Warszawska Kolej Dojazdowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 sie 2008, 17:48

od 15 września drożeją bilety okresowe (tygodniowe, dwutygodniowe, miesięczne, kwartalne, weekendowe) na przejazd WKD
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Walas
Posty: 17114
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 15 lis 2008, 9:02

WKD pisze:Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w dniach:
22 - 23 listopada (sobota, niedziela)
przeprowadzony zostanie remont rozjazdów na stacji "Podkowa Leśna Główna".

1.
W związku z pracami remontowymi zostanie zamknięta dla ruchu pociągów WKD stacja Podkowa Leśna Główna: od 22 listopada, godz. 6:00 do 23 listopada, godz. 21:30.
2.
Kursowanie pociągów WKD zostanie ograniczone do odcinków: Warszawa Śródmieście WKD - Podkowa Leśna Wschodnia (na tym odcinku zostanie utrzymany obowiązujący rozkład jazdy) oraz Podkowa Leśna Zachodnia - Grodzisk Maz. Radońska (na tym odcinku będzie obowiązywać specjalny rozkład jazdy).
3.
Pociągi WKD nie będą kursować na odcinkach:
1) Podkowa Leśna Wschodnia - Podkowa Leśna Zachodnia
2) Podkowa Leśna Zachodnia - Milanówek Grudów
4.
Na relacjach, z których wycofane będą pociagi WKD uruchomiona będzie zastępcza komunikacja autobusowa:
1) Podkowa Leśna Wschodnia - Podkowa Leśna Zachodnia
2) Podkowa Leśna Wschodnia - Milanówek Grudów
5.
Kursy autobusów będą skomunikowane z pociągami WKD w punktach przesiadkowych na przystankach: "Podkowa Leśna Wschodnia" oraz "Podkowa Leśna Zachodnia" (ul. Parkowa).
6.
Autobusy obsługujące relacje do Milanówka w rejonie przystanku "Podkowa Leśna Zachodnia" będą zatrzymywac się przy skrzyżowaniu ulic: Słowiczej i Zachodniej.
7.
Funkcjonowanie przystanku osobowego "Polesie" zostanie zawieszone oraz nie będzie on objęty komunikacją zastępczą.

Szczegółowy rozkład jazdy pociągów oraz autobusowej komunikacji zastępczej do pobrania:
w formacie xls>>>(84kB)
url=http://www.wkd.com.pl/Files/File/Zamkni ... -23_11.pdf]w formacie pdf>>>[/url](876kB)
Schemat organizacji ruchu na okres 22-23 listopada: 2008r.:
w formacie jpg>>>(1MB)
w formacie pdf>>>(1MB)
Ulotka informacyjna (dwustronna):
w formacie pdf>>>(3MB)
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Bucefał
Posty: 134
Rejestracja: 19 sty 2008, 13:05

Post autor: Bucefał » 19 lis 2008, 10:05

Chodzą suchy, że niebawem przetarg na nowy tabor dla WKD.

Czy wg was możliwe sa wagony o skrajni podobnej do SKM?

Obecnie kursujące są dość wąskie i przez to jeśli sie ma powyżej 170 to dość trudno o jakikolwiek komfort siedzenia - nie dość, że siedzenia są twarde to jeszcze wąskie i ciasno poupychane. Wysiedzieć w takich 40 minut to nielada sztuka.

Ciekawe czy dałoby radę zamówić wagony bardziej przypominające SKM pod tym względem..........................
Umowę sprzedaży WKD parafowali przedstawiciele zainteresowanych samorządów z wyjątkiem Warszawy. Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni. Nie zrobili tego przed dwa lata.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 19 lis 2008, 11:23

Bucefał pisze:Czy wg was możliwe sa wagony o skrajni podobnej do SKM?
Nie.

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 19 lis 2008, 14:30

Taka skrajnia "SKM" dobra?

ezt serii 213 na linii S-4, szerokość wagonu - 2,75 m (Barcelona/Pl.Espanya-Olesa de Montserrat) na stacji Olesa de Montserrat; rozstaw szyn - 1000mm
Obrazek

ezt serii X10p ze sztokholmskiej Roslagsbanan, rozstaw szyn - 891mm, szerokość wagonu - 2,6 m
Obrazek

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 19 lis 2008, 18:42

no zaraz, ale przecież skrajnia WKD jest chyba taka sama jak na PKP (skoro na sieć WKD wjeżdżały w czasie okupacji niemieckie elloki, potem używano parowozów Tp-ileś , no i jeszcze były jakieś przypadki pojawiania się EU07...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 lis 2008, 18:47

Nie jest. Przejazd pojazdów kolejowych wiąże się z ograniczeniami w ruchu planowym.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 19 lis 2008, 21:00

jasiu pisze:na sieć WKD wjeżdżały w czasie okupacji niemieckie elloki
Sieć EKD.
potem używano parowozów Tp-ileś
Tp2.

A EU07, to w jakich okolicznościach? Pytam z ciekawości :).

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 19 lis 2008, 21:13

Michał J pisze:A EU07, to w jakich okolicznościach? Pytam z ciekawośc
W rzeczywistości równoległej gdzie na WKD mamy zasilanie PKP ;)
jeśłi już to
http://pl.wikipedia.org/wiki/SM42
http://pl.wikipedia.org/wiki/SU45
Obrazek

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 19 lis 2008, 21:57

No właśnie dlatego mnie to zdziwiło ;). Suki tam nie było, ale SM42 była częstym widokiem, gdy jeszcze targali węgiel do Podkowy. Obecnie WKD posiada po jednej sztuce 401Da, oraz 409Da

Piotr Wi
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Kanie

Post autor: Piotr Wi » 19 lis 2008, 22:39

SU 45 nie, ale jako SP 45 tak również ST44 przy okazji robót torowych, w latach 70-tych , a może i później. Również parowozy (nie tendrzaki) z pługami odśnieżnymi w czasie ciężkiej zimy w końcu lat 70-tych. Co do skrajni to krytyczny jest łuk w Tworkach i tory przed halą na terenie lokomotywowni w Grodzisku Maz. Najwyższa pora na kompleksową modernizację tej linii- zmiana systemu zasilania, systemu srk itd. WKD powinna pozostać koleją podmiejską , a nie ewoluować w stronę tramwaju- zdolność przewozowa oraz rozwój sieci.

Bucefał
Posty: 134
Rejestracja: 19 sty 2008, 13:05

Post autor: Bucefał » 19 lis 2008, 23:31

Znajomy wspominał coś niedawno, że zespół TOR opracował studium rozwoju WKD na zlecenie marszałka, ale jest ono dostępne tylko na wniosek u tegoż. Tak więc nie wiadomo, czy będa przebudowywać zasilanie i w którym kierunku pójdzie rozwój WKD. Może wy macie jakieś dojścia i wiedzę na temat tego opracowania?
Umowę sprzedaży WKD parafowali przedstawiciele zainteresowanych samorządów z wyjątkiem Warszawy. Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni. Nie zrobili tego przed dwa lata.

Bucefał
Posty: 134
Rejestracja: 19 sty 2008, 13:05

Post autor: Bucefał » 21 lis 2008, 14:17

GW pisze:Nowe pociągi dla WKD dopiero w 2011 roku
Krzysztof Śmietana2008-11-21, ostatnia aktualizacja 2008-11-20 22:32

Dopiero w 2011 roku pasażerowie kolejki WKD doczekają się nowych pociągów. Na razie muszą jeździć w ogromnym ścisku rozklekotanymi składami.

Choć już od ponad roku kolejka ma nowego właściciela, to szumnie zapowiadanych inwestycji wciąż nie widać. - Tłok z miesiąca na miesiąc jest coraz większy. Stare wagoniki z lat 70. wyglądają jakby miały się zaraz rozlecieć - narzeka Adam Sonik z Komorowa. Największy udziałowiec spółki WKD - samorząd Mazowsza na razie nie wywiązuje się z obietnic. Tuż po przejęciu kolejki, w październiku 2007 roku wicemarszałek Mazowsza Piotr Szprendałowicz zapowiadał szybkie ogłoszenie przetargu na 13 nowych pociągów. Prezes kolejki Grzegorz Dymecki planował, że pasażerowie pojadą nimi jesienią 2009 roku. Wciąż jednak nie zaczęto szukać dostawcy nowych składów. - Najpierw musiało zostać zrobione studium wykonalności. Przetarg najprawdopodobniej zostanie ogłoszony pod koniec roku - informuje Joanna Czechowicz-Bieniek z biura prasowego urzędu marszałkowskiego.

W WKD twierdzą jednak, że spółka zacznie raczej szukać dostawcy na początku przyszłego roku. - Musimy jeszcze zdecydować, jakie będzie napięcie na linii. 600 V jak dotychczas czy raczej 3 kv jak na liniach PKP - mówi Krzysztof Kulesza. Dodaje, że przed ogłoszeniem przetargu trzeba było poczekać na studium wykonalności, żeby znaleźć odpowiedź na kilka pytań, m.in. ile trzeba kupić składów i czy budować nowe odnogi torów. - Potwierdziło się, że uzasadniona ekonomicznie będzie budowa odnogi z Michałowic do centrum handlowego w Jankach. Okazało się za to, że nie byłoby raczej zbyt wielu podróżnych na łącznicy z Komorowa do Pruszkowa, po który również miały jeździć składy WKD - zaznacza Kulesza.

Według autorów studium wykonalności z Ośrodka Badawczego Ekonomiki Transportu po zmodernizowaniu trasy z Warszawy do Grodziska Maz. i Milanówka i po wybudowaniu odnogi do Janek potrzebne będą 22 60-metrowe pociągi. Z Warszawy do Komorowa miałyby jeździć co 5 min, a dalej do Podkowy Leśnej, Grodziska Maz. i Milanówka co 15 min. Pociągi najprawdopodobniej będą kupowane w dwóch etapach. Na początku przyszłego roku zostanie ogłoszony przetarg na kilkanaście składów. Oznacza to, że na torach zobaczymy je dopiero w 2011 r.

WKD zapowiada też, że w 2010 rozpocznie się gruntowna modernizacja torów, w trakcie której najprawdopodobniej powstanie mijanka na jednotorowym odcinku z Grodziska Maz. do Podkowy Leśnej. Dzięki temu pociągi będą mogły kursować częściej. Tory sukcesywnie mają być remontowane do 2012 lub 2013 roku. Przejazd z Grodziska Maz. do Warszawy ma skrócić się z 57 do 45 minut. Terminu budowy linii do Janek nikt nie ujawnia.

Na razie WKD skupia się na doraźnych remontach. W najbliższy weekend zamierza wymieniać rozjazdy w Podkowie Leśnej. Z tego powodu w sobotę i niedzielę pociągi WKD będą kursować tylko z Warszawy do Podkowy Leśnej Wschodniej i z Podkowy Leśnej Zachodniej do Grodziska Maz. Na wyłączonym odcinku będą jeździć zastępcze autobusy.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna

O tym, co Marszałek Struzik robi w Pruszkowie

Chcę rozwinąć temat dróg wojewódzkich na terenie Pruszkowa. Stan ich jest fatalny. Skrzyżowanie za kościołem na Żbikowie - to po prostu tragedia. Już 6 lat temu Zarząd Dróg Wojewódzkich, podległy Marszałkowi Województwa Mazowieckiego obiecał zrobienie ronda lub skrzyżowania ze światłami. Nie zrobiono nic do tej pory. Spod asfaltu wygląda bruk. Żadnych remontów od 10 lat.
Przez Pruszków jadą TIRy, które chcą przejechać z trasy katowickiej na trasę poznańską. Aby temu zaradzić, miała powstać droga "Paszkowianka", łącząca trasę katowicką z trasą poznańską. W Parzniewie (między Pruszkowem a Brwinowem) miał powstać wiadukt nad PKP. Teraz Marszałek usunął "Paszkowiankę" z priorytetów drogowych województwa. Klęska.
Z tego też powodu Rada Miejska w Pruszkowie przyjęła stanowisko w sprawie dróg wojewódzkich na terenie Pruszkowa. Z jego treścią można zapoznać się tutaj. Jeśli ktoś chce nas indywidualnie poprzeć w tej sprawie, to może napisać do władz województwa: Sejmiku i Zarządu z Marszałkiem na czele.

Dlaczego tak ważne dla nas inwestycje i remonty, mimo ciągłego nacisku ze strony samorządów gmin podwarszawskich, Pan Marszałek Struzik odsuwa na nieokreślony termin? Moim zdaniem dlatego, że tu nie ma wyborców. Jego wyborcy mieszkają w Płocku. Dlatego też w Płocku przed wyborami samorządowymi w 2006 r. wybudowano za duże pieniądze most. Most widmo, do którego przez rok nie było dojazdów. Ale Adam Struzik z PSL został wybrany do sejmiku z okręgu płockiego.
Jest jednak jedna rzecz, którą Marszałek Adam Struzik zrobił w Pruszkowie: uświetnił swą osobą otwarcie toru kolarskiego. Taki to z niego ludzki człowiek.

http://www.olszak.pruszkow.pl/


[ Komentarz dodany przez: MeWa: Sob 22 Lis, 2008 03:06 ]
Wstawienie cytowania. MeWa
Umowę sprzedaży WKD parafowali przedstawiciele zainteresowanych samorządów z wyjątkiem Warszawy. Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni. Nie zrobili tego przed dwa lata.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 lis 2008, 15:56

Jak WKD ma zamiar się przestawić z 600V na 3 kV, to może przy okzazji tej całej planowanej przebudowy przystosowaliby jednocześnie swoją skrajnię do skrajni kolejowej? :-k

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Sob 22 Lis, 2008 03:05 ]
Usunięcie części postu odnoszącej się do nieistniejącej wiadomości. MeWa
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 22 lis 2008, 0:22

Jak WKD ma zamiar się przestawić z 600V na 3 kV, to może przy okzazji tej całej planowanej przebudowy przystosowaliby jednocześnie swoją skrajnię do skrajni kolejowej?
Ładujemy się w koszty, które niewiele odbiegały by od budowy zupełnie nowej linii kolejowej. Czy to ma sens w tym przypadku? Większość prac musiała by się odbywać przy wyłączonej z użytku linii WKD.
A sam tabor przecież można kupić 2-systemowy (600/3kV). Sporo droższy, ale i tak mogło by się to sprawdzić.

ODPOWIEDZ