![:term:](./images/smilies/chrome.gif)
Gordyjskie węzły przesiadkowe
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
W Krakowie na Matecznym się dało, a jest właśnie 60 m od znacznie ruchliwszego skrzyżowania.Glonojad pisze:Acz tak naprawdę mam poważne obawy, czy obiektywnie rzecz biorąc blokowanie samochodów 60 m od skrzyżowania by się obroniło - dodatkowe zatrzymanie to emisja spalin, ryzyko przytrzymania skrzyżowania głównego...
Też mi się tak wydaje. OIDP samochody skręcające NMeWa pisze:Ogólnie chyba jednak to skrzyżowanie jest niezgodne z rozporządzeniem, więc przy przebudowie i tak trzeba będzie nowy program sygnalizacji wdrożyć?
![Arrow -->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow -->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow -->](./images/smilies/arrow.gif)
Zwłaszcza przez wschodnią jezdnię Grójeckiej w czasie skrętu tramwajów EMeWa pisze:Bez problemu w większości przypadków można przejść na czerwonym świetle, bo nic nie jedzie.
![Arrow -->](./images/smilies/arrow.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A we Wrocławiu są odliczacze. I co z tego?
Zresztą na Banacha przejazd ukośny też jest blisko, dyskutujemy o przejściu - a tego nie ma ani na Banacha, ani na Matecznym (przynajmniej wedle załączonego linka).
Zresztą na Banacha przejazd ukośny też jest blisko, dyskutujemy o przejściu - a tego nie ma ani na Banacha, ani na Matecznym (przynajmniej wedle załączonego linka).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Koordynacja może nieźle zadziałać, o ile sygnał ma ze 30 sekund - najpierw lecą auta (których nie ma dużo, bo za północnym wlotem jest 1x2), a na koniec tramwaj (który pewnie ma przedłużanie). Choć ja bym dla świętego spokoju dał przystanek na wylocie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Grójecka sama z siebie mogłaby być 2x2, choć 30 km/h to zdecydowanie przesada.Teokryt pisze:A czemu grójecka jest 2x3? i czemu nie mogła by być 2x2 i przejścia bez sygnalizacji? toć to środek miasta, walnąć ograniczenie do 30km/h i fotoradar na krnąbrnych kierowców.
O czym mówisz? Ostatnio była mowa o Bitwy 07, wcześniej o Bitwy 03 -- oba są na wylocie. Jedyny na wlocie tutaj to Bitwy 04, ale ten koordynacji nie potrzebuje...Glonojad pisze:Choć ja bym dla świętego spokoju dał przystanek na wylocie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Oczywiście. Przecież ten węzeł ma swoje zastępstwo. Trzeba dawać przyspieszonym liniom przystanki według tego, które są dla pasazerów najbardziej przydatne. Owszem, trzeba myśleć systemowo ale RZS nie jest zbyt korzystnym węzłem przesiadkowym. Mało ludzie z tego węzła korzysta a droga do przejścia jest dość spora. W sytuacji w której mnóstwo linii zwykłych zalicza ten przystanek to myślę, że nie ma sensu pchać w te światła przyspieszone linie. Zwłaszcza, że całkiem niedaleko jest przystanek Dw. Zachodni.Wolfchen pisze:Kosztem pomijania węzłów przesiadkowych typu RZS?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27433
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
I wcale nie ma na to wpływu fakt pomijania go przez większość linii czerwonych.reserved pisze:ale RZS nie jest zbyt korzystnym węzłem przesiadkowym.
Powtarzam - droga do przejścia (RZS 05-06) jest praktycznie taka sama (215m), jak zreserved pisze:droga do przejścia jest dość spora
![:mewa:](./images/smilies/metro_waw.gif)
(funny fact: Ulubiona Przesiadka MichalaJ na Plotniku też ma porównywalną odległość)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Oj. Nie wiem. Na uciążliwość przesiadki składa się przecież również czas.fik pisze:Światła wpływają na czas przesiadki (i należy to uwzględniać przy planowaniu systemu komunikacyjnego), ale nie na jej uciążliwość.MichalJ pisze:Ale na Dworcu Południowym nie ma tylu świateł do przejścia.
Popatrz, jaka franca!
Dziwne masz definicje. Czas stracony na dojście jest jedną z podstawowych uciążliwości przesiadki.fik pisze:Światła wpływają na czas przesiadki (i należy to uwzględniać przy planowaniu systemu komunikacyjnego), ale nie na jej uciążliwość.MichalJ pisze:Ale na Dworcu Południowym nie ma tylu świateł do przejścia.