Moderator: Wiliam
-
Łukasz
- Posty: 11592
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 08 lut 2024, 11:27
Emyl pisze:Flash8222 pisze: ↑08 lut 2024, 1:51
Ja wciąż uważam, że powinien zostać zlikwidowany buspas na samym moście Łazienkowskim. Więcej z niego utrudnień niż pożytku. Jak mam 523 to zawsze po obsłużeniu Rozbratu uciekam na skrajnie lewy pas bo jest szybszy...
Lewy jest szybszy do ~połowy mostu, a potem jednak szybciej idzie buspas - ma drożniejsze ujścia po stronie praskiej, podczas gdy lewy mozolnie wbija się na prawy (niektórzy nadal nie czają jazdy na suwak).
Ale tam są za mostem 2 pasy dla samochodów a 1 dla autobusów, jak kiedyś na moście Syreny, tylko większość nie czai znaków

I nagle 3 pasy wpadają w jeden, a buspas powinien się zwyczajnie kończyć i dwa wchodzić w dwa.
Btw w Waw na suwak jeździ się całkiem całkiem. Najbardziej przyjezdni blokują puste pasy

ŁK
-
Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7059
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
-
Kontakt:
Post
autor: Emyl » 08 lut 2024, 11:37
Wystarczy, że trafi się jeden i korek się robi od Rozdroża

-
reserved
- Posty: 13852
- Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: reserved » 18 sty 2025, 11:10
Wiem że to raczej dodawanie buspasów powinno być kierunkiem w którym miasto zmierza. Jest jednak miejsce w którym zlikwidowałbym buspas. Chodzi o Wolską i Kasprzaka na odcinku Fortu Wola do Ordona. Aktualnie buspasem nie jeździ żaden autobusem (na kawałku jedynie 197). Za to przed Sowińskiego tworzą się mega korki. Jak jeździło tam częste 105 to miało to sens. Teraz pas stoi prawie pusty. Może jednak dać tam trzy pasy dla samochodów żeby rozładować te korki?
-
Łukasz
- Posty: 11592
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 18 sty 2025, 11:32
reserved pisze:Wiem że to raczej dodawanie buspasów powinno być kierunkiem w którym miasto zmierza. Jest jednak miejsce w którym zlikwidowałbym buspas. Chodzi o Wolską i Kasprzaka na odcinku Fortu Wola do Ordona. Aktualnie buspasem nie jeździ żaden autobusem (na kawałku jedynie 197). Za to przed Sowińskiego tworzą się mega korki. Jak jeździło tam częste 105 to miało to sens. Teraz pas stoi prawie pusty. Może jednak dać tam trzy pasy dla samochodów żeby rozładować te korki?
A prawo Lewisa-Modridgea nie zacznie działać? Buspas ma duże zalety też dla karetek itp. Choć pewnie nie powinien być całodobowy.
Zresztą moja opinia osobista jest taka, że każda droga 3+ powinna mieć buspas, pod kątem DOP.
ŁK
-
reserved
- Posty: 13852
- Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: reserved » 18 sty 2025, 11:35
Łukasz pisze: ↑18 sty 2025, 11:32
A prawo Lewisa-Modridgea nie zacznie działać? Buspas ma duże zalety też dla karetek itp. Choć pewnie nie powinien być całodobowy.
Też o tym myślałem. Inżynierem nie jestem ale wydaje mi się, że jeśli od Ciepłowni mamy dwa pasy dla samochodów a dopiero za Fortem robią się trzy to nie będzie tak źle bo po prostu rozładuje korek przed światłami na Sowińskiego. Często ten korek i samochody uciekające z buspasa sprawiają, że blokuje się skrzyżowanie przy Forcie bo auta wjeżdżają na nie bez możliwości zjazdu... Poprawi się nieco płynność w tym miejscu bo kto będzie chciał zjedzie sobie na prawy pas.
Łukasz pisze: ↑18 sty 2025, 11:32
Zresztą moja opinia osobista jest taka, że każda droga 3+ powinna mieć buspas, pod kątem DOP.
Nawet jak nie jeździ nią żaden autobus? To jak? Zaczynamy od S2?
Moim zdaniem każdy przypadek należy traktować indywidualnie.
-
Łukasz
- Posty: 11592
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 18 sty 2025, 11:41
S2 nie jest drogą miejską.
W zasadzie czemu to by przeszkadzało, żeby to było rozwiązanie kompleksowe? Tam, gdzie są korki, i tak już te buspasy raczej są. Czy powstaną nowe korki? Może na moment tak, a może więcej ludzi będzie jeździć komunikacją. Prędzej czy później i tak się wpada w przekrój z buspasem.
ŁK
-
reserved
- Posty: 13852
- Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: reserved » 18 sty 2025, 12:01
Łukasz pisze: ↑18 sty 2025, 11:41
Czy powstaną nowe korki? Może na moment tak, a może więcej ludzi będzie jeździć komunikacją.
Tylko jak mają ludzie się przerzucić na komunikację skoro po buspasie nie jedzie żaden autobus?

Ja tam jestem za tym żeby wróciło stare dobre 105. Ale jeśli ZTM utrudnia życie ludziom to niech chociaż da samochodem dojechać. To tak bardzo poprawia jakość powietrza że te samochody tam stoją w tym korku? Na większości ulic buspasy się przydają ale tamtejszy buspas jest nonsensem. Po co on ma być? Tam korki nie są jakoś bardzo duże. Po prostu samochody utykają na światłach przy Sowińskiego przez co się robi zator.
-
Łukasz
- Posty: 11592
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 18 sty 2025, 12:14
Tramwaje jeżdżą.
Przy światłach powinno być szerzej, bo ludzie nie umieją jeździć.
ŁK
-
reserved
- Posty: 13852
- Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: reserved » 18 sty 2025, 12:17
Łukasz pisze: ↑18 sty 2025, 12:14
Tramwaje jeżdżą.
Po buspasie?

-
Łukasz
- Posty: 11592
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 18 sty 2025, 13:08
reserved pisze:Łukasz pisze: ↑18 sty 2025, 12:14
Tramwaje jeżdżą.
Po buspasie?

Do przesiąścia się z samochodu.
ŁK
-
person
- (geograf)
- Posty: 9328
- Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
- Lokalizacja: z szafy
Post
autor: person » 18 sty 2025, 15:52
Pas jest pusty? Idealnie - zlikwidować, zastawić klombami itp., by nie raził uczuć samochodowych.
Żadnego poszerzania jezdni, a już na pewno żadnego poszerzania w stronę centrum
-
reserved
- Posty: 13852
- Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: reserved » 18 sty 2025, 21:15
Ja to jestem jednak za zdrowym rozsądkiem.
-
primoż
- Posty: 4157
- Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
- Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju
Post
autor: primoż » 18 sty 2025, 21:56
person pisze: ↑18 sty 2025, 15:52
Pas jest pusty? Idealnie - zlikwidować, zastawić klombami itp., by nie raził uczuć samochodowych.
Żadnego poszerzania jezdni, a już na pewno żadnego poszerzania w stronę centrum
Otóż to. Albo nawet wyznaczyć kosztem tego pasa miejsca postojowe, bo to i tak skrajny prawy pas ruchu.
-
primoż
- Posty: 4157
- Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
- Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju
Post
autor: primoż » 18 sty 2025, 22:50
reserved pisze: ↑18 sty 2025, 21:15
Ja to jestem jednak za zdrowym rozsądkiem.
Zwiększanie przepustowości ulic do centrum nie ma nic wspólnego ze zdrowym rozsądkiem. Nigdy!
-
reserved
- Posty: 13852
- Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: reserved » 18 sty 2025, 23:57
W sensie że lepiej jak samochody stoją w korku produkując więcej spalin? W sumie jakiś rozsądek w tym jest.