Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 02 lip 2010, 15:01

przewoz pisze:Nie musi być... cóż innego podstawią, a opcjonalna ES64F4 na trasach okołowarszawskich chyba może wszystkich jeździć.
Gdyby eurosprinter miał przed zmodernizowaniem dziewiątki jeździć np. ze "Słonecznym", to coś tam ma znaczenie (odc. Nasielsk - Susz to 21 t/oś).

Edit, aha, no i formalnie EU07 wjeżdża na Gdynię Postojową, a Siemens nie.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 02 lip 2010, 15:13

Glonojad pisze:Czy standard komunikacyjny jest zrozumiały także dla loków SIEMENSa?
To jest regulowane przez UIC. Nie pamiętam już jak ten standard się nazywa, ale powinno wszystko działać.

[ Dodano: |2 Lip 2010|, 2010 15:14 ]
chester pisze:Gdyby eurosprinter miał przed zmodernizowaniem dziewiątki jeździć np. ze "Słonecznym", to coś tam ma znaczenie (odc. Nasielsk - Susz to 21 t/oś).
ES64F4 jeżdżą na takich trasach już teraz... "Jakoś" im się nagle naciski zmniejszyły :) (jeżeli nie pomyliłem z ES64U4). Nie wiem na czym to polegało i co jest grane, ale tak jest.

Dariusz
Zbanowany
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:24

Post autor: Dariusz » 02 lip 2010, 23:18

Od 1.07.2010 KM zrezygnował z eksploatacji "KOLOROWYCH" EZT (PR). Oznacza to skrócenie składów i większy tłok w pociągu.

przewoz pisze: Nie wiem na czym to polegało i co jest grane....
Dla łatwiejszego rozpoznawania poszczególnych lokomotyw
przyjęto następujący system oznaczeń ES64U4/F4
ES - EuroSprinter
64 - moc 6400 kW (przy zasilaniu z sieci AC)
U4 -uniwersalna czterosystemowa (szybkość 250km/h)
F4 - uniwersalna czterosystemowa (szybkość 140km/h)
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 03 lip 2010, 11:05

Dariusz pisze:Od 1.07.2010 KM zrezygnował z eksploatacji "KOLOROWYCH" EZT (PR). Oznacza to skrócenie składów i większy tłok w pociągu.
Hmm... zrezygnował czy umowa się skończyła? Fakt nie był to może najlepszy tabor ale 10 EZT mniej to naprawdę duża strata szczególnie dla MNT gdzie te wynalazki się znajdowały. Na razie jest okres wakacyjny ale strach się bać co będzie po wakacjach.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 03 lip 2010, 13:42

Pewnie zaraz znowu podpiszą nową umowę. Chyba że sądzą, że 5 EN71 załatwi sprawę. Ale od razu można powiedzieć - nie załatwi.

Dariusz
Zbanowany
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:24

Post autor: Dariusz » 03 lip 2010, 13:45

fidzio pisze:
Dariusz pisze:Od 1.07.2010 KM zrezygnował z eksploatacji "KOLOROWYCH" EZT (PR). Oznacza to skrócenie składów i większy tłok w pociągu.
Hmm... zrezygnował czy umowa się skończyła? Fakt nie był to może najlepszy tabor ale 10 EZT mniej to naprawdę duża strata szczególnie dla MNT gdzie te wynalazki się znajdowały. Na razie jest okres wakacyjny ale strach się bać co będzie po wakacjach.
ee tam.... cześciej bedą zagladały nie naprawione, z drobnymi usterkami EZT`y z Grochowa
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 03 lip 2010, 14:09

ee tam.... cześciej bedą zagladały nie naprawione, z drobnymi usterkami EZT`y z Grochowa
Powinieneś wziąść swoje narzędzia pracy czyli młotek, breche i klucz do saba i powymieniać trochę klocków. Nie zapomnij wrzucić trochę centuraila bo przekładnie wasze suche jak pieprz. Klocki musicie robić na PK bo te z tłuszcza tak samo rzadki hamulec mają jak sochaczewskie (hamują obsadami), no i te ciągle psujące się przetwornice wirowe.

ness
Posty: 1030
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 03 lip 2010, 14:29

F4 - uniwersalna czterosystemowa (szybkość 140km/h)
F jak uniwersalna, taa...

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 03 lip 2010, 23:07

przewoz pisze:ES64F4 jeżdżą na takich trasach już teraz... "Jakoś" im się nagle naciski zmniejszyły :) (jeżeli nie pomyliłem z ES64U4). Nie wiem na czym to polegało i co jest grane, ale tak jest.
Na których trasach teraz?

U4 raz odbył podróż do Gdyni, na Trako, ale właśnie przed tą podróżą trwały różne konsultacje...

A Siemens, jak testuje swoje wynalazki w PL, to najpierw dokładnie sprawdza, gdzie jakie są parametry techniczno-ruchowe.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 lip 2010, 0:51

F4 kursował do Bydgoszczy na przykład, gdzie OIDP na ostatnim odcinku były dopuszczalne mniejsze naciski niż przynajmniej na początku mógł obsłużyć ten siemens. Nie wiem, czy również między Zawierciem a Katowicami nie było problemu, a tam znowu się zapuszcza teraz U4.
Naciski do weryfikacji, bo dawno nie oglądałem plików od PLK, a teraz jest późno, może jutro zajrzę.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 lip 2010, 9:55

ness pisze:
F4 - uniwersalna czterosystemowa (szybkość 140km/h)
F jak uniwersalna, taa...
F jak fachowiec po prostu :p

F to jak wszyscy wiemy, lokomotywa towarowa.

Natomiast mam wrażenie, że MeWa prosił o brak przepychanek międzyszopowych, prawda?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 lip 2010, 20:15

Co mnie niepokoi w AKMkach: niezależnie, czy z Mińska czy z Sącza: jakość wykonania. Głupie płaty drzwiowe. Nie wiem dlaczego nie można się uporać z tym problemem. Pół roku i latają nie w tej osi co trzeba - jak chcą :) Gwarancja podkręci i wyreguluje, za pół roku znowu się rozwali. A po gwarancji utrzymanie KM będzie miało robotę.
Ech.

Jeszcze do AKM: średnio się wyrabiają w czasie rozkładowym jednak... A droga hamowania zaczynająca się od 120km/h dość długa. Hamulec ED mało kiedy w użyciu, to w ogóle ciężko ocenić jaką on ma skuteczność przy współdziałaniu z pneumatykiem.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 09 lip 2010, 0:38

Obrazek

Kolej ma pociąg do reklam

Reklamy znikają z tramwajów i autobusów. Ale nie z komunikacji. Przenoszą się na pociągi. Pasażerowie nie kryją zdumienia.


Na ulicach Warszawy nie ma już autobusów oklejonych wielkoformatowymi reklamami. Jednak natura nie znosi próżni: gigantyczne reklamy przeniosły się na tory kolejowe. W ten sposób na pociągu Kolei Mazowieckich reklamuje się jedna z sieci komórkowych. Reklama już dzieli pasażerów. „Zaklejanie okien w pociągach jest skandalem. Koleje Mazowieckie pokazały, gdzie mają pasażerów. Niech prezes Radwan sam jeździ taką trumną i patrzy przez siatkę, od której po paru minutach zaczyna boleć głowa” – pisze na jednym z forów internauta o pseudonimie „Vlak”. – Pociąg jest od transportowania pasażerów, rolę słupa reklamowego może pełnić tylko wtedy, gdy nie przeszkadza to pasażerom.

„Jak mam wybór: deficytowy pociąg, do którego dorzucają się podatnicy, albo rentowny Skład, ale oblepiony reklamami, to wybieram drugie wyjście” – odpowiada „Czujnik”.

Kolejarze zapewniają, że nie mają zamiaru oklejać reklamami całego taboru. – W tej chwili to jest jeden skład. Jeśli będą skargi pasażerów, to przy następnych kampaniach nie będziemy tego robić, a reklamodawcom zaoferujemy jedynie powierzchnie poniżej okien – mówi Donata Nowakowska, rzecznik KM, i wskazuje dobre strony zasłoniętych okien. – Latem, w ostrym słońcu, dzięki takiej reklamie pociąg mniej się nagrzewa. Zwłaszcza że oklejane mogą być tylko stare składy typu EZT, gdzie nie ma klimatyzacji ani zasłonek, więc reklama jest dodatkowym zacienieniem. Ostatnio spółka na gwałt szuka klientów. Rozesłała informacje o dostępnych powierzchniach reklamowych (także na monitorach, plakatach czy naklejkach na podłodze) w swoich 700 pociągach. Zachwala, że każdy jedzie co najmniej 30 minut.

Trójmiasto zarabia

Wagony do wynajęcia zaoferowała też Arriva RP, której pociągi jeżdżą na terenie województw kujawsko-pomorskiego i warmińsko-mazurskiego, jednak żadna z firm nie skorzystała z oferty. Zupełnie inaczej niż w przypadku Szybkiej Kolei Miejskiej z Trójmiasta, gdzie ok. 20 proc. składów jest oklejonych reklamami. – Pasażerowie nigdy nie są jednomyślni. Ale jeżeli mamy reklamacje, to dotyczą one wzorów ogłoszeń – przekonuje Bartłomiej Buczek z SKM. – Skoro dysponujemy wolną powierzchnią, która może na siebie zarabiać, to trzeba z tego skorzystać, ale nie utrzymujemy się z reklam, tylko z wożenia pasażerów.

Jeśli oklejone są cztery wagony, jeden z nich jest zawsze reklamą SKM. – A po reklamie drużyny koszykarskiej Trefla Sopot dostaliśmy bardzo wiele pozytywnych e-maili od naszych pasażerów – zapewnia Buczek. Dochody z reklam nie przekładają się w prosty sposób np. na ceny biletów. – Nie można powiedzieć, że gdybyśmy okleili wszystkie składy, to moglibyśmy obniżyć ceny biletów. Chociaż każda działalność, która przynosi dochód, sprawia, że mamy więcej pieniędzy na bieżące wydatki czy prace naprawcze – dodaje Buczek.

Polski specyfik

Takie praktyki nie do pomyślenia są za granicą. – Zdarzają się niewielkie reklamy na pociągach, ale nigdy na całych wagonach. – mówi Dana Lipkova z austriackich kolei OBB.

Z powodu rosnącej konkurencji na torach kolej České Dráhy wprowadziła jednolite malowanie swoich składów, by ich wizerunek był jednoznacznie identyfikowany z firmą. Tym samym jeszcze niedawno chwaliły się KM, przemalowując wszystkie pociągi na biało-zielone kolory. – Pozycja marki jest na tyle ugruntowana, że nie obawiamy się, by z powodu jednego pociągu miało się to zmienić – ocenia rzeczniczka KM.

Na zasłaniające okna reklamy w autobusach i tramwajach skarżyli się nie tylko pasażerowie, ale i policja, bo przez reklamy nie widać było, co się dzieje w środku. Teraz dozwolone będzie najwyżej oklejenie tyłu autobusu, a w tramwaju tylko cześci poniżej okien.

Elżbieta Dymna ze stowarzyszenia MiastoMojeAwNim.pl, które stara się ograniczyć wszędobylskie reklamy, wskazuje, że brak jest przepisów jednoznacznie zabraniających zaklejania okien w pojazdach komunikacji. – Jak nie ma jasnych regulacji, gdzie i w jaki sposób można umieszczać reklamę w przestrzeni publicznej, to reklamodawca zawsze wejdzie nam przed oczy – mówi.

Obrazek
http://www.zw.com.pl/artykul/493328_Kol ... eklam.html
Obrazek

Zaprojektuj swoją jeżdżącą po torach wizytówkę

Rozmowa z Donatą Nowakowską, rzecznikiem Kolei Mazowieckich.

Tylko do 12 lipca można nadsyłać projekty malowania nowych lokomotyw firmy Bombardier Traxx. Pod jakim kątem będą oceniane prace?


Donata Nowakowska: Liczyć się będzie przede wszystkim oryginalność oraz walory artystyczne. Muszę powiedzieć, że jestem pozytywnie zaskoczona poziomem już nadesłanych prac.

Ilu twórców może liczyć na wcielenie swoich pomysłów w życie: zwycięzca czy także wyróżnieni artyści?

O tym też zdecyduje jury, ale lokomotyw jest 11. Może się zdarzyć, że nie wszystkie zostaną pomalowane według najlepszego pomysłu i wykorzystamy więcej projektów.

Skąd pomysł na zorganizowanie takiego konkursu?

Chcieliśmy dać szansę młodym plastykom, a jednocześnie wykorzystać ich potencjał. Dzięki temu mają praktyczną możliwość sprawdzenia swoich umiejętności, a my możemy promować młodych twórców. Taka pomalowana według projektu artysty lokomotywa będzie jego jeżdżącą wizytówką. Młodzi plastycy już na początku swojej kariery będą mogli pochwalić się czymś więcej niż tylko papierowym projektem. Ponadto autor najlepszego pomysłu otrzyma laptop od Bombardiera.

Czy takie działania mają przyciągnąć młodych do kolei?

Jesteśmy otwarci nie tylko na nowatorskie pomysły młodych, ale chcemy ich także pozyskać do pracy. Od 1 sierpnia zatrudnimy najlepszych absolwentów klasy o profilu elektroenergetyk transportu szynowego z dawnej „kolejówki“. Będziemy ich szkolić na maszynistów.
http://www.zw.com.pl/artykul/493410_Zap ... owke_.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 09 lip 2010, 18:54

Koleje Mazowieckie pisze:(...)
Zamawiający informuje, iż zamówienie w zakresie naprawy awaryjnej wagonu piętrowego o numerze 75512678020-3 produkcji formu Bombardier Transportation (...) zostało udzielone Wykonawcy:
Bombardier Transportation GmbH(...)

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 09 lip 2010, 19:41

A jaka była konkurencja?

ODPOWIEDZ