Prawko i lewko

Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy

Walas
Posty: 17114
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 16 lut 2016, 21:28

To samo jest na krańcu autobusowym Metro Wilanowska...
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Łukasz
Posty: 10707
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lut 2016, 21:35

Można wszystkich przejeżdżać, po tygodniu będzie kilkaset osób mniej.
ŁK

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 16 lut 2016, 21:37

Od razu mi się przypomina jak się uczyłem na prawo jazdy i instruktor kazał mi przejechać przez pl.Politechniki w godzinach szczytu studenckiego. To było chyba porównywalne wyzwanie z tą różnicą, że tramwaju chyba ludzie boją się bardziej. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 16 lut 2016, 21:39

Łukasz pisze:Można wszystkich przejeżdżać, po tygodniu będzie kilkaset osób mniej.
Można też stać i czekać aż wszyscy przejdą, żeby na nikim nie wymusić, znaczy nie skłonić nikogo do poczekania przed pasami. A że skończy się to zatrzymaniem? Ojtam.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Stary Pingwin
Posty: 5835
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 16 lut 2016, 21:43

Robisz pewnie tak jak ja- dzwonek, odczekanie aż ludziki staną i delikatny rozruch.
Ostatnio codziennie mam linie służewieckie i nikt mi spod odgarniacza nie ucieka.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 16 lut 2016, 21:48

Tak robię bo inaczej nie pojadę wcale. Jasne, zmuszam pieszych (bo wiadomo, że zatrzymują się ze strachu) do ustąpienia mi pierwszeństwa, ale nie próbuję nikogo rozjeżdżać. Bardziej sygnalizuję dzwonkiem, że tramwaj tu jest, a to, że tramwaj drgnął to sygnał, że będzie ruszał.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 16 lut 2016, 23:44

Przy pętli na Służewcu to wszyscy kierujący muszą uważać na tabuny pieszych. Maszyniści pociągów także.

Łukasz
Posty: 10707
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 lut 2016, 11:36

Tylko akurat maszyniści to mogą rozjeżdżać wszystkich:)
ŁK

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 17 lut 2016, 17:28

Generalnie to tramwaj powinien mieć na przejściach dla pieszych pierwszeństwo. Ciężkie to, duże, trudne do zatrzymania, no i ma stanowić jeden z najszybszych środków transportu. Z przepuszczaniem pieszych średnio da się to pogodzić, takie jest moje zdanie.
noidea

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 17 lut 2016, 17:50

Jak się piezy zatrzyma, to poczeka, a tramwaj w kilka sekund się przetelepie przez przejście. Jak piesi idą cały czas, tramwaj musi stać w teorii aż do przerwania strumienia czyli nieraz pół godziny albo lepiej. Pytanie jednak o ile po takiej zmianie wzrosłaby liczba wypadków na przejściach przez tory.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 17 lut 2016, 18:06

W newralgicznych miejscach można ustawić płotki i szlabany, jak przy przejściu przez tor OC na "Woli".

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 17 lut 2016, 18:13

Poc Vocem pisze:Jak się piezy zatrzyma, to poczeka, a tramwaj w kilka sekund się przetelepie przez przejście. Jak piesi idą cały czas, tramwaj musi stać w teorii aż do przerwania strumienia czyli nieraz pół godziny albo lepiej. Pytanie jednak o ile po takiej zmianie wzrosłaby liczba wypadków na przejściach przez tory.
Wiadomo, że zdrowy na umyśle motorowy nie będzie specjalnie potrącać ludzi. Na początku można by delikatnie z prędkością 1-2km/h odgarniać ludzi pługiem, ew. wyposażyć tramwaje w coś na wzór odganiaczy krów z amerykańskich parowozów. :D

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 17 lut 2016, 18:36

Niemniej zawsze zdarzają się przypadki, w których granica zostaje przekroczona. I to jest znany proces, że brak pierwszeństwa zwiększa wypadki z udziałem danej grupy.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1516
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 17 lut 2016, 19:18

Tak się wzorujemy na Pradze, w której nawet na bilecikach jest informacja, ze bimbaj ma pierwszeństwo na przejściach.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 27 lut 2016, 13:07

Wiliam: Post w odpowiedzi na: viewtopic.php?p=1002857#p1002857
Fakt, nie zauważyłem tego znaku.
Ale co do wyższości znaków pionowych nad poziomowymi się nie zgodzę. Oba muszą być ze sobą spójne, a w niektórych przypadkach wyższość mają poziome. Na przykład stojąc na miejscu parkingowym dla niepełnosprawnych oznakowanym tylko znakiem pionowym nie dostaniesz mandatu, a tylko poziomym już tak.

ODPOWIEDZ