Strona 16 z 20

: 09 lis 2008, 0:07
autor: reserved
Pisałem już o tym w pochwałach. Nie wiem jak w innych pojazdach, ale w Liberach jest przy drugich drzwiach po lewej stronie przycisk dla niepełnosprawnych, a po prawej stronie drzwi ciepły guzik. Ludzie często go mylą i dziwią się, czemu nie działa. Sam kierowca to przyznał.

: 09 lis 2008, 3:47
autor: BJ
mateusz72 pisze:Notabene jednak ludzie nawet jak im się strzeli naklejkę 10x10 metrów to i tak będą stać przy dzwiach czekając na zbawienie lub zlitowanie się kogoś i naciśnięcie przycisku.
Jak im strzelisz naklejkę 10x10 m, to wtedy na pewno nie będą naciskać przycisku, tylko tą naklejkę, bo duża :D Już teraz często jest ona atakowana przez co spostrzegawczych pasażerów 8-(

: 09 lis 2008, 7:28
autor: Jamnik
reserved pisze:Pisałem już o tym w pochwałach. Nie wiem jak w innych pojazdach, ale w Liberach jest przy drugich drzwiach po lewej stronie przycisk dla niepełnosprawnych, a po prawej stronie drzwi ciepły guzik. Ludzie często go mylą i dziwią się, czemu nie działa. Sam kierowca to przyznał.
Nie ma się co dziwić, skoro w SU15 przycisk jest po lewej, w MAN-ach po obu stronach, a w Jelczach jeszcze inaczej.

: 09 lis 2008, 9:07
autor: m72
Raz nie pojadą i wtedy się nauczą.
Pozwolę sobie coś przytoczyć. Otóż pewnego pięknego zimowego dnia będąc z bratem na 114 (przy Wolumenie co jest dość ważne) zdarzyła się taka oto sytuacja: pewna starsza moherowa pani nie potrafiła obsłużyć CG (w MAN’ach ITS’u nie ma raczej problemu ze znalezieniem „skrzyneczki” z przyciskiem CG). Po ruszeniu z przystanku przybiegła z laseczką z kur*ami i innymi chamami na buzi po czym stwierdziła, że kierowcy się na nią uwzięli bo jej drzwi nie otwierają. Po pytaniu „a wie pani co to jest ciepły guzik” jakże sympatyczna pani odpowiedziała „cenzura mnie obchodzi co pan sobie nakleja w autobusie. Ja chcę wysiąść bo mi Wolumen zamkną a taki cham mi nie otwiera drzwi. To żydowski spisek jest.” Jakże elokwentna pani została obdarowana wiązanką i już na następnym przystanku nauczyła się obsługiwać CG.
Co dowodzi ta rozgawora? Niektórzy potrzebują wstrząsu żeby zrozumieć po co ten guzik.

[ Dodano: Nie 09 Lis, 2008 09:09 ]
BJ.2052 pisze:Już teraz często jest ona atakowana przez co spostrzegawczych pasażerów
Łoj bardzo często.

: 09 lis 2008, 12:32
autor: Szeregowy_Równoległy
reserved pisze:Pisałem już o tym w pochwałach. Nie wiem jak w innych pojazdach, ale w Liberach jest przy drugich drzwiach po lewej stronie przycisk dla niepełnosprawnych, a po prawej stronie drzwi ciepły guzik. Ludzie często go mylą i dziwią się, czemu nie działa. Sam kierowca to przyznał.
A poza tym w Liberach użycie CG aktywuje fotokomórkę i jest wesoło, bo w niektórych fotokomórka w ogóle nie pozwala zamknąć drzwi, bo dostrzega w nich przeszkodę, a ostatnio jechałem takim, który przyciął kobietę pomimo tego, że szanowna pasażerka była takich rozmiarów, że niemożliwe było, żeby jej fotokomórka nie złapała. Po czym drzwi i tak się zawiesiły.

: 10 lis 2008, 12:48
autor: 8917
Polska The Times pisze:Drzwi w autobusie otworzy ciepły guzik
Piotr Figiel 2008-11-10 11:10:36, aktualizacja: 2008-11-10 11:10:36

Synoptycy nie mają złudzeń. Piękna pogoda już się skończyła. Pod koniec tygodnia temperatura spadnie poniżej 10 stopni. Dlatego Zarząd Transportu Miejskiego już podjął decyzję, że rozpoczyna akcję "Ciepły guzik".

Oznacza to, że w większości autobusów i tramwajów drzwi będziemy musieli otwierać sobie sami za pomocą specjalnych guzików. W tym roku ciepło ma być także w starych tramwajach. Zostały one bowiem zmodernizowane przez miejskiego przewoźnika.

Codziennie w barwach ZTM wyjeżdża na ulice stolicy ponad 1420 autobusów i 871 tramwajów. Część z nich wyposażona jest w specjalne guziki do otwierania drzwi. Są one oznakowane niewielką naklejką, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Gdy pojazd zatrzymuje się na przystanku, przyciski służące do otwierania drzwi zapalają się.

- Zgodnie z umową z przewoźnikami pojazdy powinny być ogrzewane od listopada do marca - wyjaśnia Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM, i dodaje, że w momencie, kiedy jest włączane ogrzewanie, drzwi otwierają pasażerowie. Wszystko po to, żeby ciepłe powietrze nie uciekło z wnętrza.

Obecnie autobusowe połączenia ZTM obsługuje 350 wozów prywatnych przewoźników i ponad 1070 Miejskich Zakładów Autobusowych. Wszystkie pojazdy prywatne "ciepłe guziki" mają. Gorzej w tych miejskich. - W tej chwili tylko połowa naszych autobusów wyposażona jest w instalację otwierania drzwi przez pasażerów - mówi Agata Zaklika z działu marketingu MZA.

"Ciepłego guzika" nie ma głównie w autobusach najstarszych. Dodatkowo w tylnej części przegubowych ikarusów, które niedawno przeszły remont, mechanicy całkiem wymontowali ogrzewanie. Mimo to MZA nie przewiduje wyposażenia tych autobusów w udogodnienia. - Nie przewidujemy montażu "ciepłych guzików" w autobusach niewyposażonych fabrycznie w tę instalację. Byłoby to bardzo pracochłonne i kosztowne - mówi Zaklika. - Guzik jest za to we wszystkich nowych autobusach, które kupujemy.

Pewne jest, że pasażerowie nie zmarzną między innymi w autobusach linii: 101, 107, 108, 114, 150, 175, 180, 195 i 527.

Tramwaje Warszawskie do problemu podeszły inaczej. Spółka remontuje nawet najstarsze wagony typu 13N z lat 60. zwane parówkami. - "Ciepły guzik" posiada ponad 500 wagonów, w tym 40 tramwajów typu 13N - wyjaśnia Michał Powałka, rzecznik prasowy TW.

http://www.polskatimes.pl/warszawa/5921 ... ,id,t.html

: 10 lis 2008, 12:59
autor: MisiekK
ZTM pisze:Drzwi w autobusie otworzy ciepły guzik
Piotr Figiel 2008-11-10 11:10:36, aktualizacja: 2008-11-10 11:10:36

Synoptycy nie mają złudzeń. Piękna pogoda już się skończyła. Pod koniec tygodnia temperatura spadnie poniżej 10 stopni. Dlatego Zarząd Transportu Miejskiego już podjął decyzję, że rozpoczyna akcję "Ciepły guzik".

Ku**a mać. W tym mieście trzeba 'podejmowac decyzję', podczas, gdy w innych miastach Polski po prostu się używa i to od dawna i przez cały czas.

: 10 lis 2008, 13:05
autor: Jamnik
MisiekK pisze:Ku**a mać. W tym mieście trzeba 'podejmowac decyzję', podczas, gdy w innych miastach Polski po prostu się używa i to od dawna i przez cały czas.
A po co CG latem w nieklimatyzowanych autobusach?

: 10 lis 2008, 13:30
autor: BJ
Polska The Times pisze:Pewne jest, że pasażerowie nie zmarzną między innymi w autobusach linii
Polska The Times pisze:108
Polska The Times pisze:114
Polska The Times pisze:150
Polska The Times pisze:195
Lubię kompetentnych dziennikarzy :-$

: 10 lis 2008, 13:41
autor: ziomal
BJ.2052 pisze:
Polska The Times pisze:Pewne jest, że pasażerowie nie zmarzną między innymi w autobusach linii
Polska The Times pisze:108
Polska The Times pisze:114
Polska The Times pisze:150
Polska The Times pisze:195
Lubię kompetentnych dziennikarzy :-$

W 117 już zmarzną... :P Od kiedy ITS obsługuje 108 i 150?

: 10 lis 2008, 14:32
autor: reserved
A co ma do tego ITS? Jest napisane ogólnie o autobusach niskopodłogowych.

: 10 lis 2008, 16:30
autor: Adam G.
reserved pisze:A co ma do tego ITS? Jest napisane ogólnie o autobusach niskopodłogowych.
no już szczególnie ciepło będzie w gniocie na 108 czy odkurzaczu (nie mówiąc już o Ikarusie) na 114 :D

: 10 lis 2008, 18:04
autor: Petroniusz
Polska The Times pisze:Drzwi w autobusie otworzy ciepły guzik
Piotr Figiel 2008-11-10 11:10:36, aktualizacja: 2008-11-10 11:10:36

[...]Gdy pojazd zatrzymuje się na przystanku, przyciski służące do otwierania drzwi zapalają się.[...]
Chyba żywym ogniem.
Jak to się dzieje, że za każdym razem trzeba robić wielką kampanię medialną, przy wprowadzaniu CG?

: 10 lis 2008, 22:02
autor: Bernard
Polska The Times pisze:Dodatkowo w tylnej części przegubowych ikarusów, które niedawno przeszły remont, mechanicy całkiem wymontowali ogrzewanie.
Jego tam nigdy nie było :razz:

: 11 lis 2008, 12:49
autor: Solaris
Petroniusz pisze:Jak to się dzieje, że za każdym razem trzeba robić wielką kampanię medialną, przy wprowadzaniu CG?
Świadomość społeczne tego faktu jest tak niska, że trzeba co roku ludziom przypominać o jego istnieniu. Co i tak nie odniesie żadnego realnego skutku. Co mnie osobiście dziwi, ponieważ naciskają jak opętani na guziki gdy jest ciepło i nie ma obowiązku stosowania CG. A jak przychodzi okres zimowy i jest obowiązek stosowania CG, to nagle przestają przyciskać i czekają na otwarcie drzwi przez kierowcę, jak na zbawienie.