Strona 144 z 147
Kolej w aglomeracji warszawskiej
: 11 cze 2024, 10:46
autor: fik
Jeździ tylko w dni powszednie, i z tego co widzę tak samo twierdzi WTP - jedyny rozkład w PDF na dzień wolny, jaki jest na stronie, obowiązywał 8 czerwca (ostatni dzień przed korektą RJ).
Komunikat o zmianach w kursowaniu SKM też wspomina tylko o dniach roboczych.
Kolej w aglomeracji warszawskiej
: 14 cze 2024, 8:22
autor: Glonojad
Ok, czyli zasugerowałem się rodzynkiem. Dzięki.
Kolej w aglomeracji warszawskiej
: 01 gru 2024, 20:27
autor: ashir
Od 15 grudnia stacja Warszawa Główna praktycznie przestanie być używana. Będzie użytkowana tylko w dni robocze i tylko po południu. Odjazdy: 15:06 (IR do Łodzi), 15:42, 16:52, 17:42 (pozostałe KM do Grodziska Mazowieckiego). Przyjazdy tylko 3 pociągi o: 14:30 (IR z Łodzi), 16:15, 17:13 (pozostałe KM z Grodziska Mazowieckiego). Odkąd zakończyły się utrudnienia związane z przebudową Dworca Zachodniego, a S40 pojedzie do Radzymina to chyba w ogóle nie ma pomysłu na wykorzystanie tej stacji?
Kolej w aglomeracji warszawskiej
: 01 gru 2024, 22:14
autor: Paweł D.
Trudno się ludziom dziwić, że chcą jechać dalej niż Główna.
A te KM do Grodziska to wstawione na siłę, żeby ilość pociągów się zgadzała i dyżurna nie usnęła.
Re: Kolej w aglomeracji warszawskiej
: 01 gru 2024, 22:51
autor: Łukasz
Paweł D. pisze:Trudno się ludziom dziwić, że chcą jechać dalej niż Główna.
A te KM do Grodziska to wstawione na siłę, żeby ilość pociągów się zgadzała i dyżurna nie usnęła.
To chyba z Zachodniego jest sterowane, więc akurat dla dyżurnych ulga.
Przypominam, że czeka nas mityczny remont średnicy.
Kolej w aglomeracji warszawskiej
: 01 gru 2024, 23:01
autor: Paweł D.
Nie wiem jak jest że sterowaniem na dziś, ale jest na 100% nowy budynek nastawni. WGO bodajże.
No czeka. 2030 jeśli coś się wcześniej nie rozsypie.
Kolej w aglomeracji warszawskiej
: 01 gru 2024, 23:06
autor: primoż
Czasem mam wrażenie, że szybciej w Polsce pojawi się międzymiastowa kolej magnetyczna niż PLK wyremontuje linię średnicową w stolicy RP
Kolej w aglomeracji warszawskiej
: 01 gru 2024, 23:17
autor: Paweł D.
Remont średnicy to rozwalenie także komunikacji na górze, i to jednak na dłuższy czas. Trudno się dziwić, że brakuje chętnych żeby się pod tym podpisać. A niespodzianek pod ziemią będzie masa.
Kolej w aglomeracji warszawskiej
: 01 gru 2024, 23:20
autor: zxcvbnm
To tylko świadczy, że elity naszego kraju nie są zdolne do sprawnej władzy, a już na pewno w zakresie Infrastruktura > Transport kolejowy. Ale to nie od dziś. Lista uwag do PLK jest wszak gigantyczna.
Kolej w aglomeracji warszawskiej
: 01 gru 2024, 23:26
autor: primoż
Paweł D. pisze: ↑01 gru 2024, 23:17
Remont średnicy to rozwalenie także komunikacji na górze, i to jednak na dłuższy czas. Trudno się dziwić, że brakuje chętnych żeby się pod tym podpisać. A niespodzianek pod ziemią będzie masa.
Budowa linii metra to też rozwalanie komunikacji na górze i wcale nie na krótki czas, również z niespodziankami pod ziemią, a jednak nie jest to powód, żeby odwlekać tę inwestycję. Wiem, jedno to inwestycja rządu, a druga to samorządu
Kolej w aglomeracji warszawskiej
: 01 gru 2024, 23:32
autor: Paweł D.
Ale po zmianie władzy w PLK udało się wreszcie ułożyć KM cykliczny rozkład jazdy. To trzeba docenić.
Można oczywiście narzekać na PLK, ale idę o zakład, że po odsłonięciu tunelu okaże się, że jest w bardziej tragicznym stanie niż się to komuś w horrorach śniło.
Tak właśnie jest z tunelami na Prymasa. Nadają się do kompletnej rozbiórki, ale reanimuje się trupa magicznymi mieszankami, no bo jak teraz ruch zamknąć?
Kolej w aglomeracji warszawskiej
: 01 gru 2024, 23:43
autor: primoż
Paweł D. pisze: ↑01 gru 2024, 23:32
Można oczywiście narzekać na PLK, ale idę o zakład, że po odsłonięciu tunelu okaże się, że jest w bardziej tragicznym stanie niż się to komuś w horrorach śniło.
No to chyba lepiej zamknąć górę oraz dół i wyremontować, żeby starczyło na kilanaście (kiladziesiąt?) lat, niż żeby zamknąć tunel miał inspektor albo miał strop tunelu runąć na jadący pociąg w skrajnym przypadku?
Kolej w aglomeracji warszawskiej
: 02 gru 2024, 4:43
autor: Walas
Łukasz pisze: ↑01 gru 2024, 22:51
Paweł D. pisze:Trudno się ludziom dziwić, że chcą jechać dalej niż Główna.
A te KM do Grodziska to wstawione na siłę, żeby ilość pociągów się zgadzała i dyżurna nie usnęła.
To chyba z Zachodniego jest sterowane, więc akurat dla dyżurnych ulga.
Nie. Na WGO jest normalnie obsada dyżurnych.
Kolej w aglomeracji warszawskiej
: 02 gru 2024, 10:39
autor: TranslatorPS
Podejrzewam, że Główna obrywa głównie na tym, że tak naprawdę tylko Polregio nie robi różnicy gdzie kończą w Warszawie. Dla Mazowieckich jest to pół biedy jeśli kurs obsługują podsyłem z Ochoty, ale jeśli ma to być tabor z Grochowa (czy to PKPIC czy KMKOL), to wiąże się to z kombinowaniem, żeby przejechać na drugą stronę Warszawy: i tak trzeba się przecisnąć przez Zachodnią i potem najprędzej na WGT, żeby przez Gdańską oblecieć, a to wiąże się z godzinami (PWE ze Słowińca na Grochów zajeżdża jakieś dwie godziny po odjeździe z Zachodniej, choć część tego to ponad godzina na obrót na WGT – pewnie trudno o sensowny przebieg dalej).
Kolej w aglomeracji warszawskiej
: 02 gru 2024, 11:14
autor: Paweł D.
To na pewno też duże znaczenie. Widać, że KM nie bardzo nie mają gdzie parkować swoje składy. Nawet podsyły do Ożarowa się zdarzają, bo tam wolne tory są w ciągu dnia. Teraz zamiast wstawiać na Ochotę Postojową obrót jest robiony za Zachodnią na nowych torach (nr 1001 i 1002 bodajże). Chyba nie ma już manewrów Zachodnia - Główna z postojem pomiędzy, a czasem to i 4 składy tam były odstawione.
Natomiast coś cienko się robi w KM z taborem. Od 15.12 będzie taki obieg:
Kod: Zaznacz cały
19742/3 WARSZAWA ZACH. 14:55 ZIELONKA 15:32 EN57AKMw1 1
93496/7 ZIELONKA 15:48 OŻARÓW MAZOWIECKI 16:39 EN57AKMw1 1
91484/5 OŻARÓW MAZOW. 17:08 WARSZAWA WSCHODNIA 17:38 EN57AKMw1 1
Wiem, że Ożarów blisko, większość wysiada na Ursusie, ale 1 kibel w popołudniowym szczycie to grubo.
I cieszmy się, że tego właśnie z Głównej nie puścili.