: 22 cze 2009, 13:54
Napisz do KM. Ciekawe co odpisząWolfchen pisze:No to przy kierowaniu jednostek na obiegi patrzą na komfort jazdy, bo później jest tak, że na aglo są moderny, a na dalekich są FP...
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Napisz do KM. Ciekawe co odpisząWolfchen pisze:No to przy kierowaniu jednostek na obiegi patrzą na komfort jazdy, bo później jest tak, że na aglo są moderny, a na dalekich są FP...
Nie zauważyłem, żeby na radomskiej szczególnie demolowali...zofey pisze:Mogę się założyć że nie na komfort, tylko na bezpieczeństwo cenniejszych jednostek
Kiedyś już pisałem. Odpisali, że mają problemy toborowe i że dbają o jak największy komfort podróżnych. Oczywiście nie obyło się bez tekstu, ze to najtańszy transport z Radomia do Warszawy... Tak, jasne. Bus kosztuje 12 (jednorazowy dla stałych klientów, uczniów i studentów) lub 17 złotych, a bilet KM koło 18 (normalny) i 12 (ulgowy)...Premo pisze:Napisz do KM. Ciekawe co odpiszą
"dla stałych klientów" znaczy karta stałego klienta, czy na ładne oczy ?Wolfchen pisze:ak, jasne. Bus kosztuje 12 (jednorazowy dla stałych klientów, uczniów i studentów) lub 17 złotych, a bilet KM koło 18 (normalny) i 12 (ulgowy)...
Jest karta, ale stałych kierowcy kojarzą, więc rzadko sprawdzająprzewoz pisze:"dla stałych klientów" znaczy karta stałego klienta, czy na ładne oczy ?
http://www.rynek-kolejowy.pl/12038/Zmia ... eckich.htmRynek Kolejowy pisze:Data dodania: 2009-06-29 15:31:44
Zmiana prezesa Kolei Mazowieckich
Jak wynika z informacji uzyskanych przez "Rynek Kolejowy", nastąpiła zmiana na stanowisku prezesa Kolei Mazowieckich. Halinę Sekitę zastąpił Jakub Majewski.
Informacje, które otrzymał "Rynek Kolejowy", zostały potwierdzone przez Mazowiecki Urząd Marszałkowski. Nowym prezesem Kolei Mazowieckich został Jakub Majewski. Czesław Sulima i Marek Dawidowicz zostali powołani na stanowiska członków zarządu.
Zmian dokonano po upływie kadencji poprzedniego zarządu.
(źródło: Rynek Kolejowy, 29 czerwca 2009)
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... ckich.htmlNowy szef Kolei Mazowieckich
śmik
2009-06-30, ostatnia aktualizacja 2009-06-29 23:01
Koleje Mazowieckie mają nowego prezesa. Halinę Sekitę, która szefowała spółce od początku działalności, czyli od stycznia 2005 roku, zastąpił Jakub Majewski. Wybrała go właśnie rada nadzorcza spółki.
Majewski jest szefem Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei, który doradza kolejarzom, m.in. jak układać lepsze rozkłady jazdy i walczyć o pasażerów. Ostatnio był w zarządzie stołecznej Szybkiej Kolei Miejskiej. Stoi przed nim sporo wyzwań. Koleje Mazowieckie to spółka, która dostaje wprawdzie ogromne dotacje od Mazowsza, ale pieniądze nie zawsze są wydawane efektywnie. Pasażerowie często narzekają na złe rozkłady jazdy - zamiast w godzinach szczytu niektóre pociągi jeżdżą np. bardzo wcześnie rano. Nowe władze spółki muszą także szybko przeprowadzić przetargi, by wymienić stary zdezelowany tabor.
rano w witaj warszawo sprawil dobre wrazenie .-)Glonojad pisze:Nowy szef Kolei Mazowieckich
200 mln dla KM
Koleje Mazowieckie podpisały z Samorządem Województwa Mazowieckiego dwie umowy dotyczące inwestycji taborowych.
6 lipca 2009r. samorządowa Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” zawarła z Samorządem Województwa Mazowieckiego dwie tzw. „preumowy”, czyli umowy dotyczące przygotowania projektów inwestycyjnych, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013. Umowy ze strony Samorządu Województwa Mazowieckiego podpisali: Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego i Wiesław Raboszuk Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych. W imieniu Kolei Mazowieckich podpisy złożyli: Jakub Majewski, Prezes Zarządu oraz Czesław Sulima, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Technicznych i Rozwoju. Na uroczystości był także obecny Waldemar Kuliński, Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”.
Pierwsza z ww. umów obejmuje projekt, w ramach którego Spółka zakupi 11 nowych lokomotyw do prowadzenia pociągów „push-pull”.
Drugi z projektów dotyczy modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), stanowiących podstawowy tabor w kolejowej komunikacji regionalnej. W okresie realizacji projektu, do końca 2011 r., wliczając w to modernizacje wykonane od początku 2007 r., Spółka zamierza zmodernizować ponad 150 EZT.
Łączna wartość projektów to blisko 400 mln zł, z czego unijne wsparcie wyniesie przeszło 193 mln złotych. Podpisanie preumów oznacza rozpoczęcie realizacji projektów przez Spółkę „Koleje Mazowieckie – KM”.
Wspomniane projekty nie wyczerpują planów związanych z inwestycjami taborowymi. W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2012 Koleje Mazowieckie będą ubiegać się o realizację projektu zakładającego zakup 16 nowych EZT. Ponadto Samorząd Województwa Mazowieckiego w ramach RPO WM zamierza zakupić dla Spółki Koleje Mazowieckie dodatkowe 20 szt. EZT.
Koleje Mazowieckie pisze:W dniach 6 –15 lipca 2009 r. na linii Warszawa –Radom –Skarżysko Kamienna i Warszawa –Góra Kalwaria –Pilawa w związku z zamknięciem jednego toru na odcinku Warszawa Aleje Jerozolimskie –Warszawa Okęcie niżej wymienione pociągi będą odwołane:
•151 rel. Warszawa Wschodnia (7:01) –Czachówek Południowy (8:00),
•9150 rel. Czachówek Południowy (8:15) –Warszawa Wschodnia (9:16),
•80150/1 rel. Mińsk Mazowiecki (14:41) –Warszawa Służewiec (15:50) na odcinku Warszawa Zachodnia –Warszawa Służewiec,
•9170 rel. Warszawa Służewiec (17:22) –Warszawa Wschodnia (17:48).
Pozostałe pociągi będą kursowały wg zmienionego rozkładu jazdy.
http://www.rynek-kolejowy.pl/12104/Kole ... Bdrogi.htmKategoria: Biznes
Data dodania: 2009-07-06 11:22:52
Co planuje nowy szef Kolei Mazowieckich?
Świeżo upieczony prezes Kolei Mazowieckich ma parę nowych pomysłów. - Wydaje się, że pojawiła się grupa klientów, która oczekuje od nas wyższego komfortu jazdy i są w stanie za to więcej zapłacić. Ale na pewno nie będzie się to wiązało z globalną podwyżką dla wszystkich pasażerów - mówi Jakub Majewski.
Dziś podpisano dwie preumowy, m.in. dotyczące modernizacji ezetów. - Zakup nowych pociągów to oczekiwanie 2 lat na dostawę, bardzo skomplikowane procesy homologacyjne, dopuszczenia ich na polskie tory. A w tym czasie musimy przecież czymś jeździć. Nie możemy siedzieć z założonymi rękami i narzekać, że nasz tabor jest taki, jaki jest - komentuje prezes Majewski.
Nowy szef KM zapowiada także zmiany w taryfie Kolei Mazowieckich. - To nie jest tak, że będzie nowa taryfa. Natomiast wydaje mi się, że powinny być różne produkty. Tabor, którymi dysponują KM, jest bardzo zróżnicowany. Są wagony piętrowe, które mają mniej drzwi, pasażerowie dłużej wsiadają, ale jak się już usadzą, to chcą jechać na większą odległość z większą prędkością. Zupełnie czym innym jest tabor aglomeracyjny, który powinien zapewniać szybszą wymianę pasażerów. Skoro mamy różny tabor, to powinniśmy zastanowić się nad różnymi ofertami. Skomunikowanie Warszawy z innymi duzymi miastami Mazowsza powinno się odbywać na zasadzie wykorzystania szybszych pociągów, stających rzadziej, oferujących krótszy czas dojazdu - wyjaśnia Jakub Majewski. - Z kolei dojazdy lokalne czy do tych miast, czy do Warszawy, powinny być realizowane innym taborem. Czy to będzie wiązało się ze zmiana taryfy? Nie wiem. Wydaje się, że pojawiła się grupa klientów, która oczekuje od nas wyższego komfortu jazdy i są w stanie za to więcej zapłacić. Ale na pewno nie będzie się to wiązało z globalną podwyżką dla wszystkich pasażerów - mówi nowy prezes Kolei Mazowieckich.
- Prowadzimy zaawansowane rozmowy z warszawskim ZTM, aby na terenie aglomeracji włączyć lub zintegrować KM z systemem oznaczeń i koordynacji informacji. Pasażerowie muszą czuć, że kolej jest częścią komunikacji miejskiej i podmiejskiej, również w zakresie numeracji pociągów - stwierdza Jakub Majewski.
Jak podkreśla, taryfa kilometrowa jest rozwiązaniem archaicznym. - Sprawa taryfy jest jeszcze bardziej skomplikowana. Zastanawiamy się, czy taryfa kilometrowa nie jest już przestarzała. Wymaga ona dość głębokiej rewizji, ponieważ jest to system archaiczny. Od czegoś takiego na zachodzie Europy już się odchodzi na rzecz biletów strefowych, czasowych. Wydaje mi się, że w tym kierunku będziemy działać, zwłaszcza w aglomeracjach. Mamy bardzo silną konkurencję ze strony bardzo elastycznych przedsiębiorstw busowych. Nie możemy więc uznawać, że ten kilometr kosztuje zawsze tyle samo, nieważne gdzie został przejechany.
Co jak najszybciej trzeba zmienić w spółce? - Nie ma rzeczy, które trzeba zmieniać rewolucyjnie. To spółka, która była utworzona i zarządzana zgodnie z ideą wymyśloną przez samorząd. To trzeba ciągnąć dalej, ponieważ byl bardzo dobry efekt. Ale niewątpliwie są takie dziedziny działalności, na które być może należy położyć większy nacisk. Jest natomiast trochę za wcześnie, aby o tym mówić. Gdy wszystko dokładnie sobie obejrzymy i starannie postawimy diagnozę, będziemy w stanie stworzyć plany na przyszłość i ewentualnie później się z nich rozliczyć - kończy prezes Majewski.
(źródło: Rynek Kolejowy, 6 lipca 2009)