Dyskusja o 521

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2848
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 sie 2007, 8:04

IMHO 125 najlepiej jest zostawić na dzisiejszej trasie przez Most Świętokrzyski i Kasprzaka. Na dawnej trasie dublował linię 26. Tu natomiast dzięki zmianie możemy połączyć linie 105 (na dzisiejszej trasie dubluje się ze 125 na większości trasy) ze 109 w linię z pl. Trzech Krzyży przez Prostą, Płocką, Górczewską, Lazurową na Nowe Bemowo. Zaoszczędzimy trochę brygad i to w lepszy sposób niż likwidacja 109 (na co może wskazywać jej zawieszenie) i zostawienie 105 bez zmian dublującego 125.

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 sie 2007, 8:26

inż. Glonojad pisze:Prom na Marsa też miałby frekwencję.
Trochę powagi #-o .
Czemu by zabierac ludziom autobus, tylko dlatego że dubluje również przepełniony tramwaj?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 sie 2007, 8:46

Z tym przepełnieniem tramwajów na Alejach to ja bym nie przesadzał - często wystarczy poczekać minutę by mieć mnóstwo miejsc, nawet siedzących.
A to nie jest "tylko" dublowanie, tylko AŻ dublowanie, zresztą nie tylko tramwaju, ale i kolei! A w dobie wdrażania (po 12 ledwie latach...) polityki promocji transportu szynowego, biorąc pod uwagę problemy komunikacji autobusowej (w tym strukturalna niemoc MZA) i fakt, że na trasach bez szyn ludzie nie mają żadnej alternatywy, duble powinno się kasowac w pierwszej kolejności.
A frekwencja ma tu niewiele do rzeczy - to jest system współfinansowany przez miasto i ma być możliwie efektywny, co w warunkach warszawskich często oznacza, że jest problem z jakimkolwiek dojazdem.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 08 sie 2007, 8:48

michael112 pisze:IMHO 125 najlepiej jest zostawić na dzisiejszej trasie przez Most Świętokrzyski i Kasprzaka. Na dawnej trasie dublował linię 26.
Khm... Khm... 125 od czasów najdawniejszych (tj. od F) dublowało 26. Jedyną różnicą było to, że było czerwone i (pewnie, nie pamiętam tych czasów niestety) oferowało szybszą podróż z Woli na Pragę (na pewno w międzyszczycie :razz: ) Potem je uzwyklili i wiadomo już jak było.
ciąg dalszy wypowiedzi Michaela112 pisze:Tu natomiast dzięki zmianie możemy połączyć linie 105 (na dzisiejszej trasie dubluje się ze 125 na większości trasy) ze 109 w linię z pl. Trzech Krzyży przez Prostą, Płocką, Górczewską, Lazurową na Nowe Bemowo. Zaoszczędzimy trochę brygad i to w lepszy sposób niż likwidacja 109 (na co może wskazywać jej zawieszenie) i zostawienie 105 bez zmian dublującego 125.
Na 109 nie da się jak na razie nic zaoszczędzić, bo aktualny stan jej brygad wynosi 0 :D Aczkolwiek pomysł zmiany 105 w dłuższe 109 jest dobry, ale 125 wysłałbym na spowrotem na Trasę WZ, przyspieszył i co z tym idzie zaczerwienił (może znów powrót do numerka 518?), ale "niedasie"...

Pzdr.
KCh
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 08 sie 2007, 9:15

Łukasz pisze:Ale czy w ogóle powrót na trasę WZ w poprzednim kształcie jest konieczny...
Jak się da przyśpieszyć, to najzdrowsze byłoby skrócenie gdzieś na Pragę,
żeby jednak nie dublowało tego 26 może połączenie ze 169,
choć akurat dla tego drugiego Dw.Wschodni jest punktem strategicznym?

Inna rzecz, która chodzi mi po głowie, to od Pl.Szembeka: Chłopickiego,
Szaserów, do Lubelskiej, Mostem Świętokrzyskim na Dw.Centralny, zamiast 102.
Wtedy 521 Mostem Świętokrzyskim (prosto jest 9, są 507 i 517, 158, które może
jeździć po prostu częściej) do Centralnego. Wywalenie 102 pozwoliłoby zwiększyć
częstotliwość linii, które przejmują jego obsługę.

Na Ochocie można zawsze coś tam dać do Centralnego, może po prostu 150 przez JPII?
Co to za bzdury sakramenckie??!!! :shock: #-o Przejedź się kolego raz z Jelonek tym 125, a dopiero potem łaskawie mądraluj :-$ 125 jeśli skracać, to OD JELONEK, np. od Szembeka przez Chłopickiego na OLSZYNKĘ. Nie tylko ze względu na Jelonki linia nie powinna być na odcinku WIATRAK - GÓRCZEWSKA wogóle ruszana. Także ze względu na pozbawiony innego dojazdu do ścisłego centrum odcinek Grochowskiej (sytuacja poprawi się, jak wróci 8, ale i tak dojazd na ciąg Świętokrzyskiej jest bardzo cenny dla tego rejonu). Poza tym 125 zapewnia obecnie (wraz ze 178 i 506) znakomitą obsługę ciągu Kasprzaka - Prosta - Świętokrzyska (wreszcie da się tamtędy podróżować busem w ludzkich warunkach) oraz, wreszcie, komunikację na całym ciągu Świętokrzyska - Most Świętokrzyski - Grochowska, o co prosiło się od dawna.
IMHO jest to jedna z najlepszych zmian wprowadzonych przy okazji remontu torów w Alejach. I mam nadzieję, że linia ta w niezmienionej formie (przynajmniej od GÓRCZEWSKIEJ do WIATRACZNEJ) pozostanie na stałe :!:

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 08 sie 2007, 9:24

Tyrystor 8401 pisze:ale 125 wysłałbym na spowrotem na Trasę WZ, przyspieszył i co z tym idzie zaczerwienił (może znów powrót do numerka 518?)
518 jest już zajęte ;)

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 08 sie 2007, 9:26

rhemek pisze:521 to swietna linia i nie ma nic wspolnego z tramwajami , od ktorych jedzie duzo szybciej.

Ps: Co dyskusja o 521 ma wspolnego z przyszloscia 125??
W zasadzie nie ma nic, gdyż jest - w przeciwieństwie do wywołanej przez Ciebie - racjonalna. To jest właśnie pojęcie przeciętnego obywatela o komunikacji:
rhemek pisze:521 to swietna linia i nie ma nic wspolnego z tramwajami , od ktorych jedzie duzo szybciej.
rhemek pisze:Co zrobic ze 125? (...) Linia ta skierowana na Most Swietokrzyski dalej lapie opoznienia rzedu 30 minut a jazda nia od Plowieckiej do Swietokrzyskiej to horror (...)Moze by zamienic ja w przyspieszona? Ale to by dalo chyba tylko max +5 minut na calej trasie, bo ma ją naprawde beznadziejną...
521 dublujące tramy na odcinku kilku kilometrów nie ma nic, według kolegi, wspólnego z tramwajami, zaś 125, które ponoć i tak stoi w korkach na Pradze (od strony wolskiej jakoś specjalnych korków, w każym razie większych, niż przeciętnie w naszym mieście, nie obserwuję :-$ ) należałoby przyspieszyć :shock: :rotfl2: Może śmigła mu doczepić, coby przelatywał nad tymi korkami :?: :-k :rotfl2: Ręce opadają :!: :/

kozioł

Post autor: kozioł » 08 sie 2007, 9:33

rhemek pisze: Ps: Co dyskusja o 521 ma wspolnego z przyszloscia 125?? #-o
Komuś kolejność cyferek się pomieszała :D

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 08 sie 2007, 9:35

michael112 pisze:połączyć linie 105 (na dzisiejszej trasie dubluje się ze 125 na większości trasy) ze 109 w linię z pl. Trzech Krzyży przez Prostą, Płocką, Górczewską, Lazurową na Nowe Bemowo. Zaoszczędzimy trochę brygad i to w lepszy sposób niż likwidacja 109 (na co może wskazywać jej zawieszenie) i zostawienie 105 bez zmian dublującego 125.
Bardzo zły pomysł! A co z podażą miejsc na południowym odcinku Lazurowej? 125 musiałoby jeździć co 8 minut, czy to jest oszczędzanie brygad? Poza tym, zastąpić 109 (jeśli wogóle ma ona zostać pochowana) powinno się raczej w inny sposób ;)

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 sie 2007, 9:36

inż. Glonojad pisze:Z tym przepełnieniem tramwajów na Alejach to ja bym nie przesadzał - często wystarczy poczekać minutę by mieć mnóstwo miejsc, nawet siedzących.
Wytłumacz to zwykłym pasażerom którzy się pchają by tylko zdążyc...

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 08 sie 2007, 9:40

Ja tam nie mam nic przeciwko 521. Owszem jest straszliwym dublem tramów. Ale z drugiej strony obsługuje b.dalekie dzielnice jak Falenica. Oczywiscie spokojnie moznaby sie z nich dostac pociagiem gdyby nie to że komunikacja kolejowa jest tam po prostu słaba - zły stan torów i nie za częste pociągi.
A poniewaz jest daleko wiec linia przyspieszona zapewnia mozliwie najszybszy dojazd do centrum.
Jezeli natomiast linia otwocka bedzie miała porzadną obłsuge to ta linia powinna wyleciec jako pierwsza z mapy zbiorkomu Wawy
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 sie 2007, 9:41

reserved pisze:
inż. Glonojad pisze:Z tym przepełnieniem tramwajów na Alejach to ja bym nie przesadzał - często wystarczy poczekać minutę by mieć mnóstwo miejsc, nawet siedzących.
Wytłumacz to zwykłym pasażerom którzy się pchają by tylko zdążyc...
A, czyli jednak przyznajesz, że tramwaje w Alejach NIE są przepełnione?

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 sie 2007, 9:44

inż. Glonojad pisze:A, czyli jednak przyznajesz, że tramwaje w Alejach NIE są przepełnione?
Tramwaje są przepełnione. Mówimy tu o problemie typu: pasażer wsiada mimo że zaraz podjedzie kolejny tramwaj pusty.
Ja rozumiem ten system, że podstawą ma byc tramwaj no ale ludzie... nie likwidujmy pasażerom linii, która jest uczęszczana tylko dla jakiegoś systemu. Wszystkich ludzi nie da się władowac do tramwajów, poza tym 521 to nie dubel tramwajów, a jakaś alternatywa, która jest wykorzystywana.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 sie 2007, 10:02

reserved pisze:Wszystkich ludzi nie da się władowac do tramwajów, poza tym 521 to nie dubel tramwajów, a jakaś alternatywa, która jest wykorzystywana.
Hm, a mi się wydaje, że jednak od Gocławka do Zawiszaka jest dublem...
:arrow: A może by tak skrócić do Wiatraka, albo przez Gocław i Trasę Łazienkowską? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 sie 2007, 10:16

Busmann pisze:A może by tak skrócić do Wiatraka, albo przez Gocław i Trasę Łazienkowską? :-k
Opcja z TŁ jest lepsza..
Coś typu SZCZĘŚLIWICE... - Trasa Łazienkowska - Al. Stanów Zjednoczonych - Wiatraczna - Płowiecka... - FALENICA
Takie coś mogłoby byc, ale trochę mi szkoda relacji Szczęśliwice - Pl. Narutowicza czy Zawiszak.

ODPOWIEDZ