Dyskusja o 521
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 2848
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
IMHO 125 najlepiej jest zostawić na dzisiejszej trasie przez Most Świętokrzyski i Kasprzaka. Na dawnej trasie dublował linię 26. Tu natomiast dzięki zmianie możemy połączyć linie 105 (na dzisiejszej trasie dubluje się ze 125 na większości trasy) ze 109 w linię z pl. Trzech Krzyży przez Prostą, Płocką, Górczewską, Lazurową na Nowe Bemowo. Zaoszczędzimy trochę brygad i to w lepszy sposób niż likwidacja 109 (na co może wskazywać jej zawieszenie) i zostawienie 105 bez zmian dublującego 125.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Z tym przepełnieniem tramwajów na Alejach to ja bym nie przesadzał - często wystarczy poczekać minutę by mieć mnóstwo miejsc, nawet siedzących.
A to nie jest "tylko" dublowanie, tylko AŻ dublowanie, zresztą nie tylko tramwaju, ale i kolei! A w dobie wdrażania (po 12 ledwie latach...) polityki promocji transportu szynowego, biorąc pod uwagę problemy komunikacji autobusowej (w tym strukturalna niemoc MZA) i fakt, że na trasach bez szyn ludzie nie mają żadnej alternatywy, duble powinno się kasowac w pierwszej kolejności.
A frekwencja ma tu niewiele do rzeczy - to jest system współfinansowany przez miasto i ma być możliwie efektywny, co w warunkach warszawskich często oznacza, że jest problem z jakimkolwiek dojazdem.
A to nie jest "tylko" dublowanie, tylko AŻ dublowanie, zresztą nie tylko tramwaju, ale i kolei! A w dobie wdrażania (po 12 ledwie latach...) polityki promocji transportu szynowego, biorąc pod uwagę problemy komunikacji autobusowej (w tym strukturalna niemoc MZA) i fakt, że na trasach bez szyn ludzie nie mają żadnej alternatywy, duble powinno się kasowac w pierwszej kolejności.
A frekwencja ma tu niewiele do rzeczy - to jest system współfinansowany przez miasto i ma być możliwie efektywny, co w warunkach warszawskich często oznacza, że jest problem z jakimkolwiek dojazdem.
Khm... Khm... 125 od czasów najdawniejszych (tj. od F) dublowało 26. Jedyną różnicą było to, że było czerwone i (pewnie, nie pamiętam tych czasów niestety) oferowało szybszą podróż z Woli na Pragę (na pewno w międzyszczyciemichael112 pisze:IMHO 125 najlepiej jest zostawić na dzisiejszej trasie przez Most Świętokrzyski i Kasprzaka. Na dawnej trasie dublował linię 26.
![:razz: :razz:](./images/smilies/icon_razz.gif)
Na 109 nie da się jak na razie nic zaoszczędzić, bo aktualny stan jej brygad wynosi 0ciąg dalszy wypowiedzi Michaela112 pisze:Tu natomiast dzięki zmianie możemy połączyć linie 105 (na dzisiejszej trasie dubluje się ze 125 na większości trasy) ze 109 w linię z pl. Trzech Krzyży przez Prostą, Płocką, Górczewską, Lazurową na Nowe Bemowo. Zaoszczędzimy trochę brygad i to w lepszy sposób niż likwidacja 109 (na co może wskazywać jej zawieszenie) i zostawienie 105 bez zmian dublującego 125.
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Pzdr.
KCh
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
Co to za bzdury sakramenckie??!!!Łukasz pisze:Ale czy w ogóle powrót na trasę WZ w poprzednim kształcie jest konieczny...
Jak się da przyśpieszyć, to najzdrowsze byłoby skrócenie gdzieś na Pragę,
żeby jednak nie dublowało tego 26 może połączenie ze 169,
choć akurat dla tego drugiego Dw.Wschodni jest punktem strategicznym?
Inna rzecz, która chodzi mi po głowie, to od Pl.Szembeka: Chłopickiego,
Szaserów, do Lubelskiej, Mostem Świętokrzyskim na Dw.Centralny, zamiast 102.
Wtedy 521 Mostem Świętokrzyskim (prosto jest 9, są 507 i 517, 158, które może
jeździć po prostu częściej) do Centralnego. Wywalenie 102 pozwoliłoby zwiększyć
częstotliwość linii, które przejmują jego obsługę.
Na Ochocie można zawsze coś tam dać do Centralnego, może po prostu 150 przez JPII?
![:shock: :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
![:-$ :-$](./images/smilies/eusa_shhh.gif)
IMHO jest to jedna z najlepszych zmian wprowadzonych przy okazji remontu torów w Alejach. I mam nadzieję, że linia ta w niezmienionej formie (przynajmniej od GÓRCZEWSKIEJ do WIATRACZNEJ) pozostanie na stałe
![:!: :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
W zasadzie nie ma nic, gdyż jest - w przeciwieństwie do wywołanej przez Ciebie - racjonalna. To jest właśnie pojęcie przeciętnego obywatela o komunikacji:rhemek pisze:521 to swietna linia i nie ma nic wspolnego z tramwajami , od ktorych jedzie duzo szybciej.
Ps: Co dyskusja o 521 ma wspolnego z przyszloscia 125??
rhemek pisze:521 to swietna linia i nie ma nic wspolnego z tramwajami , od ktorych jedzie duzo szybciej.
521 dublujące tramy na odcinku kilku kilometrów nie ma nic, według kolegi, wspólnego z tramwajami, zaś 125, które ponoć i tak stoi w korkach na Pradze (od strony wolskiej jakoś specjalnych korków, w każym razie większych, niż przeciętnie w naszym mieście, nie obserwujęrhemek pisze:Co zrobic ze 125? (...) Linia ta skierowana na Most Swietokrzyski dalej lapie opoznienia rzedu 30 minut a jazda nia od Plowieckiej do Swietokrzyskiej to horror (...)Moze by zamienic ja w przyspieszona? Ale to by dalo chyba tylko max +5 minut na calej trasie, bo ma ją naprawde beznadziejną...
![:-$ :-$](./images/smilies/eusa_shhh.gif)
![:shock: :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![rotfl :rotfl2:](./images/smilies/rotfl.gif)
![:?: :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![rotfl :rotfl2:](./images/smilies/rotfl.gif)
![:!: :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![kwasny :/](./images/smilies/kwasny.gif)
Bardzo zły pomysł! A co z podażą miejsc na południowym odcinku Lazurowej? 125 musiałoby jeździć co 8 minut, czy to jest oszczędzanie brygad? Poza tym, zastąpić 109 (jeśli wogóle ma ona zostać pochowana) powinno się raczej w inny sposóbmichael112 pisze:połączyć linie 105 (na dzisiejszej trasie dubluje się ze 125 na większości trasy) ze 109 w linię z pl. Trzech Krzyży przez Prostą, Płocką, Górczewską, Lazurową na Nowe Bemowo. Zaoszczędzimy trochę brygad i to w lepszy sposób niż likwidacja 109 (na co może wskazywać jej zawieszenie) i zostawienie 105 bez zmian dublującego 125.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja tam nie mam nic przeciwko 521. Owszem jest straszliwym dublem tramów. Ale z drugiej strony obsługuje b.dalekie dzielnice jak Falenica. Oczywiscie spokojnie moznaby sie z nich dostac pociagiem gdyby nie to że komunikacja kolejowa jest tam po prostu słaba - zły stan torów i nie za częste pociągi.
A poniewaz jest daleko wiec linia przyspieszona zapewnia mozliwie najszybszy dojazd do centrum.
Jezeli natomiast linia otwocka bedzie miała porzadną obłsuge to ta linia powinna wyleciec jako pierwsza z mapy zbiorkomu Wawy
A poniewaz jest daleko wiec linia przyspieszona zapewnia mozliwie najszybszy dojazd do centrum.
Jezeli natomiast linia otwocka bedzie miała porzadną obłsuge to ta linia powinna wyleciec jako pierwsza z mapy zbiorkomu Wawy
PURA VIDA!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A, czyli jednak przyznajesz, że tramwaje w Alejach NIE są przepełnione?reserved pisze:Wytłumacz to zwykłym pasażerom którzy się pchają by tylko zdążyc...inż. Glonojad pisze:Z tym przepełnieniem tramwajów na Alejach to ja bym nie przesadzał - często wystarczy poczekać minutę by mieć mnóstwo miejsc, nawet siedzących.
Tramwaje są przepełnione. Mówimy tu o problemie typu: pasażer wsiada mimo że zaraz podjedzie kolejny tramwaj pusty.inż. Glonojad pisze:A, czyli jednak przyznajesz, że tramwaje w Alejach NIE są przepełnione?
Ja rozumiem ten system, że podstawą ma byc tramwaj no ale ludzie... nie likwidujmy pasażerom linii, która jest uczęszczana tylko dla jakiegoś systemu. Wszystkich ludzi nie da się władowac do tramwajów, poza tym 521 to nie dubel tramwajów, a jakaś alternatywa, która jest wykorzystywana.
Hm, a mi się wydaje, że jednak od Gocławka do Zawiszaka jest dublem...reserved pisze:Wszystkich ludzi nie da się władowac do tramwajów, poza tym 521 to nie dubel tramwajów, a jakaś alternatywa, która jest wykorzystywana.
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Opcja z TŁ jest lepsza..Busmann pisze:A może by tak skrócić do Wiatraka, albo przez Gocław i Trasę Łazienkowską?
Coś typu SZCZĘŚLIWICE... - Trasa Łazienkowska - Al. Stanów Zjednoczonych - Wiatraczna - Płowiecka... - FALENICA
Takie coś mogłoby byc, ale trochę mi szkoda relacji Szczęśliwice - Pl. Narutowicza czy Zawiszak.