Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Dariusz
Zbanowany
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:24

Post autor: Dariusz » 28 cze 2010, 23:38

fidzio pisze:Co ma VT do nowatorskiej instalacji pneumatycznej Festo na EN71 nie stosowanej na żadnym innym EZT ani tymbardziej szczynobusie? Głupio mieć rozdwojenie jaźni, chyba że na warsztacie pneumatycznym w Tłuszczu to choroba zawodowa.
Jak się nie chce to NIE DA SIĘ. Siłowniki Festo są stosowane w szynobusach serii VT
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 29 cze 2010, 5:45

Możliwe,że są tam i Festo. Ale sama nazwa nie oznacza, że są takie same ;] niektórym naprawdę ciężko jest to zrozumieć.

Dariusz
Zbanowany
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:24

Post autor: Dariusz » 29 cze 2010, 11:42

Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 30 cze 2010, 18:10

KMy ogłosiły przetarg na obsługę trakcyjną pociągów złożonych z puszpuli.
SIWZ: http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/4932

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 cze 2010, 18:14

Żadna nowość, znów wygra Cargo... :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 01 lip 2010, 10:20

Niekoniecznie ;P
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 01 lip 2010, 10:40

Mitsui ma teraz sporo lokomotyw jednosytemowych 3000 V=, z którymi nie wiadomo, co robić. Jak mają stać w Toruniu i generować koszty, można je wydzierżawić i obsługiwać np. KMy.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 01 lip 2010, 10:46

Właśnie to miałem na myśli :)
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Dariusz
Zbanowany
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:24

Post autor: Dariusz » 01 lip 2010, 15:17

http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... /1233.html

Przetarg na naprawę silnika spalinowego do szynobusów VT628-3/13 lub 9/19 - nie wiem dlaczego 1szt. Przecież odstawione są dwa. :-k
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 01 lip 2010, 21:00

Mitsui ma teraz sporo lokomotyw jednosytemowych 3000 V=, z którymi nie wiadomo, co robić. Jak mają stać w Toruniu i generować koszty, można je wydzierżawić i obsługiwać np. KMy.
Może się zgłoszą, może nie. Problem w tym, że Dispolok byłby droższy, bo zobaczcie, gdzie stacja macieżysta. a obsługa trakcyjna? No i tu może być problem.

Tym czasem ja pozdrtawiam maszynistę dzisiejszego 20834/5 z Żyardowa do Mińska.
Facet nawet mi udowodnił, że jazda czopkiem nie musi oznaczać ślimaczenia się. Po prostu szósta pozycja i jazda. to lubię. W końcu uwierzyłem, że i one mają lepsze przyspieszenie niż klasyki, bo póki co czułem to tylko w trójmiejskich bananach, gdzie tak się po prostu jeździ na codzień: ostatnia pozycja jeszcze przy zamykaniu drzwi i z automatu gotowość przychodzi, to skład rusza z kopyta :]
Dariusz pisze:Przetarg na naprawę silnika spalinowego do szynobusów VT628-3/13 lub 9/19 - nie wiem dlaczego 1szt. Przecież odstawione są dwa.
Może jeden na części pójdzie.

A te AKM z kontraktu na 18+5 dla Newagu to jechały do Newagu wcześniej niż podczas powodzi, czy ta ze zdjęcia to była pierwsza? Trochę późno następne "pomniki" do nas dojadą.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 02 lip 2010, 8:58

przewoz pisze:
Mitsui ma teraz sporo lokomotyw jednosytemowych 3000 V=, z którymi nie wiadomo, co robić. Jak mają stać w Toruniu i generować koszty, można je wydzierżawić i obsługiwać np. KMy.
Może się zgłoszą, może nie. Problem w tym, że Dispolok byłby droższy, bo zobaczcie, gdzie stacja macieżysta. a obsługa trakcyjna? No i tu może być problem.
Ależ dispolok nie ma tu nic do rzeczy. Oni puszczą tanio coś, co i tak im stoi, komukolwiek, kto posiada licencję na udostępnianie pojazdów trakcyjnych (praktycznie każdy operator w PL), a dopiero tamten staje do przetargu. Samo MRCE, OIDW, nie ma żadnej licencji w Polsce.
Ok, nie czytałem specyfikacji, czy może trzeba się odznaczać nie wiadomo czym (chociaż przy udostępnianiu nie powinno się barier stawiać prócz takowej licencji), ale dla KM taka okazja byłaby chyba warta nawet ciut większych pieniędzy - w końcu możnaby zrobić prawdziwe push-pull, ze szczególnym uwzględnieniem push. :)
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 02 lip 2010, 9:22

Dodam od siebie że KM-y mają szczerą chęć wypożyczyć tym razem coś innego niż EU07. Głośno jeszcze na wiosną mówiło się o czarnych Siemensach. Jak będzie - zobaczymy
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 02 lip 2010, 13:38

W końcu przeczytałem SIWZ. No, jest to napisane pod minimum EU07 (2MW ciągłej mocy, 120 km/h prędkość - to są minimalne parametry siwz), nie ma słowa o umożliwieniu "push" (szkoda, ale gdyby nikt nie zgłosił, to wtedy cały przetarg do kosza), nie ma też, o dziwo, słowa o dopuszczalnym nacisku osiowym.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 02 lip 2010, 14:10

Nie musi być... cóż innego podstawią, a opcjonalna ES64F4 na trasach okołowarszawskich chyba może wszystkich jeździć.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lip 2010, 14:49

Tym niemniej warto by za tego push'a dać punkty.

Czy standard komunikacyjny jest zrozumiały także dla loków SIEMENSa?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ