Strona 158 z 375

: 10 sie 2010, 22:52
autor: Glonojad
Czytając uzasadnienie KIO - sprawa wcale nie była banalna. Jest ewidentna dziura w PZP w odniesieniu do zamówień spoza UE...

: 10 sie 2010, 23:07
autor: podrozny113
Dziura to raz ale interpretowanie przez Koleje Mazowieckie własnego SIWZu tak aby unieważnić przetarg było moim zdaniem działaniem po najmniejszej linii oporu. Ciekawią mnie jednak losy opłaty sądowej w wysokości 5 mln zł, którą to KM miały wnieść przed rozprawą w sądzie okręgowym.

: 11 sie 2010, 7:09
autor: pawcio
Glonojad pisze:Jest ewidentna dziura w PZP w odniesieniu do zamówień spoza UE...
Dziura jest w ustawie o VAT, a nie PZP. To stamtąd wynika bałagan z naliczaniem kwoty brutto, w efekcie której można zrobić oscylator (najlepiej na towarach wysokowartościowych i małogabarytowych - drobna elektronika).

: 11 sie 2010, 8:27
autor: przewoz
Człowieka nie ma tydzień czy więcej, a tu takie jaja. Ciekawe, co jeszcze nas spotka z tymi przetargami.
Na razie KM są po raz kolejny w plecy. A w cale się nie martwię, podzielam zdanie podrozny113.
Wszystko można było zakończyć już dawno, a tak się ciągnie jak flaki z olejem. Ani jednych ani drugich składów, tylko jakieś odświeżacze, którymi strach jeździć.
Żadna AKm nie padła przez te 2 tygodnie? WOW :D

: 11 sie 2010, 8:37
autor: zofey
średnia temperatura dobowa jakieś 20 stopni i umiarkowane opady, w takich warunkach wszystko działa...

: 11 sie 2010, 11:14
autor: rufio198
zofey pisze:średnia temperatura dobowa jakieś 20 stopni i umiarkowane opady, w takich warunkach wszystko działa...
Jesteś pewny?Poczytaj co napisałem w wypadkach. Zawiodłeś mnie :sad:


Przyszły dwa AKM-y które można połączyć ze Stadlerami, 14WE i 19WE.
EN57AKM-1587 i 1578 - nawiasem mówiąc ta druga została dziś w nocy ,,upiększona'' w Mrozach. Tak ok 30 m kw. :D

: 11 sie 2010, 13:22
autor: Glonojad
Połączyć rozumiem mechanicznie, bo w ukrotnienie (zwłaszcza z 14WE :p ) jakoś mi się wierzyć nie chce ;)

: 11 sie 2010, 15:21
autor: Michalk001
Z połączeniem dobra rzecz, bo w razie jak padną to wszystkim je można ściągnąć. Ciekawe kiedy wreszcie jakiś "geniusz" z KM wpadnie na pomysł żeby wreszcie w tym zacząć instalować normalne okna. Może warto tą osobę zaprosić na przejażdżkę swoim wynalazkiem w szczycie przy +30 na dworze na trasie W-wa - Siedlce?

: 11 sie 2010, 16:54
autor: przewoz
Glonojad pisze:Połączyć rozumiem mechanicznie
No i pneumatycznie, jak to na kolei. O elektrycznym raczej nie ma co myśleć póki co.
Może warto tą osobę zaprosić na przejażdżkę swoim wynalazkiem w szczycie przy +30 na dworze na trasie W-wa - Siedlce?
Ja patrzę, że i maszyniści jeżdżą z otwartymi drzwiami i oknami u siebie. Czyżby zainstalowana klima tak łatwo padała?

: 11 sie 2010, 17:12
autor: Glonojad
Może nie chcą palić do klimatyzacji :p

: 13 sie 2010, 12:20
autor: przewoz
Zastanawiam się nad skutecznością i sprawnością nowego oświetlenia wpuszczanego w sufit w kibelkach.
W EN57 powinno działać m.in jako oświetlenie awaryjne. Zaś wczoraj trafiłem na sytuację w której na jednostce zadziałał chyba różnicowy i poleciał WS, tak więc z miejsca nie bylo ładowania akumulatorów. Oświetlenie było podtrzymane przez parę sekund, po czym w zasadzie w całej jednostce było ciemno. Lampy na pomostach i przy wyjściach się nie świeciły. Może ze 3 na całą jednostkę jakoś się paliły. To chyba nie tak miało być. Coś słaby ten system..

: 18 sie 2010, 17:15
autor: Kozik
Dzulikiewicz pisze:W kwestii przetargu na 16 EZT:
KM pisze:Wykonując wyrok Sądu Okręgowego Warszawa-Praga (...) Zamawiający (...) unieważnia czynność unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego(...)
Czyli jak rozumiem Koleje Mazowieckie teraz będą musiały podpisać umowę na dostarczenie 16 nowych EZT ze Stadlerm, prawda?

Czy ktoś już wie kiedy to nastąpi?

: 23 sie 2010, 15:24
autor: Glonojad
Miałem dzisiaj "przyjemność" wysiadać na zachodnim z wagonu sterowniczego piętrusa. To jakaś masakra jest...

: 24 sie 2010, 0:02
autor: Kozik
Dlaczego uważasz że masakra?

: 24 sie 2010, 11:54
autor: przewoz
Niewiele się różni od wspinaczki do byle wagonu z niby peronów na niektórych liniach... Kiedyś w Żmigrodzie wysiadałem z kibla na peron ziemny. W zasadzie kilka centymetrów ponad główkę szyny. To dopiero atrakcja była.

A miałem się pochwalić, jechałem (niedawno) AKMką, w której prawie wszystko działało.
Maszynista używał ED (rzadkość), poza wyświetlaniem trasy działały zapowiedzi (jeszcze większa rzadkość), choć wyciszone, to działały :]
Tylko ten DVD nic ciekawego nie wyświetlał poza wygaszaczem..
A dziś 1584 chyba pomazany na członie silnikowym. Widoczne próby zmycia, ale jakoś tak nie poszło im...