Ale to jest problem (w tym przypadku) MZA, a nie ZTMu.Frencher pisze:Bo co zrobi np. rano kierowca, który pustym autobusem będzie miał za zadanie dojechać pierwszym kursem z Okęcia do Młochowa.
OkÄcie, Raszyn i dalsze okolice
Moderator: Wiliam
Ryoga pisze:Czy naprawde kierowcy nie umieją czytać map? albo chociaż ich sobie nie narysują?
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Ja też mam dobry, ale gdybym wcześniej nie obejrzał zamieszczonej tutaj mapki, to też bym pewnie zabłądził. Na szczęście obejrzałem sobie też zdjęcia satelitarne na Zumi i dzięki temu wiedziałem od razu, jak wygląda zawrotka w Starej Wsi. Niestety, nie każdy kierowca ma możliwość dostępu do takich danych.Ryoga pisze:Widocznie tylko ja mam jakiś dobry zmysł orientacji.
Aha, to już wiem. Jechałeś z mamą, siedziałeś za mną i w drodze powrotnej coraz bardziej irytowałeś mnie tym, że podśpiewywałeś sobie pod nosem "la la la la la"urluch pisze:Jechałem tym kursem.
![:| :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Wczoraj dwóch przejechało całą trasę, więc skoro kierowca nieświadomie ominął ulicę Przemysłową, to oni pewnie też zrobią kiedyś tak samo.Frencher pisze:A takich sytuacji będzie o wiele więcej na tej linii, aż do czasu gdy ostatni kierowca na zajezdni nie przejedzie z kilka razy tej trasy.
Wystarczy umieścić przed skrzyżowaniami takie same strzałki jak w przypadku objazdów. Nawet na stałe. Tak było po wydłużeniu 720 do Glinianki, więc tutaj tym bardziej trasa powinna zostać w ten sposób oznakowana. Ale to jest do nadrobienia w tym tygodniu, wystarczy tylko się postaraćFrencher pisze:Niech więc skoro w ZTM są tacy inteligentni, to niech biorą dodatkowe dyżury i jeżdżą przez najbliższych kilka tygodni w charakterze pilotów.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Niestety, to już chyba wymarły zwyczaj w ZTM (przynajmniej w przypadku linii podmiejskich).MZ pisze: Wystarczy umieścić przed skrzyżowaniami takie same strzałki jak w przypadku objazdów. Nawet na stałe. Tak było po wydłużeniu 720 do Glinianki, więc tutaj tym bardziej trasa powinna zostać w ten sposób oznakowana. Ale to jest do nadrobienia w tym tygodniu, wystarczy tylko się postarać.
Kiedyś te strzałki były powszechne, nawet gdy przedłużano trasę linii 805 w Markach to ZTM je ustawił w ilości 3 lub 4 sztuk. Ale potem one systematycznie znikały z krajobrazu gdy ZTM uruchamiał nowe linie, aż doszliśmy do tego stanu, że gdy ZTM uruchamia nowe linie podmiejskie, to poza słupkami przystankowymi nie ustawia się nic.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
-
- Posty: 5092
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Owszem.Krzysiek pisze:To zawrotka w Starej Wsi jest tuż za ulicą Tarniny? Taki wjazd i zawrotka widoczna na mape satelitarnej.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Po reformie w Legionowie pojawiły się słupki i stoją do tej poryFrencher pisze:Niestety, to już chyba wymarły zwyczaj w ZTM (przynajmniej w przypadku linii podmiejskich).
Kiedyś te strzałki były powszechne, nawet gdy przedłużano trasę linii 805 w Markach to ZTM je ustawił w ilości 3 lub 4 sztuk. Ale potem one systematycznie znikały z krajobrazu gdy ZTM uruchamiał nowe linie, aż doszliśmy do tego stanu, że gdy ZTM uruchamia nowe linie podmiejskie, to poza słupkami przystankowymi nie ustawia się nic.
![:!: :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Koszt pierwszej z brzegu nawigacji to 500 zl.
Wyjdzie o wiele taniej niz wysylanie ekipy rozstawianie slupkow, ich uzupelnianie czy przestawianie w razie jakis zmian trasy.
To chyba nie jest koszt ktory zmienialby rentownosc obslugi tego polaczenia...
Przy okazji wygodniejsze dla kierowcy, bo jadac o czwartej rano gierkowka we mgle (a to norma o tej porze roku) nie musi wypatrywac jakis mikroskopijnych drogowskazow na poboczu.
Wyjdzie o wiele taniej niz wysylanie ekipy rozstawianie slupkow, ich uzupelnianie czy przestawianie w razie jakis zmian trasy.
To chyba nie jest koszt ktory zmienialby rentownosc obslugi tego polaczenia...
Przy okazji wygodniejsze dla kierowcy, bo jadac o czwartej rano gierkowka we mgle (a to norma o tej porze roku) nie musi wypatrywac jakis mikroskopijnych drogowskazow na poboczu.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 04 paź 2007, 20:56
A właśnie, że powinien się bawić. Dlatego że wcale na tym nie traci, a wręcz przeciwnie, zyskuje i to podwójnie: po pierwsze dzięki dotacji, po drugie z racji tego, że pasażerowie po wyjściu z autobusu na Okęciu muszą przesiąść się na tramwaj i kupić bilet. Dotychczas, jeśli pracowali/ uczyli się na Ochocie/ bliskiej Woli/ we Włochach w ogóle nie musieli korzystać z linii ZTM.Frencher pisze: napisał/a:
To jest tylko potwierdzenie mojej teorii, że ZTM nie powinno się bawić w obsługę linii, o naturze ewidentnie wiejskiego PKS-a.
A takich sytuacji będzie o wiele więcej na tej linii, aż do czasu gdy ostatni kierowca na zajezdni nie przejedzie z kilka razy tej trasy.
Sam z tej linii skorzystałem wczoraj i zamierzam korzystać w przyszłośći. Mankamentem jest rozkład, generalnie zbyt rzadki i nie zapewniający dojazdu do centrum na ok. 7:30, kurs o 6:50 z Młochowa to dla wielu osób zbyt późno.
A propos niewiedzy kierowców, to w zasadzie gminy Nadarzyn jako finansującego linię niewiele to powinno obchodzić, a wręcz ma prawo do rzetelnego wykonania zakupionej usługi.
Niewątpliwie to o wiele poprawiłoby komfort pracy kierowców.ness pisze:Koszt pierwszej z brzegu nawigacji to 500 zl.
Wyjdzie o wiele taniej niz wysylanie ekipy rozstawianie slupkow, ich uzupelnianie czy przestawianie w razie jakis zmian trasy.
To chyba nie jest koszt ktory zmienialby rentownosc obslugi tego polaczenia...
Przy okazji wygodniejsze dla kierowcy, bo jadac o czwartej rano gierkowka we mgle (a to norma o tej porze roku) nie musi wypatrywac jakis mikroskopijnych drogowskazow na poboczu.
Ale można pójść i o krok dalej - wyobrażam sobie system, gdzie kierowca tylko wpisuje na początku pracy numer linii, a potem jest przez cały dzień naprowadzany ulica po ulicy (łącznie z uwzględnieniem objazdów, zamkniętych ulic - to mogłoby być aktualizowane przez ZTM)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
A na to pewnie jeszcze przyjdzie nam poczekać z dekadę.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Anniyah pisze:A ja dzisiaj wysiadałam na przystanku PLATANOWA 01... co z tym przystankiem jest nie w porządku?
Plesim pisze:A może to: http://img65.imageshack.us/my.php?image=img7214vn4.jpg
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)