Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 22 paź 2015, 14:07

Pamar pisze:RynekKolejowy: [...] Nowa zabudowa będzie okazją do zmian w funkcjonowaniu Dworca Śródmieście. Prawdopodobnie znikną niedawno wyremontowane pawilony wejściowe.[...]
Wyremontowano, pieniądze wydano, pasażerowie szczęśliwi, a reklamacji nie będzie. Czyż nie może być pięknie? :wink:

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4778
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 22 paź 2015, 15:53

Prawdopodobnie, to nie na pewno. ;) Może je jakoś się wykorzysta. A w ogóle to nim coś tam się ruszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4778
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 12 lis 2015, 21:47

PLK zapowiada wygrodzenie stacji Warszawa Służewiec:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50749.html
Obrazek

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 13 lis 2015, 0:04

W przeciwieństwie do jednego z "pasarzeruf", któremu codzienne wchodzenie po tamtych schodach "psuje humor na cały dzień" i jest dlań przyczyną ogromnych frustracji (ciekawe co by powiedział pracując w zimę w magazynie materiałów budowlanych :wink: ) mi te komentarze pod artykułem poprawiają humor, choć jednocześnie osłabiają wiarę w człowieka... Zrobiliby tę samą ilość schodków w górę i w dół z wózkiem (zdecydowanie poprawia krążenie :) ), to może by się przestali nad sobą rozczulać.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 lis 2015, 0:10

A te schody to w ogóle jak stoją z przepustowością? Zatory będą się robić po zagrodzeniu?

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 13 lis 2015, 8:51

Za moich czasów jeżdżenia w tamte rejony (2 lata temu) nie dało się nikogo na schodach wyprzedzić, żeby zdążyć na busa. Szło to raczej wolno, po ogrodzeniu lepiej na nich nie będzie. A swój komentarz na temat ludzi na torach zachowam dla siebie...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 lis 2015, 9:17

No to bezpieczeństwo na pewno nie wzrośnie, ja przewiduję zwiększoną ilość skręceń kostek :)
Niemniej jednak zamiast w ogóle pomyśleć o jakimś przejściu, to... najlepiej wszystko zagrodzić. Jak to w PLK :/

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 lis 2015, 9:35

Emyl pisze:A te schody to w ogóle jak stoją z przepustowością? Zatory będą się robić po zagrodzeniu?
A jak myślisz?
Obrazek
Zatory już się robią, spora część z tych 'skaczących' poszłaby górą, gdyby na schodach było luźniej.

Nie wróżę długiego życia ogrodzeniu, chyba że to będzie zbrojony beton 4 m wysoki plus drut kolczasty pod napięciem.

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 lis 2015, 14:53

MichalJ pisze: Zatory już się robią, spora część z tych 'skaczących' poszłaby górą, gdyby na schodach było luźniej.
Nie sądzę.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 13 lis 2015, 17:43

MichalJ pisze:Nie wróżę długiego życia ogrodzeniu, chyba że to będzie zbrojony beton 4 m wysoki plus drut kolczasty pod napięciem.
Znając PLK raczej pewnie 5-metrowy paskudny zielony ekran. Powinno zadziałać, ja na ich miejscu bym się bał na taki horror w ogóle patrzeć, nie mówiąc już o zblizaniu się albo przechodzeniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 lis 2015, 17:52

W ekranach bywają wyjścia ewakuacyjne... :term:

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 13 lis 2015, 18:10

Emyl pisze:W ekranach bywają wyjścia ewakuacyjne... :term:
Tylko tam, gdzie nie ma innego wyjścia :D

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 09 gru 2015, 17:38


Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 09 gru 2015, 19:25

Jarosław Bator, członek Zarządu PKP S.A. pisze:Głównym celem nowego dworca jest obsługa połączeń lokalnych, z których korzystają osoby dojeżdżające codziennie do pracy w Warszawie z okolicznych miejscowości.
To czy mogłyby przestać zatrzymywać się tam pociągi dalekobieżne? Halo, ten malusieńki budynek dworca oraz drugi mniejszy przy Tunelowej to zdecydowanie nie to miejsce, gdzie obsługiwane powinny być chociażby pociągi klasy "premium". Nie wspominając już o tym, jak niewielka jest odległość do Centralnego.
Nie mówiąc już o tym, jak źle wygląda to, że obok jest zdezelowany dworzec autobusowy z jednej strony oraz wielki biurowiec (jakby nie dało rady schować dworca w biurowcu albo zabudować peronów od góry...) z drugiej strony. Nie wspominam już o tym, jak wyglądają perony, jak mało jest tam miejsc parkingowych i jak słaba jest lokalizacja dworca (w stosunku do RZS chociażby).
"Fajnie", ale to nie tak, jak być powinno.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 gru 2015, 19:27

Dantte pisze: To czy mogłyby przestać zatrzymywać się tam pociągi dalekobieżne?
Odczep się. W promieniu 2 km od tego dworca mieszka więcej ludzi, niż we Włoszczowej z Opocznem, Malborkiem i Tczewem razem wziętych.

(korekta cytowania)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ