Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 04 lut 2015, 11:31

Za każdym razem jak jestem na Włochach to dziwie się jak można było zaprojektować a porem zbudować tak antypasażerski układ torów. Nie dawno były tam przebudowywane tory dalekobieżne ale czy planuje się przebudowę torów podmiejskich? Bo jak dla mnie oczywiste jest, że tam układ torów powinien wyglądać jak na obrazku, który zrobiłem w bardzo zaawansowanym programie graficznym :P
Załączniki
WW.jpg
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 lut 2015, 13:43

Fajnie, ale widziałeś łuki i nachylenia terenu? Nie bardzo jest miejsce na zabawy.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 lut 2015, 15:05

Niedasie.

Łukasz
Posty: 10705
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 lut 2015, 0:12

Zamiana na ruch lewostronny rozwiąże problem :]
ŁK

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 08 lut 2015, 0:32

Łukasz pisze:Zamiana na ruch lewostronny rozwiąże problem :]
Piłeś? Nie pisz.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 09 lut 2015, 15:29

Ależ po co od razu tyle agresji :) Ja bym się raczej cofnął do pytania dlaczego obecny układ jest antypasażerski - bo rozumiem, że chodzi o to, że część pociągów na wschód jedzie przy peronie 1, a część przy peronie 2, a sprawę komplikowało dodatkowo zamknięcie przejścia podziemnego? Ktoś się chyba nawet ulitował i dopisał na rozkładzie na peronie 2 flamastrem informację o peronach (której w oryginale nie przewidziano).

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 09 lut 2015, 19:36

MichalJ pisze:Niedasie.
No ale serio.
Minimum to by musiał być trapez na zachodniej części. Jak to zrobić, skoro część "Ł" pnie się w górę na 15 promilach, a część grodziska jest częścią łowicką przedzielona i jest płasko? Nawet z 4>3 ciężko trochę to zrobić.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 lut 2015, 19:46

'Trochę'. Jeden peron dla pociągów do Warszawy to powinno być absolutne minimum, nawet sporym wysiłkiem. Peron można trochę przesunąć na wiadukt.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 09 lut 2015, 20:45

Prawdopodobnie musiałby zająć cały wiadukt i pod nastawnię dociągnąć. Tu prawdopodobnie by poszło do wykoszenia przejście z 3 na 4 za wiaduktem niestety i miejsce na rozjazd z 3 na 4 powstałoby po zachodniej stronie.
Tylko ja bardziej bym wolał miejsce na rozjazd z 4 na 3. Pociągi na Włochach dobrze by było jakoś wyprzedzać. Też do zrobienia. Oczywiście na 40km/h, bo na więcej się nie zmieści.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 lut 2015, 21:00

Dlaczego niestety? Tam zaraz i tak jest przejście 'wszystko przez wszystko'...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 09 lut 2015, 21:11

Jedna kombinacja równoległego wjazdu/wyjazdu mniej.
IMO dalej brakuje możliwości wjazdu z 3G na 4G przed peronami i na to wiele się już nie poradzi, bo wszystko do przeorania.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 07 mar 2015, 21:45

Czemu na Służewcu w pewnym oddaleniu od peronu (po prawej stronie, jadąc w stronę Rakowca) jest dodatkowa tablica z nazwą przystanku? Pozostałości po jakimś peronie tymczasowym? Przejrzałem galerię w Bazie Kolejowej, ale nic mi to nie rozjaśniło. Tablica jest z tych współczesnych, "zunifikowanych".

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 mar 2015, 22:19

Nie tylko tam, w Rembertowie jest ZTCP tak samo.

Moim zdaniem to zapowiedź dla pasażerów, żeby się ruszyli z miejsc i zbierali się do wyjścia. :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 mar 2015, 3:35

Dokładnie, w Rembridge też jest dodatkowa tablica. Z tym, że na jej wysokości to pociąg już zaczyna zwalniać, więc w sumie i tak każdy zaczyna się zbierać.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 mar 2015, 9:06

Wszyscy, którzy wiedzą. Kiedyś np SIPu nie było, trzeba było gapić się w okno, żeby zobaczyć, gdzie się dojeżdża. Dodatkowe tablice powstawały na przystankach przebudowywanych w ramach modernizacji, ale nie wszędzie. Co decydowało o ich stawianiu - nie wiem.

ODPOWIEDZ