(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 maja 2008, 20:51

piotram pisze:
solaris8315 pisze:Albo się wpisze w rozkład "X - kurs z pominięciem przystanku WYBRZEŻE HELSKIE" ;)
No, to jest całkiem niezły pomysł :) Mieszkańcy Bródna z pewnością sie ucieszą :)
Wiadomo, w końcu jeżdżą "tylko i wyłącznie" w relacji Bródno - Metro... i co, skrócisz czas przejazdu co którejś brygady? O ile, o całą minutę?

Skoro on niepotrzebny, to możę go W OGÓLE wyciąć? Nieeee, skąd...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 maja 2008, 20:52

geograf pisze:
Bastian pisze:Bo za chwilę 6 się tam przestanie zatrzymywać,
Jak długo 6-tka tam się zatrzymywała?
Od czasu skrócenia, nie? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 28 maja 2008, 20:55

Bastian pisze:
geograf pisze: Jak długo 6-tka tam się zatrzymywała?
Od czasu skrócenia, nie? :>
A właśnie, że nie :D
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Paweł D.
Posty: 5336
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 maja 2008, 20:56

inż. Glonojad pisze:
Paweł D. pisze:[Trudno mi dyskutować czy dobrym czy złym. Ale wiem jedno - preferowanym bo szybszym.
Taaak, od 20 sekund do całych 2:20...
A mogę wiedzieć skąd te 2:20?

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 28 maja 2008, 21:02

inż. Glonojad pisze: Wiadomo, w końcu jeżdżą "tylko i wyłącznie" w relacji Bródno - Metro... i co, skrócisz czas przejazdu co którejś brygady? O ile, o całą minutę?

Skoro on niepotrzebny, to możę go W OGÓLE wyciąć? Nieeee, skąd...
Bez przesady, zatrzymanie i wymiana powietrza na tym przystanku zabiera najwyżej 30 sekund, i to dla motorowego po kursie :P
A może problem tego typu przystanków rozwiązać w inny sposób - wprowadzić zatrrzymywanie się tylko niektórych linii. Skoro niewiele osób potrzebuje dojechać w takie miejsca, to moga się przesiąść i to na dodatek bez zbędnego chodzenia.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8461
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 maja 2008, 21:03

Bastian pisze:Od czasu skrócenia, nie?
Czyli od jak dawna i dlaczego od wtedy nie dało się załatwić wspólnego przystanku? :>

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 maja 2008, 21:04

piotram pisze:
inż. Glonojad pisze: Wiadomo, w końcu jeżdżą "tylko i wyłącznie" w relacji Bródno - Metro... i co, skrócisz czas przejazdu co którejś brygady? O ile, o całą minutę?

Skoro on niepotrzebny, to możę go W OGÓLE wyciąć? Nieeee, skąd...
Bez przesady, zatrzymanie i wymiana powietrza na tym przystanku zabiera najwyżej 30 sekund, i to dla motorowego po kursie :P
To jaki da to efekt dla rozkładu jazdy? :p
A może problem tego typu przystanków rozwiązać w inny sposób - wprowadzić zatrrzymywanie się tylko niektórych linii. Skoro niewiele osób potrzebuje dojechać w takie miejsca, to moga się przesiąść i to na dodatek bez zbędnego chodzenia.
A ja powtórzę - po co w takim razie ten przystanek? :p I dlaczego próbować z najbardziej pojemnego z ulicznych środków transportu uczynić socjalny mikrobus>

[ Dodano: Sro 28 Maj, 2008 21:06 ]
Paweł D. pisze:
inż. Glonojad pisze: Taaak, od 20 sekund do całych 2:20...
A mogę wiedzieć skąd te 2:20?
Metro jedzie Pole Mokotowskie - Wierzbno 3:40, 17 jedzie od metra na Służewiec dłużej od 14 o 4-6 minut, o ile dobrze liczę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 maja 2008, 21:09

geograf pisze:
Bastian pisze:Od czasu skrócenia, nie?
Czyli od jak dawna i dlaczego od wtedy nie dało się załatwić wspólnego przystanku? :>
Ale jakie "od dawna", skoro świadomie nikt nawet nie próbował? Nie chodzi o to, że się nie udało, tylko o to, by niepotrzebnie nie zwalniać 17, szczególnie wobec przejściowego charakteru tego przystanku dla 6.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 28 maja 2008, 21:10

inż. Glonojad pisze: To jaki da to efekt dla rozkładu jazdy? :p
Skoro to tylko dla wybranych kursów, to w zasadzie żaden, ale moze się zdarzyć tak, ze komuś metro nie zamknie drzwi na nosie :)
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 28 maja 2008, 22:46

W Krakowie jakoś są przystanki tramwajowe, gdzie jeden staje a reszta nie...

Paweł D.
Posty: 5336
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 maja 2008, 23:18

inż. Glonojad pisze:Metro jedzie Pole Mokotowskie - Wierzbno 3:40, 17 jedzie od metra na Służewiec dłużej od 14 o 4-6 minut, o ile dobrze liczę.
Liczysz dobrze, tylko że rzeczywistość jest zgoła inna. Tak dziwnie się składa, że 17 niezbyt trzyma się rozkładu i przyjeżdża dość nabita. W przypadku M.Wierzbna masz 18 i częstą 14-kę. I tak naprawdę różnica wynosi nawet 10 (15) minut.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 maja 2008, 7:29

17 nabita? Czy aby przed chwilą nie pisałeś, że przyjeżdża pusta bo się wszyscy na 14 przesiedli? Konsekwencji trochę... :p

A w to "10-15 minut" najzwyczajniej w świecie nie wierzę. Godzinę od razu, przecież 17 mogło utknąć w zatrzymaniu, a 14 się to z definicji nie zdarza =;

Prawdą jest jedynie to, że 17 powinna jeździć częściej, ale zdaje się najnowszą żałosną wymówką jest, że między Arkadią a Potocką jeździłaby wtedy zbyt mało nabita...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 5336
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 29 maja 2008, 9:06

inż. Glonojad pisze:17 nabita? Czy aby przed chwilą nie pisałeś, że przyjeżdża pusta bo się wszyscy na 14 przesiedli? Konsekwencji trochę... :p
Zgoda, brak tu moje konsekwencji. Zgoła inna sytuacja jest rano a inna po południu bo wtedy szczyt się rozkłada.
inż. Glonojad pisze:A w to "10-15 minut" najzwyczajniej w świecie nie wierzę. Godzinę od razu, przecież 17 mogło utknąć w zatrzymaniu, a 14 się to z definicji nie zdarza =;
Ćwiczyłem to przy wyłączeniu Woronicza. MPole - przyjezdza 10 dojeżdzam nią do Woronicza. Przez ponad 6 min. nic nie przyjeżdza, potem 33, za kolejne pare minut nabita 17 w którą nie ma szans wsiąść, a za kolejne 2-3 min. sznureczek kolejnych wozów. Po takich doświadczeniach z założenia jadę na Wierzbno. Góra 3-5 min. czekania i szansa na wejście

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 maja 2008, 9:18

Z tym wejściem do Metra między Wilanowską a PolMokotem to też różnie bywa.

Natomiast niepodważalne jest, że koniecznie należy wzmocnić ciąg Jana Pawła II - wiadomo o tym od zeszłych wakacji, kiedy go ZTM łaskawie popsuł i dokładnie nic się w tej sprawie nie dzieje od tego czasu. Uparli się na niego chyba.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 29 maja 2008, 9:26

pawcio pisze:Południowa Dzielnica Przemysłowa Służewiec.
To chyba skrót opisujący sytuację sprzed 20 lat. Teraz to już nie jest dzielnica przemysłowa.

ODPOWIEDZ