Marki, Radzymin, Wołomin
Moderator: Wiliam
Trochę nie za bardzo można liczyć 80 km/h maxa, nie mówiąc o średniej. Generalnie jest 4.5 km dalej, co jest równe ponad 50% drogi przez marki. 4.5 km dalej dla autobusu to co najmniej 5 dodatkowych minut, czyli mniej więcej tyle, ile potencjalnego zysku.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK
Argumentem przeciw może być też to, że ludzie z Radzymina i okolic mogą dojeżdżać do pracy w Markach. Moim zdaniem nie warto puszczać 738 obwodnicą, ponieważ nie jest to autobus dalekobieżny tylko podmiejski, który powinien zapewniać dojazd do okolicznych miejsc, a nie z pkt. A do B.
Jeżeli przejazd obwodnicą byłby tak bardzo atrakcyjny to ewentualnie można puścić tam jaką osiemsetkę z Wileńskiego, która mogłaby bardziej dokładnie przejeżdżać przez Radzymin, ewentualnie kawałek za.
Jeżeli przejazd obwodnicą byłby tak bardzo atrakcyjny to ewentualnie można puścić tam jaką osiemsetkę z Wileńskiego, która mogłaby bardziej dokładnie przejeżdżać przez Radzymin, ewentualnie kawałek za.
Przez Marki od 1 stycznia miało jeździć L43, ale jak na razie przetarg unieważniono bo oferta 3 razy ponad budżet (http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublicz ... &i=890&l=1)
Trasa z dokumentacji przetargu:
Marki zapowiadały rozwój linii lokalnych (punkt drugi):

Jednak kiedy wysłałem maila do urzędu Marek z pytaniem o to na jakich przystankach ta linia miała by się zatrzymywać w Markach to otrzymałem odpowiedź, że ponieważ przetarg unieważniono to żadnych informacji nie ma. Dobrze by było, gdyby na trasie, która w końcu przechodzi 1.7 km ulicą Fabryczną oraz Lisa Kuli wgłąb Marek, gdzie żadnej komunikacji ZTM obecnie nie ma, jakieś przystanki powstały. Chociaż z drugiej strony:

Marki się do tego chyba nijak nie dokładają
Trasa z dokumentacji przetargu:
Przejazd całej trasy w 37 minut. Częstotliwość w sumie co godzinę w dzień powszedni (co drugi kurs na danym wariancie) i co 2-3 h w pozostałe dniBANKOWA /ZIELONKA/ - Bankowa - Waryńskiego - 11 listopada - Wojska Polskiego - (powrót: Armii Krajowej - Paderewskiego - Bankowa) - Kolejowa - Lipowa - Wolności - Lipowa - Długa - Sowińskiego - Powstańców i dalej w dwóch wariantach:
a) - Mazurska - Pustelnicka - Marki: Lisa Kuli - Piłsudskiego - CH MARKI
b) - Powstańców - Kościuszki - Marecka - Marki: Fabryczna - Piłsudskiego - CH MARKI
W dni wolne od pracy, autobusy linii L43 kursować będą trasą wariantową tj.:
BANKOWA - ... - DW nr 634 - Ossowska - Słowackiego - Kolejowa - Lipowa - Powstańców - Kościuszki - Marecka - CH MARKI
Marki zapowiadały rozwój linii lokalnych (punkt drugi):

Jednak kiedy wysłałem maila do urzędu Marek z pytaniem o to na jakich przystankach ta linia miała by się zatrzymywać w Markach to otrzymałem odpowiedź, że ponieważ przetarg unieważniono to żadnych informacji nie ma. Dobrze by było, gdyby na trasie, która w końcu przechodzi 1.7 km ulicą Fabryczną oraz Lisa Kuli wgłąb Marek, gdzie żadnej komunikacji ZTM obecnie nie ma, jakieś przystanki powstały. Chociaż z drugiej strony:

Marki się do tego chyba nijak nie dokładają

Zerknij na rozkład linii LZ-1 i LZ-2, znajdziesz odpowiedź na część swoich pytań.
A to nie pod L43 uchwalono nowy przystanek graniczny w Markach? 

No tak, nie zatrzymuje się poza przystankami na Piłsudskiego. Ale teraz by to była linia ZTM, a nie tylko i wyłącznie Zielonkowska.
Jaki?
Nieoficjalne informacje z SSC mówią o tym, że obwodnica Marek, o ile wszystko będzie ok z odbiorami, zostanie oddana w najbliższą niedziele. Niewątpliwie skróci to czas przejazdu do Marek i Radzymina. Aby autobusy nie musiały czekać na przystankach aby jechać zgodnie z rozkładem po starym dłuższym czasie, po jakim czasie można spodziewać się rewizji rozkładów jazdy? Taka sytuacja pewnie była jak otwierali obwodnicę Janek?
-
- Posty: 4462
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ktoś kiedyś pisał że 738 się bardzo wlecze z powodu długich przelotów.
738 ma różnicę w czasie przejazdu 7 min na całej trasie między odjazdem z Radzymina o godzinie 6:44 a 8:09.
Bo jeśli otwarcie obwodnicy by nie miało skrócić czasu przejazdu do Warszawy to wróżę rozkwit transportu indywidualnego i jeszcze większe zapchanie samochodami Warszawy. Jak to sławne prawo, że im więcej dróg systemie, tym są wszystkie bardziej zapchane
Bo jeśli otwarcie obwodnicy by nie miało skrócić czasu przejazdu do Warszawy to wróżę rozkwit transportu indywidualnego i jeszcze większe zapchanie samochodami Warszawy. Jak to sławne prawo, że im więcej dróg systemie, tym są wszystkie bardziej zapchane

- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27751
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Bo generalnie powinno być tak, że dokładnie w sekundzie otwarcia obwodnicy na Piłsudskiego zostawia się jeden pas dla komunikacji indywidalnej, drugi przekształca w buspas, a trzeci (gdzie istnieje) - zamyka. Ponieważ tak nie będzie, za rok będą korki takie same, jak dzisiaj.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Już teraz autobusy w szczycie są zapchane. Miało być zwiększenie liczby kursów rok temu (odsyłam do grafiki kilka postów wyżej), ale z informacji od Burmistrza Marek wynika, że ZTM nie ma na ten cel taboru. Nie można zwęzić drogi nie zapewniając najpierw odpowiedniej liczby miejsc w komunikacji zbiorowej. No i z Marek dostać się na drugą stronę Warszawy komunikacją miejską to jest problem i jedyny efektywny na to sposób to jechać samochodem dookoła. Może jakby był pociąg z Marek na Zachodni... ale nie ma 

- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27751
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ależ oczywiście, że należy od natychmiast zwęzić drogę, jeśli jakieś 60% ruchu na niej to tranzyt, który dostaje nową obwodnicę.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Z pomiarów ruchu, które ktoś podawał na SSC wynika, że 50% to tranzyt.. Droga będzie zwężona o ten trzeci pas i pasy rozbiegowe w 2019 roku. Ale buspasu nie bedzie, miasto liczy na to ze nawet bez niego autobusy będą płynnie jeździć, ponadto przystanki będą prawie wszystkie bez zatok, od razu na jezdni.