Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 maja 2016, 9:22

Poc Vocem pisze:
MichalJ pisze:Jak będą dalej budować 3-4-kondygnacyjne bloki okno w okno, to gęstość wyjdzie spora.
Właśnie oczywistym jest, że gęstość się nie zmieni. Zmieni się tylko ewentualny obszar dowozu do metra, co też jest w pewnym stopniu niekorzystne, bo zwiększa koszty i tak drogiego metra przez konieczność organizacji dowozówek o relatywnie długich trasach. W takiej zabudowie jest lepiej poprzestać przy tramwaju.
Otóż jeśli liczyć gęstość już zabudowanych obszarów Derbów, to ona w niczym nie ustępuje gęstości Bródna.

To jest mit, że 10-piętrowe blokowiska PRL mają dużą gęstość zaludnienia. Nie mają, bo pomiędzy blokami jest 60-80 metrów przestrzeni, a na Derbach jest okno sąsiada w odległości 10-12 metrów.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 maja 2016, 9:46

Zamiast walczyć z czymś, co i tak powstanie (czy przypadkiem owe "przyspieszenie" nie jest zbieżne z końcem obecnej perspektywy finansowej UE? w kolejnej Wawa już raczej na metro pieniędzy nie dostanie...), lepiej byłoby zacząć walczyć o infrastrukturę towarzyszącą:
- o dosunięcie stacji Lazurowa do ulicy Lazurowej,
- o węzeł komunikacyjny w miejscu obecnego OS.GÓRCZEWSKA (czy są jakieś plany? czy są jakieś pomysły? naprawdę nie ma wiele czasu, a pewnie skończy się powtórką wszystkich błędów Młocin)
- o dowiązanie stacji Chrzanów i Połczyńska do komunikacji naziemnej (z tego co mi się kołacze, to Chrzanów nie będzie absolutnie do niczego podwiązane i jedyną komunikacją doń będzie komunikacja piesza),
- do dosunięcie Kondratowicza do Wincentego (albo wręcz przeciwnie),
- o zaplanowanie węzłów na bródzieńskich stacjach...
- o nowy wygląd ul. Górczewskiej po metrze (żeby nie powtórzyć wszystkich błędów ze Świętokrzyskiej)
itp. itd.
O tym warto dyskutować. Nie warto kruszyć kopii o sens budowy Chrzanowa. Z tym lepiej się pogodzić.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 maja 2016, 10:02

Szeligowską już jeździ autobus, potrzeba tylko przystanek przy metrze zrobić.

Zresztą ten przystanek jest potrzebny na wczoraj i bez metra, skandalem jest jego brak.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 18 maja 2016, 13:09

person pisze:- o węzeł komunikacyjny w miejscu obecnego OS.GÓRCZEWSKA (czy są jakieś plany? czy są jakieś pomysły? naprawdę nie ma wiele czasu, a pewnie skończy się powtórką wszystkich błędów Młocin)
Stacja Lazurowa powinna być po prostu usytuowana tak, aby głowica wschodnia znajdowała się na wysokości wjazdu na pętle autobusową i tramwajową, a głowica zachodnia pod Lazurową. To jest do zrobienia, a nic więcej nie potrzeba.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 maja 2016, 14:55

"Powinna być", a czy faktycznie tak jest w planach?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 18 maja 2016, 14:59

Nie, dlatego nie zacytowałem tu punktu o konieczności przesunięcia stacji. W planach zachodnie wejście znajduje się mniej więcej przy wyjeździe tramwajów z pętli, co jest karygodne. Inna sprawa, że tak jest, aby dało się zmieścić łuk do Chrzanowa, ale w takim wypadku po prostu trzeba by zmienić korytarz prowadzenia tunelu metra na inaczej wyprofilowany...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Thompson04
Posty: 202
Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
Lokalizacja: Bemowo Jelonki

Post autor: Thompson04 » 18 maja 2016, 21:54

person pisze:lepiej byłoby zacząć walczyć o infrastrukturę towarzyszącą:
1) o dosunięcie stacji Lazurowa do ulicy Lazurowej,
2) o węzeł komunikacyjny w miejscu obecnego OS.GÓRCZEWSKA (czy są jakieś plany? czy są jakieś pomysły? naprawdę nie ma wiele czasu, a pewnie skończy się powtórką wszystkich błędów Młocin)
3) o dowiązanie stacji Chrzanów i Połczyńska do komunikacji naziemnej (z tego co mi się kołacze, to Chrzanów nie będzie absolutnie do niczego podwiązane i jedyną komunikacją doń będzie komunikacja piesza),
4) do dosunięcie Kondratowicza do Wincentego (albo wręcz przeciwnie),
5) o zaplanowanie węzłów na bródzieńskich stacjach...
6) o nowy wygląd ul. Górczewskiej po metrze (żeby nie powtórzyć wszystkich błędów ze Świętokrzyskiej)
1) Z tym może być ciężko, w zmienianym MPZP Chrzanów 2 jest już korytarz metra w takiej postaci aby stacja nie była pod pętlami.
2) Mówiło się o P+R z wjazdem od Doroszewskiego.
3) W opracowywanym MPZP Chrzanów był i może nadal jest plan na przedłużenie Człuchowskiej.
6) Miasto pewnie najchętniej by utrzymało obecny stan oddając obecny buspas kierowcom indywidualnym. Jedyna poprawa w pierwszym etapie odcinka zachodniego to będzie chyba wymiana kostki na DDR na asfalt i początek drogi do uzupełnienia DDR po północnej stronie ulicy w okolicy Wola Parku. W koncepcji na drugi etap też brak jakichkolwiek zmian do stanu obecnego.
10 26 28 105 109 122 149 154 189 190 714 719 729 N42 N45 N95 Obrazek LAZUROWA
Zobacz mój kanał YouTube :)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 maja 2016, 16:44

Jak donosi transport-publiczny.pl, "Komitet sterujący, zajmującymi się kwestiami budowy II linii metra, podjął decyzję o przesunięciu stacji C4 Powstańców Śląskich na zachód z wyjściami na wszystkie narożniki skrzyżowania." Nie ma na razie mowy o wyjściach na przystanki tramwajowe.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 20 maja 2016, 17:21

Słyszymy ciągle o komitecie sterującym, ale nigdzie nie widziałem informacji, co to właściwie za ciało. Czy ktoś coś wie?

Awatar użytkownika
Thompson04
Posty: 202
Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
Lokalizacja: Bemowo Jelonki

Post autor: Thompson04 » 20 maja 2016, 18:08

Zdjęcie z profilu Jacka Wojciechowicza:
Obrazek
10 26 28 105 109 122 149 154 189 190 714 719 729 N42 N45 N95 Obrazek LAZUROWA
Zobacz mój kanał YouTube :)

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 20 maja 2016, 18:40

Przedwczesna jest ta radość z zapowiedzi wyjść na wszystkie narożniki skrzyżowania Górczewska/Powstańców Śląskich. Peron nadal z boku, pod jednym narożnikiem. Czyli czas i droga dojścia do większości przystanków przesiadkowych nadal zbyt długie. Zaczęło się już ciułanie na Metro Chrzanów i bazę w Morach.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 maja 2016, 19:31

A dwie stacje na Targówku w odległości 500 metrów to musiały być?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 maja 2016, 19:33

Tak. :)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 wrz 2016, 18:37

Są już wszystkie pozwolenia na odcinek wolski! :-)

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 28 wrz 2016, 14:04

29.09.2016 planowane podpisanie umowy z Kaznowską na czele.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

ODPOWIEDZ