Strona 16 z 38
: 29 sie 2013, 14:32
autor: Paweł_K
Widzieliście ten
tunel w Belgii, służący jako magazyn starych pojazdów KM? Obejrzałem fotki, robią wrażenie.
: 29 sie 2013, 15:34
autor: Bastian
Tak, dyskusja o nim toczyła się w
tym tygodniu na
tym podforum
(
Komunikacyjne ciekawostki)
: 12 wrz 2013, 10:32
autor: MichalJ
W Wiedniu to jest ciekawego komunikacyjnie?
: 12 wrz 2013, 12:06
autor: JacekM
: 12 wrz 2013, 14:20
autor: vernalisadonis
JacekM pisze:ostatnio też taki wynalazek:
A czy on da rade jeździć bez podłączenia do sieci?
: 12 wrz 2013, 14:26
autor: Wolfchen
Tak, ma akumulatory.
: 12 wrz 2013, 14:50
autor: Solaris U10
To są tylko punkty ładowania, poza nimi nie ma sieci.
: 12 wrz 2013, 17:51
autor: Glonojad
- U6 na odcinku śródmiejskim - bardzo ciekawe architektonicznie estakady (no i samo metro obsługiwane tramwajami w trakcji poczwórnej, mniam)
- WLB czyli Wiedeńska Kolej Dojazdowa
- z tym, że do końca w Baden (też warto zobaczyć, śliczny park kuracyjny na zboczu wzgórza, termy) jedzie się z Opery z godzinę piętnaście
- tramwaje
a szczególnie: 1/2 po Ringu, 1 na Prater, 18 z odcinkiem tunelowym, 38 na Grinzing (wino, knajpy, autobus na Kahlenberg), ewentualnie 31 czyli ostatni most tramwajowy w Wiedniu, podobno także końcówka zachodnia 43/44 ale nie widziałem osobiście, więc nie gwarantuję;
- U2 na odcinku od Praterstern na wschód (najnowsza trasa, w dużej części na estakadzie)
: 12 wrz 2013, 18:19
autor: Wolfchen
Ja dorzucę jeszcze linię 38A i kursy na Leopoldsberg, świetna trasa po terenie górzystym, startuje z Heiligenstadt, końcówki U4
: 13 wrz 2013, 1:14
autor: Daniel_FCB
MichalJ pisze:W Wiedniu to jest ciekawego komunikacyjnie?
Na dniach postaram się zaspamować resztą zdjęć z Wiednia na TWB.
Przede wszystkim tramwaje (o których jest już temat na forum):
pętla Schotentor U zbudowana na poziomie -1, tunel premetra pod Margaretengürtel, metro na zrębach Stadtbahnu (linie U4 i U6) z zachowanymi peronami projektu Otto Wagnera (secesja), tramwaje na Ringu, tramwaje na obrzeża miasta (linie do Rodaun, Hohe Warte, Grinzing). Moooże jeszcze "Lokalbahnlinie nach Baden" jako studium tego, czy WKD powinno być bardziej kolejowe czy tramwajowe.
Taborowo - nudy. E1/E2 na przemian z ULFami, autobusy MANa (WL) i Mercedesa (ajenci). Tylko te włoskie wozidełka mogą odrobinę człowieka zaciekawić (zwłaszcza, że jeżdżą po pięknej okolicy - Innere Stadt bardzo przypadło mi do gustu).
Aha, muzeum tramwajowe jest zamknięte do końca roku.
: 13 wrz 2013, 5:16
autor: Wolfchen
Z ciekawostek, to jest jeszcze prywatna linia autobusowa po cmentarzu (MANidło Dr Richard), nie pamiętam ceny za bilet, ale częstotliwość zdaje się 30 minut.
: 13 wrz 2013, 9:36
autor: a/p TALENT
Zapomnieliście o części kolejowej / S-bahn, zwłaszcza trasa S 45, dworzec Hauptbahnhof z przyległościami, Praterstern, Westbahnhof z przyległościami, Wien Mitte no i swojsko syfiasty Floridsdorf. Dla miłośników zabaw ludycznych Prater i dwa odcinki liliputbahn - na Praterze i na Donauinsel.
Zwróćcie uwagę na niezwykle przyzwoity stan taboru S-bahnu / ezt z lat 1979 - 1984! /.
: 13 wrz 2013, 17:20
autor: Glonojad
Daniel_FCB pisze: metro na zrębach Stadtbahnu (linie U4 i U6) z zachowanymi peronami projektu Otto Wagnera
Tylko U6. U4 zostało bardzo mocno przebudowane (na ciężkie metro jak U1-3).
EDIT: Korekta tagów
: 13 wrz 2013, 20:13
autor: MichalJ
Na razie widzę, że jest to kolejne miasto, w którym oczywiście nie ma bramek do metra i oczywiście nie ma 'obowiązkowych' znaków drogowych jako symbolu przystanku. Szukam po Europie i nigdzie nie ma...
: 13 wrz 2013, 21:05
autor: Daniel_FCB
Glonojad pisze:Daniel_FCB pisze: metro na zrębach Stadtbahnu (linie U4 i U6) z zachowanymi peronami projektu Otto Wagnera
Tylko U6. U4 zostało bardzo mocno przebudowane (na ciężkie metro jak U1-3).
Ok, U4 jest zdecydowanie bardziej przebudowane (polecam przesiadkę na Längenfeldgasse), ale jednak zachodni odcinek jakieśtam elementy zachował (na pewno kilka peronów).
Aha, jeszcze polecam
takie obrazki. Bardzo mi się podobał taki sposób prowadzenia robót torowych.