Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 01 wrz 2010, 9:10

buttle pisze:Czy może wiadomo, co tym razem dolega perełkom?
EW60 dziś widziałem czynne na wschodnim. Skądś nawet wróciły.
A czopkiem dziś mi się aż miło jechało. Jak jedzie dobry maszynista, to wie, że tam to się wrzuca szóstą pozycję praktycznie w momencie ruszania, a nie nie wiadomo kiedy... Dzięki temu stówka była łapana tak, jak trzeba. Szybciej niż w klasycznym kibelku.
Tak więc ja do końca nie skreślam czopków, choć rok temu mocno zwalczałem fakt, że nikt się nimi z serwisu nie interesuje. Potem nastąpiła poprawa.
Natomiast jeżeli tak by miał wyglądać serwiś AKM, to nie wróżę dużo lepszej przyszłości. Trzeba niektóre firmy napędzić chyba w końcu.

buttle
Posty: 11
Rejestracja: 12 kwie 2009, 0:03
Kontakt:

Post autor: buttle » 01 wrz 2010, 11:04

przewoz pisze: EW60 dziś widziałem czynne na wschodnim. Skądś nawet wróciły.
Ach znów na trasie, ledwo co od doktorów wróciły (-o<

Ciekawe czy załapały by się na wymianę silników - jeżeli faktycznie czopery miałyby dostać asynchrony - przecież nie zostawili by chyba jednej parki z rozruchem impulsowym na kol-mazie?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 01 wrz 2010, 11:38

Jednostki KM i EW60 są po dość świeżych NG i również uważam, że bardzo mało prawdopodobne, że ktokolwiek coś w nich będzie ruszał w najbliższej przyszłości, tym bardziej że sprzęt w nich wykorzystany jeszcze nie zwrócił się (potrzeba kilku lat jeżdżenia, a nie stania).
Tak na marginesie, sprawnie działające czopki (z użyciem hamowania ED) szybciej się zwrócą niż asynchrony. Nie tylko są tańsze, ale bardziej oszczędne... Tylko mają działać sprawnie, a nie stać :)
I jeszcze raz gonić. 1934-tydzien temu wyjechała z NR i tablice nie chodzą:) o takie głupoty chodzi.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 wrz 2010, 18:57

Zbliża się powoli jesień. Co w związku z tym? Poślizgi.

I nie zaskoczony bym był nieopanowanym poślizgiem jednostki klasycznej EN57, w której kontroli poślizgu nie ma.
Ale w AKM? Ano tak. Jeden (lub więcej) z zestawów drugiej jednostki AKM radośnie rozbiegł się i trzymał przy maksymalnej prędkości dopóki maszynista nie zdjął zupełnie momentu na zero (a trwało to dobre kilkanaście lub więcej sekund).
Wiem, że te jednostki mają kontrolę poślizgu, która nawet jakoś działała, ale tu w ogóle nie została sprawa opanowana, co jest trochę groźne. No może być ciekawie, bo jednak spodziewałem się w miarę poprawnej pracy :) Oczywiście hamowania ED też nie było, ciekawe jak wtedy by się zachował układ...

alojz
Posty: 2718
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 28 wrz 2010, 20:14

Rynek Kolejowy pisze:Nadwozie pierwszego Traxxa dla KM zaprezentowane we Wrocławiu

We wrocławskim zakładzie Bombardier Transportation Polska odbyła się prezentacja pierwszego nadwozia lokomotywy Traxx DC w barwach Kolei Mazowieckich. Umowa na dostawę 11 lokomotyw elektrycznych została zawarta w kwietniu. Dostawa lokomotyw zaplanowana jest na lato 2011 roku.


Całkowita wartość Projektu wynosi 204 505 169,36 8 zł. Łączna kwota dofinansowania to 83 813 594,00 zł, w tym: 71 241 554,90 zł z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz 12 572 039,10 zł z budżetu państwa.

Wszystkie nadwozia lokomotyw Traxx produkowane są w fabryce Bombardier Transportation Polska we Wrocławiu. Kolorystyka lokomotyw dla Kolei Mazowieckich powstała według pomysłu Dominiki Niksy, studentki architektury krajobrazu na SGGW, której projekt zwyciężył w ogłoszonym przez Koleje Mazowieckie konkursie na projekt malatury nowych lokomotyw pt. „Pomaluj Traxxy”.

W prezentacji pierwszego pomalowanego nadwozia lokomotywy Traxx DC dla Kolei Mazowieckich udział wzięli przedstawiciele Kolei Mazowieckich – Piotr Zięcik, członek rady nadzorczej Kolei Mazowieckich, Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich oraz Bombardier Transportation - Janusz Kucmin, generalny przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.

- Lokomotywy Traxx, oferowane przez firmę Bombardier, spełniają wszystkie oczekiwania postawione przez Koleje Mazowieckie. Zakup lokomotyw Traxx to ważny krok w kierunku poprawy jakości świadczonych usług. Dzięki tej inwestycji możliwe będzie pełne wykorzystanie możliwości technicznych eksploatowanych wagonów piętrowych, czyli uruchomienie pociągów „push-pull”. Dodatkowo, dzięki oryginalnemu projektowi malowania, lokomotywy są wizytówką kreatywności młodych ludzi - powiedział Czesław Sulima.

- Jest nam niezmiernie miło, że mogliśmy zaprezentować pierwsze nadwozie lokomotywy Traxx DC w barwach Kolei Mazowieckich. Nowe lokomotywy, których nadwozia produkowane są w naszej wrocławskiej fabryce, zyskały oryginalną malaturę, podkreślającą nie tylko nowoczesną sylwetkę eksploatowanego przez Koleje Mazowieckie taboru ale i nowatorskie podejście operatora do wyglądu jego floty pojazdów szynowych. Lokomotywy elektryczne Traxx eksploatowane będą przez Koleje Mazowieckie w składach z wagonami piętrowymi – dodał Janusz Kućmin.

Rodzina lokomotyw Traxx przeznaczona jest do przewozów towarowych i pasażerskich na liniach krajowych i międzynarodowych. Obejmuje trzy warianty lokomotyw elektrycznych (wielosystemowe, zasilane prądem przemiennym i stałym) oraz lokomotywy spalinowo-elektryczne. Lokomotywy Traxx charakteryzuje m.in. ich modułowa konstrukcja oraz innowacyjny systemem napędu i sterowania Bombardier Mitrac, stosowany już w 3800 lokomotywach na całym świecie.
http://www.rynek-kolejowy.pl/18646/Nadw ... clawiu.htm

Obrazek

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 28 wrz 2010, 21:50

Pojawi się latem, ale czy przebadana?
To pierwsza lokomotywa tego typu, więc będzie musiała niestety sporo badań przejść.
Bo póki co jest tak, że mamy umowę EBA i UTK i jak u jednego jest coś przebadane, to drugi urząd robi tylko badania różnicowe (np EMC etc). Ale P160DC po prostu nie istnieje jeszcze :)
Ale znając Bombardiera - pójdzie szybko i gładko, już się nauczyli.
Swoją drogą rozmawiałem na Innotransie z osobami, które zajmują się homologacjami na przykład w Niemczech. Narzekaniom nie było końca, czyli nasze UTK nie takie najgorsze :)

A wracając do Taboru KM:
"nowe" AKM, czyli duet 1586 i 87(?) coś mają problem ze sterowaniem drzwiami... W każdym razie jechałem zaledwie 2 razy nimi i wtedy i dziś były problemem z zezwoleniem na otwarcie/centralnym otwarciem (przynajmniej na drugiej jednostce).
PS. Nie sprawdziłem - zgłoszenie do maszynisty przez interkom działa w jeździe wielokrotnej?
Lepsza charakterystyka nie pozwoliła nadrobić opóźnienia... A rano czopki którymi jechałem jechał w konfiguracji: żywy+trup... ech.. (dziś to samo: żywy+trup do tego wywalanie WSa na rozuchu, przy czym po wyłączeniu... ogrzewania jakoś się uspokoiło, ale efekt +10 czy +15 na wschodnim był. Jutro to samo? chyba trzeba kazać twórcom tej moderny, żeby się nim przejechali, bo mi się już odechciało)

Michalk001
Posty: 1231
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 29 wrz 2010, 20:42

Dziś widziałem na Zachodnim świeży sprzęt po modernie (16.09.2010) EN57AKM 1581 . Ciekawostką są drzwi wejściowe które nareszcie są żółte także od środka. A przy okazji, nowe miały podobno być na szopie w Sochaczewie, a ten jechał do Otwocka, Czyli coś tu nie gra. :-k

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 29 wrz 2010, 22:12

Sochaczew też Otwock często obsługuje, nic dziwnego.
Ale czy 1581 faktycznie trafił na Socho?
Fakt, że chyba w sobotę jak przejeżdżałem przez Sochaczew, to wydawało mi się, że znowu widzę tam coś a'la AKM.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 wrz 2010, 22:17

Jak przejeżdżałem tamtędy BWE w zeszłym tygodniu to jakaś moderna mi mignęła (i ze dwa 14WE) ale nie pamiętam co dokładnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 29 wrz 2010, 22:30

przewoz pisze:Sochaczew też Otwock często obsługuje, nic dziwnego.
Ale czy 1581 faktycznie trafił na Socho?
Fakt, że chyba w sobotę jak przejeżdżałem przez Sochaczew, to wydawało mi się, że znowu widzę tam coś a'la AKM.
Sochaczew musi mieć jakieś AKMki, dwa razy mi się trafił pociąg o 6:26 z Otwocka do Sochaczewa na tym czymś ze Wschodniego.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 29 wrz 2010, 22:36

Sochaczew ma już na stanie AKM-y. Docelowo ma mieć 10 sztuk tego złomu. Dokładnie które są już nie powiem teraz - pracy do domu nie wynoszę ;P.

@Glonojad- te 14WE co widziałeś to na przeglądzie stały.Sochaczew wykonuje PO dla 14WE
Michalk001 pisze:Czyli coś tu nie gra. :-k
Co Ci nie gra?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

abubu
Posty: 144
Rejestracja: 11 sie 2009, 20:20

Post autor: abubu » 06 paź 2010, 13:09

chester pisze:Wersja dwuczłonowa i jednoczłonowa tego sprzętu, jako SN82 i SN83 jeżdżą od jakiegoś czasu w Pomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych.
Od wczoraj jeździ do Ostrołęki.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 06 paź 2010, 13:50

Flirty idą na przegląd od 11.10. Część pociągów do Siedlec na AKM-ach będzie.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 06 paź 2010, 16:23

Przewidujecie opóźnienia na drzwi, zmniejszone parametry etc? :)
Jak one to przejdą...

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 06 paź 2010, 17:00

Nie mój problem - ja jeszcze jutro noc i urlop do końca m-ca. Przynajmniej
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ODPOWIEDZ