Powsin - Park Kultury

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4301
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 kwie 2021, 10:32

fik pisze:
11 kwie 2021, 9:55
Gdyby tylko gdzieś niedaleko była stacja metra, do której można zrobić krótką i częstą dowozówkę zamiast pseudoprzyśpiecha jadącego 40 minut do centrum, gdyby tylko...! Nawet, jeśli nie dedykowana linia, to wyciągnięcie 179 w letnie weekendy byłoby jak znalazł.
179 stające przy każdym krzaku to chyba trochę przesada.
Zresztą, podróż 179 z Powsina do Kabat, a następnie M1 z Kabat do Centrum według moich obliczeń trwałaby ok. 38 minut (12 minut na pokonanie odcinka Powsin-Kabaty, 5 minut na przesiadkę i oczekiwanie na pociąg, 21 minut podróży metrem do Centrum). Dla porównania, 519 z Powsina do Metra Centrum jedzie rozkładowo 36 minut.

I tak, oczywiście, nie każdy jeździ z/do Centrum, a pomysłu ze 179 też bym nie skreślał, choć równie dobrze mogłaby być to dedykowana linia która nie musiałaby się zatrzymywać np. przy Rowie Natolińskim i innych pośrednich przystankach.
Myślę że godne rozważenia są też podjazdy kieszeniowe 139. Jeżdżąca dwa lata temu linia 400 też nie wydaje mi się złym pomysłem, ale jeżeli chcemy żeby Ikarusy z MZA miały gdzie jeździć, to równie dobrze mogą jeździć na jednej-dwóch oznaczonych dodatkowych brygadach na 519 lub 139 czy co tam innego miałoby do Powsina dojeżdżać, bo na dedykowanej czterysetce o ile dobrze pamiętam tłumów nie stwierdzono.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 kwie 2021, 10:43

No tak, tylko 179 jest trochę częściej i pewnie mniej kosztuje od takiego 519, które nie daje żadnego odzysku czasowego (przy czym 519 w godzinach popołudniowych jedzie do patelni minut 39, 36 to czasówka wieczorna) i też staje przy każdym krzaku. Przy czym dla 519 12 minut oznacza pokonanie 6,3km do Wilanowa, więc mam w sobie taką myśl, że jakby uczciwie zrobić rozkład dla 139, to 4,4km do Kabat pokonałoby jednak troszkę szybciej.

Natomiast tak, 139+251 mogłyby wjeżdżać kieszeniowo do Powsina, zapewniając też istniejące połączenie Wilanowa z parkiem.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 kwie 2021, 10:58

fik pisze:
11 kwie 2021, 9:55
Gdyby tylko gdzieś niedaleko była stacja metra, do której można zrobić krótką i częstą dowozówkę zamiast pseudoprzyśpiecha jadącego 40 minut do centrum, gdyby tylko...! Nawet, jeśli nie dedykowana linia, to wyciągnięcie 179 w letnie weekendy byłoby jak znalazł.
Kiedy otwierali Nowokabacką, byłem wręcz zdziwiony że linia do Powsina - i tak samo do Ogrodu - nie pojechała na Kabaty.
Swoją drogą, zastanawiałem się czy - jeśli nie ma pieniędzy na osobne dowozówki - byłoby akceptowalne zrobić jedną linię do obu tych miejsc - przy założeniu że coś zrobimy ze 139 (może niech trafi na obecną trasę 339 sprzed zawieszenia? albo gdzieś do Wawra zamiast planowanego 319?) i 519 (skrócone do Wilanowa w każdym kursie?).
Widzę że propozycje @Autobus Czerwon i @fik też zakładają podjazdy kieszeniowe (tylko że 139/251) więc opcja z podjazdem jest ok. Tylko myślę że powinien to być podjazd dwukierunkowy.
Taka dedykowana dowozówka Ogród-Park-metro Kabaty mogła by mieć częstotliwość modelowaną w zależności od sezonu.
fik pisze:
11 kwie 2021, 10:43
[519] też staje przy każdym krzaku
A to ciekawostka, bo podobno 519 powstało z dawnego 140 po "uczerwonieniu" i po 28 latach widać że w formie przyspieszonej się nie sprawdza. :D
Co do Powsina, kiedyś pojawiały się pomysły żeby nawet w układzie podstawowym miał linie do metra Wilanowska, a to też już było i nazywało się 151.
Autobus Czerwon pisze:
11 kwie 2021, 10:32
na dedykowanej czterysetce o ile dobrze pamiętam tłumów nie stwierdzono
A to może dlatego ta linia nie jeździła w zeszłym roku? a nie z powodu obostrzeń?

ODPOWIEDZ