Strona 144 z 150
Buspasy
: 06 sty 2020, 11:40
autor: KwZ
Nie wiem, od czego chcesz liczyć te 100 %, ale generalnie się zgadzam.
Tyle że uruchomienie buspasa może mieć dwojakie cele:
- ulgę dla dotychczasowych pasażerów, w postaci szybszego i, co może i ważniejsze, regularniejszego kursowania.
- zachętę dla nowych pasażerów, przejętych z samochodów. Tę składową, zwłaszcza w obliczu "100%" powinny zapewniać nowe kursy.
Buspasy
: 06 sty 2020, 14:38
autor: Gdynianin
Akurat na Sikorskiego ten potencjał jest ogromny, szczególnie w kontekście nowych osiedli i braku buspasa na Wilanowskiej. Jedak ten buspas powinien objąć cały odcinek - od Nowoursynowskiej do Sobieskiego. Inaczej przed Św. Bonifacego utkną też 148, 185, 189 i 317.
Buspasy
: 06 sty 2020, 18:37
autor: Glonojad
Łukasz pisze: ↑06 sty 2020, 9:26
Ale wiecie, że jak średnia będzie 150 osób, to już będzie za późno, żeby kogokolwiek zachęcić? Musi być zarówno podaż miejsc jak i możliwość rozszerzenia częstotliwości. Generalnie z liniami, gdzie jest 100% wypełnienie, jest coś nie tak. Powinno być na oko tak z 70-80%.
Dlatego w obliczeniach użyłem wartości 100.
Oczywiście, ideałem byłoby wykonać przed uruchomieniem buspasów prognozy - niewykluczone, że taka powiedzmy Sikorskeigo-Witosa, dziś z ofertą marną na pograniczu żenującej, po wyznaczeniu buspasów przez Most Siekierkowski i Fieldorfa do Grochowskiej okazałaby się hitem. W końcu niektórzy na podobnej trasie chcą budować metro.
Buspasy
: 20 sty 2020, 22:57
autor: Bastian
KwZ pisze: ↑06 sty 2020, 11:40
- zachętę dla nowych pasażerów, przejętych z samochodów. Tę składową, zwłaszcza w obliczu "100%" powinny zapewniać nowe kursy.
I stąd było 382 - jego powstanie to w zasadzie wyłączna zasługa Jarka, który się uparł wykonać symulacje (ot, ekstrawagancja taka), a potem podtykał je pod oczy przełożonych...
Buspasy
: 21 sty 2020, 10:47
autor: fik
TGM pisze: ↑03 sty 2020, 23:34
Wniosek niby taki, że na każdej trzypasmówce jeżdżą same przeguby po minimum 100 pasażerów. Jakoś wozy na 166 się z tego wyłamują
.
Na 166 akurat nierzadko jeżdżą solówki po 100 pasażerów.
Glonojad pisze: ↑06 sty 2020, 18:37
Oczywiście, ideałem byłoby wykonać przed uruchomieniem buspasów prognozy
Bastian pisze: ↑20 sty 2020, 22:57
wyłączna zasługa Jarka, który się uparł wykonać symulacje (ot, ekstrawagancja taka)
M.st. Warszawa w pigułce. Przerażające.
Buspasy
: 21 sty 2020, 15:21
autor: Dantte
Bastian pisze: ↑20 sty 2020, 22:57
KwZ pisze: ↑06 sty 2020, 11:40
- zachętę dla nowych pasażerów, przejętych z samochodów. Tę składową, zwłaszcza w obliczu "100%" powinny zapewniać nowe kursy.
I stąd było 382 - jego powstanie to w zasadzie wyłączna zasługa Jarka, który się uparł wykonać symulacje (ot, ekstrawagancja taka), a potem podtykał je pod oczy przełożonych...
Serio? Boże, co to za miejsce.
Buspasy
: 24 sie 2021, 6:04
autor: Glonojad
Po roku od zatwierdzenia zaczęło się wyznaczanie buspasów na trzypasowej części Bitwy.
Buspasy
: 24 sie 2021, 7:58
autor: fik
Too little too late.
Buspasy
: 24 sie 2021, 8:08
autor: Łukasz
Glonojad pisze:Po roku od zatwierdzenia zaczęło się wyznaczanie buspasów na trzypasowej części Bitwy.
Akurat jak ma 2 tygodnie padać.
I mają zlikwidować lewoskręt dla 521. Będzie Dickensa i oberek przez Białobrzeską?
Buspasy
: 28 sie 2021, 0:47
autor: Tyrystor
Od lat u nas pasy się maluje tuż przed deszczem, by za długo farba nie poleżała...
Buspasy
: 28 sie 2021, 22:50
autor: mb112
Łukasz pisze: ↑24 sie 2021, 8:08
I mają zlikwidować lewoskręt dla 521. Będzie Dickensa i oberek przez Białobrzeską?
Jeszcze jest kilka innych możliwości:
- przez Dickensa z pominięciem Białobrzeskiej,
- przez Opaczewską i dalej prosto przez skrzyżowanie z Białobrzeską, ale to głupio, bo trzeba by dostawić nowy przystanek,
- przez BW i Szczęśliwicką, ale ten lewoskręt jest równie kłopotliwy co w BIałobrzeską,
- skręt wcześniej w Kopińską z Grójeckiej i dalej jak 157 (będzie dublować na dłuższym odcinku 157, to może łatwiej będzie je w końcu wywalić...)
- zlikwidować 521 od razu (to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie
)
Buspasy
: 28 sie 2021, 22:53
autor: fik
Niestety zakaz skrętu ma mieć wyłączenie dla "ZTM".
Buspasy
: 29 sie 2021, 9:21
autor: Łukasz
Wyłączenie dla ZTM nie wymaga osobnego pasa i fazy na sygnalizatorze (jak przy Poleczki)? Czy będziemy sztucznie przycinać ruch z naprzeciwka, bo 2 razy na godzinę skręca tam autobus? Czy może będzie GPS?
Buspasy
: 29 sie 2021, 9:23
autor: Łukasz
mb112 pisze:Łukasz pisze: ↑24 sie 2021, 8:08
I mają zlikwidować lewoskręt dla 521. Będzie Dickensa i oberek przez Białobrzeską?
Jeszcze jest kilka innych możliwości:
- przez Dickensa z pominięciem Białobrzeskiej,
- przez Opaczewską i dalej prosto przez skrzyżowanie z Białobrzeską, ale to głupio, bo trzeba by dostawić nowy przystanek,
- przez BW i Szczęśliwicką, ale ten lewoskręt jest równie kłopotliwy co w BIałobrzeską,
- skręt wcześniej w Kopińską z Grójeckiej i dalej jak 157 (będzie dublować na dłuższym odcinku 157, to może łatwiej będzie je w końcu wywalić...)
- zlikwidować 521 od razu (to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie
)
Przez Opaczewską od Grójeckiej to zwykle autobusem nie przejedziesz, choć to by była sensowna opcja. Wszystkie pozostałe nie są sensowne, bo przecież musi być dojazd do bazarku, którego już w większości nie ma.
Buspasy
: 30 sie 2021, 6:34
autor: Glonojad
Łukasz pisze: ↑29 sie 2021, 9:21
Wyłączenie dla ZTM nie wymaga osobnego pasa i fazy na sygnalizatorze (jak przy Poleczki)? Czy będziemy sztucznie przycinać ruch z naprzeciwka, bo 2 razy na godzinę skręca tam autobus? Czy może będzie GPS?
Sądzę, że po prostu dwa razy na godzinę autobus sobie skręci na zasadach ogólnych, blokując jeden z dwóch pasów