Siecool pisze:Myślę, że będą, bo już się kiedyś spotkałem z sytuacjami, że motorniczy/kierowca z kabiny sam informuje niewidomego o numerze linii.
No to ja też spotkałem się z sytuacjami, gdy kierowca stosuje przyklęk dla osób o obniżonej sprawności ruchowej (nie tylko wózkowiczów). Nie zmienia to jednak faktu, że w wielu sytuacjach kierowcy tego nie robią.
Siecool pisze:jeśli będzie to domyślnie włączone to obawiam się, że kierowcy nie będą tego na wieczór/noc wyłączać
Skoro obawiasz się, że nie będą wyłączać, to tym bardziej nie będą włączać w niektórych sytuacjach.
Siecool pisze:autobus będzie gadał non stop, a w ilu przypadkach będzie to tak naprawdę potrzebne?
No właśnie tego do końca nie wiadomo, bo system informacji głosowej może się też przysłużyć osobom słabowidzącym, które białej laski nie używają, a także mogą mieć problemy z przeczytaniem numeru linii. Jak kierowca odróżni takich pasażerów od reszty? I naprawdę nie sądzę, by kierowcy wyszukiwali wzrokiem niewidomych w tłumie ludzi na przystanku, by włączyć informację głosową. Tak samo w tłumie pasażerów osoba z kulami ma dużo mniejszą szansę na przyklęk, chyba, że wsiada pierwsza lub ostatnia.
Najpierw może niech ten system ruszy w proponowanym kształcie, a dopiero później można się zastanowić, czy działa prawidłowo i czy nie wprowadzić zmian.