Buspasy
: 02 sty 2020, 18:13
Jeszcze raz: na KAŻDEJ trzypasmówce jeden z pasów powinien być tylko dla komunikacji zbiorowej. Na każdej.
Jeśli chodzi o Wybrzeże Gdyńskie, to Wisłostrada to jest w ogóle osobny przypadek, bo tę abominację należy zakopać w tunelach, a że na przykładzie tylko jednego przystanku w tunelu samochodowym wiemy, że korzystanie z takowych jest niewygodne, nieprzyjemne i szkodliwe dla słuchu, to gdyby Warszawa miała takie same ambicje tramwajowe jak potężnie zadłużony Berlin, albo choćby nawet Wrocław, Kraków i Gdańsk, to zajmowano by się projektowaniem na uwolnionej powierzchni eleganckiego, mało ingerującego w krajobraz, jak najlepiej skomunikowanego z innymi środkami komunikacji (np. od Grodzkiej na południe Dobrą - Zajęczą - Wybrzeżem - wzdłuż nasypu linii średnicowej - Solcem - Wisłostradą - obsługa sporej części Powiśla i powiązanie ze stacją metra CNK i planowaną stacją kolejową Warszawa Solec) torowiska.
KIEROWCY GO NIENAWIDZĄ!!!Glonojad pisze: ↑02 sty 2020, 19:56Przepustowość jednego pasa ruchu na godzinę zielonego to 1600-1800 pojazdów. Czyli przy drodze kolizyjnej z pierwszeństwem koło 1000, czyli 1500 pasażerów, czyli jakieś 12-15 autobusów na godzinę (przegubowych).
Wniosek: na każdej trzypasmówce, na której jest co najmniej 15 autobusów na godzinę, powinien być wyznaczony buspas. Kryterium jasne, proste, logiczne udowodnione. Na bezkolizyjnych można dać wartość 20-24.
Na klawiaturę cisną mi się obelgi. 4 min na średnicy kolejowej to jest mało?
Specjalnie dla umysłu TGM-a napiszę: to jest ironia.
Co? Co ma kolej do bus-pasów?
Może trochę przesadziłem, ale na Sobieskiego czy Czerniakowskiej te 50 kursów na godzinę można naliczyć. A na Jerozolimskich od Emilii do Marszałkowskiej...Specjalnie dla umysłu TGM-a napiszę: to jest ironia.
TGM - i jeszcze zadanie dla ciebie: wypisz mi przystanki w Warszawie, gdzie jest 60+ kursów na godzinę szczytu. TŁ i północny wlot Babki, coś jeszcze?
Wniosek niby taki, że na każdej trzypasmówce jeżdżą same przeguby po minimum 100 pasażerów. Jakoś wozy na 166 się z tego wyłamują .Glonojad pisze: ↑02 sty 2020, 19:56Przepustowość jednego pasa ruchu na godzinę zielonego to 1600-1800 pojazdów. Czyli przy drodze kolizyjnej z pierwszeństwem koło 1000, czyli 1500 pasażerów, czyli jakieś 12-15 autobusów na godzinę (przegubowych).
Wniosek: na każdej trzypasmówce, na której jest co najmniej 15 autobusów na godzinę, powinien być wyznaczony buspas. Kryterium jasne, proste, logiczne udowodnione. Na bezkolizyjnych można dać wartość 20-24.
Skoro nawet PLK chciałoby wyciągnąć z tej linii więcej, to bez kozery odpowiem: TAK.
No do Popularnej by się przydał. Szczególnie w kierunku centrum przed skrzyżowaniem ze Śmigłowca.
Za to niektóre mają po 150 i się wyrównuje. Czepianie się pojedynczych linii świadczy tylko o tym, ze nie jesteś w stanie obalić logiki generalnej.TGM pisze: ↑03 sty 2020, 23:34Wniosek niby taki, że na każdej trzypasmówce jeżdżą same przeguby po minimum 100 pasażerów. Jakoś wozy na 166 się z tego wyłamują .Glonojad pisze: ↑02 sty 2020, 19:56Przepustowość jednego pasa ruchu na godzinę zielonego to 1600-1800 pojazdów. Czyli przy drodze kolizyjnej z pierwszeństwem koło 1000, czyli 1500 pasażerów, czyli jakieś 12-15 autobusów na godzinę (przegubowych).
Wniosek: na każdej trzypasmówce, na której jest co najmniej 15 autobusów na godzinę, powinien być wyznaczony buspas. Kryterium jasne, proste, logiczne udowodnione. Na bezkolizyjnych można dać wartość 20-24.
Szczególnie że to obliczenia oparte tylko na (świętej) przepustowości, a jeszcze do tego dochodzi mniejsze zanieczyszczenie powietrza i przestrzeni (bo autobusy nie parkują zagracając chodniki i ulice).
Zgadzam się, żeby przydałoby się więcej. Gdyby tylko to było technicznie możliwe. Mimo to twierdzę, że takt 4 min - chyba najwyższy w Polsce - to sporo.
Częstotliwość - o niej piszemy.
Owszem, przesadziłeś.