Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu Al. Jerozolimskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 mar 2007, 23:28

Może lepiej rozpoznaj sprawę przed wypowiadaniem się. Bo, jak widzę, masz bardzo niewiele pojęcia o zasadach finansowania projektów unijnych na przykład.

A tego, że modernizowana jako priorytetowa powinna być trasa Banacha Gocławek, a nie Okęcie - Wiatraczna czy Bemowo - Zieleniecka, to nie TW wymysłiły.

Oczywiście, najłatwiej stanąć na środku i wrzasnąć "beton! beton!". A potem się dziwić, że nikt miłośników nie traktuje poważnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 29 mar 2007, 0:00

inż. Glonojad pisze: A tego, że modernizowana jako priorytetowa powinna być trasa Banacha Gocławek, a nie Okęcie - Wiatraczna czy Bemowo - Zieleniecka, to nie TW wymysłiły.
Tylko kto, unia? Bo im się tak podobało? Chyba TW powinny najlepiej wiedziec, co trzeba modernizowac.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 16 kwie 2007, 9:22

Rzeczpospolita pisze: INWESTYCJE Czy stolica straci 100 mln zł dotacji z UE na ruchliwą trasę tramwajową
Błąd w przygotowaniu remontu Alej

Władze miasta mają dylemat. Jeśli zgodzą się na remont Al. Jerozolimskich, przepłacą 25 mln zł. Jeśli zrezygnują, przepadnie dotacja z UE na nowe tory i tramwaje

Jedyną ofertę w przetargu na przebudowę torowiska między pl. Zawiszy a rondem Waszyngtona złożyła grupa ZUE z Krakowa. Tramwaje Warszawskie zarezerwowały na ten cel 57 mln zł, a firma z Małopolski wyceniła prace na 82 mln zł. Oferent uzasadnia wysoką cenę sytuacją na rynku i niewiadomymi związanymi z inwestycją.

- Od ubiegłego roku ceny materiałów i robocizny poszły w górę o ponad 30 proc. - twierdzi prezes ZUE Wiesław Nowak. - Krótki wakacyjny termin został przez zamawiającego wyżyłowany do maksimum. A prace mogą się opóźnić, np. jeśli po rozebraniu torów okaże się, że płyta mostu Poniatowskiego wymaga wzmocnienia - podkreśla.

Kosztorys do uaktualnienia

Jeśli z powodu przekroczenia kosztorysu urzędnicy unieważnią przetarg, prac nie uda się rozpocząć latem. A wakacje to jedyny brany pod uwagę termin remontu. Powód - roboty będą wymagały wyłączenia na dwa miesiące torów wzdłuż Al. Jerozolimskich, które są najruchliwszą trasą w mieście - wciągu godziny przejeżdża tędy 60 tramwajów w jedną stronę.

Już w ubiegłym roku urzędnicy unieważnili przetarg i odwołali remont torów w Alejach. Tłumaczyli, że wykonawca został wybrany zbyt późno, więc prac nie udałoby się skończyć przed wrześniem i powrotem warszawiaków z wakacji. W tym roku na taką decyzję nie mogą już sobie pozwolić.

Letnia wymiana torowiska będzie najważniejszym elementem tramwajowej inwestycji, na którą miejska spółka uzyskała prawie 100 mln zł dotacji z Brukseli w ramach budżetu na lata 2004 - 2006. Żeby pieniądze nie przepadły, prace muszą skończyć się najpóźniej do połowy 2008 roku.

Czy tramwajarze zgodzą się zapłacić 25 mln zł więcej, żeby rozpocząć remont wte wakacje?

-Decyzja zostanie podjęta na początku tygodnia. Mamy twardy orzech do zgryzienia -mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich Wojciech Szydłowski. -Wycena została wykonana w lutym ubiegłego roku, a od tego czasu ceny na rynku budowlanym poszły w górę. Zleciliśmy wykonanie nowego kosztorysu według aktualnych stawek - ujawnia.
Tramwaje na jedną trasę

Z dotacji z Brukseli ma być też dofinansowany zakup 15 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów. Zakup taboru za unijne pieniądze jest jednak ściśle związany z przebudową torów w Alejach; tramwaje będą mogły bowiem kursować tylko na tej jednej wyremontowanej trasie. Jeśli władze Warszawy nie przebudują torów do połowy 2008 roku, Komisja Europejska może odmówić pieniędzy na tabor.

Tymczasem produkcja tramwajów dla Warszawy trwa już w najlepsze w zakładach na Kujawach. Według prezesa PESA Bydgoszcz Tomasza Zaboklickiego nie ma zagrożenia dla terminów zapisanych w kontrakcie. Pierwszy pojazd ma przyjechać do stolicy w sierpniu tego roku. Każdy z nich będzie miał 32 metry długości i będzie wyposażony w klimatyzację.
Konrad Majszyk
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 16 kwie 2007, 10:17

:arrow: Przy stumilionowej dotacji chyba nie mają wyjścia, tylko powinni dopłacić te 25 milionów. Remont prędzej czy później będzie konieczny, a bez takiej pomocy będą wtedy musieli wydać ze 200 milionów.

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 16 kwie 2007, 16:01

Wyjście wydaje się oczywiste. 100 mln - 25 mln = 75 mln 'do przodu'. Gdzie tu jest ten dylemat?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 kwie 2007, 16:02

No jeszcze tabor trzeba doliczyć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 16 kwie 2007, 16:15

Rzeczpospolita pisze:Z dotacji z Brukseli ma być też dofinansowany zakup 15 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów. Zakup taboru za unijne pieniądze jest jednak ściśle związany z przebudową torów w Alejach; tramwaje będą mogły bowiem kursować tylko na tej jednej wyremontowanej trasie. Jeśli władze Warszawy nie przebudują torów do połowy 2008 roku, Komisja Europejska może odmówić pieniędzy na tabor.
Chyba to oznacza, że jest już 'doliczony'?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 kwie 2007, 16:19

Jest doliczony do dotacji wraz z pierwotnie szacowanym kosztem remontu. A podniesienie kosztó remontu powoduje podniesienie kosztów całej inwestycji bez zwiększania dotacji.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 16 kwie 2007, 20:02

No tak, ale to chyba nie oznacza, że PESY 120N zdrożeją, tylko remont torowisk. Niedobrze by się stało, gdyby TW nie miały skąd wysupłać tych 25 mln - i wtedy się zrobi Podlasie XXI wieku: 'nie będzie dotacji, nie będzie remontu, nie będzie tramwajów 120N, nie będzie niczego' [-X
Oprócz 13N i 105Na na następne dziesięciolecia. Może kupimy używki z Ukrainy?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 kwie 2007, 20:10

Tramwaje będą. Będzie na nie niewykorzystane wkład do całości inwestycji.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 kwie 2007, 20:18

ee coś po polskiemu pawciu napisałeś:>
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 16 kwie 2007, 20:38

pawcio pisze:Tramwaje będą. Będzie na nie niewykorzystane wkład do całości inwestycji.
Próbując pojąć Twoją myśl wyszło mi że na ich zakup pójdzie ta część środków przewidzianych do modernizacji trasy w Alejach, która nie zostanie wykorzystana do tej inwestycji. A skoro bez dotacji nie będzie żadnej modernizacji, to za wkład własny możemy sobie kupić Pesy. Ale nie wiem, czy to o to chodziło :-k
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 kwie 2007, 23:28

Dokładnie. Coś mi się pomerdało w ogonku.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 kwie 2007, 16:57

TW wystąpiły do Zgromadzenia Wspólników Spółki o zgodę na zwiększenie kwoty na remont torowiska.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 kwie 2007, 19:29

Bardzo ciekawa informacja. Ciekawe, skąd pochodzi i czy była wydana zgoda na jej publikację.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ