Strona 160 z 375

: 25 sie 2010, 23:47
autor: ness
Dlaczego tylko 80?

: 26 sie 2010, 7:22
autor: fidzio
abubu pisze:Do Czeremchy raczej nie pojedzie bo tam jest rozkład na 100 a on może tylko 80.
Proponuje sprawdzić potem pisać. 100 jest tylko do Siedlec. Za Siedlcami w stronę Hajnówki szlakowa jest 80 km/h.

Kto nie wierzy niech sprawdzi:

http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/R ... _w.1.5.pdf

: 26 sie 2010, 8:20
autor: rufio198
Poza tym radzę sobie przypomnieć jak było na początku eksploatacji VT628 na linii do Czeremchy

: 26 sie 2010, 9:29
autor: przewoz
Ale przecież zawsze można puszczać na Sierpc..

: 26 sie 2010, 14:53
autor: kulikowski
kiedyś w Warszawie sprowadzano złomy autobusowe a teraz przyszła pora na złomy szynobusowe. Żal ... MSPANC

: 26 sie 2010, 15:51
autor: przewoz
Ten złom kolejowy często jest lepszy od nowych sprzętów. VT628 jeździ się bardzo przyjemnie. Tym DH pewnie równie miło. Solidna konstrukcja.

: 26 sie 2010, 18:00
autor: Bastian
kulikowski pisze:kiedyś w Warszawie sprowadzano złomy autobusowe
Jakiś przykład? I to nie obejmujący np. kilka sztuk?

: 27 sie 2010, 10:53
autor: zofey
W zakresie komfortu podróży VT na pewno są przez EN57 (obojętnie jakim).

: 27 sie 2010, 12:54
autor: przewoz
Że o co chodzi?

: 27 sie 2010, 13:17
autor: zofey
przez > przed. W sensie lepsze.

: 27 sie 2010, 16:44
autor: Zari
Mazowsze kupi jednak pociągi od Szwajcarów?
Krzysztof Śmietana
2010-08-27, ostatnia aktualizacja 2010-08-26 22:01

Sąd uznał, że Koleje Mazowieckie nie mogły unieważniać przetargu na 16 pociągów, który wygrał szwajcarski Stadler. Producent domaga się podpisania umowy.


Chodzi o składy elektryczne, które miałyby jeździć m.in. do planowanego lotniska w Modlinie. Koleje Mazowieckie pilnie potrzebują nowego taboru, bo teraz wożą pasażerów głównie starymi i awaryjnymi pociągami. Na początku roku przewoźnik ogłosił, że przetarg na wygrała firma Stadler, ale równocześnie unieważnił go, bo uznał, że zgłoszona cena brutto - 93 mln euro - przekroczyła założoną na ten cel kwotę (79 mln euro).

Szwajcarzy uznali jednak, że Koleje Mazowieckie powinny brać pod uwagę ich cenę netto, która wyniosła 76 mln, i wtedy zmieściliby się w budżecie. Przekonywali, że jako firma spoza Unii Europejskiej podlegają nieco innym uregulowaniom i doliczany podatek VAT dałoby się szybko odzyskać. Złożyli protest do Krajowej Izby Odwoławczej, a ta przyznała im rację. Koleje Mazowieckie nie dały jednak za wygraną i poszły do sądu. Niedawno po raz drugi przegrały. Sąd uznał, że nie powinny unieważniać przetargu. Stadler żąda teraz natychmiastowego podpisania kontraktu na 16 pociągów. "Wyrok sądu jest ostateczny i prawomocny. Oczekujemy jak najszybszego podpisania umowy, bo dostawa pociągów ściśle wiąże się z Euro 2012" - piszą w oświadczeniu przedstawiciele Stadlera.

- Trwa jeszcze kontrola przetargu przez Urząd Zamówień Publicznych. Potem zapadną decyzje w tej w sprawie - twierdzi Artur Radwan, prezes KM.

- Decyzja sądu nie oznacza, że automatycznie trzeba podpisać umowę ze Stadlerem. Sprawdzamy, czy znajdziemy pieniądze na pociągi - dodaje Piotr Szprendałowicz, wicemarszałek Mazowsza, które jest właścicielem KM. Ostateczne decyzje mają zapaść w ciągu kilku dni. Na razie na pocieszenie Koleje Mazowieckie zostały zwolnione od opłat sądowych, które mogły wynieść nawet 5 mln zł.

Mazowszu nie wyszedł niedawno inny kontrakt na pociągi. Chodzi o 20 składów, które miała dostarczyć bydgoska Pesa. Marszałek Adam Struzik, nie czekając na rozpatrzenie protestów, podpisał pod koniec zeszłego roku umowę z producentem z Bydgoszczy. W tym przypadku również protestował Stadler i sąd przyznał mu rację. Uznał, że Pesa nie spełniła wymaganych warunków. Kontrakt został unieważniony. Władze Mazowsza nie wybrały innej firmy, bo zorientowały się, że mają dużą dziurę budżetową.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... arow_.html

: 27 sie 2010, 18:01
autor: podrozny113
Szprendałowicz... Decyzja sądu nie oznacza, że automatycznie trzeba podpisać umowę ze Stadlerem
Pewnie, że nie trzeba ale z tym to sobie Stadler poradzi. Wystąpi zwyczajnie do sądu o wydanie orzeczenia zastępującego oświadczenie woli zamawiającego (taka sądowa forma zawarcia na siłę umowy). Mazowieccy włodarze chyba naprawdę są przekonani o tym, że są panami sytuacji.

: 29 sie 2010, 12:04
autor: Michał W.
czy ktoś mi może przypomnieć, czy zamiast tych 16tu Stadlerów KM kupiło coś innego? bo coś mi świta, ale nie chce mi się przekopywać wielu stron topiku

: 29 sie 2010, 13:06
autor: Dzulikiewicz
Michał W. pisze:czy ktoś mi może przypomnieć, czy zamiast tych 16tu Stadlerów KM kupiło coś innego? bo coś mi świta, ale nie chce mi się przekopywać wielu stron topiku
Nie.

: 29 sie 2010, 15:37
autor: Michał W.
czyli ten kontrakt na siedemdziesiątki jedynki nie był podpisywany w tym samym okresie czasu?