O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 22 cze 2009, 13:54

Wolfchen pisze:No to przy kierowaniu jednostek na obiegi patrzą na komfort jazdy, bo później jest tak, że na aglo są moderny, a na dalekich są FP...
Napisz do KM. Ciekawe co odpiszą

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 23 cze 2009, 10:14

Mogę się założyć że nie na komfort, tylko na bezpieczeństwo cenniejszych jednostek 8-(

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 23 cze 2009, 12:53

A co w tym dziwnego?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 cze 2009, 15:43

zofey pisze:Mogę się założyć że nie na komfort, tylko na bezpieczeństwo cenniejszych jednostek 8-(
Nie zauważyłem, żeby na radomskiej szczególnie demolowali... :-k
Premo pisze:Napisz do KM. Ciekawe co odpiszą
Kiedyś już pisałem. Odpisali, że mają problemy toborowe i że dbają o jak największy komfort podróżnych. Oczywiście nie obyło się bez tekstu, ze to najtańszy transport z Radomia do Warszawy... Tak, jasne. Bus kosztuje 12 (jednorazowy dla stałych klientów, uczniów i studentów) lub 17 złotych, a bilet KM koło 18 (normalny) i 12 (ulgowy)...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 23 cze 2009, 16:09

Wolfchen pisze:ak, jasne. Bus kosztuje 12 (jednorazowy dla stałych klientów, uczniów i studentów) lub 17 złotych, a bilet KM koło 18 (normalny) i 12 (ulgowy)...
"dla stałych klientów" znaczy karta stałego klienta, czy na ładne oczy ;) ?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 cze 2009, 16:58

przewoz pisze:"dla stałych klientów" znaczy karta stałego klienta, czy na ładne oczy ;) ?
Jest karta, ale stałych kierowcy kojarzą, więc rzadko sprawdzają :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 cze 2009, 16:41

Rynek Kolejowy pisze:Data dodania: 2009-06-29 15:31:44
Zmiana prezesa Kolei Mazowieckich

Jak wynika z informacji uzyskanych przez "Rynek Kolejowy", nastąpiła zmiana na stanowisku prezesa Kolei Mazowieckich. Halinę Sekitę zastąpił Jakub Majewski.

Informacje, które otrzymał "Rynek Kolejowy", zostały potwierdzone przez Mazowiecki Urząd Marszałkowski. Nowym prezesem Kolei Mazowieckich został Jakub Majewski. Czesław Sulima i Marek Dawidowicz zostali powołani na stanowiska członków zarządu.

Zmian dokonano po upływie kadencji poprzedniego zarządu.
(źródło: Rynek Kolejowy, 29 czerwca 2009)
http://www.rynek-kolejowy.pl/12038/Zmia ... eckich.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 cze 2009, 7:50

Nowy szef Kolei Mazowieckich
śmik
2009-06-30, ostatnia aktualizacja 2009-06-29 23:01

Koleje Mazowieckie mają nowego prezesa. Halinę Sekitę, która szefowała spółce od początku działalności, czyli od stycznia 2005 roku, zastąpił Jakub Majewski. Wybrała go właśnie rada nadzorcza spółki.

Majewski jest szefem Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei, który doradza kolejarzom, m.in. jak układać lepsze rozkłady jazdy i walczyć o pasażerów. Ostatnio był w zarządzie stołecznej Szybkiej Kolei Miejskiej. Stoi przed nim sporo wyzwań. Koleje Mazowieckie to spółka, która dostaje wprawdzie ogromne dotacje od Mazowsza, ale pieniądze nie zawsze są wydawane efektywnie. Pasażerowie często narzekają na złe rozkłady jazdy - zamiast w godzinach szczytu niektóre pociągi jeżdżą np. bardzo wcześnie rano. Nowe władze spółki muszą także szybko przeprowadzić przetargi, by wymienić stary zdezelowany tabor.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... ckich.html
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
chruscik
Dysklawiaturzysta
Posty: 1402
Rejestracja: 11 mar 2006, 9:17
Lokalizacja: 411101 - Rakowiec
Kontakt:

Post autor: chruscik » 01 lip 2009, 20:29

Glonojad pisze:
Nowy szef Kolei Mazowieckich
rano w witaj warszawo sprawil dobre wrazenie .-)
btw mam pytanie co do stosunku popytu do padazy w slonecznym :>? jak to wyglada teraz :> ?
MOBILIS Ursus

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 01 lip 2009, 23:47

Zapchany - jutro Open'er
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 07 lip 2009, 14:40

200 mln dla KM

Koleje Mazowieckie podpisały z Samorządem Województwa Mazowieckiego dwie umowy dotyczące inwestycji taborowych.

6 lipca 2009r. samorządowa Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” zawarła z Samorządem Województwa Mazowieckiego dwie tzw. „preumowy”, czyli umowy dotyczące przygotowania projektów inwestycyjnych, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013. Umowy ze strony Samorządu Województwa Mazowieckiego podpisali: Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego i Wiesław Raboszuk Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych. W imieniu Kolei Mazowieckich podpisy złożyli: Jakub Majewski, Prezes Zarządu oraz Czesław Sulima, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Technicznych i Rozwoju. Na uroczystości był także obecny Waldemar Kuliński, Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”.
Pierwsza z ww. umów obejmuje projekt, w ramach którego Spółka zakupi 11 nowych lokomotyw do prowadzenia pociągów „push-pull”.
Drugi z projektów dotyczy modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), stanowiących podstawowy tabor w kolejowej komunikacji regionalnej. W okresie realizacji projektu, do końca 2011 r., wliczając w to modernizacje wykonane od początku 2007 r., Spółka zamierza zmodernizować ponad 150 EZT.
Łączna wartość projektów to blisko 400 mln zł, z czego unijne wsparcie wyniesie przeszło 193 mln złotych. Podpisanie preumów oznacza rozpoczęcie realizacji projektów przez Spółkę „Koleje Mazowieckie – KM”.
Wspomniane projekty nie wyczerpują planów związanych z inwestycjami taborowymi. W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2012 Koleje Mazowieckie będą ubiegać się o realizację projektu zakładającego zakup 16 nowych EZT. Ponadto Samorząd Województwa Mazowieckiego w ramach RPO WM zamierza zakupić dla Spółki Koleje Mazowieckie dodatkowe 20 szt. EZT.


http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... 4/899.html

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lip 2009, 18:01

Koleje Mazowieckie pisze:W dniach 6 –15 lipca 2009 r. na linii Warszawa –Radom –Skarżysko Kamienna i Warszawa –Góra Kalwaria –Pilawa w związku z zamknięciem jednego toru na odcinku Warszawa Aleje Jerozolimskie –Warszawa Okęcie niżej wymienione pociągi będą odwołane:
•151 rel. Warszawa Wschodnia (7:01) –Czachówek Południowy (8:00),
•9150 rel. Czachówek Południowy (8:15) –Warszawa Wschodnia (9:16),
•80150/1 rel. Mińsk Mazowiecki (14:41) –Warszawa Służewiec (15:50) na odcinku Warszawa Zachodnia –Warszawa Służewiec,
•9170 rel. Warszawa Służewiec (17:22) –Warszawa Wschodnia (17:48).
Pozostałe pociągi będą kursowały wg zmienionego rozkładu jazdy.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 lip 2009, 23:53

Co sądzicie o takim zróżnicowaniu taryfy?

Obrazek
Kategoria: Biznes
Data dodania: 2009-07-06 11:22:52
Co planuje nowy szef Kolei Mazowieckich?

Świeżo upieczony prezes Kolei Mazowieckich ma parę nowych pomysłów. - Wydaje się, że pojawiła się grupa klientów, która oczekuje od nas wyższego komfortu jazdy i są w stanie za to więcej zapłacić. Ale na pewno nie będzie się to wiązało z globalną podwyżką dla wszystkich pasażerów - mówi Jakub Majewski.

Dziś podpisano dwie preumowy, m.in. dotyczące modernizacji ezetów. - Zakup nowych pociągów to oczekiwanie 2 lat na dostawę, bardzo skomplikowane procesy homologacyjne, dopuszczenia ich na polskie tory. A w tym czasie musimy przecież czymś jeździć. Nie możemy siedzieć z założonymi rękami i narzekać, że nasz tabor jest taki, jaki jest - komentuje prezes Majewski.

Nowy szef KM zapowiada także zmiany w taryfie Kolei Mazowieckich. - To nie jest tak, że będzie nowa taryfa. Natomiast wydaje mi się, że powinny być różne produkty. Tabor, którymi dysponują KM, jest bardzo zróżnicowany. Są wagony piętrowe, które mają mniej drzwi, pasażerowie dłużej wsiadają, ale jak się już usadzą, to chcą jechać na większą odległość z większą prędkością. Zupełnie czym innym jest tabor aglomeracyjny, który powinien zapewniać szybszą wymianę pasażerów. Skoro mamy różny tabor, to powinniśmy zastanowić się nad różnymi ofertami. Skomunikowanie Warszawy z innymi duzymi miastami Mazowsza powinno się odbywać na zasadzie wykorzystania szybszych pociągów, stających rzadziej, oferujących krótszy czas dojazdu - wyjaśnia Jakub Majewski. - Z kolei dojazdy lokalne czy do tych miast, czy do Warszawy, powinny być realizowane innym taborem. Czy to będzie wiązało się ze zmiana taryfy? Nie wiem. Wydaje się, że pojawiła się grupa klientów, która oczekuje od nas wyższego komfortu jazdy i są w stanie za to więcej zapłacić. Ale na pewno nie będzie się to wiązało z globalną podwyżką dla wszystkich pasażerów - mówi nowy prezes Kolei Mazowieckich.

- Prowadzimy zaawansowane rozmowy z warszawskim ZTM, aby na terenie aglomeracji włączyć lub zintegrować KM z systemem oznaczeń i koordynacji informacji. Pasażerowie muszą czuć, że kolej jest częścią komunikacji miejskiej i podmiejskiej, również w zakresie numeracji pociągów - stwierdza Jakub Majewski.

Jak podkreśla, taryfa kilometrowa jest rozwiązaniem archaicznym. - Sprawa taryfy jest jeszcze bardziej skomplikowana. Zastanawiamy się, czy taryfa kilometrowa nie jest już przestarzała. Wymaga ona dość głębokiej rewizji, ponieważ jest to system archaiczny. Od czegoś takiego na zachodzie Europy już się odchodzi na rzecz biletów strefowych, czasowych. Wydaje mi się, że w tym kierunku będziemy działać, zwłaszcza w aglomeracjach. Mamy bardzo silną konkurencję ze strony bardzo elastycznych przedsiębiorstw busowych. Nie możemy więc uznawać, że ten kilometr kosztuje zawsze tyle samo, nieważne gdzie został przejechany.

Co jak najszybciej trzeba zmienić w spółce? - Nie ma rzeczy, które trzeba zmieniać rewolucyjnie. To spółka, która była utworzona i zarządzana zgodnie z ideą wymyśloną przez samorząd. To trzeba ciągnąć dalej, ponieważ byl bardzo dobry efekt. Ale niewątpliwie są takie dziedziny działalności, na które być może należy położyć większy nacisk. Jest natomiast trochę za wcześnie, aby o tym mówić. Gdy wszystko dokładnie sobie obejrzymy i starannie postawimy diagnozę, będziemy w stanie stworzyć plany na przyszłość i ewentualnie później się z nich rozliczyć - kończy prezes Majewski.
(źródło: Rynek Kolejowy, 6 lipca 2009)
http://www.rynek-kolejowy.pl/12104/Kole ... Bdrogi.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

metron

Post autor: metron » 08 lip 2009, 0:39

Cytat ze strony Alert24

:Paulina Warzywoda jechała pociągiem "Słoneczny" z festiwalu Opener. To tani pociąg, bilet kosztuje ok. 20 zł. Wagony są jednak w dobrym standardzie - dwupoziomowe, klimatyzowane - Na dwie godziny przed dojazdem do Warszawy wyłączono klimatyzację. Zrobiło się strasznie gorąco, w wagonie było trzy razy więcej ludzi niż powinno być. Nie było ani jednego otwartego okna, tylko jeden lufcik, który nie wpuszczał wystarczająco dużo świeżego powietrza. Siedzieliśmy bez koszulek, woda skraplała się z sufitu - opowiada pasażerka PKP.
Pasażerowie największy żal mają do obsługi pociągu, że nie poinformowała co się dzieje.

PKP przyznaje, chłodzenie się popsuło. Donata Nowakowska, rzecznik spółki Koleje Mazowieckie - tłumaczy się i przeprasza: - Doszło do awarii klimatyzacji w jednym wagonie, bardzo za to przepraszamy. Kierownik powinien poinformować o awarii - mówi rzeczniczka.:

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 08 lip 2009, 6:01

"PKP" ](*,). Wiem że odpowiada za 99% problemów, ale oskarżanie ich za niewinność to trochę przegięcie.

Stawiam że ktoś się bawił panelem obsługi (czy jak to tam za szybką się nazywa). :P

ODPOWIEDZ