Tramwajem za miasto?
Moderator: Wiliam
Pustkowie napisalem w sensie KM jakbys czytal dokladnie.
Mam rodzine na Farbiarskiej (Pyry) u ktorej regularnie bywam.
Dom jednorodzinny + 500-1000 m2 ogrodu sporadycznie jakis segment.
Dochod circa 5 razy wyzszy niz u przecietnego warszawiaka, powodzenia zycze we wsadzaniu ich do zbiorkomu.
Rownie dobrze moznaby puszczac trama na zawady i liczyc ze sie mieszkancy do niego z lexusow przesiada.
Mam rodzine na Farbiarskiej (Pyry) u ktorej regularnie bywam.
Dom jednorodzinny + 500-1000 m2 ogrodu sporadycznie jakis segment.
Dochod circa 5 razy wyzszy niz u przecietnego warszawiaka, powodzenia zycze we wsadzaniu ich do zbiorkomu.
Rownie dobrze moznaby puszczac trama na zawady i liczyc ze sie mieszkancy do niego z lexusow przesiada.
I to pustkowie generuje ruch dobowy samochodów rzędu 45 tys. pojazdów.Tm pisze:I to ze względu na to pustkowie trzeba było puścić 319?ness pisze:Pustkowie napisalem w sensie KM jakbys czytal dokladnie.
PS. Tramwaj na Tarchomin po TMP niemal od węzła Młociny do Świderskiej jedzie przez kompletne pustkowie. To jakies 2,5 km.
Nie wszyscy są w takiej sytuacji tamness pisze:Pustkowie napisalem w sensie KM jakbys czytal dokladnie.
Mam rodzine na Farbiarskiej (Pyry) u ktorej regularnie bywam.
Dom jednorodzinny + 500-1000 m2 ogrodu sporadycznie jakis segment.
Dochod circa 5 razy wyzszy niz u przecietnego warszawiaka, powodzenia zycze we wsadzaniu ich do zbiorkomu.
BTW. Nawet zakładając całkowitą pustynię, to Piaseczno jest wystarczającym generatorem ruchu pasażerskiego, więc ja byłbym spokojny o opłacalność tej inwestycji... Tyle, że na razie ani decyzji, ani miejsca.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
jeśli wierzyć artykułowi:Wolfchen pisze:ja byłbym spokojny o opłacalność tej inwestycji
"Przeprowadzono prognozy ruchu, z których wynika, że do 2015 r. w godzinie szczytu między Piasecznem a Warszawą tramwajami podróżowałoby 5,6 tys. osób. Koszt budowy oszacowano na 360-550 mln zł. Analizy wykazały też, że linia nie miałaby szans utrzymać się z wpływów biletowych i samorząd musiałby do niej dopłacać"
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Ja bym jednak się skłąniał ku koncepcji dowozu lidzi do tramwaju z okolicznych miejscowości. No i jednak na pewno tramwaj znacznie by zwiększył atrakcyjność komunikacji do Warszawy ze względu na to, że omijałby korkiMeWa pisze:"Przeprowadzono prognozy ruchu, z których wynika, że do 2015 r. w godzinie szczytu między Piasecznem a Warszawą tramwajami podróżowałoby 5,6 tys. osób. Koszt budowy oszacowano na 360-550 mln zł. Analizy wykazały też, że linia nie miałaby szans utrzymać się z wpływów biletowych i samorząd musiałby do niej dopłacać"
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Dokłada, SKM w cenie wozokilometra ma wliczoną amortyzacje składu.robert-c pisze:Niech Pruszków dołozy się do zakupu nowych pociągów, choc połowę kwoty.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dobrze wiesz, że nie o taką opłacalność chodzi, ale o społeczno-ekonomiczną.MeWa pisze:jeśli wierzyć artykułowi:Wolfchen pisze:ja byłbym spokojny o opłacalność tej inwestycji
"Przeprowadzono prognozy ruchu, z których wynika, że do 2015 r. w godzinie szczytu między Piasecznem a Warszawą tramwajami podróżowałoby 5,6 tys. osób. Koszt budowy oszacowano na 360-550 mln zł. Analizy wykazały też, że linia nie miałaby szans utrzymać się z wpływów biletowych i samorząd musiałby do niej dopłacać"
Zresztą gdyby chodziło o opłacalność finansową, to nie budowano by metra, bo przy obecnych potokach jeden bilet powinien kosztować bodaj 9 PLN. Jednorazowy. Zero miesięcznych, abonamentowych, ulgowych.
[ Dodano: Sro 18 Lut, 2009 18:08 ]
Ale na jego zakup dostała kapitał przy założeniu, nie wzięła kredytu.kajo pisze:Dokłada, SKM w cenie wozokilometra ma wliczoną amortyzacje składu.robert-c pisze:Niech Pruszków dołozy się do zakupu nowych pociągów, choc połowę kwoty.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Czyli SKM przynosi zyski? Jeśli tak to Pruszków za to zapłaci, choć pośrednio.Glonojad pisze:Ale na jego zakup dostała kapitał przy założeniu, nie wzięła kredytu.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie wiem, czy przynosi zyski, ale o ile wiem z amortyzacji nie wolno jej pokrywać kosztów eksploatacji a jedynie inwestycjne. Może spłaca te dwie jednosti, które później kupiła? Niestety nie jestem księgowym.
tak czy siak, wychodzi na to, że Warszawa "skredytowała" udział Pruszkowa.
tak czy siak, wychodzi na to, że Warszawa "skredytowała" udział Pruszkowa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Czy znasz jakąkolwiek linię w Wawie, która finansuje się z samych wpływów z biletów? Czy znasz jakieś miasto w Europie, gdzie KM sama na siebie zarabia?MeWa pisze:jeśli wierzyć artykułowi:Wolfchen pisze:ja byłbym spokojny o opłacalność tej inwestycji
"Przeprowadzono prognozy ruchu, z których wynika, że do 2015 r. w godzinie szczytu między Piasecznem a Warszawą tramwajami podróżowałoby 5,6 tys. osób. Koszt budowy oszacowano na 360-550 mln zł. Analizy wykazały też, że linia nie miałaby szans utrzymać się z wpływów biletowych i samorząd musiałby do niej dopłacać"
Więc po co ulegasz populistycznym zagrywkom?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
709.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
OOOOO to jest dobre słowo, ale na tym zarobi pewnie.tak czy siak, wychodzi na to, że Warszawa "skredytowała" udział Pruszkowa.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.