Gordyjskie węzły przesiadkowe

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 16 sty 2013, 19:25

BTW, o czym to świadczy, skoro ułatwienie dla pieszych przyrównuje się do lotu na Marsa :term:
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 sty 2013, 21:31

Glonojad pisze:Acz tak naprawdę mam poważne obawy, czy obiektywnie rzecz biorąc blokowanie samochodów 60 m od skrzyżowania by się obroniło - dodatkowe zatrzymanie to emisja spalin, ryzyko przytrzymania skrzyżowania głównego...
W Krakowie na Matecznym się dało, a jest właśnie 60 m od znacznie ruchliwszego skrzyżowania.
MeWa pisze:Ogólnie chyba jednak to skrzyżowanie jest niezgodne z rozporządzeniem, więc przy przebudowie i tak trzeba będzie nowy program sygnalizacji wdrożyć?
Też mi się tak wydaje. OIDP samochody skręcające N --> E nie mają osobnej fazy (choć ją mogłyby mieć tanio), natomiast lewoskręty w Grójecką (E --> S i W --> N) też chyba jej nie mają i musiałyby dostać.
MeWa pisze:Bez problemu w większości przypadków można przejść na czerwonym świetle, bo nic nie jedzie.
Zwłaszcza przez wschodnią jezdnię Grójeckiej w czasie skrętu tramwajów E --> N, kiedy żadne samochody nie mają fazy przez nią. Wiele razy tak na tramwaj dobiegłem ;)
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 sty 2013, 21:41

A we Wrocławiu są odliczacze. I co z tego?

Zresztą na Banacha przejazd ukośny też jest blisko, dyskutujemy o przejściu - a tego nie ma ani na Banacha, ani na Matecznym (przynajmniej wedle załączonego linka).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 sty 2013, 21:47

Chodziło o koordynację.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 16 sty 2013, 21:51

A czemu grójecka jest 2x3? i czemu nie mogła by być 2x2 i przejścia bez sygnalizacji? toć to środek miasta, walnąć ograniczenie do 30km/h i fotoradar na krnąbrnych kierowców.
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 sty 2013, 22:02

Koordynacja może nieźle zadziałać, o ile sygnał ma ze 30 sekund - najpierw lecą auta (których nie ma dużo, bo za północnym wlotem jest 1x2), a na koniec tramwaj (który pewnie ma przedłużanie). Choć ja bym dla świętego spokoju dał przystanek na wylocie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 sty 2013, 22:27

Teokryt pisze:A czemu grójecka jest 2x3? i czemu nie mogła by być 2x2 i przejścia bez sygnalizacji? toć to środek miasta, walnąć ograniczenie do 30km/h i fotoradar na krnąbrnych kierowców.
Grójecka sama z siebie mogłaby być 2x2, choć 30 km/h to zdecydowanie przesada.
Glonojad pisze:Choć ja bym dla świętego spokoju dał przystanek na wylocie.
O czym mówisz? Ostatnio była mowa o Bitwy 07, wcześniej o Bitwy 03 -- oba są na wylocie. Jedyny na wlocie tutaj to Bitwy 04, ale ten koordynacji nie potrzebuje...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 wrz 2013, 11:41

No właśnie - największe zyski można mieć z jazdy przez węzły górą czy dołem - ale to oznacza pomijanie najważniejszych przystanków. Jak się nie obrócić, d. z tyłu...

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 04 wrz 2013, 12:13

Wolfchen pisze:Kosztem pomijania węzłów przesiadkowych typu RZS?
Oczywiście. Przecież ten węzeł ma swoje zastępstwo. Trzeba dawać przyspieszonym liniom przystanki według tego, które są dla pasazerów najbardziej przydatne. Owszem, trzeba myśleć systemowo ale RZS nie jest zbyt korzystnym węzłem przesiadkowym. Mało ludzie z tego węzła korzysta a droga do przejścia jest dość spora. W sytuacji w której mnóstwo linii zwykłych zalicza ten przystanek to myślę, że nie ma sensu pchać w te światła przyspieszone linie. Zwłaszcza, że całkiem niedaleko jest przystanek Dw. Zachodni.

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 05 wrz 2013, 8:21

Wolfchen pisze:Kosztem pomijania węzłów przesiadkowych typu RZS?
RZS nie jest żadnym węzłem przesiadkowym, ani to wygodne, ani szybkie, ani oblegane.

BTW, czy problem z linią przez Nowaka-Jeziorańskiego nie leży w progach na Rechniewskiego?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 wrz 2013, 9:41

reserved pisze:ale RZS nie jest zbyt korzystnym węzłem przesiadkowym.
I wcale nie ma na to wpływu fakt pomijania go przez większość linii czerwonych.
reserved pisze:droga do przejścia jest dość spora
Powtarzam - droga do przejścia (RZS 05-06) jest praktycznie taka sama (215m), jak z :mewa: Wilanowska na pętlę autobusową (240m na przystanek 16, 200m na przystanek 18), co jest powszechnie zakceptowane jako przesiadka przyzwoita.

(funny fact: Ulubiona Przesiadka MichalaJ na Plotniku też ma porównywalną odległość)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 wrz 2013, 10:29

Ale na Dworcu Południowym nie ma tylu świateł do przejścia.
(A w Poznaniu z przystanków tramwajowych przy Moście Dworcowym do nowego dworca też się idzie dookoła przez 3 ulice i chyba 5 faz, bo przejście przez jezdnię i przez tory ma osobne fazy. Kto te rozwiązania wymyśla i akceptuje?)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 wrz 2013, 11:03

MichalJ pisze:Ale na Dworcu Południowym nie ma tylu świateł do przejścia.
Światła wpływają na czas przesiadki (i należy to uwzględniać przy planowaniu systemu komunikacyjnego), ale nie na jej uciążliwość.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 05 wrz 2013, 11:17

fik pisze:
MichalJ pisze:Ale na Dworcu Południowym nie ma tylu świateł do przejścia.
Światła wpływają na czas przesiadki (i należy to uwzględniać przy planowaniu systemu komunikacyjnego), ale nie na jej uciążliwość.
Oj. Nie wiem. Na uciążliwość przesiadki składa się przecież również czas.
Popatrz, jaka franca!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 wrz 2013, 11:41

fik pisze:
MichalJ pisze:Ale na Dworcu Południowym nie ma tylu świateł do przejścia.
Światła wpływają na czas przesiadki (i należy to uwzględniać przy planowaniu systemu komunikacyjnego), ale nie na jej uciążliwość.
Dziwne masz definicje. Czas stracony na dojście jest jedną z podstawowych uciążliwości przesiadki.

ODPOWIEDZ