Strona 159 z 176

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 09 lip 2021, 15:06
autor: kocur
Bazarek tak, ale nie w taki sposób i nie w takiej formie. Większość tych "kupców" to zwykli handlowcy, a ich "produkty o jakości niespotykanej w biedrze czy lidlu" pochodzą z tej samej giełdy w Broniszach, podobnie jak przy każdym wyjściu z metra i w wielu innych miejscach. Na Ursynowie jest sporo warzywniaków oferujących towar nie gorszy niż na bazarku, ale w normalnych warunkach, z paragonem i płatnością kartą (na samym Natolinie znam 3 takie miejsca). Poza tym ten konkretny bazarek z tym konkretnym prezesem wystarczająco zrazili do siebie sporą część mieszkańców Ursynowa: pół roku opóźnienia z budową tunelu bo najpierw nie chcieli opuścić terenu, a potem zostawili po sobie taki śmietnik że ponad miesiąc Astaldi to sprzątało; mocno niejasne sposoby załatwienia zmiany przeznaczenia terenu pętli autobusowej; wpakowanie tego całego syfu ludziom pod okna pomimo protestów mieszkańców bloków przy Polaka; łączenie przez prezesa mandatu radnego z funkcją prezesa, itd...

A wracając do głównego tematu - ile kojarzę to na Lanciego ma trafić 195?

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 09 lip 2021, 16:35
autor: Daniel_FCB
195 to atrapa autobusu :p
@bazarek No ja tam swoich faworytów mam. Zwłaszcza w dziedzinie od-zwierzęcej. Ryby, jaja, wędliny ;) Burdel jest, jakby była długa i stabilna dzierżawa, byłoby lepiej, to na pewno. Stary bazar nad tunelem reprezentował sobą możliwą do przełknięcia estetykę.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 09 lip 2021, 18:45
autor: Autobus Czerwon
Czy Lanciego naprawdę potrzebuje jakiegokolwiek autobusu? Z ZP Migdałowa do północnej głowicy stacji Natolin jest 450 metrów, do ZP Płaskowicka 500 metrów, podobna odległość jest także do ZP Cynamonowa. Szkoła Podstawowa, żłobek i Liceum za płotem, bazarek pod ręką, komu i po co ma służyć autobus tam?

Pozostawienie 504 uważam akurat za dobrą decyzję, naprawdę nie rozumiem czemu pospieszna linia międzydzielnicowa ma też obsługiwać lokalną relację dowozu do metra, którą obsługuje już zresztą z powodzeniem 179.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 10 lip 2021, 0:13
autor: Daniel_FCB
Jeśli czas dojścia do i z metra staje się głównym elementem składowym podróży, to zaczynasz szukać alternatyw. Na przykład dowozówka.
Jeśli twoja podróż jest skośna względem trasy metra i/lub rozlokowania stacji - zaczynasz szukać alternatyw.
Przykład nr 1 - ZP Stryjeńskich - metro. Na piechotę 13 min do północnego wejścia na Natolin i tyle samo do Imielina. Albo parę minut autobusem. W szczycie wygrywa zdecydowanie 503, nawet osamotnione w tej roli. Ale w weekend już jeździ co 15 minut.
Przykład nr 2 - ZP Migdałowa - ul. Ciszewskiego (Leclerc albo Centrum Onkologii). Tutaj 192 było idealną opcją. Często, szybko, bez dużych dojść. Teraz, to bym chyba jeździł hulajnogą...
Może faktycznie z punktu widzenia całego systemu transportowego takie relacje na odległość jazdy rowerem są do pominięcia. Ale jak tak, to powiedzmy to wprost, a nie zasłaniajmy się tym, że z Natpola można dojść do metra tylko po to, żeby wysiąść 2 stacje później. Albo poczekać na 195, które przyjedzie za 2 miesiące ;)

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 10 lip 2021, 0:14
autor: kocur
Autobus Czerwon pisze:
09 lip 2021, 18:45
ZP Płaskowicka
PŁASKOWICKIEJ!!! Filipiny Płaskowickiej! :cenzura:

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 10 lip 2021, 10:06
autor: fik
Autobus Czerwon pisze:
09 lip 2021, 18:45
Pozostawienie 504 uważam akurat za dobrą decyzję, naprawdę nie rozumiem czemu pospieszna linia międzydzielnicowa ma też obsługiwać lokalną relację dowozu do metra, którą obsługuje już zresztą z powodzeniem 179.
Mylisz pojęcia.
Pospieszna linia międzydzielnicowa nazywa się "179+M1", a 504 jest relacyjnym socjalnym śmieciem a'la 166.

Żeby 179 mogło "z powodzeniem" obsługiwać relację dowozu do metra, powinno kursować częściej niż co żałosne 10 minut w szczycie, żenujące 10 minut w międzyszczycie i dyskwalifikujące 15 minut poza szczytem. Myślę, że adekwatną częstotliwością jest 4/6//7,5 + 10 minut w godzinach kursowania nocnego metra.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 10 lip 2021, 10:32
autor: Autobus Czerwon
fik pisze:
10 lip 2021, 10:06
Autobus Czerwon pisze:
09 lip 2021, 18:45
Pozostawienie 504 uważam akurat za dobrą decyzję, naprawdę nie rozumiem czemu pospieszna linia międzydzielnicowa ma też obsługiwać lokalną relację dowozu do metra, którą obsługuje już zresztą z powodzeniem 179.
Mylisz pojęcia.
Pospieszna linia międzydzielnicowa nazywa się "179+M1", a 504 jest relacyjnym socjalnym śmieciem a'la 166.
166 jeździ co 20 minut przez cały dzień na solówkach, a 504 ma nienajgorszą jak na warszawskie warunki częstotliwość 10/15/20, w dodatku jeździ na przegubach. To chyba jest jakaś istotna różnica?
fik pisze:
10 lip 2021, 10:06
Żeby 179 mogło "z powodzeniem" obsługiwać relację dowozu do metra, powinno kursować częściej niż co żałosne 10 minut w szczycie, żenujące 10 minut w międzyszczycie i dyskwalifikujące 15 minut poza szczytem. Myślę, że adekwatną częstotliwością jest 4/6//7,5 + 10 minut w godzinach kursowania nocnego metra.
Jak najbardziej się zgadzam, ale wygięcie 504 przez Belgradzką dużo 179 nie pomoże. Nawet ciężko byłoby jakoś skoordynować odjazdy obu linii skoro mają różną częstotliwość.
Daniel_FCB pisze:
10 lip 2021, 0:13
Może faktycznie z punktu widzenia całego systemu transportowego takie relacje na odległość jazdy rowerem są do pominięcia. Ale jak tak, to powiedzmy to wprost, a nie zasłaniajmy się tym, że z Natpola można dojść do metra tylko po to, żeby wysiąść 2 stacje później. Albo poczekać na 195, które przyjedzie za 2 miesiące ;)
Tak, ale Ci którzy naprawdę nie chcą z Lanciego jeździć metrem mają do dyspozycji tak samo blisko jak metro lub nawet bliżej 136, 166, 179 i 503. Tymi liniami da się dojechać w każde miejsce na Ursynowie i nie tylko. Ciężko utworzyć na Lanciego ofertę konkurencyjną do 136 (10/15/15), 179 (10/10/15) czy 503 (10/10/15).

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 10 lip 2021, 11:29
autor: Łukasz
Autobus Czerwon pisze: Tak, ale Ci którzy naprawdę nie chcą z Lanciego jeździć metrem mają do dyspozycji tak samo blisko jak metro lub nawet bliżej 136, 166, 179 i 503. Tymi liniami da się dojechać w każde miejsce na Ursynowie i nie tylko. Ciężko utworzyć na Lanciego ofertę konkurencyjną do 136 (10/15/15), 179 (10/10/15) czy 503 (10/10/15).
Za każde „Ci” powinny być tygodniowe bany.

Jeśli już ktoś bardzo nie chce jechać metrem, to powinien móc dojechać do krawędzi Ursynowa, skąd miałby do wyboru 503, 504, 136, 185 itp. - na ciągi rownolegle do metra.

Ewentualnie właśnie tak jak 504, powinno jechać głębiej, ale prostą drogą. Samo 503 przecinające 2 razy KEN jest już bez sensu.

Oczywiście wtedy system dowozówek do tej pętli na krawędzi zamiast relacji lokalnej opartej na opóźnieniu z drugiego końca miasta (już najlepsze w tym to było 503 na Nowodwory czy 403 na Targówek).

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 10 lip 2021, 15:33
autor: Daniel_FCB
fik pisze:
10 lip 2021, 10:06
Autobus Czerwon pisze:
09 lip 2021, 18:45
Pozostawienie 504 uważam akurat za dobrą decyzję, naprawdę nie rozumiem czemu pospieszna linia międzydzielnicowa ma też obsługiwać lokalną relację dowozu do metra, którą obsługuje już zresztą z powodzeniem 179.
Mylisz pojęcia.
Pospieszna linia międzydzielnicowa nazywa się "179+M1", a 504 jest relacyjnym socjalnym śmieciem a'la 166.
Panie, ja tu pod tego relacyjnego śmiecia z częstotliwością szczytową 10' wynająłem mieszkanie, gdzie wynająłem ;) Za 1,5 tygodnia zaczynam warsztaty terenowe z dojazdu na Mordor.
I nie, nie wyobrażam sobie opcji M1+31.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 10 lip 2021, 19:33
autor: Autobus Czerwon
Zdarza mi się jeździć do pracy mokotowsko-ursynowskim odcinkiem 504 i mimo że jadę w przeciwpotoku to frekwencja jest całkiem przyzwoita.
Inna kwestia że nie stałbym murem za 504, tak jak czynią to np. pasażerowie 521. Nie ukrywam że w tym konkretnym przypadku połączenie bezpośrednie jest dla mnie po prostu wygodniejsze od połączenia z przesiadką, a jednocześnie czas podróży jest niemal identyczny.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 10 lip 2021, 21:09
autor: Rafaello_24
Wszystko powinno wrócić do układu przed budową tunelu, nie byłoby tych wszystkich dywagacji. W tej całej układance brakuje mi jeszcze N37. Dlaczego już wczesniej nie wróciło na starą trasę:

...Rosoła - Belgradzka - Lanciego - Płaskowickiej - Cynamonowa....

Uklad nocny to inna bajka niż dzienny.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 11 lip 2021, 0:25
autor: kocur
504 w relacji Kabaty - Natolin - Mordor jest tak śmieciową relacją, że przed lockdownem jeździły na niej przegubowce co 5 minut (co 10 "normalne" 504, a pomiędzy nimi też co 10 skrócone kursy skrócone od Natolina do WKD Raków łączone w przeciwnym kierunku z 401). Więc wybacz fiku, ale się z tobą nie zgodzę. Mieszkałem na Belgradzkiej 18 lat, jeździłem 436 a potem 504 do pracy i pewne obserwacje zdążyłem poczynić.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 11 lip 2021, 10:10
autor: KwZ
I nie, nie wyobrażam sobie opcji M1+31.
A M1/179 + 136?

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 11 lip 2021, 20:18
autor: fik
W porównaniu do metra 504 jest relacyjnym śmieciem, działającym dobrze w jednej (acz owszem, porządnie obciążonej w szczycie) relacji.
Autobus Czerwon pisze:
10 lip 2021, 10:32
Jak najbardziej się zgadzam, ale wygięcie 504 przez Belgradzką dużo 179 nie pomoże.
No wycięcie 504 z Belgradzkiej nie pomoże tym bardziej.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 11 lip 2021, 21:51
autor: Bastian
fik pisze:
11 lip 2021, 20:18
W porównaniu do metra 504 jest relacyjnym śmieciem
To jednak jest absurdalne porównanie. Plus inflacja słów na całkiem wysokim poziomie.