Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 paź 2016, 17:40

Nie bardzo rozumiem, co oni tam piszą, ale powtórzę: Derby JUŻ mają intensywność zabudowy taką jak Ursynów. Powierzchnia, owszem, mniejsza, ale przecież to się w oczach rozlewa na okolicę.

Tam nie ma zabudowy typu "willa na działce 5000 m2", tylko gęsta zabudowa blokowa.
https://goo.gl/maps/cA61WnyNTdS2
https://goo.gl/maps/SrrC85rDeFo

Nie wiem, dlaczego decydenci ciągle żyją wizją rzadko położonych zagród na pustych polach Brzezin czy Lewandowa.

Stary Pingwin
Posty: 5831
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 11 paź 2016, 9:19

Jak Ursynów. Z tego co pamiętam, na Ursynowie siatka ulic planowana była równocześnie z blokami, jako całość. Wywłaszczono za złotówkę jak leci i zbudowano w szczerym polu. Istniejące domki zrównano z ziemią, poza domem Żubra.
miłośnik 13N

wincenty
Posty: 1335
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 11 paź 2016, 10:29

MichalJ pisze:Nie bardzo rozumiem, co oni tam piszą, ale powtórzę: Derby JUŻ mają intensywność zabudowy taką jak Ursynów. Powierzchnia, owszem, mniejsza, ale przecież to się w oczach rozlewa na okolicę.

Tam nie ma zabudowy typu "willa na działce 5000 m2", tylko gęsta zabudowa blokowa.
https://goo.gl/maps/cA61WnyNTdS2
https://goo.gl/maps/SrrC85rDeFo

Nie wiem, dlaczego decydenci ciągle żyją wizją rzadko położonych zagród na pustych polach Brzezin czy Lewandowa.
No z tym porównaniem z Ursynowem to lekka przesada. Trudno porównywać osiedla 2-3 piętrowych bloczków z ponad 100-tysięcznym blokowiskiem, z mnóstwem bloków 10-, a nawet 15-piętrowych. Mi te Derby przypominają raczej Miasteczko Wilanów.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 11 paź 2016, 11:13

to jest forum komunikacyjne, czy architektoniczno-urbanistyczne?
mówimy o transporcie miejskim, czy o siatce ulic?

tak, wiem, można pływać sobie w tym tematach na lewo i prawo, ale chodzi o to, że Lewandów-Derby to duże osiedle pozbawione normalnej komunikacji. Dlaczego? Bo urzędnicy, którzy decydują o tym, co i gdzie się buduje, są ślepi, głupi, głusi.
Myślę, że MichałJ bardziej miał na myśli Kabaty niż stary, wielkopłytowy Ursynów. Zresztą zobaczcie sami.

Kabaty vs Derby/Lewandów :arrow: https://postimg.org/image/jamfwl4ot/

I ponawiam pytanie. Dlaczego przy takim popycie miasto, z uporem maniaka, nie rozwija infrastruktury szynowej w kierunku Derby/Lewandów?
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 paź 2016, 12:15

Mam na myśli (także albo i przede wszystkim) stary (północny) Ursynów. Co z tego, że blok ma 12 pięter, jak następny jest w odległości 200 metrów, albo i większej, jeśli odliczymy szkoły/kościoły, w których nikt nie mieszka. A bloki np. na Puszczyka też mają 4 piętra.
Z kolei na Kabatach jest gęsta zabudowa okno w okno, ale domy są niskie. Proszę, porównajcie Kabaty:
https://goo.gl/maps/dXuoaTv9V5G2
i Derby: https://goo.gl/maps/pPGKCAagMvr https://goo.gl/maps/EZiCpYy46fo

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 paź 2016, 12:39

BJJ pisze:I ponawiam pytanie. Dlaczego przy takim popycie miasto, z uporem maniaka, nie rozwija infrastruktury szynowej w kierunku Derby/Lewandów?
Bo na metro tam nas nie stać, a tramwaj zawzięcie zwalczali radni z ZB, a w poprzedniej kadencji także władze Targówka. Może i ta infrastruktura jest tam pożądana, ale ma zbyt wielu zbyt wysoko postawionych wrogów. Dopiero teraz zaczęło się odkurzanie tych planów.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 paź 2016, 12:54

A na metro na Chrzanów nas stać? Na metro do Zacisza?

Stary Pingwin
Posty: 5831
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 11 paź 2016, 13:16

Zacisze jest najbardziej zastanawiające.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25371
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 paź 2016, 13:24

Zacisze jest po drodze z Targówka na Bródno. Więc, akurat ono nie ma znaczenia, jeśli samo Bródno w tym układzie się broni.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 11 paź 2016, 13:42

pawcio pisze:Zacisze jest po drodze z Targówka na Bródno. Więc, akurat ono nie ma znaczenia, jeśli samo Bródno w tym układzie się broni.
No właśnie. Jeśli. Moim zdaniem nie broni się. Bródnu wystarczyłaby stacja Kondratowicza, druga stacja na Targówku powinna być przesunięta nieco na płn, do Samarytanki, żeby obsłużyć też to, co powstanie przy cmentarzu. Czyli po prostu prostujemy linię!

Gdy myślimy o komunikacji, nie bierzmy pod uwagę liczby mieszkańców, tylko liczbę mieszkańców aktywnych zawodowo. Dlatego z Białołęki wychodzą potoki równe Bródnu czy Targówkowi.
Co z tego, że na Rembielińskie mieszka ciut więcej osób niż przy Grodzisku, skoro większość to pokolenie, które wprowadziło się tam w latach 70 i dziś ma 50-80 lat? Dokąd oni jeżdżą? Na Wolę? Wziąć kredyt w centrali BPH?
Ich dzieci - dzisiejsi 30-latkowi - kupili mieszkania na Białołęce. I stamtąd muszą się teraz tarabanić przez pół miasta, czasami wpadając do mamusi na obiad, lub po dzieciaka odebranego z przedszkola.
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25371
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 paź 2016, 13:57

Podstawowy problem z takimi osiedlami jak Derby jest taki, że to jest monokultura. O 7-9 masz gigantyczny potok do wywiezienia, a potem wszystko tam jeździ puste do popołudnia. Podobnie w weekendy. Wystarczy sobie zobaczyć, jak pracuje 2 na Tarchominie. Na Derbach byłoby podobnie. A raczej nie widzę miejsca, by w miarę upływu czasu na Derbach powtórzyć historię Ursynowa, który swoją monokulturę trochę jednak przełamał.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 paź 2016, 14:00

Zacisze nie broni się nijak. Wyprostowana linia oszczędziłaby jedną stację i dała choćby potencjalną możliwość przedłużenia linii na Derby.

Zacisze nie jest "po drodze na Bródno". Przeciwnie, metro się wywija specjalnie po to, żeby Zacisze zaliczyć.

(Akurat w metrykę bym ludziom nie patrzył. Mieszkam w domu z 1935 roku, jakieś 10 lat temu mieszkali prawie sami dorośli ludzie, w tym sporo emerytów, od kilku lat na podwórku aż piszczy od bachorów. Na Bródnie też na miejsce emerytów przyjdą młodzi z dziećmi.)

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 11 paź 2016, 15:16

pawcio pisze:Podstawowy problem z takimi osiedlami jak Derby jest taki, że to jest monokultura. O 7-9 masz gigantyczny potok do wywiezienia, a potem wszystko tam jeździ puste do popołudnia.
to jest też racja
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25371
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 paź 2016, 15:34

BJJ pisze:
pawcio pisze:Podstawowy problem z takimi osiedlami jak Derby jest taki, że to jest monokultura. O 7-9 masz gigantyczny potok do wywiezienia, a potem wszystko tam jeździ puste do popołudnia.
to jest też racja
I to jest chyba główny argument na rzecz tramwajów. Skoro infrastruktura przez co najmniej połowę czasu ma być wykorzystywana bardzo słabo (a przez 20% jest absolutnie niezbędna), to lepiej zainwestować w coś tańszego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1599
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 11 paź 2016, 17:08

Emyl pisze:
pawcio pisze:I to jest chyba główny argument na rzecz tramwajów. Skoro infrastruktura przez co najmniej połowę czasu ma być wykorzystywana bardzo słabo (a przez 20% jest absolutnie niezbędna), to lepiej zainwestować w coś tańszego.
Ale można też było poprowadzić M2 w taki sposób, żeby się ją dało wydłużyć. Nawet za te 20 lat. Wedle obowiązujących planów będzie to jednak niemożliwe, bo ostatnia komora nie będzie się znajdować nawet bezpośrednio pod ulicą :/
A to nie można metra rozwidlić gdzieś na wysokości Zacisza? Co drugi pociąg zalicza Zacisze i Bródno, co drugi ciśnie nową nitką na Derby?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

ODPOWIEDZ