Strona 159 z 375

: 24 sie 2010, 12:01
autor: rhemek
przewoz pisze:Niewiele się różni od wspinaczki do byle wagonu z niby peronów na niektórych liniach... Kiedyś w Żmigrodzie wysiadałem z kibla na peron ziemny. W zasadzie kilka centymetrów ponad główkę szyny. To dopiero atrakcja była.

A miałem się pochwalić, jechałem (niedawno) AKMką, w której prawie wszystko działało.
Maszynista używał ED (rzadkość), poza wyświetlaniem trasy działały zapowiedzi (jeszcze większa rzadkość), choć wyciszone, to działały :]
Tylko ten DVD nic ciekawego nie wyświetlał poza wygaszaczem..
A dziś 1584 chyba pomazany na członie silnikowym. Widoczne próby zmycia, ale jakoś tak nie poszło im...
Ja takim jechałem już 2 tygodnie temu na Otwockiej. Tez wszystko działało. A na DVD leciał ten sam program, co w scaniach.

: 24 sie 2010, 12:39
autor: Glonojad
przewoz pisze:Niewiele się różni od wspinaczki do byle wagonu z niby peronów na niektórych liniach... Kiedyś w Żmigrodzie wysiadałem z kibla na peron ziemny. W zasadzie kilka centymetrów ponad główkę szyny. To dopiero atrakcja była.
Jest jednak pewna różnica, jeśli wspinasz się DO wagonu, ze schodkami i poręczami, a jeśli masz wysiąść na peron, pokonując prawie półmetrową różnicę wysokości. Poza tym - jest jednak pewna różnica między Warszawą a Żmigrodem, a przynajmniej powinna być. Jakby liczba pasażerów, ranga miasta itp duperele.

Zakup wagonów z wejściem tak niskim nie miał w tym przypadku absolutnie żadnego sensu i doskonale o tym wiesz. Kupiono to, co akurat bombardier miał w ofercie - a akurat taką konfigurację z niezrozumiałych dla mnie powodów kupują Niemcy - żeby nie pyskował w przetargu na ezt.

: 24 sie 2010, 15:50
autor: mrs
Glonojad pisze: a akurat taką konfigurację z niezrozumiałych dla mnie powodów kupują Niemcy
To ma sens jak się ma trochę niższe perony, a koleje są rzeczywiście dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych którzy z nich korzystają. Dzięki temu rampa dla niepełnosprawnych zajmuje o wiele mniej miejsca - nie tylko w samym wagonie, ale też na peronie. Ta w Bombardierze zasadniczo nie wychodzi za daleko na peron...

: 24 sie 2010, 15:57
autor: Wolfchen
Glonojad pisze:Zakup wagonów z wejściem tak niskim nie miał w tym przypadku absolutnie żadnego sensu
W Radomiu jak znalazł :P

Chociaż jestem ciekaw, jak miło będzie, jak zrobią od nowa perony... :-k

: 24 sie 2010, 18:30
autor: przewoz
Wolfchen pisze:Chociaż jestem ciekaw, jak miło będzie, jak zrobią od nowa perony...
Jak zrobią 550 pgs, to będzie w sam raz.
Zgoda, że bez sensu było kupowanie wagonów z różnymi wysokościami wejść. Teraz się przyzwyczaiłem do Flirtów, które mają te swoje 800mm i stopień, w razie potrzeby... Teraz już chyba i KM się nauczyły, że zamawiać trzeba tak, żeby było uniwersalnie.

: 24 sie 2010, 21:16
autor: abubu
Jutro maja przyjść szynobusy DH z Sigmy do Tłuszcza. Ma ktoś rozkład?

: 25 sie 2010, 3:08
autor: Bernard
Obrazek

Hetman będzie pędził po Mazowszu

InterCity ma "Husarza", a w Kolejach Mazowieckich będą jeździły "Hetmany". Taką nazwę wymyślili pasażerowie dla nowych lokomotyw Traxx firmy Bombardier.


Konkurs na nazwę dla nowych lokomotyw ogłoszono miesiąc temu. Miała być chwytliwa, wpadająca w ucho, prosta i łatwa do wymówienia oraz zapamiętania. Spośród ponad 100 nadesłanych propozycji najbardziej spodobała się nazwa "Hetman", którą zaproponowały dwie osoby. Obydwie zostaną nagrodzone.

Pasażerowie mieli także wpływ na wygląd lokomotyw. Będą one pomalowane według projektu Dominiki Niksy, absolwentki architektury krajobrazu w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Jej prace także wybrano w drodze konkursu, na który pasażerowie nadesłali ponad 150 prac.

"Hetmany" pojawią się na Mazowieckich torach w połowie przyszłego roku. Lokomotywy Bombardiera należą do najnowocześniejszych na świecie. Będą wykorzystywane do obsługi piętrowych wagonów typu push- pull. Dzięki temu pociągi te będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h.
http://www.zw.com.pl/artykul/507788_Het ... owszu.html

: 25 sie 2010, 13:11
autor: przewoz
abubu pisze:Jutro maja przyjść szynobusy DH z Sigmy do Tłuszcza. Ma ktoś rozkład?
Jakieś 15 minut temu przejechał jeden dwuczłon z Sigmy przez Swarzędz w kierunku Konina, czyli na Tłuszcz. Za jakieś 3,5h będzie pewnie w Warszawie.

: 25 sie 2010, 13:16
autor: Premo
A jak te pojazdy wyglądają?

: 25 sie 2010, 13:25
autor: mrs

: 25 sie 2010, 16:04
autor: Kozik
abubu pisze:Jutro maja przyjść szynobusy DH z Sigmy do Tłuszcza. Ma ktoś rozkład?
Ile tych szynobusów przyjedze?

: 25 sie 2010, 16:19
autor: SławekM
abubu pisze:Jutro maja przyjść szynobusy DH z Sigmy do Tłuszcza. Ma ktoś rozkład?
Głupie pytanie. Na testy czy kupili (ewentualnie ile szt.)? :-k

: 25 sie 2010, 16:23
autor: rufio198
Mają kupić podobno 11 czy 12 sztuk. Nie wiem czy to co leciało na Tłuszcz to testowy czy już zakup. Jeżeli zakup to na ostatnia chwile. VT już na styk jeżdżą

: 25 sie 2010, 17:10
autor: chester
Wersja dwuczłonowa i jednoczłonowa tego sprzętu, jako SN82 i SN83 jeżdżą od jakiegoś czasu w Pomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych.

: 25 sie 2010, 23:31
autor: abubu
rufio198 pisze:Mają kupić podobno 11 czy 12 sztuk. Nie wiem czy to co leciało na Tłuszcz to testowy czy już zakup.
Jest już w Tłuszczu. Podobno ma być jeden na testy. Do Czeremchy raczej nie pojedzie bo tam jest rozkład na 100 a on może tylko 80.