Buspasy

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 sty 2020, 11:40

Nie wiem, od czego chcesz liczyć te 100 %, ale generalnie się zgadzam.

Tyle że uruchomienie buspasa może mieć dwojakie cele:
- ulgę dla dotychczasowych pasażerów, w postaci szybszego i, co może i ważniejsze, regularniejszego kursowania.
- zachętę dla nowych pasażerów, przejętych z samochodów. Tę składową, zwłaszcza w obliczu "100%" powinny zapewniać nowe kursy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Gdynianin
Posty: 673
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 06 sty 2020, 14:38

Akurat na Sikorskiego ten potencjał jest ogromny, szczególnie w kontekście nowych osiedli i braku buspasa na Wilanowskiej. Jedak ten buspas powinien objąć cały odcinek - od Nowoursynowskiej do Sobieskiego. Inaczej przed Św. Bonifacego utkną też 148, 185, 189 i 317.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 sty 2020, 18:37

Łukasz pisze:
06 sty 2020, 9:26
Ale wiecie, że jak średnia będzie 150 osób, to już będzie za późno, żeby kogokolwiek zachęcić? Musi być zarówno podaż miejsc jak i możliwość rozszerzenia częstotliwości. Generalnie z liniami, gdzie jest 100% wypełnienie, jest coś nie tak. Powinno być na oko tak z 70-80%.
Dlatego w obliczeniach użyłem wartości 100.

Oczywiście, ideałem byłoby wykonać przed uruchomieniem buspasów prognozy - niewykluczone, że taka powiedzmy Sikorskeigo-Witosa, dziś z ofertą marną na pograniczu żenującej, po wyznaczeniu buspasów przez Most Siekierkowski i Fieldorfa do Grochowskiej okazałaby się hitem. W końcu niektórzy na podobnej trasie chcą budować metro.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36836
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sty 2020, 22:57

KwZ pisze:
06 sty 2020, 11:40
- zachętę dla nowych pasażerów, przejętych z samochodów. Tę składową, zwłaszcza w obliczu "100%" powinny zapewniać nowe kursy.
I stąd było 382 - jego powstanie to w zasadzie wyłączna zasługa Jarka, który się uparł wykonać symulacje (ot, ekstrawagancja taka), a potem podtykał je pod oczy przełożonych...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2020, 10:47

TGM pisze:
03 sty 2020, 23:34
Wniosek niby taki, że na każdej trzypasmówce jeżdżą same przeguby po minimum 100 pasażerów. Jakoś wozy na 166 się z tego wyłamują :P .
Na 166 akurat nierzadko jeżdżą solówki po 100 pasażerów. :term:

Glonojad pisze:
06 sty 2020, 18:37
Oczywiście, ideałem byłoby wykonać przed uruchomieniem buspasów prognozy
Bastian pisze:
20 sty 2020, 22:57
wyłączna zasługa Jarka, który się uparł wykonać symulacje (ot, ekstrawagancja taka)
M.st. Warszawa w pigułce. Przerażające.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3487
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 21 sty 2020, 15:21

Bastian pisze:
20 sty 2020, 22:57
KwZ pisze:
06 sty 2020, 11:40
- zachętę dla nowych pasażerów, przejętych z samochodów. Tę składową, zwłaszcza w obliczu "100%" powinny zapewniać nowe kursy.
I stąd było 382 - jego powstanie to w zasadzie wyłączna zasługa Jarka, który się uparł wykonać symulacje (ot, ekstrawagancja taka), a potem podtykał je pod oczy przełożonych...
Serio? Boże, co to za miejsce.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 sie 2021, 6:04

Po roku od zatwierdzenia zaczęło się wyznaczanie buspasów na trzypasowej części Bitwy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 sie 2021, 7:58

Too little too late.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 sie 2021, 8:08

Glonojad pisze:Po roku od zatwierdzenia zaczęło się wyznaczanie buspasów na trzypasowej części Bitwy.
Akurat jak ma 2 tygodnie padać.

I mają zlikwidować lewoskręt dla 521. Będzie Dickensa i oberek przez Białobrzeską?
ŁK

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 28 sie 2021, 0:47

Od lat u nas pasy się maluje tuż przed deszczem, by za długo farba nie poleżała...
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 28 sie 2021, 22:50

Łukasz pisze:
24 sie 2021, 8:08
I mają zlikwidować lewoskręt dla 521. Będzie Dickensa i oberek przez Białobrzeską?
Jeszcze jest kilka innych możliwości:
- przez Dickensa z pominięciem Białobrzeskiej,
- przez Opaczewską i dalej prosto przez skrzyżowanie z Białobrzeską, ale to głupio, bo trzeba by dostawić nowy przystanek,
- przez BW i Szczęśliwicką, ale ten lewoskręt jest równie kłopotliwy co w BIałobrzeską,
- skręt wcześniej w Kopińską z Grójeckiej i dalej jak 157 (będzie dublować na dłuższym odcinku 157, to może łatwiej będzie je w końcu wywalić...)
- zlikwidować 521 od razu (to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie :))

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 sie 2021, 22:53

Niestety zakaz skrętu ma mieć wyłączenie dla "ZTM".
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 sie 2021, 9:21

Wyłączenie dla ZTM nie wymaga osobnego pasa i fazy na sygnalizatorze (jak przy Poleczki)? Czy będziemy sztucznie przycinać ruch z naprzeciwka, bo 2 razy na godzinę skręca tam autobus? Czy może będzie GPS?
ŁK

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 sie 2021, 9:23

mb112 pisze:
Łukasz pisze:
24 sie 2021, 8:08
I mają zlikwidować lewoskręt dla 521. Będzie Dickensa i oberek przez Białobrzeską?
Jeszcze jest kilka innych możliwości:
- przez Dickensa z pominięciem Białobrzeskiej,
- przez Opaczewską i dalej prosto przez skrzyżowanie z Białobrzeską, ale to głupio, bo trzeba by dostawić nowy przystanek,
- przez BW i Szczęśliwicką, ale ten lewoskręt jest równie kłopotliwy co w BIałobrzeską,
- skręt wcześniej w Kopińską z Grójeckiej i dalej jak 157 (będzie dublować na dłuższym odcinku 157, to może łatwiej będzie je w końcu wywalić...)
- zlikwidować 521 od razu (to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie :))
Przez Opaczewską od Grójeckiej to zwykle autobusem nie przejedziesz, choć to by była sensowna opcja. Wszystkie pozostałe nie są sensowne, bo przecież musi być dojazd do bazarku, którego już w większości nie ma.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 sie 2021, 6:34

Łukasz pisze:
29 sie 2021, 9:21
Wyłączenie dla ZTM nie wymaga osobnego pasa i fazy na sygnalizatorze (jak przy Poleczki)? Czy będziemy sztucznie przycinać ruch z naprzeciwka, bo 2 razy na godzinę skręca tam autobus? Czy może będzie GPS?
Sądzę, że po prostu dwa razy na godzinę autobus sobie skręci na zasadach ogólnych, blokując jeden z dwóch pasów
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ