Okęcie, Raszyn i dalsze okolice

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 lis 2007, 16:02

Frencher pisze:Bo co zrobi np. rano kierowca, który pustym autobusem będzie miał za zadanie dojechać pierwszym kursem z Okęcia do Młochowa.
Ale to jest problem (w tym przypadku) MZA, a nie ZTMu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 11 lis 2007, 16:06

Ryoga pisze:Czy naprawde kierowcy nie umieją czytać map? albo chociaż ich sobie nie narysują?
:arrow: Ten kierowca miał na kartce narysowaną mapkę, prawdopodobnie przez swojego zmiennika ze zmiany A. Był to jednak tylko odręczny schemacik, z którego wynikało, że z trasy katowickiej powinien gdzieś skręcić w lewo w Przemysłową. Skąd jednak po ciemku kierowca ma wiedzieć, która z tych ulic to właśnie Przemysłowa?
Ryoga pisze:Widocznie tylko ja mam jakiś dobry zmysł orientacji.
Ja też mam dobry, ale gdybym wcześniej nie obejrzał zamieszczonej tutaj mapki, to też bym pewnie zabłądził. Na szczęście obejrzałem sobie też zdjęcia satelitarne na Zumi i dzięki temu wiedziałem od razu, jak wygląda zawrotka w Starej Wsi. Niestety, nie każdy kierowca ma możliwość dostępu do takich danych.
urluch pisze:Jechałem tym kursem.
Aha, to już wiem. Jechałeś z mamą, siedziałeś za mną i w drodze powrotnej coraz bardziej irytowałeś mnie tym, że podśpiewywałeś sobie pod nosem "la la la la la" :|.
Frencher pisze:A takich sytuacji będzie o wiele więcej na tej linii, aż do czasu gdy ostatni kierowca na zajezdni nie przejedzie z kilka razy tej trasy.
Wczoraj dwóch przejechało całą trasę, więc skoro kierowca nieświadomie ominął ulicę Przemysłową, to oni pewnie też zrobią kiedyś tak samo.
Frencher pisze:Niech więc skoro w ZTM są tacy inteligentni, to niech biorą dodatkowe dyżury i jeżdżą przez najbliższych kilka tygodni w charakterze pilotów.
Wystarczy umieścić przed skrzyżowaniami takie same strzałki jak w przypadku objazdów. Nawet na stałe. Tak było po wydłużeniu 720 do Glinianki, więc tutaj tym bardziej trasa powinna zostać w ten sposób oznakowana. Ale to jest do nadrobienia w tym tygodniu, wystarczy tylko się postarać ;).

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 11 lis 2007, 16:22

MZ pisze: Wystarczy umieścić przed skrzyżowaniami takie same strzałki jak w przypadku objazdów. Nawet na stałe. Tak było po wydłużeniu 720 do Glinianki, więc tutaj tym bardziej trasa powinna zostać w ten sposób oznakowana. Ale to jest do nadrobienia w tym tygodniu, wystarczy tylko się postarać ;).
Niestety, to już chyba wymarły zwyczaj w ZTM (przynajmniej w przypadku linii podmiejskich).
Kiedyś te strzałki były powszechne, nawet gdy przedłużano trasę linii 805 w Markach to ZTM je ustawił w ilości 3 lub 4 sztuk. Ale potem one systematycznie znikały z krajobrazu gdy ZTM uruchamiał nowe linie, aż doszliśmy do tego stanu, że gdy ZTM uruchamia nowe linie podmiejskie, to poza słupkami przystankowymi nie ustawia się nic.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 11 lis 2007, 16:34

To zawrotka w Starej Wsi jest tuż za ulicą Tarniny? Taki wjazd i zawrotka widoczna na mape satelitarnej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 11 lis 2007, 16:35

Krzysiek pisze:To zawrotka w Starej Wsi jest tuż za ulicą Tarniny? Taki wjazd i zawrotka widoczna na mape satelitarnej.
Owszem.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 11 lis 2007, 16:43

Frencher pisze:Niestety, to już chyba wymarły zwyczaj w ZTM (przynajmniej w przypadku linii podmiejskich).
Kiedyś te strzałki były powszechne, nawet gdy przedłużano trasę linii 805 w Markach to ZTM je ustawił w ilości 3 lub 4 sztuk. Ale potem one systematycznie znikały z krajobrazu gdy ZTM uruchamiał nowe linie, aż doszliśmy do tego stanu, że gdy ZTM uruchamia nowe linie podmiejskie, to poza słupkami przystankowymi nie ustawia się nic.
Po reformie w Legionowie pojawiły się słupki i stoją do tej pory :!:
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 11 lis 2007, 17:56

Koszt pierwszej z brzegu nawigacji to 500 zl.
Wyjdzie o wiele taniej niz wysylanie ekipy rozstawianie slupkow, ich uzupelnianie czy przestawianie w razie jakis zmian trasy.
To chyba nie jest koszt ktory zmienialby rentownosc obslugi tego polaczenia...
Przy okazji wygodniejsze dla kierowcy, bo jadac o czwartej rano gierkowka we mgle (a to norma o tej porze roku) nie musi wypatrywac jakis mikroskopijnych drogowskazow na poboczu.

marinheiro
Posty: 27
Rejestracja: 04 paź 2007, 20:56

Post autor: marinheiro » 11 lis 2007, 17:56

Frencher pisze: napisał/a:
To jest tylko potwierdzenie mojej teorii, że ZTM nie powinno się bawić w obsługę linii, o naturze ewidentnie wiejskiego PKS-a.
A takich sytuacji będzie o wiele więcej na tej linii, aż do czasu gdy ostatni kierowca na zajezdni nie przejedzie z kilka razy tej trasy.
A właśnie, że powinien się bawić. Dlatego że wcale na tym nie traci, a wręcz przeciwnie, zyskuje i to podwójnie: po pierwsze dzięki dotacji, po drugie z racji tego, że pasażerowie po wyjściu z autobusu na Okęciu muszą przesiąść się na tramwaj i kupić bilet. Dotychczas, jeśli pracowali/ uczyli się na Ochocie/ bliskiej Woli/ we Włochach w ogóle nie musieli korzystać z linii ZTM.
Sam z tej linii skorzystałem wczoraj i zamierzam korzystać w przyszłośći. Mankamentem jest rozkład, generalnie zbyt rzadki i nie zapewniający dojazdu do centrum na ok. 7:30, kurs o 6:50 z Młochowa to dla wielu osób zbyt późno.
A propos niewiedzy kierowców, to w zasadzie gminy Nadarzyn jako finansującego linię niewiele to powinno obchodzić, a wręcz ma prawo do rzetelnego wykonania zakupionej usługi.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 11 lis 2007, 18:36

Anniyah pisze:A ja dzisiaj wysiadałam na przystanku PLATANOWA 01... co z tym przystankiem jest nie w porządku?
A może to:
Obrazek
Anniyah pisze:Muszę przyznać, że liczyłam na autobus niskopodłogowy.
Do czasu zakończenia remontu skrzyżowania w Młochowie nie wypuszczałbym tam niskiej podłogi.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 11 lis 2007, 18:46

ness pisze:Koszt pierwszej z brzegu nawigacji to 500 zl.
Wyjdzie o wiele taniej niz wysylanie ekipy rozstawianie slupkow, ich uzupelnianie czy przestawianie w razie jakis zmian trasy.
To chyba nie jest koszt ktory zmienialby rentownosc obslugi tego polaczenia...
Przy okazji wygodniejsze dla kierowcy, bo jadac o czwartej rano gierkowka we mgle (a to norma o tej porze roku) nie musi wypatrywac jakis mikroskopijnych drogowskazow na poboczu.
Niewątpliwie to o wiele poprawiłoby komfort pracy kierowców.
Ale można pójść i o krok dalej - wyobrażam sobie system, gdzie kierowca tylko wpisuje na początku pracy numer linii, a potem jest przez cały dzień naprowadzany ulica po ulicy (łącznie z uwzględnieniem objazdów, zamkniętych ulic - to mogłoby być aktualizowane przez ZTM) :arrow: a kierowca by z tego korzystał wtedy gdy uważa za stosowne.
A na to pewnie jeszcze przyjdzie nam poczekać z dekadę.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Mibars
Posty: 85
Rejestracja: 03 cze 2007, 0:51
Lokalizacja: Nadarzyn

Post autor: Mibars » 11 lis 2007, 19:13

O żesz... Żeby znak postawić taki kawał od drogi... Naprawdę nie dało się go ustawić przy drzewach?

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 11 lis 2007, 19:17

Predator pisze:A na to pewnie jeszcze przyjdzie nam poczekać z dekadę.
Albo i więcej. Myslę, że takie cacka w MZA czy u innych przewoźników (choć może to szybciej) to jednak dalekie preludium przyszłości.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 11 lis 2007, 19:42

Przede wszystkim to nie jest przystanek, tylko wiata przy trawniku + słupek. Bardzo zabawne zresztą. ;-)
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 11 lis 2007, 19:46

Anniyah pisze:A ja dzisiaj wysiadałam na przystanku PLATANOWA 01... co z tym przystankiem jest nie w porządku?
:arrow: Przystanek PLATANOWA 01 nie został jeszcze uruchomiony. Przystanek widoczny na zdjęciu to PLATANOWA 02, tuż przed budowanym rondem. Też go wczoraj zauważyłem dopiero po jego minięciu. Aż dziwne, że ZTM (chyba w drodze wyjątku) uruchomił takie coś bez dobrego dojścia.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 11 lis 2007, 19:46

Piotrek pisze:
Plesim pisze:A na to pewnie jeszcze przyjdzie nam poczekać z dekadę.
Albo i więcej. Myslę, że takie cacka w MZA czy u innych przewoźników (choć może to szybciej) to jednak dalekie preludium przyszłości.
Błagam. Popraw cytowanie, bo ja tego nie napisałem.

ODPOWIEDZ