Strona 154 z 168

Marki, Radzymin, Wołomin

: 26 wrz 2016, 14:03
autor: ashir
A co Ciebie to obchodzi? Jesteś rzecznikiem praw mieszkańców Marek? No niesamowite odkrycie, że ludzie wolą mieć autobus częściej niż rzadziej, normalnie wróżbita Maciej byłby z Ciebie dumny. Myślę, że willę z basenem też większość mieszkańców Marek by przyjęła. :D

Marki, Radzymin, Wołomin

: 26 wrz 2016, 16:43
autor: Crusier
Frencher pisze:(... )zaczynają się lementy, dlaczego to akurat obecne 805, a nie 718 ma mieć dodatkowe kursy :twisted:
Gdzie te lamenty? Tylko poza internetem?

Marki, Radzymin, Wołomin

: 26 wrz 2016, 19:45
autor: person
Frencher pisze:Powoli jak opada już bitewny kurz i wprowadzenie I strefy w Markach to kwestia czasu zaczynają się lementy, dlaczego to akurat obecne 805, a nie 718 ma mieć dodatkowe kursy :twisted:
Poproszę o link lub skany. Mam nadzieję, że jest to coś więcej niż jedna, anonimowa wypowiedź.

Marki, Radzymin, Wołomin

: 13 paź 2016, 22:07
autor: Crusier
https://i.imgur.com/EZDzN6X.jpg
https://i.imgur.com/J3KdaJX.jpg
Tablice pamiątkowe, z jednej strony 140 a z drugiej stare 718.
Na Facebooku burmistrz Marek Jacek Orych napisał, że rozmawiał przy tej okazji o "o tramwaju na Białołękę i do Marek." Tramwaj do Marek, czy to możliwe? Jakby tak pofantazjować... Oczywiście przy takiej liczbie mieszkańców jak obecnie to nieopłacalne, ale kiedyś kto wie. Tylko czy jest pod to w ogóle miejsce?

Marki, Radzymin, Wołomin

: 13 paź 2016, 22:52
autor: Łukasz
A jak się okaże, że nie na stałe zmieniona?

Marki, Radzymin, Wołomin

: 13 paź 2016, 23:29
autor: MichalJ
"Od Targówka aż do Marek zaiwania samowarek"...

Marki, Radzymin, Wołomin

: 13 paź 2016, 23:42
autor: Łukasz
Tramwaj to chyba podziemny, bo ja tam nie widzę rezerwy nigdzie pod tramwaj. Chyba że zwężą główną trasę (pewnie Piłsudskiego) po oddaniu obwodnicy.

Marki, Radzymin, Wołomin

: 14 paź 2016, 0:22
autor: primoż
Łukasz pisze:Tramwaj to chyba podziemny, bo ja tam nie widzę rezerwy nigdzie pod tramwaj. Chyba że zwężą główną trasę (pewnie Piłsudskiego) po oddaniu obwodnicy.
ZTCP to na Piłsudskiego po oddaniu do użytku obwodnicy ma być wydzielony bus-pas, więc i tak de facto będzie węższa.

Marki, Radzymin, Wołomin

: 14 paź 2016, 8:00
autor: Łukasz
Omg. Jak otworzą obwodnicę, to korki by zniknęły. Ale nie znikną, bo buspas. Syndrom Trasy Łazienkowskiej poza szczytem.

Marki, Radzymin, Wołomin

: 14 paź 2016, 9:07
autor: Frencher
Nic mi nie wiadomo o planach robienia buspasa w al. Piłsudskiego. Prawdę mówiąc poza luźnymi propozycjami mieszkańców nigdy temat nie pojawiał się w żadnych oficjalnych propozycjach. Będzie przebudowa al. Piłsudskiego, nowego chodniki, ścieżka rowerowa, cześć ulic zyska bezpośredni wjazd w al. Piłsudskiego ale to tyle. Nikt nigdy nie mówił o żadnym buspasie, chętnie poznam źródło tej rewelacji.

Dodano po 1 minucie 45 sekundach:
Łukasz pisze:Tramwaj to chyba podziemny, bo ja tam nie widzę rezerwy nigdzie pod tramwaj. Chyba że zwężą główną trasę (pewnie Piłsudskiego) po oddaniu obwodnicy.
Tramwaj i rezerwa jest na planach, i wcale nie chodzi o al. Piłsudskiego.
Mnie tylko zastanawia jaki cel byłby tego tramwaju, bo jakoś nie widzę tłumów jadących z Marek przez Białołękę do Metra Młociny.

Dodano po 5 minutach 13 sekundach:
Crusier pisze:Oczywiście przy takiej liczbie mieszkańców jak obecnie to nieopłacalne, ale kiedyś kto wie.
Same Marki to ponad 30 tysięcy zameldowanych mieszkańców + następnych 10-15tys. które wg. luźnych szacunków tu zamieszkuje bez formalnego pobytu.
Jak dla takiej populacji budowa tramwaju jest nieopłacalna, to dla kogo jest opłacalna? Idąc taką logiką to Tramwaje Warszawskie powinny już teraz przystąpić do demontaży 1/3 swojej sieci która nie mieści się w ścisłym centrum. Bo tam zaludnienie jest nawet mniejsze.

Propozycja trasy tego tramwaju to już inna historia.

Marki, Radzymin, Wołomin

: 14 paź 2016, 12:36
autor: Frencher
Zagłębiłem się trochę w odpowiedzi burmistrza Orycha i jest chyba nowy ciekawy watek...
Jak przegłosowano wejście Marek do I strefy to wtedy jeszcze powtarzano, że oznaczać do będzie dwukrotne zwiększenie ilości kursów na obecnej linii 805. Może to niejasna wypowiedz burmistrza, ale z jego obecnego wpisu wynika że dopiero ma być analizowane zapotrzebowanie, i będą podejmowane o ewentualnej większej ilości kursów w przyszłości.
Czyżby było wycofywanie się rakiem z obietnicy :roll: A może koledzy z ZTM nagle uznali że taboru nie mają :twisted:

Marki, Radzymin, Wołomin

: 14 paź 2016, 13:03
autor: KwZ
Mnie tylko zastanawia jaki cel byłby tego tramwaju, bo jakoś nie widzę tłumów jadących z Marek przez Białołękę do Metra Młociny.
A musi być taka trasa? Ja bym go widział na Radzymińskiej. Chociaż i tak trzeba będzie zobaczyć, jak wpłynie na sytuację otwarcie metra na Targówku. Może wystarczy tam przerzucić 7xx?

Na Radzymińskiej jest w tej chwili duży potok ludzi, ale po otwarciu metra na Targówek/Bródno mało z niego zostanie. 160, 162, 517, 262 obsługują Targówek i zostanie z tego pewnie jedna linia (obstawiam 162, może też 160), 527 i E-7 są dla Derbów i mogą dojeżdżać do :mewa: Targówek / Kondratowicza, 412 i 512 to Zacisze ze swoim metrem. Zostanie mało co, może na 190, na tramwaj pewnie za mało.

Marki, Radzymin, Wołomin

: 14 paź 2016, 14:42
autor: Bastian
KwZ pisze:
Mnie tylko zastanawia jaki cel byłby tego tramwaju, bo jakoś nie widzę tłumów jadących z Marek przez Białołękę do Metra Młociny.
A musi być taka trasa? Ja bym go widział na Radzymińskiej.
Co wy kombinujecie? Znaczy, ja też bym go chętnie widział na Radzymińskiej, ale póki co raczej w grę wchodzi przebieg od stacji metra przy Kondratowicza - Wincentego, Głębocką i dopiero w prawo w TMP do Marek. To by było jakieś 12 minut jazdy. Jedynie w takiej sytuacji przydałoby się wpuścić ten tramwaj do Marek nie samą TMP (chyba miała dochodzić do Piłsudskiego na wysokości Stawowej?), tylko np. 11 Listopada albo Bandurskiego (a potem Lisa-Kuli i do stacji PKP Zielonka :term: :P).

Marki, Radzymin, Wołomin

: 14 paź 2016, 15:00
autor: Frencher
Bastian pisze:
KwZ pisze: A musi być taka trasa? Ja bym go widział na Radzymińskiej.
Co wy kombinujecie? Znaczy, ja też bym go chętnie widział na Radzymińskiej, ale póki co raczej w grę wchodzi przebieg od stacji metra przy Kondratowicza - Wincentego, Głębocką i dopiero w prawo w TMP do Marek. To by było jakieś 12 minut jazdy. Jedynie w takiej sytuacji przydałoby się wpuścić ten tramwaj do Marek nie samą TMP (chyba miała dochodzić do Piłsudskiego na wysokości Stawowej?), tylko np. 11 Listopada albo Bandurskiego (a potem Lisa-Kuli i do stacji PKP Zielonka :term: :P).
Elementem TMP jest ulica Słoneczna w Markach.
Ta ulica ma na tyle szerokie pobocze, że wystarczy aby rozbudować jezdnie do 2 pasów w każdy kierowniku, i jeszcze miejsce na torowisko zostanie.
Propozycja połączenia tramwajem z Bródnem jest oczywiście ciekawa. Problem w tym, że ostatnia mapa jaką widziałem (może coś się zmieniło) zakładała tramwaj w kierunku Tarchomina i dalej mostem do Metra Młociny.
Dlatego napisałem że tramwaj z Marek przez Białołękę do Metra Młociny to mocno wątpliwa inwestycja z punktu widzenia zainteresowania pasażerów.

Marki, Radzymin, Wołomin

: 14 paź 2016, 15:14
autor: Bastian
Frencher pisze: Propozycja połączenia tramwajem z Bródnem jest oczywiście ciekawa. Problem w tym, że ostatnia mapa jaką widziałem (może coś się zmieniło) zakładała tramwaj w kierunku Tarchomina i dalej mostem do Metra Młociny.
I jaki miał numer? :>

Czy nie mylisz mapy torowisk z mapą siatki połączeń? Owszem, w SUiKZP przez kilka lat była wyłącznie trasa na całej długości TMP, ale już dawno uzupełniono ją o tramwaj Derby - Bródno.