Autobusy testowane w Warszawie
Nie wiem jak to wygląda w dziwnych rozwiązaniach Genesisa (który jest warszawską szarą eminencją i trochę wygląda jakby był w warszawskich pojazdach bo być musi), ale w bardziej standardowych wdrożeniach z Polgardem i DTI z kamerami Hikvision sterownik RG też łączy się z dodatkowym strumieniem z każdej kamery. Przy czym płynność wcale nie jest jakaś rewelacyjna i to może być albo pochodną problemów z dekodowaniem albo bardzo minimalnych ustawień jakości.
Przy czym moim zdaniem dość zauważalne opóźnienia są już na samej kamerze - przy wyświetlaniu streama na mocnym komputerze, czy to przez vlc czy przez stronę, i tak opóźnienie widać, więc to jest chyba nie do przejścia. Do super podglądu można mieć kamerę hybrydową z wyjściem analogowym i analogowy monitor, przy czym z kosztowego punktu widzenia to nie ma żadnego sensu.
Przy czym moim zdaniem dość zauważalne opóźnienia są już na samej kamerze - przy wyświetlaniu streama na mocnym komputerze, czy to przez vlc czy przez stronę, i tak opóźnienie widać, więc to jest chyba nie do przejścia. Do super podglądu można mieć kamerę hybrydową z wyjściem analogowym i analogowy monitor, przy czym z kosztowego punktu widzenia to nie ma żadnego sensu.
Bardzo ładnie i dyplomatycznie to ująłeś ale pomału kruszy się ten monopol.
Opóźnienia to główna wada wszystkich systemów cyfrowych. Pierwszym moim doświadczeniem było porównanie telewizji analogowej i cyfrowej - można było cofnąć się w czasie o kilkanaście sekund Natomiast da się tak skonfigurować systemy, ustawić odpowiednio usługi QOS i buforowanie na minimum, żeby nie było to bardzo odczuwalne. T20 (NVIDIA Tegra 2) ma natywne wsparcie dla H264, o ile nie są skopane sterowniki (https://www.youtube.com/watch?v=OF_5EKNX0Eg), powinno dać się zoptymalizować podgląd na panelu.
Niezaprzeczalnym faktem jest, że najlepsze są systemy analogowe, przede wszystkim w stosunku ceny do jakości. Ciekawi mnie na czym opierają się systemy z kamerami zamiast lusterek. Podejrzewam, że tam sygnał leci w całości cyfrowo. Natomiast jestem przekonany, że niebawem "lusterka elektroniczne" trafią pod strzechy i wtedy też kamery cofania będą w standardzie w autobusach. A to rozwiąże opisywane przez nas problemy
Myślę że optymalizowanie aplikacji czy systemu pod kątem podglądu było na absolutnie szarym końcu priorytetów. Jeśli domyślny Linux i QT nie dostarczały dekodowania sprzętowego to go tam po prostu nie ma i nikt nie ma z tym problemu. Myślę że nawet do sporadycznego cofania da się skorzystać z takiej mało płynnej kamery, tylko trzeba traktować ją raczej jako urządzenie bardzo pomocnicze, do oszacowania ile można przejechać w kolejnym kroku.
Nie zgodzę się (i rynek też) z lepszością i szczególnie tańszością systemów analogowych. Kamery cyfrowe dobrej jakości są teraz tanie jak barszcz, okablowanie nic nie kosztuje i nie musi być ciągnięte punkt-punkt (czyli przez przegub można przejść jednym kablem + rezerwą i wciąż móc robić cokolwiek w przyszłości) i nie wpływa na jakość nagrania, rejestratory są prostsze, rozdzielczości wyższe.
A co do lusterek to myślę że jednak są robione na kamerach analogowych właśnie ze względu na opóźnienia i brak konieczności rejestracji. Kabelki też są bardzo krótkie. W tramwajach czasami stosuje się kamery hybrydowe, z dwoma wyjściami - są droższe ale łączą zalety obu opcji.
Nie zgodzę się (i rynek też) z lepszością i szczególnie tańszością systemów analogowych. Kamery cyfrowe dobrej jakości są teraz tanie jak barszcz, okablowanie nic nie kosztuje i nie musi być ciągnięte punkt-punkt (czyli przez przegub można przejść jednym kablem + rezerwą i wciąż móc robić cokolwiek w przyszłości) i nie wpływa na jakość nagrania, rejestratory są prostsze, rozdzielczości wyższe.
A co do lusterek to myślę że jednak są robione na kamerach analogowych właśnie ze względu na opóźnienia i brak konieczności rejestracji. Kabelki też są bardzo krótkie. W tramwajach czasami stosuje się kamery hybrydowe, z dwoma wyjściami - są droższe ale łączą zalety obu opcji.
https://phototrans.pl/15,909821,0.html - BMC Procity jest testowany przez Abusa (Stalko) na linii W.
-
- Posty: 1228
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Podobno od 25.06 do 22.07 ma być testowany MB Citaro Hybrid.
https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... warszawie/
https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... warszawie/
Ale to wersja 12m czy 18m? Pewnie na R2/R4 pojedzie na testy. Bo tam już merce mają.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
A jeszcze niedawno MZA zarzekało się że testów autobusów nie będzieMichalk001 pisze: ↑13 cze 2024, 8:22Podobno od 25.06 do 22.07 ma być testowany MB Citaro Hybrid.
https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... warszawie/
To Citaro to trochę ni w pięć ni w dziewięć, bo MZA zdecydowało, ze hybryd kupować nie będzie, a Mercedes za drogi, no chyba że turecki...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 4301
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Hybrydy plug-in (tudzież mild hybrid) to obecnie taki wytrych, że niby się kupuje bardziej ekologiczny niż diesel pojazd. Unia Europejska zaliczyła tę kategorię do pojazdów niskoemisyjnych (co jest nie bez znaczenia), a jednocześnie takie hybrydy nadal są na ropę, są sporo tańsze i bardziej praktyczne niż choćby elektryki. Być może po deklaracji MZA że nie będzie już kupować klasycznych diesli, chodzi właśnie o taki pomysł xd
MZA nigdy nie zarzekało się, że nie będzie robić testów autobusów. Turecki Mercedes jest dokładnie w tej samej cenie co Niemiecki/Francuski..wincenty pisze: ↑13 cze 2024, 10:09A jeszcze niedawno MZA zarzekało się że testów autobusów nie będzieMichalk001 pisze: ↑13 cze 2024, 8:22Podobno od 25.06 do 22.07 ma być testowany MB Citaro Hybrid.
https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... warszawie/
To Citaro to trochę ni w pięć ni w dziewięć, bo MZA zdecydowało, ze hybryd kupować nie będzie, a Mercedes za drogi, no chyba że turecki...
Nie do końca. W Turcji jest główna baza produkcji Conecto, a w innych krajach Citaro. To są 2 różne wersje różniące się standardem.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Owszem, była taka informacja.
No gdyby turecki był w tej samej co z fabryk we Francji czy w Niemczech, to by nikt tych spod Stambułu nie kupował.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
- R-9 Chełmska
- Posty: 7820
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
No ale to są przetargi, a nie chodzenie z koszykiem po supermarkecie.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Swoją drogą skąd upór MZA przeciw hybrydom? W segmencie osobowym to jest obecnie podstawa wszelkich flót miejskich typu taksówki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ekonomicznie jak to się opłaca w przypadku autobusów miejskich? Taniej np. na 100 km jest jechać na ON czy ON+prąd?Autobus Czerwon pisze: ↑13 cze 2024, 10:41Hybrydy plug-in (tudzież mild hybrid) to obecnie taki wytrych, że niby się kupuje bardziej ekologiczny niż diesel pojazd. Unia Europejska zaliczyła tę kategorię do pojazdów niskoemisyjnych (co jest nie bez znaczenia), a jednocześnie takie hybrydy nadal są na ropę, są sporo tańsze i bardziej praktyczne niż choćby elektryki. Być może po deklaracji MZA że nie będzie już kupować klasycznych diesli, chodzi właśnie o taki pomysł xd
To nie jest kwestia tego, że MZA w przypadku autobusów nieelektrycznych poszło w stronę gazu ziemnego?