać z Olesina i puścić Ruskowym na Augustów przez Verdiego (ta linia i tak codziennie jest na sterowaniu, więc dodatkowe 5km jej nie zaszkodzi).
326 na starą trasę i 134 również, prosto Ruskowym z pominięciem Verdiego.
226 wzmocnione, tak jak to było przed wakacjami.
Tylko, że przekierowanie 314, jak i jakiejkolwiek innej linii z Olesina na Augustów wiązałoby się z dodaniem kilku kilometrów, na których linia miałaby raczej małe wykorzystanie, bo by krążyła. No i nie zapominajmy, że przy pętli Olesin też mieszkają ludzie, którzy z tych autobusów korzystają. Moim zdaniem najlepszą opcją jest po prostu przebudowa pętli Olesin tak, żeby pomieściła więcej autobusów.

Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

: 30 lis 2023, 6:33
autor: Jurand
CafeKaskada pisze:
29 lis 2023, 22:39
Jurand pisze:
29 lis 2023, 18:14
No to 314 zawsze można zabrać z Olesina i puścić Ruskowym na Augustów przez Verdiego (ta linia i tak codziennie jest na sterowaniu, więc dodatkowe 5km jej nie zaszkodzi).
326 na starą trasę i 134 również, prosto Ruskowym z pominięciem Verdiego.
226 wzmocnione, tak jak to było przed wakacjami.
Tylko, że przekierowanie 314, jak i jakiejkolwiek innej linii z Olesina na Augustów wiązałoby się z dodaniem kilku kilometrów, na których linia miałaby raczej małe wykorzystanie, bo by krążyła. No i nie zapominajmy, że przy pętli Olesin też mieszkają ludzie, którzy z tych autobusów korzystają. Moim zdaniem najlepszą opcją jest po prostu przebudowa pętli Olesin tak, żeby pomieściła więcej autobusów.
326 na odcinku od Kobiałki do Zdziarskiej też ma małe wykorzystanie, a mimo to jedzie Ruskowym.