Marki, Radzymin, Wołomin

Moderator: Wiliam

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 kwie 2016, 12:32

Ale ja w ogóle nie o tym. Chodzi mi o pewną "przyzwoitość" komunikacji. Czy serio mieszkańcy podwarszawskich miasteczek nie mają prawa do przyzwoitej komunikacji? W czymś są gorsi, że mieszkają w mniejszym mieście? Dla mnie to jest absurd, że w niedzielę rano mogę dojechać na największe zadupia Warszawy autobusem co kilkanaście minut, ale już po takim Pruszkowie sobie nie pojeżdżę, bo komunikacja nie jeździ w niedzielę i co im zrobisz. Czy to tylko wina braku kasy? Bo mi się wydaje, że i myślenia rozwojowego także.

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 kwie 2016, 12:40

Bo mają mniejszy budżet, a w Pruszkowie akurat po reformie wszystkie 6 linii będzie jeździło w weekendy (pomijając to, że sytuację obecną też zbyt mocno uogólniłeś). :P

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 kwie 2016, 12:44

Nie uogólniłem, tylko którejś niedzieli chciałem dojechać w jedno miejsce w Pruszkowie i okazało się, że musiałbym z buta z pociągu, bo po co komunikacja w weekend.

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 kwie 2016, 12:47

To nie zmienia faktu, że ogólnie komunikacja w Pruszkowie również w niedziele funkcjonuje. ;)

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 22 kwie 2016, 12:56

reserved pisze:Chodzi mi o pewną "przyzwoitość" komunikacji.
Zasadniczo masz rację.
Sam użyłem kilka dni temu w innym wątku sformowania "użyteczność komunikacji" w kontekście gniota o planowanym numerze L40, to mnie kolega SławekM raczył wyśmiać.
ZTM często tworzy L-ki które mają tyle kursów że można je policzyć na placach jednej ręki. A z drugiej strony akceptuje trasy takich linii jak L40, która z punktu widzenia mieszkańców Nadmy nie zachowuje swoich podstawowych funkcji.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 kwie 2016, 14:47

Z niektórymi to tutaj taka rozmowa jak z dupą w nocy. :lol: Albo dziad swoje, baba swoje.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 kwie 2016, 15:00

Myślałem, że L-ki to głównie prywatne linie, które weszły w częściową unię biletową z ZTM. Skorygujcie?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 kwie 2016, 15:05

No nie do końca. Nie wiem dokładnir jaki procent elek to ucywilizowanie kursów prywaciarni, ale niewydajemisię, że jakiś bardzo duży.

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 22 kwie 2016, 15:33

KwZ pisze:Myślałem, że L-ki to głównie prywatne linie, które weszły w częściową unię biletową z ZTM. Skorygujcie?
Tylko z punktu widzenia trasy przebiegu. Prawnie i organizacyjnie są to nowe linie, na które od nowa przeprowadza się (ZTM) przetarg. Większość z nich zresztą wcześniej w ogóle nie istniała jako linia prywatna.
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8483
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 kwie 2016, 13:04

Jest już info na stronie Wołomina:
Od czerwca na Wspólnym Bilecie będzie można jeździć nie tylko warszawskimi autobusami, tramwajami, metrem, Koleją Mazowiecką, ale także nową wołomińską komunikacją miejską.

– To bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców Gminy Wołomin. Udało się! Zintegrowaliśmy komunikację miejską z ZTM i Wspólnym Biletem – mówi burmistrz Wołomina, Elżbieta Radwan. To oznacza, że na 4 trasach wołomińskiej komunikacji, którą już od czerwca 2016 roku obsługiwać będzie Zarząd Transportu Miejskiego z Warszawy, będziemy mogli posługiwać się tymi samymi biletami okresowymi, co w stolicy, w tym Warszawską Kartą Miejską. (...)
http://www.wolomin.org/home/Aktualnosci ... ze-Ws.aspx
Jest i jakże sensacyjna grafika na głównej stronie:
http://www.wolomin.org/getattachment/db ... anner.aspx
Słowem: szok w powiecie! ;-)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8483
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 lip 2016, 13:19

Coraz głośniej o włączeniu (i coraz bliżej do stania się faktem) Marek do 1. strefy biletowej ZTM.
Wraz z tą zmianą linie otrzymają nowe numery. Ciekawe jak wam się ona spodobają...
Będzie nowa numeracja linii autobusowych po wejściu pierwszej strefy
Trwają prace nad wprowadzeniem I strefy biletowej w Markach. Obecnie jest to wciąż praca u podstaw, czyli nad uchwałą w sprawie rozszerzenia pierwszej strefy warszawskiej komunikacji miejskiej.
(...)
W związku ze zmianą granic obowiązywania pierwszej strefy, w przygotowaniu jest również zmiana numeracji linii, ponieważ linie „700" i „800" z pętlą w Markach wejdą w całości do pierwszej strefy i trzeba ujednolicić numerację. - Linie z „7" na początku zmienią numerację na „1" z przodu, ale już wiemy, że nie będzie to automatyczna zamiana 718 na 118, a 732 na 132 – mówi Paweł Pniewski z Urzędu Miasta Marki.
(...)
http://www.tubamarek.pl/aktualnosci/czy ... zej-strefy

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 19 lip 2016, 15:32

A co, już są jakieś konkrety?
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1854
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 19 lip 2016, 15:44

Wg informacji z UM Marki termin przejścia do 1 strefy to 1 października. Uwierzę jak zobaczę.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 19 lip 2016, 15:47

Dantte pisze:A co, już są jakieś konkrety?
Oczywiście nie jest to miarodajne dla wszystkich samorządów (zależy od liczby wozokilometrów na terenie danej gminy), ale w przypadku Marek różnica w dopłatach pomiędzy: II strefa + Warszawa Plus + koszty utrzymania kasy ZTM w Markach a I strefą są na tyle mała z punktu widzenia ogólnego budżetu miasta, że podjęto decyzję o wejściu w I strefę. Teraz to już tylko kwestia czasu (formalności prawne).
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Łukasz
Posty: 10717
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 lip 2016, 19:31

A tak BTW jak byście widzieli renumerację?
ŁK

ODPOWIEDZ