Tramwajem za miasto?

Moderator: Wiliam

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 18 lut 2009, 14:28

Pustkowie napisalem w sensie KM jakbys czytal dokladnie.
Mam rodzine na Farbiarskiej (Pyry) u ktorej regularnie bywam.
Dom jednorodzinny + 500-1000 m2 ogrodu sporadycznie jakis segment.
Dochod circa 5 razy wyzszy niz u przecietnego warszawiaka, powodzenia zycze we wsadzaniu ich do zbiorkomu.
Rownie dobrze moznaby puszczac trama na zawady i liczyc ze sie mieszkancy do niego z lexusow przesiada.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 18 lut 2009, 14:43

ness pisze:Pustkowie napisalem w sensie KM jakbys czytal dokladnie.
I to ze względu na to pustkowie trzeba było puścić 319?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 18 lut 2009, 16:31

Tm pisze:
ness pisze:Pustkowie napisalem w sensie KM jakbys czytal dokladnie.
I to ze względu na to pustkowie trzeba było puścić 319?
I to pustkowie generuje ruch dobowy samochodów rzędu 45 tys. pojazdów.

PS. Tramwaj na Tarchomin po TMP niemal od węzła Młociny do Świderskiej jedzie przez kompletne pustkowie. To jakies 2,5 km.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 lut 2009, 16:48

ness pisze:Pustkowie napisalem w sensie KM jakbys czytal dokladnie.
Mam rodzine na Farbiarskiej (Pyry) u ktorej regularnie bywam.
Dom jednorodzinny + 500-1000 m2 ogrodu sporadycznie jakis segment.
Dochod circa 5 razy wyzszy niz u przecietnego warszawiaka, powodzenia zycze we wsadzaniu ich do zbiorkomu.
Nie wszyscy są w takiej sytuacji tam ;)

BTW. Nawet zakładając całkowitą pustynię, to Piaseczno jest wystarczającym generatorem ruchu pasażerskiego, więc ja byłbym spokojny o opłacalność tej inwestycji... Tyle, że na razie ani decyzji, ani miejsca.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 lut 2009, 17:23

Wolfchen pisze:ja byłbym spokojny o opłacalność tej inwestycji
jeśli wierzyć artykułowi:

"Przeprowadzono prognozy ruchu, z których wynika, że do 2015 r. w godzinie szczytu między Piasecznem a Warszawą tramwajami podróżowałoby 5,6 tys. osób. Koszt budowy oszacowano na 360-550 mln zł. Analizy wykazały też, że linia nie miałaby szans utrzymać się z wpływów biletowych i samorząd musiałby do niej dopłacać"
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 18 lut 2009, 17:24

O 709 tez już kiedyś słyszeliśmy, że jest nierentowne.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 lut 2009, 17:28

MeWa pisze:"Przeprowadzono prognozy ruchu, z których wynika, że do 2015 r. w godzinie szczytu między Piasecznem a Warszawą tramwajami podróżowałoby 5,6 tys. osób. Koszt budowy oszacowano na 360-550 mln zł. Analizy wykazały też, że linia nie miałaby szans utrzymać się z wpływów biletowych i samorząd musiałby do niej dopłacać"
Ja bym jednak się skłąniał ku koncepcji dowozu lidzi do tramwaju z okolicznych miejscowości. No i jednak na pewno tramwaj znacznie by zwiększył atrakcyjność komunikacji do Warszawy ze względu na to, że omijałby korki :)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 18 lut 2009, 17:54

robert-c pisze:Niech Pruszków dołozy się do zakupu nowych pociągów, choc połowę kwoty.
Dokłada, SKM w cenie wozokilometra ma wliczoną amortyzacje składu.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lut 2009, 18:06

MeWa pisze:
Wolfchen pisze:ja byłbym spokojny o opłacalność tej inwestycji
jeśli wierzyć artykułowi:

"Przeprowadzono prognozy ruchu, z których wynika, że do 2015 r. w godzinie szczytu między Piasecznem a Warszawą tramwajami podróżowałoby 5,6 tys. osób. Koszt budowy oszacowano na 360-550 mln zł. Analizy wykazały też, że linia nie miałaby szans utrzymać się z wpływów biletowych i samorząd musiałby do niej dopłacać"
Dobrze wiesz, że nie o taką opłacalność chodzi, ale o społeczno-ekonomiczną.

Zresztą gdyby chodziło o opłacalność finansową, to nie budowano by metra, bo przy obecnych potokach jeden bilet powinien kosztować bodaj 9 PLN. Jednorazowy. Zero miesięcznych, abonamentowych, ulgowych. :p

[ Dodano: Sro 18 Lut, 2009 18:08 ]
kajo pisze:
robert-c pisze:Niech Pruszków dołozy się do zakupu nowych pociągów, choc połowę kwoty.
Dokłada, SKM w cenie wozokilometra ma wliczoną amortyzacje składu.
Ale na jego zakup dostała kapitał przy założeniu, nie wzięła kredytu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 18 lut 2009, 18:11

Glonojad pisze:Ale na jego zakup dostała kapitał przy założeniu, nie wzięła kredytu.
Czyli SKM przynosi zyski? Jeśli tak to Pruszków za to zapłaci, choć pośrednio.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lut 2009, 18:17

Nie wiem, czy przynosi zyski, ale o ile wiem z amortyzacji nie wolno jej pokrywać kosztów eksploatacji a jedynie inwestycjne. Może spłaca te dwie jednosti, które później kupiła? Niestety nie jestem księgowym.

tak czy siak, wychodzi na to, że Warszawa "skredytowała" udział Pruszkowa. :-k
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 lut 2009, 18:32

MeWa pisze:
Wolfchen pisze:ja byłbym spokojny o opłacalność tej inwestycji
jeśli wierzyć artykułowi:

"Przeprowadzono prognozy ruchu, z których wynika, że do 2015 r. w godzinie szczytu między Piasecznem a Warszawą tramwajami podróżowałoby 5,6 tys. osób. Koszt budowy oszacowano na 360-550 mln zł. Analizy wykazały też, że linia nie miałaby szans utrzymać się z wpływów biletowych i samorząd musiałby do niej dopłacać"
Czy znasz jakąkolwiek linię w Wawie, która finansuje się z samych wpływów z biletów? Czy znasz jakieś miasto w Europie, gdzie KM sama na siebie zarabia?
Więc po co ulegasz populistycznym zagrywkom? ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lut 2009, 18:36

709.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 18 lut 2009, 18:38

tak czy siak, wychodzi na to, że Warszawa "skredytowała" udział Pruszkowa.
OOOOO to jest dobre słowo, ale na tym zarobi pewnie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 lut 2009, 18:43

709.
;-)
Jednak czy mi się wydaje, czy Warszawie powinno zależeć na ograniczeniu wjeżdzających do miasta "obcych" samochodów, więc może również dokładać się do linii nie tylko dla swoich (vide "Wspólny bilet")?

ODPOWIEDZ