Domagam się doprecyzowania, czy to są pieniądze dzisiejsze, czy te za 10 lat. Bo ja słyszałem o 20 mld zł (dzisiejszych) za budowę + 5 mld (dzisiejszych) za tabor, co razem daje ok. 35 mld (za 10 lat) za całość. Inflacja!Wolfchen pisze:KDP to około 35 miliardów na samą budowę.
[ Dodano: |8 Gru 2011|, 2011 13:41 ]
Ja słyszałem o cenach od 70 do 400 zł, tj. nikt tego nie policzył. I pamiętaj o 50% inflacji między 2011 a 2022, jak ten projekt by się skończył.Wolfchen pisze: bilety również byłyby zapewne bardzo drogie (porównywalne do obecnych "promocyjnych" cen biletów lotniczych)
No więc ja najbardziej obawiam się, że obecne "zamrożenie" projektu to właśnie wstrzymanie takich prac przygotowawczych (grunty, decyzje środowiskowe, studia efektywności), które są (stosunkowo) proste i tanie. Przecież przetargu nikt nie chciał ogłaszać przed 2014. Po prostu "Y" mógłby być teraz na tym samym etapie zaawansowania, co kolejny odcinek metra w Wawie (budowa też od 2014-15).Wolfchen pisze:Rezerwę terenu czy też wpisanie do planów - jak najbardziej popieramKwZ pisze: Fajnie, gdyby była rezerwa w terenie chociaż.