Marki, Radzymin, Wołomin

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 sie 2016, 9:43

Gdyby nie kursy skrócone to 521 w poniedziałek po południu by właściwie nie istniało. :)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 sie 2016, 10:17

Zacznijmy od tego, że 521 nie jest w stanie zapewnić podaży miejsc na poziomie niezbędnym do zastąpienia kolei.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Walas
Posty: 17117
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 04 sie 2016, 10:43

ashir pisze:Gdyby nie kursy skrócone to 521 w poniedziałek po południu by właściwie nie istniało. :)
Wszystko co jeździło przez Centrum było poopóźniane, ale nie dziwne jak taki odcinek od Pl. Zawiszy do Dw. Centralnego jechałem 40min...
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 04 sie 2016, 11:03

Khm...
Ostatnio widziany 12.04.2018 w 522

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 07 sie 2016, 15:42

Materiał TVP3: http://warszawa.tvp.pl/26459796/mieszka ... a-biletach
Jeżeli założymy że uchwała zostanie przegłosowana 25 sierpnia, to ciekawi mnie stąd takie odległe terminy formalnego wprowadzenia jej w życie.
Wiadomo że trzeba trochę czasu, nic z dnia na dzień, ale 2 miesiące (1 listopada) na zmianę przystanku granicy biletowej oraz tak naprawdę zamianę 3 numerów linii na ich miejskie odpowiedniki :?:
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 11 sie 2016, 13:57

Frencher pisze:Materiał TVP3: http://warszawa.tvp.pl/26459796/mieszka ... a-biletach
Jeżeli założymy że uchwała zostanie przegłosowana 25 sierpnia, to ciekawi mnie stąd takie odległe terminy formalnego wprowadzenia jej w życie.
Wiadomo że trzeba trochę czasu, nic z dnia na dzień, ale 2 miesiące (1 listopada) na zmianę przystanku granicy biletowej oraz tak naprawdę zamianę 3 numerów linii na ich miejskie odpowiedniki :?:
publikacja uchwały - do 30 dni
wejście w życie uchwały po publikacji - 14 dni

Wot zagwostka!
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 sie 2016, 14:08

Ale w uchwale można wpisać datę wejścia w życie nie samej uchwały, co rozwiązań w niej zapisanej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 11 sie 2016, 14:13

pawcio pisze:Ale w uchwale można wpisać datę wejścia w życie nie samej uchwały, co rozwiązań w niej zapisanej.
Tak ale uchwała nie może dawać daty wstecznej. Zatem uchwala zostanie podjęta 25 sierpnia. Opublikowana będzie do (bo to niezależne od Miasta) 24 września. Do tego mamy 2 tygodnie czyli 8 października. Stąd 1 listopada czyli początek nowego miesiąca.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 sie 2016, 14:18

Wstecznej nie. Ale może dać dowolną przyszłą. Może też wpisać "od początku miesiąca po wejściu uchwały w życie". Bo a nuż publikacja będzie wcześniej i się na październik wyrobi?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 11 sie 2016, 18:19

florekf pisze:
pawcio pisze:Ale w uchwale można wpisać datę wejścia w życie nie samej uchwały, co rozwiązań w niej zapisanej.
Tak ale uchwała nie może dawać daty wstecznej. Zatem uchwala zostanie podjęta 25 sierpnia. Opublikowana będzie do (bo to niezależne od Miasta) 24 września. Do tego mamy 2 tygodnie czyli 8 października. Stąd 1 listopada czyli początek nowego miesiąca.
A z tym początkiem miesiąca to jakiś nowy dogmat?
Nie raz już ZTM robił większe rewolucje komunikacyjne nawet nie z połową miesiąca, a w dowolnym pasującym tygodniu. I nie przeszkadzało, że miesiąc trwa, a plan taborowy teoretycznie już rozpisany na cały miesiąc.
Dlaczego nie rozumiem skąd stosowanie podwójnych standardów w różnych sytuacjach.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 sie 2016, 18:41

Kwestie rozliczeń z Markami?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 11 sie 2016, 18:56

Zmiana strefy biletowej polega w praktyce na większej dopłacie do każdego przejechanego wozokilometra.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby część wozokilometrów (które wprost wynikają z rozkładu, i się nie zmieniają) rozliczyć po obecnych stawkach, a drugą część po nowemu wg. taryfy I strefy. Zwykłe działanie matematyczne.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 sie 2016, 3:36

Matematyka matematyką, ale może być przecież tak, że w ustaleniach między Markami a Warszawą został określony taki a nie inny termin.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 12 sie 2016, 9:07

Kiedyś mówiło się w bardzo optymistycznej wersji o 1 września, góra 1 października. Intencje władz Marek były takie aby jak najszybciej jak to będzie możliwe. A teraz się okazuje że musi być 1 listopada, ponieważ z maksymalnych terminów publikacji oraz wejścia w życie uchwały wynika, że wejdzie w życie 8 dni po rozpoczęciu miesiąca kalendarzowego. I to ma być powód to przeciągnięcia sprawy o kolejne 3 tygodnie :roll: .

Dlatego się zapytałem czy to jakiś nowy dogmat w ZTM. Bo oni nigdy (gdy to było w ich interesie) nie czekali z wprowadzaniem zmian do początku kolejnego miesiąca kalendarzowego.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 14 sie 2016, 9:58

Frencher, nic nie komentujesz, chyba przegapiłeś nowy rozkład L40. Od wtorku kosztem pełnych kursów do Wołomina zwiększy się znacznie liczba kursów skróconych do Nadmy.

ODPOWIEDZ