Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 27 lut 2016, 12:00

A były burmistrz Bemowa, obecnie Woli (spadochroniarz z Wołomina) przekonuje mnie na Twitterze, że wicie-rozumicie, nie można rozkopywać skrzyżowania Górczewskiej z Powstańców Śląskich na trzy lata, że jest tam mnóstwo rur do przełożenia, a w ogóle to lokalizacja przy urzędzie (bez przejścia podziemnego na drugą stronę ulicy!) wcale nie jest taka zła. Ręce opadają, jacy to fachowcy rządzą w Warszawie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lut 2016, 16:45

Lokalizacja samej stacji może tragiczna nie jest ale brak przejść podziemnych zarówno pod skrzyżowaniem jak i na wschodnim końcu stacji to juz błąd. Inna rzecz że stacja pod jezdnią północną byłaby lepsza pod względem obsługi Górc.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 lut 2016, 16:58

Smacznego.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 lut 2016, 18:39

osa pisze:A były burmistrz Bemowa, obecnie Woli (spadochroniarz z Wołomina) przekonuje mnie na Twitterze, że wicie-rozumicie, nie można rozkopywać skrzyżowania Górczewskiej z Powstańców Śląskich na trzy lata, że jest tam mnóstwo rur do przełożenia, a w ogóle to lokalizacja przy urzędzie (bez przejścia podziemnego na drugą stronę ulicy!) wcale nie jest taka zła. Ręce opadają, jacy to fachowcy rządzą w Warszawie.
Problem w tym, że alternatywą jest "dobra, zmiana" tudzież kanapowi fachowcy od socjlogii i innych specjalności technicznych do czterdziestki na garnuszku rodziców, bazarowi politycy a wreszcie - sojusz OpenFinance z Expanderem :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 27 lut 2016, 22:44

Przecież to można zbudować pod południową częścią skrzyżowania, zachowując przejazd północną jezdnią Górczewskiej, a Powst. Śl. pruć połówkami. Zresztą, czy skrzyżowanie i tak nie wymaga zamknięcia pod budowę torów odstawczych?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 27 lut 2016, 23:17

Podejrzewam, że wszelkiego rodzaju tunele dla torów będą robione metodą górniczą.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 28 lut 2016, 2:16

Taa, a podobno niedasię wycofywać tarcz... Nie rozumiem, dlaczego tyle osób stara się usilnie przejść do porządku dziennego nad niekompetencją człowieka, który klepnął tak antypasażerski projekt. Ten burmistrz, z którym rozmawiał Osa, to chociaż jakoś próbował wyjaśnić, dlaczego jego zdaniem jedyne zejście pod UD nie jest takie złe, czy ordynarnie posłużył się tym twierdzeniem na prawie argumenu, tj.: "nie będę lobbował za modyfikacjami, bo to rozwiązanie nie jest takie złe"?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 28 lut 2016, 14:20

Akurat do wykonania tych kawałków tuneli nie potrzeba tarczy mechanicznej, wystarczy standardowy przodek górniczy. Metoda może i przestarzała, ale biorąc pod uwagę jak olbrzymi to odcinek, to w sam raz zadanie dla górników.

Zresztą ja pisałem, że część tarcz da się wycofywać, część nie. Za użycie wycofywalnych wykonawca pewnie policzy sobie drożej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lut 2016, 5:48

Póki co, to do budowy 3+3 idą dokładnie te same tarcze, które drążyły ogryzek centralny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 lut 2016, 9:01

pawcio pisze:Lokalizacja samej stacji może tragiczna nie jest ale brak przejść podziemnych zarówno pod skrzyżowaniem jak i na wschodnim końcu stacji to juz błąd. Inna rzecz że stacja pod jezdnią północną byłaby lepsza pod względem obsługi Górc.
Projekt przewiduje wyjścia na północną stronę w przyszłości (na grafikach zaznaczone są linią przerywaną, horyzont tej przyszłości jest nieokreślony).

Natomiast oczywistym brakiem jest brak systemu przejść pod skrzyżowaniem. Tu się zgadzam z przedmówcami, stację dałoby się wybudować mniej więcej w zaplanowanym położeniu, a przejścia robić nie zamykając całego skrzyżowania (naraz).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 29 lut 2016, 9:27

A poza tym co to za terror z niezamykaniem skrzyżowań? Jakoś przy budowie M1 i M2C zamykanie skrzyżowań albo całych kwartałów nie było problemem.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 lut 2016, 13:52

JacekM pisze:A poza tym co to za terror z niezamykaniem skrzyżowań? Jakoś przy budowie M1 i M2C zamykanie skrzyżowań albo całych kwartałów nie było problemem.
...a mimo to na rondzie Daszyńskiego mamy to, co mamy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4779
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 29 lut 2016, 13:56

Rondo Daszyńskiego jest na tyle wielkie, że tam gdzie by stacja nie była, będzie komuś daleko.
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 lut 2016, 14:00

I dlatego trzeba wybudować wyjścia tyłem do prostopadłej linii tramwajowej? Nope.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 lut 2016, 14:09

Na Świętokrzyskiej też przez długie lata były źle, a jednak są dobrze.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ