Strona 143 z 150

Buspasy

: 02 sty 2020, 18:13
autor: Łukasz
Jeszcze raz: na KAŻDEJ trzypasmówce jeden z pasów powinien być tylko dla komunikacji zbiorowej. Na każdej.

Buspasy

: 02 sty 2020, 18:17
autor: TGM
Wybrzeże Gdyńskie na wysokości lasu :D . Bardziej: na każdej trzypasmówce powinna być odpowiednie komunikacja miejska. Skoro jest duże zapotrzebowanie na transport, to i niech będzie to też transport zbiorowy.

Buspasy

: 02 sty 2020, 19:56
autor: Glonojad
Przepustowość jednego pasa ruchu na godzinę zielonego to 1600-1800 pojazdów. Czyli przy drodze kolizyjnej z pierwszeństwem koło 1000, czyli 1500 pasażerów, czyli jakieś 12-15 autobusów na godzinę (przegubowych).

Wniosek: na każdej trzypasmówce, na której jest co najmniej 15 autobusów na godzinę, powinien być wyznaczony buspas. Kryterium jasne, proste, logiczne udowodnione. Na bezkolizyjnych można dać wartość 20-24.

Buspasy

: 02 sty 2020, 21:20
autor: Yelonker
TGM pisze:
02 sty 2020, 18:17
Wybrzeże Gdyńskie na wysokości lasu :D . Bardziej: na każdej trzypasmówce powinna być odpowiednie komunikacja miejska. Skoro jest duże zapotrzebowanie na transport, to i niech będzie to też transport zbiorowy.
Jeśli chodzi o Wybrzeże Gdyńskie, to Wisłostrada to jest w ogóle osobny przypadek, bo tę abominację należy zakopać w tunelach, a że na przykładzie tylko jednego przystanku w tunelu samochodowym wiemy, że korzystanie z takowych jest niewygodne, nieprzyjemne i szkodliwe dla słuchu, to gdyby Warszawa miała takie same ambicje tramwajowe jak potężnie zadłużony Berlin, albo choćby nawet Wrocław, Kraków i Gdańsk, to zajmowano by się projektowaniem na uwolnionej powierzchni eleganckiego, mało ingerującego w krajobraz, jak najlepiej skomunikowanego z innymi środkami komunikacji (np. od Grodzkiej na południe Dobrą - Zajęczą - Wybrzeżem - wzdłuż nasypu linii średnicowej - Solcem - Wisłostradą - obsługa sporej części Powiśla i powiązanie ze stacją metra CNK i planowaną stacją kolejową Warszawa Solec) torowiska.

Jednak w stolicy niestety tramwaje można budować tylko środkiem minimum dwupasmowych ulic dla samochodów, więc pewnie by to nie przeszło. Choćby projekt Traktu Królewskiego jako deptaka tramwajowego w stylu zachodnim, ale zrealizowanego też choćby na poznańskim Świętym Marcinie został najpierw całkowicie udupiony przez antytramwajowego pana konserwatora, a później łaskawie ograniczony do tramwaju na akumulatorze, bo przecież zawieszenie na budynkach sieci trakcyjnej tak jak przed wojną, czyli w czasach, gdy ta ulica zarówno przez znaczenie dla funkcjonowania miasta, jak i architekturę była zdecydowanie bardziej reprezentacyjna, byłoby takie niezabytkowe. Patrząc na ten przykład, wymaganie od miasta jakiegokolwiek innowacyjnego myślenia to zbyt wiele.
Glonojad pisze:
02 sty 2020, 19:56
Przepustowość jednego pasa ruchu na godzinę zielonego to 1600-1800 pojazdów. Czyli przy drodze kolizyjnej z pierwszeństwem koło 1000, czyli 1500 pasażerów, czyli jakieś 12-15 autobusów na godzinę (przegubowych).

Wniosek: na każdej trzypasmówce, na której jest co najmniej 15 autobusów na godzinę, powinien być wyznaczony buspas. Kryterium jasne, proste, logiczne udowodnione. Na bezkolizyjnych można dać wartość 20-24.
KIEROWCY GO NIENAWIDZĄ!!!
Jednym prostym trikiem utrudnił im życie na rzecz PLEBSU W AUTOBUSACH [ZDJĘCIA]

Na poważnie, wedle tego kryterium potrzebujemy ciągłego buspasa w dwie strony na Alejach Jerozolimskich co najmniej od RZS na wschód, na Czerniakowskiej i Powsińskiej, jak również na ulicach znajdujących się w bliższych lub dalszych, częściej bardzo dalekich i niesprecyzowanych planach na trasy tramwajowe - np. Modlińska, Puławska w stronę Piaseczna i aleja Wilanowska. Problem jest jednak w tym, że największe korki występują na arteriach zarządzanych przez GDDKiA - Toruńskiej, ciągu Łopuszańska-Hynka-Sasanki i Alei Prymasa Tysiąclecia. O ile w ciągu tej ostatniej ma powstać buspas w tym roku, a docelowy przebieg S7 jest już w budowie (zresztą nawet teraz nie ma żadnego racjonalnego uzasadnienia dla utrzymywania zarządzania tym odcinkiem przez Gdakę), to zmuszenie kierowców do jakichkolwiek ustępstw na dwóch pierwszych graniczyłoby z niemożliwością, chyba że przez dobudowę pasa przeznaczonego dla autobusów. Poza tym obciążenie komunikacji miejskiej jest tam takie, że tam potrzeba transportu szynowego, zresztą według projektu MJN na M3 i Trzaskowskiego na południową linię obwodową metra kolejka podziemna znalazła się pod oboma tymi ciągami.

Buspasy

: 02 sty 2020, 21:50
autor: Solaris U10
GDDKiA zarządza wyłącznie drogami ekspresowymi, pozostałe krajówki są w gestii miasta.

Buspasy

: 03 sty 2020, 13:52
autor: KwZ
TGM pisze:
02 sty 2020, 18:08
Jak dla mnie to to jest bardzo mało aby raz na cztery minuty coś przejechało.
#-o #-o Na klawiaturę cisną mi się obelgi. 4 min na średnicy kolejowej to jest mało?
Yelonker pisze:
02 sty 2020, 21:20
KIEROWCY GO NIENAWIDZĄ!!!
Jednym prostym trikiem utrudnił im życie na rzecz PLEBSU W AUTOBUSACH [ZDJĘCIA]
Specjalnie dla umysłu TGM-a napiszę: to jest ironia.

TGM - i jeszcze zadanie dla ciebie: wypisz mi przystanki w Warszawie, gdzie jest 60+ kursów na godzinę szczytu. TŁ i północny wlot Babki, coś jeszcze?

Buspasy

: 03 sty 2020, 13:56
autor: pawcio
KwZ pisze:
03 sty 2020, 13:52
4 min na średnicy kolejowej to jest mało?
No przydałoby się więcej.

Buspasy

: 03 sty 2020, 18:48
autor: Glonojad
A jednak - przegubowy autobus co 4 minuty wiezie więcej ludzi, niż sznur samochodów w korku na pasie obok.

Co do Powiśla - wydaje mi się, że tramwaj powinien iść tam raczej zabudową, nie bulwarem.

Buspasy

: 03 sty 2020, 23:29
autor: TGM
KwZ pisze:
03 sty 2020, 13:52
TGM pisze:
02 sty 2020, 18:08
Jak dla mnie to to jest bardzo mało aby raz na cztery minuty coś przejechało.
#-o #-o Na klawiaturę cisną mi się obelgi. 4 min na średnicy kolejowej to jest mało?
Co? Co ma kolej do bus-pasów?
Yelonker pisze:
02 sty 2020, 21:20
KIEROWCY GO NIENAWIDZĄ!!!
Jednym prostym trikiem utrudnił im życie na rzecz PLEBSU W AUTOBUSACH [ZDJĘCIA]
Specjalnie dla umysłu TGM-a napiszę: to jest ironia.

TGM - i jeszcze zadanie dla ciebie: wypisz mi przystanki w Warszawie, gdzie jest 60+ kursów na godzinę szczytu. TŁ i północny wlot Babki, coś jeszcze?
Może trochę przesadziłem, ale na Sobieskiego czy Czerniakowskiej te 50 kursów na godzinę można naliczyć. A na Jerozolimskich od Emilii do Marszałkowskiej... :roll:

Buspasy

: 03 sty 2020, 23:34
autor: TGM
Glonojad pisze:
02 sty 2020, 19:56
Przepustowość jednego pasa ruchu na godzinę zielonego to 1600-1800 pojazdów. Czyli przy drodze kolizyjnej z pierwszeństwem koło 1000, czyli 1500 pasażerów, czyli jakieś 12-15 autobusów na godzinę (przegubowych).

Wniosek: na każdej trzypasmówce, na której jest co najmniej 15 autobusów na godzinę, powinien być wyznaczony buspas. Kryterium jasne, proste, logiczne udowodnione. Na bezkolizyjnych można dać wartość 20-24.
Wniosek niby taki, że na każdej trzypasmówce jeżdżą same przeguby po minimum 100 pasażerów. Jakoś wozy na 166 się z tego wyłamują :P .

Buspasy

: 04 sty 2020, 1:31
autor: Gdynianin
KwZ pisze:
03 sty 2020, 13:52
TGM pisze:
02 sty 2020, 18:08
Jak dla mnie to to jest bardzo mało aby raz na cztery minuty coś przejechało.
#-o #-o Na klawiaturę cisną mi się obelgi. 4 min na średnicy kolejowej to jest mało?
Skoro nawet PLK chciałoby wyciągnąć z tej linii więcej, to bez kozery odpowiem: TAK.

Natomiast na buspas wystarcza.
Yelonker pisze:
02 sty 2020, 21:20
Na poważnie, wedle tego kryterium potrzebujemy ciągłego buspasa w dwie strony na Alejach Jerozolimskich co najmniej od RZS na wschód
No do Popularnej by się przydał. Szczególnie w kierunku centrum przed skrzyżowaniem ze Śmigłowca.

Buspasy

: 04 sty 2020, 6:59
autor: Glonojad
TGM pisze:
03 sty 2020, 23:34
Glonojad pisze:
02 sty 2020, 19:56
Przepustowość jednego pasa ruchu na godzinę zielonego to 1600-1800 pojazdów. Czyli przy drodze kolizyjnej z pierwszeństwem koło 1000, czyli 1500 pasażerów, czyli jakieś 12-15 autobusów na godzinę (przegubowych).

Wniosek: na każdej trzypasmówce, na której jest co najmniej 15 autobusów na godzinę, powinien być wyznaczony buspas. Kryterium jasne, proste, logiczne udowodnione. Na bezkolizyjnych można dać wartość 20-24.
Wniosek niby taki, że na każdej trzypasmówce jeżdżą same przeguby po minimum 100 pasażerów. Jakoś wozy na 166 się z tego wyłamują :P .
Za to niektóre mają po 150 i się wyrównuje. Czepianie się pojedynczych linii świadczy tylko o tym, ze nie jesteś w stanie obalić logiki generalnej.

Buspasy

: 04 sty 2020, 17:22
autor: adner
Glonojad pisze:
04 sty 2020, 6:59
Za to niektóre mają po 150 i się wyrównuje. Czepianie się pojedynczych linii świadczy tylko o tym, ze nie jesteś w stanie obalić logiki generalnej.
Szczególnie że to obliczenia oparte tylko na (świętej) przepustowości, a jeszcze do tego dochodzi mniejsze zanieczyszczenie powietrza i przestrzeni (bo autobusy nie parkują zagracając chodniki i ulice).

Buspasy

: 05 sty 2020, 15:21
autor: KwZ
pawcio pisze:
03 sty 2020, 13:56
KwZ pisze:
03 sty 2020, 13:52
4 min na średnicy kolejowej to jest mało?
No przydałoby się więcej.
Zgadzam się, żeby przydałoby się więcej. Gdyby tylko to było technicznie możliwe. Mimo to twierdzę, że takt 4 min - chyba najwyższy w Polsce - to sporo.
TGM pisze:
03 sty 2020, 23:29
KwZ pisze:
03 sty 2020, 13:52
4 min na średnicy kolejowej to jest mało?
Co? Co ma kolej do bus-pasów?
Częstotliwość - o niej piszemy.
TGM pisze:
03 sty 2020, 23:29
KwZ pisze:
03 sty 2020, 13:52
TGM - i jeszcze zadanie dla ciebie: wypisz mi przystanki w Warszawie, gdzie jest 60+ kursów na godzinę szczytu. TŁ i północny wlot Babki, coś jeszcze?
Może trochę przesadziłem, ale na Sobieskiego czy Czerniakowskiej te 50 kursów na godzinę można naliczyć. A na Jerozolimskich od Emilii do Marszałkowskiej... :roll:
Owszem, przesadziłeś.
- Sobieskiego, biorę dla przykładu Dolną 02 (kier centrum): 49 (plus 130 i 172, które skręcają nieco wcześniej)
- Czerniakowska, Chełmska 02: 45 +6 rano wynikających ze skracania przerw
- Od Emilii do Dmowskiego nie ma przystanków. W przeciwnym kierunku na Centrum 06 doliczyłem się 87 i to faktycznie jest więcej. W tym 48 zjeżdża na Centralny. Wychodzi, że to ten przystanek powinien być podzielony na dwa, a nie pl. Zawiszy.
Podsumowując, 50-60/h to ekstremum; są takie miejsca, ale pojedyncze.

Ad 166: pełna solówka to ~80 osób. Bodaj pawcio wrzucał, że na TŁ-Ostrobramskiej doliczono się 142 os. na kurs średnio (w tym solówki). Ja liczę (z palca) na obciążonych ciągach po ok. 120.

Buspasy

: 06 sty 2020, 9:26
autor: Łukasz
Ale wiecie, że jak średnia będzie 150 osób, to już będzie za późno, żeby kogokolwiek zachęcić? Musi być zarówno podaż miejsc jak i możliwość rozszerzenia częstotliwości. Generalnie z liniami, gdzie jest 100% wypełnienie, jest coś nie tak. Powinno być na oko tak z 70-80%.