Strona 162 z 275

: 10 sty 2013, 19:47
autor: 6391
Prezes Ruta o zmianach oszczędnościowych w ramach cięć budżetowych :
"...Skutki tej nowej budżetowej rzeczywistości będzie widać m.in. w komunikacji nocnej.
Podjęliśmy już decyzję o likwidacji nocnych weekendowych kursów metra. Ostatnie pociągi nocne wyjadą na trasę w nocy z 9 na 10 lutego. Nocne kursy metra zastąpimy komunikacją autobusową, która jest znacznie tańsza..."

Reasumując jeżeli zostanie nocne metro tak jak dotychczas, to stracą na tym inni pasażerowie podróżujący nocnymi autobusami, a mianowicie poprzez drastyczne pocięcie częstotliwości kursowania tychże autobusów, a dalej sami sobie możecie wyobrazić co wówczas będzie się w tych autobusach działo.

: 10 sty 2013, 20:36
autor: Gdynianin
Zauważyłem po znajomych że bardzo dużo osób protestujących jest z Ursynowa i Mokotowa. Nic dziwnego, ale patrząc z drugiej strony: moim zdaniem są oni obecnie zbyt uprzywilejowani w komunikacji nocnej. Podczas gdy w weekendy mają do dyspozycji puste metro (zawsze z miejscami siedzącymi, a czasami z max kilkunastoma osobami na skład) oraz autobusy to mieszkańcy innych osiedli tłoczą się w autobusach co 30 minut i często muszą czekać na następny bo już przy Centralnym jest on prawie pełny.

Denerwują mnie te protesty bo wraz z zostawieniem nocnego metra niestety grozi nam pocięcie rozkładów autobusów. Także "święte" Mokotów i Ursynów nie oberwą - dostanie się mieszkańcom prawej strony, Bemowa, Ochoty itd.

: 10 sty 2013, 20:47
autor: michael112
A ja się obawiam, że za nocne kursy metra oberwie komunikacja dzienna.

: 10 sty 2013, 20:51
autor: 6391
Gdynianin pisze:Denerwują mnie te protesty bo wraz z zostawieniem nocnego metra niestety grozi nam pocięcie rozkładów autobusów. Także "święte" Mokotów i Ursynów nie oberwą - dostanie się mieszkańcom prawej strony, Bemowa, Ochoty itd.
Dostanie się wszystkim po równo, jak zostanie pocięta częstotliwość nocnych autobusów to wszystkich niezależnie czy tam kursuje metro czy go nie ma. Ale coś za coś, mniej autobusów ale metro będzie dla wybranej elity a reszta będzie wkurzona ale co tam.

: 10 sty 2013, 20:54
autor: KwZ
Komunikacja dzienna i tak oberwie, i to na niespotykaną dotąd skalę. Przypominam, 7%. Metro też ma dostać ok. 8%, 30 mln zł ma być zaoszczędzone na metrze. Mówimy o kwotach 30x większych, niż jakieś tam metro w nocami w weekendy. Te nocne metro to i tak najmniejszy ból w tej rzezi.

: 10 sty 2013, 20:54
autor: 6391
michael112 pisze:A ja się obawiam, że za nocne kursy metra oberwie komunikacja dzienna.
Nie zależnie od tego czy metro będzie nocą czy nie komunikacja miejska w dzień poza godzinami szczytu i tak będzie pocięta.

: 10 sty 2013, 20:55
autor: KwZ
6931, ale tylko ty mówisz o cięciu częstotliwości linii nocnych (poza metrem), co moim zdaniem jest nierealne. Najwyżej przy liniach N5x.

: 10 sty 2013, 21:01
autor: 6391
W dobie kryzysu, cięć finansowych wszystko jest realne niestety, będę bardzo szczęśliwy gdy te cięcia w nocy nie wejdą w życie bo to nie tylko gorsze warunki podróży dla pasażera ale i dla niektórych strata pracy.

: 10 sty 2013, 21:08
autor: bepe
michael112 pisze:A ja się obawiam, że za nocne kursy metra oberwie komunikacja dzienna.
Na pewno oberwie, bo to można pociąć w sposób mało zauważalny.
KwZ pisze: 30 mln zł ma być zaoszczędzone na metrze. Mówimy o kwotach 30x większych, niż jakieś tam metro w nocami w weekendy
30 milionów to nie jest 3,5 mln x 30 ;)
6391 pisze:W dobie kryzysu, cięć finansowych wszystko jest realne niestety, będę bardzo szczęśliwy gdy te cięcia w nocy nie wejdą w życie bo to nie tylko gorsze warunki podróży dla pasażera ale i dla niektórych strata pracy.
Wydaje mi się, że pocięcie linii nocnych jest jednak nierealne - nocne, zwłaszcza w weekendy, mają lepsze zapełnienie niż niejedna linia dzienna w godzinach szczytu.

: 10 sty 2013, 22:44
autor: KwZ
bepe pisze:30 milionów to nie jest 3,5 mln x 30 ;)
Dolicz autobusy i tramwaje :P

: 10 sty 2013, 22:51
autor: kukuryk12
Przy okazji tych niby cięć nocnych, można by zrobić coś z sabatem o 4:45. Wtedy jeździ już wystarczająco dużo dziennych linii i albo wywalić ten ostatni sabat, albo wywalić pierwsze dzienne. Tak się zastanawiałem czy nie miało by sensu dodania jeszcze jednego sabatu nocnych o 5:15 kosztem późniejszych wyjazdów co poniektórych dziennych.

: 10 sty 2013, 23:03
autor: MeWa
kukuryk12 pisze:Przy okazji tych niby cięć nocnych, można by zrobić coś z sabatem o 4:45.
Wywalić na pewno nie. Na przykład pierwszy pociąg w stronę Kabat z Centrum jest o 5:17. Trzeba byłoby sprawdzić, jakie kierunki się pokrywają.

: 10 sty 2013, 23:26
autor: KwZ
Nie, to już lepiej opóźnić dzienne. Nocne niech już jeżdżą razem, potem ludzie się natną, że ich autobusu nie ma na sabacie. Już wystarczy, że autobus na Ochotę odjeżdża pół godziny później, bo są tramwaje jeszcze.

: 14 sty 2013, 16:20
autor: MJ
Jak zawraca N61 w Markach?

: 14 sty 2013, 16:22
autor: bartoni722
Masz to na mapie przecież...