Strona 149 z 229

PolskiBus

: 23 gru 2013, 23:57
autor: Piottr
Adam G. pisze:Powodów może być mnóstwo, a akurat czas pracy jest z nich najmniej prawdopodobnym - nie sądzę by firma taka jak PolskiBus pozwalała na jego przekraczanie.
A co takiego wyjątkowego jest w firmie PB, że pod tym względem jest tak bardzo inna niż wszyscy inni przewoźnicy?

PolskiBus

: 24 gru 2013, 1:03
autor: Stary Pingwin
Mają ładniejsze busy niż Mobilis.

PolskiBus

: 24 gru 2013, 1:38
autor: Adam G.
Piottr pisze:
Adam G. pisze:Powodów może być mnóstwo, a akurat czas pracy jest z nich najmniej prawdopodobnym - nie sądzę by firma taka jak PolskiBus pozwalała na jego przekraczanie.
A co takiego wyjątkowego jest w firmie PB, że pod tym względem jest tak bardzo inna niż wszyscy inni przewoźnicy?
Nowe tachografy na kartę kierowcy, to chyba dość trudno oszukać. Chociaż mieszkamy w Polsce... :)

PolskiBus

: 24 gru 2013, 14:13
autor: bepe
Adam G. pisze:
Teokryt pisze:A myślicie że zaśniecie za kierownicą musi wynikać wyłącznie z czasu pracy? Z dość bliskiej okolic znam osobę która zasnęła za kierownica bo... poziom cukru we krwi jej skoczył. Nie miała zdiagnozowanej cukrzycy.
Chociaż jeden który zwrócił na to uwagę. Może zasnął, bo był chory? Może zasnął, bo niewłaściwie gospodarował czasem wolnym przed pracą? Powodów może być mnóstwo, a akurat czas pracy jest z nich najmniej prawdopodobnym - nie sądzę by firma taka jak PolskiBus pozwalała na jego przekraczanie.
Oczywiście, że może. Tyle tylko, że zaśnięcie za kierownicą to wyjątkowo kłopotliwa dla przewoźnika przyczyna wypadku.

PolskiBus

: 24 gru 2013, 20:35
autor: kajo
Adam G. pisze:
Piottr pisze:A co takiego wyjątkowego jest w firmie PB, że pod tym względem jest tak bardzo inna niż wszyscy inni przewoźnicy?
Nowe tachografy na kartę kierowcy, to chyba dość trudno oszukać. Chociaż mieszkamy w Polsce... :)
Kiedyś rozmawiałem z jednym z kierowców i po wiedział mi (cytuję z głowy czyli z niczego):
"Te nowe są super, nie trzeba już się bawić z tarczkami. Podłączasz pod komputer i już. A kiedyś liczyć, kombinować(...)" Oprócz tego podobno da się gdzieś magnes przyłożyć i w ten sposób nie rejestruje czasu pracy podobno. Szczególnie często na granicach to robią kierowcy by sobie tarczy nie niszczyć jak podjeżdżają po parę metrów.

PolskiBus

: 24 gru 2013, 21:44
autor: Wolfchen
kajo pisze:Oprócz tego podobno da się gdzieś magnes przyłożyć i w ten sposób nie rejestruje czasu pracy podobno. Szczególnie często na granicach to robią kierowcy by sobie tarczy nie niszczyć jak podjeżdżają po parę metrów.
Może w starych, bo nowe są cyfrowe, a tym ogólnodostępne magnesy raczej niestraszne ;)

PolskiBus

: 24 gru 2013, 23:32
autor: px33
Gdzieś musi mieć miejsce konwersja z sygnału analogowego (fizycznych obrotów kół) na cyfrowy i to pewnie jest to "wrażliwe" miejsce. Chociaż spodziewałbym się, że te tachografy biorą "gotową" daną z któregoś z systemów (np. po CAN), więc zakłócanie pomiaru może mieć też wpływ na działanie innych systemów.

PolskiBus

: 25 gru 2013, 1:05
autor: panzerloud
px33 pisze:Gdzieś musi mieć miejsce konwersja z sygnału analogowego (fizycznych obrotów kół) na cyfrowy i to pewnie jest to "wrażliwe" miejsce. Chociaż spodziewałbym się, że te tachografy biorą "gotową" daną z któregoś z systemów (np. po CAN), więc zakłócanie pomiaru może mieć też wpływ na działanie innych systemów.
jest tak jak piszesz, magnes kładzie się na przetwornik, i tachograf stopuje, nierzadko wespół z kontrolą trakcji. Tyle że to się nie opłaca, bo sporo czasu trzeba poświęcić na znalezienie tego przetwornika, czasem jest w gearboxie, a czasem gdzieś wpleciony w samą szynę CAN. Już nie mówiąc o tym że po jakimś czasie - nawet po zdjęciu magnesy, cała elektronika wariuje. Lepiej jeździć z czyjąś kartą do tacho, są trasy - pewniaki - gdzie wiadomo że ITD nie bywa. Najlepiej byłoby wgrać do tacho inne "poprawione" oprogramowanie, alw widać sprawa nie jest prosta, bo o takowym wśród trackerów martwa cisza. Najbardziej boli pomiar na podstawie kilku parametrów i samokontrola urządzenia, przez to wychodzi większość hopli na wydruku :(

PolskiBus

: 20 sty 2014, 23:56
autor: Teokryt
Jaką trasa jeździ miedzy Warszawą a Wrocławiem? cały czas DK8 czy AS i jakoś potem przez łódź?

PolskiBus

: 21 sty 2014, 1:31
autor: R-9 Chełmska
A2 -> Łódź -> Sieradz -> Wrocław.

PolskiBus

: 21 sty 2014, 7:20
autor: pawcio
Lepiej z A2 zjechać w Wartkowicach niż się pchać przez Łódź. A potem Sieradz, Wailchnowy i S8.

PolskiBus

: 21 sty 2014, 10:28
autor: Teokryt
No nie wiem właśnie, jeśli jedzie przez Łódź bo tam ma przystanek...

PolskiBus

: 21 sty 2014, 11:05
autor: person
Niektóre kursy do Wrocławia są ekspresowe.

PolskiBus

: 21 sty 2014, 11:27
autor: Teokryt
Niektóre? Ja tam widzę wszystkie po 5:50 :/

PolskiBus

: 21 sty 2014, 11:38
autor: person
O, faktycznie. Wszystko się zatrzymuje w Łodzi. Ciekawe.