Skreślenia ze stanu - kasacje, sprzedaż
Obydwa stoją już ponad 8 miesięcy. Ale na stanie jeszcze figurują ale to niedługo się zmieni obydwa na śmietnik tak samo jak 5731.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,586458_ ... aboru.html![]()
Chaotyczna kasacja taboru
Na złom trafiają 15-letnie autobusy z niską podłogą. Tymczasem po mieście wciąż jeżdżą „szroty”, czyli ikarusy z lat 80.
Dotarliśmy do zdjęć z placu postojowego w zajezdni Redutowa. Widać na nich częściowo już rozebrane autobusy, które lada dzień trafią na złom. Selekcja pojazdów do kasacji budzi kontrowersje.
Szroty wiecznie żywe
– To niegospodarność. Miejskie Zakłady Autobusowe kasują mniej zużyte autobusy, a zostawiają rozpadające się „szroty”, czyli ikarusy z lat 80. ubiegłego wieku. I gdzie tu logika? – pyta pasjonat komunikacji Piotr Figiel.
Przykłady? Według naszego informatora, na przełomie lat 2010 i 2011 do kasacji poszedł np. wóz z numerem bocznym 5730 – z 1997 roku. Następnie kasowano kolejno pojazdy 5230, 5231 i 5232 z 1992 roku. Na zdjęciach sprzed kilku dni mamy autobus z numerem taborowym 5233 – częściowo bez szyb, z wybitymi reflektorami.
– W 2009 roku pojazd przeszedł remont kapitalny. Posiada automatyczną skrzynię biegów i silnik spełniający normy emisji spalin Euro 1 – mówi Piotr Figiel. – Zaledwie dwa miesiące temu pracownicy zajezdni wykleili na nim nowe numery boczne i zmienione logo przewoźnika – wymienia.
Jak podkreśla, jednocześnie pasażerów wciąż wożą „lewary”, czyli totalnie zajeżdżone ikarusy z manualną skrzynią biegów – z lat 80. ubiegłego wieku.
– Wszystko jest pod kontrolą. Typujemy ikarusy do kasacji na podstawie stanu technicznego, a nie wieku – mówi rzecznik MZA Adam Stawicki. – „Lewary” jeżdżą jeszcze po mieście, ale w niewielkiej liczbie. Dzięki spodziewanym dostawom nowego taboru już niedługo wszystkie zostaną wycofane.
Ikarusy na cmentarze
Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz obiecała, że do Euro 2012 wszystkie ikarusy mają zniknąć. Jak ustaliliśmy, co najmniej 50 jednak zostanie „do zadań specjalnych” – m.in. dla linii cmentarnych oraz na wypadek objazdów, ewakuacji z pożarów, powodzi itd. Decyzja wzięła się stąd, że wszędobylski ikarus wjedzie prawie wszędzie – w przeciwieństwie do delikatnego solarisa.
Jakie są plany kasacyjne MZA na ten rok? Już na zawsze zniknąć ma 217 pojazdów. Spółka będzie kasować głównie ikarusy w dwóch wersjach: 260 i 280. Oprócz tego – i to może być zaskoczenie – na złom pójdą autobusy niskopodłogowe, m.in. ponad 20 neoplanów z 1997 roku.
Czemu idą na żyletki przed ikarusami?
– Niskopodłogowe pojazdy są mniej trwałe. To delikatniejsza konstrukcja, która szybciej osiąga kres eksploatacji niż wysokopodłogowe ikarusy – tłumaczy Adam Stawicki.
Jak usłyszeliśmy w MZA, ikarusy są jak radziecki czołg: siermiężne w konstrukcji, ale można przedłużać ich żywotność prawie w nieskończoność. A naszpikowane elektroniką autobusy – np. Solaris Urbino czy MAN Lion’s City – w tej konkurencji przegrywają.
Rekordowy zakup
Najnowszy przetarg MZA na 168 nowiutkich autobusów – 10-, 12- i 18-metrowych (w tym hybrydowych) – chwilowo utknął. W czym problem? Miejskie Zakłady Autobusowe wybrały oferty firm Solaris i Solbus warte łącznie 216 mln zł. Mercedes walczy jednak w Krajowej Izbie Odwoławczej o zmianę wyniku. Do czasu rozstrzygnięcia sporu koncernów przez arbitrów KIO nie można podpisać umowy.
Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił, że dziś ok. 80 proc. autobusów kursujących po ulicach Warszawy w dni robocze to pojazdy niskopodłogowe. Ale nieoczekiwanie pojawił się problem: koszty eksploatacji.
– Solaris Urbino 15 żłopie do 65 litrów oleju napędowego „na setkę”. Przegubowy Ikarus palił 42 litry. To przyczynek do ostatniego projektu podwyżki cen biletów – usłyszeliśmy w zajezdni. (...)
![]()
Ikarusy 260 – tzw. solówki – z 1994 roku. Oba są wyposażone m.in. w automatyczne skrzynie biegów i sprężarki, dzięki czemu jeździły szybciej. Poszły do kasacji, mimo że zapewniają lepszy komfort jazdy niż starsze o 10 lat „lewary”, które wciąż wożą warszawiaków
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Wygrana w konkursie na najbardziej idiotyczny i pozbawiony faktów artykuł gwarantowana.Na złom trafiają 15-letnie autobusy z niską podłogą. Tymczasem po mieście wciąż jeżdżą „szroty”, czyli ikarusy z lat 80.
Gratulacje. Aleście się musieli natrudzić!Dotarliśmy do zdjęć z placu postojowego w zajezdni Redutowa.
Kojarzę to nazwisko, lecz nie wiem, kim ów człowiek jest. W każdym razie, ŻW znalazło sobie chyba "dyżurnego" miłośnika, który albo nie ma pojęcia o tym, co mówi, albo robi sobie z ŻW jaja, a oni tego nie widząI gdzie tu logika? – pyta pasjonat komunikacji Piotr Figiel.
![:D](./images/smilies/mg.gif)
No jasne, wcale wczoraj nie jeździł na 186. Chyba mam zwidy...Następnie kasowano kolejno pojazdy 5230
Nie lada detektywów mają w tym ŻW.Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz obiecała, że do Euro 2012 wszystkie ikarusy mają zniknąć. Jak ustaliliśmy, co najmniej 50 jednak zostanie „do zadań specjalnych”
Uff, już myślałem, że skasują jakieś Ikarusy 415...Spółka będzie kasować głównie ikarusy w dwóch wersjach: 260 i 280.
![Diabel2 :devil2:](./images/smilies/devilred.gif)
noidea
5233 dostał nową szate i nagle poszedł w pi... bo komuś się tak zachciało, a od spodu był jak ta lala
A Silnik i skrzynia = Rakieta, więc to jest niepoważne.
![:neutral: :neutral:](./images/smilies/icon_neutral.gif)
To nie jest chore wóz nie miał remontu kapitalnego tylko NB. Pod tymi ładnymi na pozór blachami kryje się krecik rdzawy który zjadł kratownice. Wolał byś wypaść podłogą? Po za tym nie zgodzę się z treścią tego artykułu ponieważ:
- lewarków pozostało 10 sztuk a i to tylko na dodatki
- wolę aby kasacje odbywały się drogą taką jak teraz czyli nie liczy się rok prod. tylko ogólny stan techniczny
Ciekawe co by powiedzieli o Łodzi gdzie mają około 25 ikarusów z lat 92, 94, 95 a kasują na przykład:
- wszystkie jelcze M181M z lat 96-97 już skasowane lata 2006-2009
- wszystkie volva przegubowe z lat 99-00 skasowane w 2008 roku
- mercedesy z lat 95-97 cały czas kasują
- jelcze M121M z lat 95, 96, 97 wszystkie wycieli kasacje w latach 2007-2010
- a teraz kasują volva 7000 i 7000A z lat 01-03 cały czas kasują
![:shock: :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
- lewarków pozostało 10 sztuk a i to tylko na dodatki
- wolę aby kasacje odbywały się drogą taką jak teraz czyli nie liczy się rok prod. tylko ogólny stan techniczny
Ciekawe co by powiedzieli o Łodzi gdzie mają około 25 ikarusów z lat 92, 94, 95 a kasują na przykład:
- wszystkie jelcze M181M z lat 96-97 już skasowane lata 2006-2009
- wszystkie volva przegubowe z lat 99-00 skasowane w 2008 roku
- mercedesy z lat 95-97 cały czas kasują
- jelcze M121M z lat 95, 96, 97 wszystkie wycieli kasacje w latach 2007-2010
- a teraz kasują volva 7000 i 7000A z lat 01-03 cały czas kasują
![:shock: :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Aż takich potrzeb nie mamy. W najlepszym razie do czegoś takiego potrzeba 10 pojazdów (a jeszcze są przecież O405GN i conecto). Ikarusy zostały niestety w pewnym momencie wyremontowane (na czym dość mocno straciły, ale mniejsza z tym), więc ich kasowanie byłoby niezasadne. Raczej przydałby się dobry system wyznaczania prac dla wozów (gnioty i wysokie tylko na krótkie prace, dodatki i rezerwy) niż jakieś faktyczne kasacje.Szymon pisze:
A może tych 25 Ikarusów też zostało do "zadań specjalnych"![]()
A wyremontowane Jelcze M181M ile polatały w Łodzi rok może półtora niniejszym przerobiony jeden na Tantusa.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Figiel był przez pewien czas dziennikarzem "Polska. The Times", tropił i drążył "zagrażające życiu" komunikacyjne przypadki, potem został ekspertem od komunikacji, ostatnio też wypowiadał się w temacie niewidomych.Adam G. pisze:Kojarzę to nazwisko, lecz nie wiem, kim ów człowiek jest. W każdym razie, ŻW znalazło sobie chyba "dyżurnego" miłośnika, który albo nie ma pojęcia o tym, co mówi, albo robi sobie z ŻW jaja, a oni tego nie widzą
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
pozdrawiam Kozik
Wcale nie
Jakbyś spojrzał na te oferty to byś zobaczył, że składanie ofert zakończyło się 7 kwietnia, 30 marca, 1 marca i 9 lutego.
Po prostu dodają nowe oferty a poprzednich nie usuwają, o dwóch już tu było:
viewtopic.php?p=629855&highlight=#629855
viewtopic.php?p=618580&highlight=#618580
![(-(](./images/smilies/eusa_snooty.gif)
Jakbyś spojrzał na te oferty to byś zobaczył, że składanie ofert zakończyło się 7 kwietnia, 30 marca, 1 marca i 9 lutego.
Po prostu dodają nowe oferty a poprzednich nie usuwają, o dwóch już tu było:
viewtopic.php?p=629855&highlight=#629855
viewtopic.php?p=618580&highlight=#618580