Przenumerowania taboru MZA

Moderatorzy: JacekM, Dantte

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 25 wrz 2008, 22:44

MichałP. pisze:Skoro u Ajętów (wprawdzie tam jest mało wozów) sprawdza się system numeracji litera+trzy cyfry, to może w MZA też by to dało jakąś przejżystość?
Np. zamiast 8803 byłby nr R803 gdzie:
a czasami to ZTM nie kazał numerować ajęckie wozy na A

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 25 wrz 2008, 23:09

Nie wiem o co ten ryk z tą numeracją, że tradycja itp... Czasy się zmieniają więc trzeba dostosowywać się do realiów.

interflug
(gemba)
Posty: 511
Rejestracja: 31 paź 2007, 23:31

Post autor: interflug » 25 wrz 2008, 23:23

dokładnie. co się stało, się nie odstanie...
Najrozsądniejszym "wyjściem" jest wg mnie pozostanie przy obecnym ''systemie'', czyli nadawaniu każdej nowej dostawie numerów, w których istotny jest jedynie nr1- wyróżnik długości/klasy wozu. Pozostałe, nieistotne to: nr2 to z d. wzięta cyferka bez dokładnie określonej definicji (np zakres danego oddziału, nie koniecznie taki jak numer oddziału), a nr3i4 to kolejne numerki wozu.
Wszak w latach '60 i '70 mniejwięcej tak było, i ponoć dobrze się z tym żyło :razz:


szkoda, że mza nie może mieć obecnie swojego zakresu tablic rejestracyjnych(np WX Mxxxx), coby zrobić numerację wzorem BVG...
blam blam blam

Awatar użytkownika
Santos
Zbanowany
Posty: 3448
Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:07

Post autor: Santos » 25 wrz 2008, 23:42

solaris8315 pisze:Nie wiem o co ten ryk z tą numeracją, że tradycja itp... Czasy się zmieniają więc trzeba dostosowywać się do realiów.
No właśnie ku...źwa (-( Jest dobrze, więc po co zmieniać :-?

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 26 wrz 2008, 9:12

Santos pisze:Jest dobrze, więc po co zmieniać
Dobrze nie jest, ale też i zmiany nie są konieczne, więc można je sobie śmiało odpuścić.

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 27 wrz 2008, 9:49

Moim zdaniem obecny system nie jest idealny, ale ma swoje zalety. Nr. musi mieć conajmniej 100 pozycji w danej zajezdni i roczniku. Tj. jak w przypadku R-7 i solarisy z 2007. Nie można w numerze zawrzeć jednocześnie klasy zajezdni i rocznika, albo dwa z tego, albo pięcio cyfrowy numer.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 27 wrz 2008, 10:15

SŁUCHAJCIE
chciałbym przynajmniej spróbować uporządkować sobie system numeracji ikarów
Może ktoś jest poinformowany na temat lewarowych przydziałów numeracyjnych (260+280)

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 27 wrz 2008, 12:00

No ale jak widać wszystko zostaje w miarę po staremu vide 18xx na Kleszczowej, tak więc chyba Kozik racji nie miał..
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Ryży
Posty: 965
Rejestracja: 22 sty 2006, 17:01
Lokalizacja: 9-tka

Post autor: Ryży » 27 wrz 2008, 12:12

Flash pisze:Chyba? Przecież ta cała historia przenumerowywania wozów w MZA z daleka śmierdziała wymyśloną bajeczką.

JSB
Posty: 4
Rejestracja: 14 kwie 2008, 0:16

Post autor: JSB » 28 wrz 2008, 2:30

rufio198 pisze:
JSB pisze: A myślisz że dlaczego neognioty zwą się 49xx?
Bo 4+5=9 a 4 jest zarezerwowane dla jelczy.

Bezsensu ale jest uwzględniony nr zajezdni.
Pitu pitu-żeby bardziej dosadnie nie powiedzieć.
Numeracja dla neogniotów z Ostrobramskiej tez zaczyna się na 4xxx
I Gdzie masz nr zajezdni?
Po pierwsze polecam te strony:
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2561982
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2574878

a po drugie to z tego co wiem pierwotnie komplet miał być na stalowej.

Ikarów nie ma sensu systematyzować.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 28 wrz 2008, 12:54

no w każdym razie rewelacje Kozika po raz kolejny okazały się jego radosną twórczością )
noidea

interflug
(gemba)
Posty: 511
Rejestracja: 31 paź 2007, 23:31

Post autor: interflug » 28 wrz 2008, 13:49

nie znacie się, Kozik ma zawsze rację! :razz: :D
jeszcze zobaczycie, że jego proroctwa się sprawdzą.. kiedyś :lol: :lol:
blam blam blam

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 28 wrz 2008, 14:11

No już, dajcie spokój Kozikowi. Każdy sam odpowiada za głoszone przez siebie poglądy.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Kozik
Posty: 692
Rejestracja: 24 wrz 2007, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Kozik » 28 wrz 2008, 18:21

W ostatniej chwili pewnie zmienili zdanie z numeracją nowych SU12, bo pewnie stwierdziło kierownictwo MZA, że nie chcą ładować kasy przenumerowanie autobusów z lat 90-tych. Więc dlatego jednak nie numery z 4 na początku. Dziwię się za to, że nie jest to numer z 28 na początku. Wtedy autobusy wyprodukowane w tej dekadzie miałyby pierwszą cyfrę parzystą a w zeszłej i przyszłej nieparzystą. Ale tak czy inaczej pierwsza cyfra oznacza długość wozu, druga rok produkcji "8" jak 2008 a dwie ostatnie dwie l.p. Tak więc nie wyssałem sobie tego z palca tylko najprawdopodobniej Pan Prezes Magierski w ostatniej chwili trochę zmodyfikował politykę numeracji taboru.
pozdrawiam Kozik

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 28 wrz 2008, 20:23

:arrow: Dla mnie to powinno wyglądać tak: R 1901, czyli R - Redutowa 1-solówka 9- rok produkcji 01 - numer kolejny. 5 1901 5- Redutowa reszta jak w/w :D

ODPOWIEDZ