Autobusy testowane w Warszawie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 cze 2024, 23:59

A co to jest ten mityczny zielony wodór? Bo 95% wodoru uzyskuje się z wykorzystaniem paliw kopalnych.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 cze 2024, 13:46

Wodór uzyskany za pomocą energii odnawialnej, ale to są na razie kosmiczne koszty. Choć może dla odbiorcy wielkości MZA opłacała by się inwestycja w jakąś swoją "fabryczkę zielonego wodoru"?
Obrazek

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 726
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 15 cze 2024, 13:53

Przykładowo bierzesz panel słoneczny lub wiatrak i prąd uzyskany z niego kierujesz do wytwarzania wodoru w ramach procesu elektrolizy.

Biorąc w założeniu, że potrzeba min. 30kg na roboczo dzień solówki, pomnożone przez liczbę autobusów oznacza, że trzeba dużo paneli i wiatraków na zajezdni postawić, żeby to się udało
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 15 cze 2024, 20:04

Ciekawe byłoby policzenie ile faktycznie tych paneli/wiatraków by trzeba aby zasilić cały tabor :)
Wiatraki na zajezdni byłyby fajne, tylko przy obecnych przepisach, nawet po ich złagodzeniu, raczej nigdzie nie będzie przepisowa odległość od zabudowy mieszkaniowej. W ogóle mało gdzie w mieście będzie.
Panele to też fajny pomysł, mogłyby jednocześnie służyć za zadaszenie.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3825
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 15 cze 2024, 20:12

mb112 pisze:
15 cze 2024, 20:04
Ciekawe byłoby policzenie ile faktycznie tych paneli/wiatraków by trzeba aby zasilić cały tabor :)
Zaraz by się okazało, że taniej jest dostawić na pętlach ładowarki zasilane z tych paneli i/lub wiatraków.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2234
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 16 cze 2024, 19:06

wincenty pisze:
13 cze 2024, 10:09
Michalk001 pisze:
13 cze 2024, 8:22
Podobno od 25.06 do 22.07 ma być testowany MB Citaro Hybrid.
https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... warszawie/
A jeszcze niedawno MZA zarzekało się że testów autobusów nie będzie
To Citaro to trochę ni w pięć ni w dziewięć, bo MZA zdecydowało, ze hybryd kupować nie będzie, a Mercedes za drogi, no chyba że turecki...
Jeżeli faktycznie ktoś z MZA się wypowiedział, że nic nie będą testować to pewnie chlapnął nie mając wiedzy. Testowiec (nie ważne w jakiej formie i byle mało awaryjny) to jest dodatkowa korzyść. Dzięki temu mają +1 autobus do planu, a w tym czasie mogą jakiś problemowy wóz uziemić i sobie go dokładniej diagnozować by dokonać skutecznej naprawy. Ewentualnie codziennie zostawiać jeden autobus od rana do naprawy (np. na klimatyzację) zamiast wysyłać na poranny dodatek.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 cze 2024, 12:38

Gdyby tylko istniało łatwo dostępne i relatywnie tanie paliwo, które można wykorzystywać w tanich silnikach spełniających restrykcyjne normy spalania... Oh wait!

ODPOWIEDZ