Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 wrz 2010, 0:47

...musiałem jakoś przeoczyć ;>
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Stary Pingwin
Posty: 5919
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 wrz 2010, 9:33

O kolei do Konstancina słyszałem 4 lata temu , 8 lat temu też. Magiczne słowo-wybory .Skład dojedzie do Iwicznej i pasażerowie zmieszczą się do nabitego składu z Radomia , Warki czy Czachówka #-o
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 17 wrz 2010, 9:37

Stary Pinwin pisze:O kolei do Konstancina słyszałem 4 lata temu , 8 lat temu też. Magiczne słowo-wybory .Skład dojedzie do Iwicznej i pasażerowie zmieszczą się do nabitego składu z Radomia , Warki czy Czachówka #-o
Jak to "do Iwicznej"?? Na szlaku ich wywalą?
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Stary Pingwin
Posty: 5919
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 wrz 2010, 9:43

Stacja Nowa Iwiczna - przeczytaj artykuł ze zrozumieniem .

[ Dodano: |17 Wrz 2010|, 2010 09:49 ]
Równie dobry jest pomysł uruchomienia komunikacji pasażerskiej torem technicznym od STP do PKP Służewiec i dalej do DWZ .
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 17 wrz 2010, 9:54

Stary Pinwin pisze:Stacja Nowa Iwiczna - przeczytaj artykuł ze zrozumieniem.
Dla tej linii (Okęcie - Jeziorna - Siekierki) Nowa Iwiczna nie jest żadną stacją.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Stary Pingwin
Posty: 5919
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 wrz 2010, 10:01

cytat ;dlatego pasażerowie będą dojeżdżać do Nowej Iwicznej przesiadać się do pociągów w kierunku Warszawy ;
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 17 wrz 2010, 10:04

Potrzebny jest drugi peron w Nowej Iwicznej na wypadek, gdyby kursy odbywały się wahadłowo pomiędzy tą stacją a Konstancinem

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 17 wrz 2010, 10:07

ŻW pisze:Szynobusy kursujące co kwadrans, a w drodze do Warszawy zatrzymujące się przy pięciu nowych przystankach. Samorząd Mazowsza chce przywrócić uzdrowisku kolej.
Jeju, znowute wybory. Nawet nikt się nie zastanawia, skąd KM mają brać sprawne szynobusy. Zakupów nie widać!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 wrz 2010, 11:17

Taaak, szynobus co kwadrans do pociągu co 30 minut (w porywach), bo więcej się ze względu na linię lotniskową nie zmieści...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 17 wrz 2010, 11:27

Szynobus do PKP Służewiec może miałby więcej sensu. Tylko że jak znam życie to te wszystkie nowe wiadukty przy Cybernetyki itd. na amen zablokują możliwość dołożenia tam toru z boczku...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 wrz 2010, 12:00

Podobno do Okęcia trasa jest z rezerwą na trzy tory projektowana. Chociaż po układzie przystanków (brzegowe Żwirki i Rakowiec na przykład) tego za gwizdek nie widać.

Tylko nawet ten tor z boczku byłby mało funkcjonalny, potrzebny byłby raczej tor odstawczy pośrodku torów głównych po północnej stronie stacji - przesiadka jednokrawędziowa. I wtedy koordynacja z rozkładami SKM z Okęcia, a nie regiami.

Pomijam fakt, że gdyby peron był na Okęciu ułożony równolegle do terminala, a wjazd nań - od północy, to można by SKM do Piaseczna przedłużyć. Jasne, nadłożenie drogi w każdym kursie by było, ale jaka częstotliwość za to.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 17 wrz 2010, 12:04

Tradycja jest taka - metro budujemy nieprzedłużalne, linie kolejowe ślepe...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 wrz 2010, 12:11

A na trasach tramwajowych dyndają nam komplikujące obsługę liniową poprzeczki i ogryzki.

Ale z M2 to już prawie dobrze było na zachodzie, tylko ktoś na mory liniowo przeciąga i teraz wydłużyć można tylko do Ursusa, obsługiwanego przez dwie linie kolejowe - a na ewentualne pasmo babickie nic. Może i lepiej, zrobi się tramwaj na Człuchowskiej i dalej :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 wrz 2010, 13:32

Potrzebny jest drugi peron w Nowej Iwicznej na wypadek, gdyby kursy odbywały się wahadłowo pomiędzy tą stacją a Konstancinem
Z tego, co pamiętam, nie jest potrzebny. Po przebudowie w ramach LCS Okęcie, będzie tam peron wyspowy, pomiędzy bocznicą, a torem w kierunku Warszawy. Ale żeby nie było zbyt pięknie - będzie na nim płotek :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 23 wrz 2010, 6:26

przewoz pisze:Nawet nikt się nie zastanawia, skąd KM mają brać sprawne szynobusy. Zakupów nie widać!
O to bym się nie martwił. Sigma Tabor...
Polityka złym doradcą w pracy!

ODPOWIEDZ