Modernizacja trasy tramwajowej w ciÄ gu Al. Jerozolimskich
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Może lepiej rozpoznaj sprawę przed wypowiadaniem się. Bo, jak widzę, masz bardzo niewiele pojęcia o zasadach finansowania projektów unijnych na przykład.
A tego, że modernizowana jako priorytetowa powinna być trasa Banacha Gocławek, a nie Okęcie - Wiatraczna czy Bemowo - Zieleniecka, to nie TW wymysłiły.
Oczywiście, najłatwiej stanąć na środku i wrzasnąć "beton! beton!". A potem się dziwić, że nikt miłośników nie traktuje poważnie.
A tego, że modernizowana jako priorytetowa powinna być trasa Banacha Gocławek, a nie Okęcie - Wiatraczna czy Bemowo - Zieleniecka, to nie TW wymysłiły.
Oczywiście, najłatwiej stanąć na środku i wrzasnąć "beton! beton!". A potem się dziwić, że nikt miłośników nie traktuje poważnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Rzeczpospolita pisze: INWESTYCJE Czy stolica straci 100 mln zł dotacji z UE na ruchliwą trasę tramwajową
Błąd w przygotowaniu remontu Alej
Władze miasta mają dylemat. Jeśli zgodzą się na remont Al. Jerozolimskich, przepłacą 25 mln zł. Jeśli zrezygnują, przepadnie dotacja z UE na nowe tory i tramwaje
Jedyną ofertę w przetargu na przebudowę torowiska między pl. Zawiszy a rondem Waszyngtona złożyła grupa ZUE z Krakowa. Tramwaje Warszawskie zarezerwowały na ten cel 57 mln zł, a firma z Małopolski wyceniła prace na 82 mln zł. Oferent uzasadnia wysoką cenę sytuacją na rynku i niewiadomymi związanymi z inwestycją.
- Od ubiegłego roku ceny materiałów i robocizny poszły w górę o ponad 30 proc. - twierdzi prezes ZUE Wiesław Nowak. - Krótki wakacyjny termin został przez zamawiającego wyżyłowany do maksimum. A prace mogą się opóźnić, np. jeśli po rozebraniu torów okaże się, że płyta mostu Poniatowskiego wymaga wzmocnienia - podkreśla.
Kosztorys do uaktualnienia
Jeśli z powodu przekroczenia kosztorysu urzędnicy unieważnią przetarg, prac nie uda się rozpocząć latem. A wakacje to jedyny brany pod uwagę termin remontu. Powód - roboty będą wymagały wyłączenia na dwa miesiące torów wzdłuż Al. Jerozolimskich, które są najruchliwszą trasą w mieście - wciągu godziny przejeżdża tędy 60 tramwajów w jedną stronę.
Już w ubiegłym roku urzędnicy unieważnili przetarg i odwołali remont torów w Alejach. Tłumaczyli, że wykonawca został wybrany zbyt późno, więc prac nie udałoby się skończyć przed wrześniem i powrotem warszawiaków z wakacji. W tym roku na taką decyzję nie mogą już sobie pozwolić.
Letnia wymiana torowiska będzie najważniejszym elementem tramwajowej inwestycji, na którą miejska spółka uzyskała prawie 100 mln zł dotacji z Brukseli w ramach budżetu na lata 2004 - 2006. Żeby pieniądze nie przepadły, prace muszą skończyć się najpóźniej do połowy 2008 roku.
Czy tramwajarze zgodzą się zapłacić 25 mln zł więcej, żeby rozpocząć remont wte wakacje?
-Decyzja zostanie podjęta na początku tygodnia. Mamy twardy orzech do zgryzienia -mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich Wojciech Szydłowski. -Wycena została wykonana w lutym ubiegłego roku, a od tego czasu ceny na rynku budowlanym poszły w górę. Zleciliśmy wykonanie nowego kosztorysu według aktualnych stawek - ujawnia.
Tramwaje na jedną trasę
Z dotacji z Brukseli ma być też dofinansowany zakup 15 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów. Zakup taboru za unijne pieniądze jest jednak ściśle związany z przebudową torów w Alejach; tramwaje będą mogły bowiem kursować tylko na tej jednej wyremontowanej trasie. Jeśli władze Warszawy nie przebudują torów do połowy 2008 roku, Komisja Europejska może odmówić pieniędzy na tabor.
Tymczasem produkcja tramwajów dla Warszawy trwa już w najlepsze w zakładach na Kujawach. Według prezesa PESA Bydgoszcz Tomasza Zaboklickiego nie ma zagrożenia dla terminów zapisanych w kontrakcie. Pierwszy pojazd ma przyjechać do stolicy w sierpniu tego roku. Każdy z nich będzie miał 32 metry długości i będzie wyposażony w klimatyzację.
Konrad Majszyk
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
Chyba to oznacza, że jest już 'doliczony'?Rzeczpospolita pisze:Z dotacji z Brukseli ma być też dofinansowany zakup 15 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów. Zakup taboru za unijne pieniądze jest jednak ściśle związany z przebudową torów w Alejach; tramwaje będą mogły bowiem kursować tylko na tej jednej wyremontowanej trasie. Jeśli władze Warszawy nie przebudują torów do połowy 2008 roku, Komisja Europejska może odmówić pieniędzy na tabor.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Jest doliczony do dotacji wraz z pierwotnie szacowanym kosztem remontu. A podniesienie kosztó remontu powoduje podniesienie kosztów całej inwestycji bez zwiększania dotacji.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
No tak, ale to chyba nie oznacza, że PESY 120N zdrożeją, tylko remont torowisk. Niedobrze by się stało, gdyby TW nie miały skąd wysupłać tych 25 mln - i wtedy się zrobi Podlasie XXI wieku: 'nie będzie dotacji, nie będzie remontu, nie będzie tramwajów 120N, nie będzie niczego' ![[-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
Oprócz 13N i 105Na na następne dziesięciolecia. Może kupimy używki z Ukrainy?
![[-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
Oprócz 13N i 105Na na następne dziesięciolecia. Może kupimy używki z Ukrainy?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Próbując pojąć Twoją myśl wyszło mi że na ich zakup pójdzie ta część środków przewidzianych do modernizacji trasy w Alejach, która nie zostanie wykorzystana do tej inwestycji. A skoro bez dotacji nie będzie żadnej modernizacji, to za wkład własny możemy sobie kupić Pesy. Ale nie wiem, czy to o to chodziłopawcio pisze:Tramwaje będą. Będzie na nie niewykorzystane wkład do całości inwestycji.
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Bardzo ciekawa informacja. Ciekawe, skąd pochodzi i czy była wydana zgoda na jej publikację.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.