Strona 147 z 603

: 29 kwie 2008, 0:21
autor: JaBaal
TramWar pisze:RZECZYWISTOŚĆ - 2008 R.
Rok 2008r przyniósł pewien postęp. W marcu 2008r. budowa trasy tramwajowej na Tarchomin została wpisana przez U.M.St. Warszawy na przekazaną Ministerstwu Infrastruktury listę zamierzeń inwestycyjnych związanych z Euro 2012, które zgłoszone będą do dofinansowania z funduszy UE (w ramach wydzielonej puli w PO "Infrastruktura i Środowisko"). Niestety niska pozycja na liście i priorytet dla inwestycji bezpośrednio związanych z obsługą Euro 2012 nie dają dużych szans na uzyskanie dofinansowania.

Pod koniec marca 2008r. zakończyły się prace projektowe Trasy Mostu Północnego (odc. węzeł Pułkowa - Modlińska) w tym projektowanie trasy tramwajowej na tym odcinku. Nadal jednak brak jest decyzji środowiskowej i pozwolenia na budowę, co powoduje że pierwsze prace budowlane (o ile bez problemów uda się rozstrzygnąć przetarg na wybór wykonawcy) rozpoczną się najwcześniej jesienią 2008r.
Natomiast na początku kwietnia firma Baks przedstawiła wstępne koncepcje przygotowywanego na zlecenie ZDM projektu modernizacji ul. Modlińskiej. W projekcie tym przewiduje się zachowanie rezerwy pod linię tramwajową z Żerania na Tarchomin. Jest to jednak jedyna dobra informacja na temat tego odcinka, nadal bowiem oficjalnie nie jest on wykonalny w bliskiej przyszłości z powodu problemów związanych z przebudową węzła Modlińska przez GDDKiA (zobacz).

W dniu 14 kwietnia 2008r. Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na zaprojektowanie trasy tramwajowej wzdłuż ulic Projektowanej i Światowida (odcinek finansowany przez ZTM). Zwycięzca przetargu ma w cišgu 19 miesięcy od podpisania umowy wykonać projekty (budowlany i wykonawczy) oraz uzyskać wszystkie wymagane zezwolenia niezbędne do budowy tego odcinka. Inwestor przewiduje że projektowany odcinek trasy liczyć będzie około 5,2 km toru podwójnego, z pętlą końcową Winnica (liczącą aż 5 stanowisk postojowych) i pętlą pośrednią Tarchomin (przy skrzyżowaniu ulic Światowida i Ćmielowskiej, zgodnie z nowym planem zagospodarowania osiedla) oraz 9 zespołami przystankowymi, wyposażonymi w system informacji pasażerskiej i zunifikwane elementy małej architektury. Co ciekawe założenia przetargu są oparte na wewnętrznym dokumencie TW (jakim jest Studium Wykonalności), a niektóre fragmenty specyfikacji przetargowej są wręcz żywcem przepisane z tego Studium - wprowadzone przez ZTM zmiany (poza przeniesieniem pętli pośredniej) są niewielkie - sprowadzają się głównie do powiększenia pętli Winnica oraz zmiany nazw większości przystanków. Oferty przetargowe mają zostać otwarte 28 maja 2008r, biorąc jednak pod uwagę niedoróbki specyfikacji (np. brak zaleceń co do rozstawu szyn czy szerokości taboru przewidywanego do obsługi linii) oraz możliwe zapytania potencjalnych oferentów, można spodziewać się opóźnień. Niezależnie od tych wątpliwości, samo ogłoszenie przetargu jest krokiem przybliżającym do zbudowania nowej trasy tramwajowej.

: 29 kwie 2008, 10:08
autor: Siecool
Nie wiem czy o tym było, ale na 20 pojawiły się szczyty - linia kursuje teraz co 12/15, dotychczas przez cały dzień był równy 15 minutowy takt.

: 29 kwie 2008, 15:11
autor: Bastian
Domyślam się, że na czas zamknięcia Radiowej.

: 29 kwie 2008, 18:24
autor: Siecool
Nie za bardzo - nowy rozkład wprowadzono w ostatnią sobotę, czyli z dniem ponownego otwarcia Radiowej ;)

: 29 kwie 2008, 18:30
autor: Bastian
A, fakt :]

: 29 kwie 2008, 22:11
autor: Solaris U10
Zaintrygował mnie jeden fakt - zjazd 10 na Mokotów z OSG. Jaki to ma sens? Wprowadza to tylko niepotrzebny zamęt wśród pasażerów, skoro 10 i tak pokonuje całą swoją trasę.

: 30 kwie 2008, 8:43
autor: ctl83
Solaris U10 pisze:Zaintrygował mnie jeden fakt - zjazd 10 na Mokotów z OSG. Jaki to ma sens? Wprowadza to tylko niepotrzebny zamęt wśród pasażerów, skoro 10 i tak pokonuje całą swoją trasę.
A nie ma ona czasem innego przystanku przy Woronicza?

: 30 kwie 2008, 8:53
autor: Tm
Przede wszystkim to o jaki zjazd chodzi? W rozkładzie są tylko kursy na Wolę.

: 30 kwie 2008, 9:03
autor: ctl83
Tm pisze:Przede wszystkim to o jaki zjazd chodzi? W rozkładzie są tylko kursy na Wolę.
Racja. Może komuś "w" skojarzyło się z Woronicza.

: 30 kwie 2008, 9:46
autor: Plesim
Nie dalej jak w poniedziałek 042/10 kurs poranny z OSG jak zjazd do zajezdni Mokotów.

: 30 kwie 2008, 9:59
autor: Bastian
No ale czy to nie jest zjazd z 26? Wtedy motoniczy nawet nie ma dech liniowych 10 :-k

: 30 kwie 2008, 10:25
autor: marcin3001
Bastian pisze:Wtedy motoniczy nawet nie ma dech liniowych 10 :-k
A z czym wyjeżdża z Mokotowa na OSG (też jako 10)?

: 30 kwie 2008, 12:15
autor: Bastian
A nie wiem. Nie jestem pewien, czy się nie włącza na Bankowym - wtedy jedzie z dechami 26. Zresztą w każdym przypadku jedzie z dechami 26, nie ma (przynajmniej jak dotąd) dech wyjazdowych.

: 30 kwie 2008, 13:20
autor: marcin3001
Widziałem kiedyś potrójniaka na 10 (normalne dechy) jadącego w stronę OSG jakoś po czternastej.. Więc moim zdaniem mają liniowe dechy 10 ;-)

: 30 kwie 2008, 18:51
autor: Siecool
Przekładańce z cyklu 04x jadą na OSG z Mokotowa jako normalna 10, nie widzę dokładnie na zdjęciu czy mają 3x boczne dechy, ale jest to całkiem możliwe. Swoją drogą taki potrójniaczek musi wywoływać lekki chaos skręcając na rondzie ONZ. ;)