Marki, Radzymin, Wołomin

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 cze 2017, 13:01

Trochę nie za bardzo można liczyć 80 km/h maxa, nie mówiąc o średniej. Generalnie jest 4.5 km dalej, co jest równe ponad 50% drogi przez marki. 4.5 km dalej dla autobusu to co najmniej 5 dodatkowych minut, czyli mniej więcej tyle, ile potencjalnego zysku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2224
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 12 cze 2017, 12:28

Argumentem przeciw może być też to, że ludzie z Radzymina i okolic mogą dojeżdżać do pracy w Markach. Moim zdaniem nie warto puszczać 738 obwodnicą, ponieważ nie jest to autobus dalekobieżny tylko podmiejski, który powinien zapewniać dojazd do okolicznych miejsc, a nie z pkt. A do B.
Jeżeli przejazd obwodnicą byłby tak bardzo atrakcyjny to ewentualnie można puścić tam jaką osiemsetkę z Wileńskiego, która mogłaby bardziej dokładnie przejeżdżać przez Radzymin, ewentualnie kawałek za.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 cze 2017, 13:11

E-8. :)

Awatar użytkownika
Crusier
Posty: 161
Rejestracja: 26 sie 2008, 20:05
Lokalizacja: Marki

Post autor: Crusier » 08 gru 2017, 19:44

Przez Marki od 1 stycznia miało jeździć L43, ale jak na razie przetarg unieważniono bo oferta 3 razy ponad budżet (http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublicz ... &i=890&l=1)
Trasa z dokumentacji przetargu:
BANKOWA /ZIELONKA/ - Bankowa - Waryńskiego - 11 listopada - Wojska Polskiego - (powrót: Armii Krajowej - Paderewskiego - Bankowa) - Kolejowa - Lipowa - Wolności - Lipowa - Długa - Sowińskiego - Powstańców i dalej w dwóch wariantach:

a) - Mazurska - Pustelnicka - Marki: Lisa Kuli - Piłsudskiego - CH MARKI
b) - Powstańców - Kościuszki - Marecka - Marki: Fabryczna - Piłsudskiego - CH MARKI
W dni wolne od pracy, autobusy linii L43 kursować będą trasą wariantową tj.:
BANKOWA - ... - DW nr 634 - Ossowska - Słowackiego - Kolejowa - Lipowa - Powstańców - Kościuszki - Marecka - CH MARKI
Przejazd całej trasy w 37 minut. Częstotliwość w sumie co godzinę w dzień powszedni (co drugi kurs na danym wariancie) i co 2-3 h w pozostałe dni
Marki zapowiadały rozwój linii lokalnych (punkt drugi):
Obrazek

Jednak kiedy wysłałem maila do urzędu Marek z pytaniem o to na jakich przystankach ta linia miała by się zatrzymywać w Markach to otrzymałem odpowiedź, że ponieważ przetarg unieważniono to żadnych informacji nie ma. Dobrze by było, gdyby na trasie, która w końcu przechodzi 1.7 km ulicą Fabryczną oraz Lisa Kuli wgłąb Marek, gdzie żadnej komunikacji ZTM obecnie nie ma, jakieś przystanki powstały. Chociaż z drugiej strony:
Obrazek
Marki się do tego chyba nijak nie dokładają ;)

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 08 gru 2017, 20:01

Zerknij na rozkład linii LZ-1 i LZ-2, znajdziesz odpowiedź na część swoich pytań.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 gru 2017, 20:27

A to nie pod L43 uchwalono nowy przystanek graniczny w Markach? ;)

Awatar użytkownika
Crusier
Posty: 161
Rejestracja: 26 sie 2008, 20:05
Lokalizacja: Marki

Post autor: Crusier » 08 gru 2017, 20:35

alojz pisze:
08 gru 2017, 20:01
Zerknij na rozkład linii LZ-1 i LZ-2, znajdziesz odpowiedź na część swoich pytań.
No tak, nie zatrzymuje się poza przystankami na Piłsudskiego. Ale teraz by to była linia ZTM, a nie tylko i wyłącznie Zielonkowska.
ashir pisze:
08 gru 2017, 20:27
A to nie pod L43 uchwalono nowy przystanek graniczny w Markach? ;)
Jaki?

Awatar użytkownika
Crusier
Posty: 161
Rejestracja: 26 sie 2008, 20:05
Lokalizacja: Marki

Post autor: Crusier » 13 gru 2017, 20:24

Nieoficjalne informacje z SSC mówią o tym, że obwodnica Marek, o ile wszystko będzie ok z odbiorami, zostanie oddana w najbliższą niedziele. Niewątpliwie skróci to czas przejazdu do Marek i Radzymina. Aby autobusy nie musiały czekać na przystankach aby jechać zgodnie z rozkładem po starym dłuższym czasie, po jakim czasie można spodziewać się rewizji rozkładów jazdy? Taka sytuacja pewnie była jak otwierali obwodnicę Janek?

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 gru 2017, 8:53

A tam było uwzględnione cokolwiek z korków?
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 gru 2017, 10:17

Ktoś kiedyś pisał że 738 się bardzo wlecze z powodu długich przelotów.

Awatar użytkownika
Crusier
Posty: 161
Rejestracja: 26 sie 2008, 20:05
Lokalizacja: Marki

Post autor: Crusier » 16 gru 2017, 10:22

738 ma różnicę w czasie przejazdu 7 min na całej trasie między odjazdem z Radzymina o godzinie 6:44 a 8:09.
Bo jeśli otwarcie obwodnicy by nie miało skrócić czasu przejazdu do Warszawy to wróżę rozkwit transportu indywidualnego i jeszcze większe zapchanie samochodami Warszawy. Jak to sławne prawo, że im więcej dróg systemie, tym są wszystkie bardziej zapchane ;)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 gru 2017, 10:50

Bo generalnie powinno być tak, że dokładnie w sekundzie otwarcia obwodnicy na Piłsudskiego zostawia się jeden pas dla komunikacji indywidalnej, drugi przekształca w buspas, a trzeci (gdzie istnieje) - zamyka. Ponieważ tak nie będzie, za rok będą korki takie same, jak dzisiaj.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Crusier
Posty: 161
Rejestracja: 26 sie 2008, 20:05
Lokalizacja: Marki

Post autor: Crusier » 16 gru 2017, 11:10

Już teraz autobusy w szczycie są zapchane. Miało być zwiększenie liczby kursów rok temu (odsyłam do grafiki kilka postów wyżej), ale z informacji od Burmistrza Marek wynika, że ZTM nie ma na ten cel taboru. Nie można zwęzić drogi nie zapewniając najpierw odpowiedniej liczby miejsc w komunikacji zbiorowej. No i z Marek dostać się na drugą stronę Warszawy komunikacją miejską to jest problem i jedyny efektywny na to sposób to jechać samochodem dookoła. Może jakby był pociąg z Marek na Zachodni... ale nie ma ;)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 gru 2017, 11:22

Ależ oczywiście, że należy od natychmiast zwęzić drogę, jeśli jakieś 60% ruchu na niej to tranzyt, który dostaje nową obwodnicę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Crusier
Posty: 161
Rejestracja: 26 sie 2008, 20:05
Lokalizacja: Marki

Post autor: Crusier » 16 gru 2017, 13:05

Z pomiarów ruchu, które ktoś podawał na SSC wynika, że 50% to tranzyt.. Droga będzie zwężona o ten trzeci pas i pasy rozbiegowe w 2019 roku. Ale buspasu nie bedzie, miasto liczy na to ze nawet bez niego autobusy będą płynnie jeździć, ponadto przystanki będą prawie wszystkie bez zatok, od razu na jezdni.

ODPOWIEDZ