SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 maja 2009, 5:58

Koszty leasingu na 15 lat to niewiele? Oj, tu bym uważał - w końcu ten koszt to koszt skredytowania wyprodukowania ezt. Nie znam się na obecnych stawkach kredytów a zwłaszcza kredytów na sprzęt, ale moim zdaniem to jest kilkadziesiąt % kosztów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 23 maja 2009, 8:00

http://ztm.waw.pl/przetarg_skm.php

Czyli będzie 19WE.
A niepełnosprawnych znowu wszyscy mają gdzieś...

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 23 maja 2009, 10:29

zofey pisze:A niepełnosprawnych znowu wszyscy mają gdzieś...
Co masz na myśli?
SIWZ pisze:Konstrukcja zespołów musi umożliwiać ... transport osób niepełnosprawnych z peronu do pojazdu (i z powrotem), przy założeniu dostępności każdego typu wózka inwalidzkiego o masie ok. 350 kg

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 23 maja 2009, 10:52

chodzi o to że 19WE ma wysoką podłogę, więc będzie trzeba używać windy.
we Flircie i Bydgostii windy owszem są, ale w praktyce średnio potrzebne.

można myśleć o niepełnosprawnych i olewać takie cuda jak 14/19/20WE; jak robią to Koleje Mazowieckie.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 23 maja 2009, 10:54

Dzulikiewicz pisze:zofey napisał/a:
A niepełnosprawnych znowu wszyscy mają gdzieś...
Co masz na myśli?
SIWZ napisał/a:
Konstrukcja zespołów musi umożliwiać ... transport osób niepełnosprawnych z peronu do pojazdu (i z powrotem), przy założeniu dostępności każdego typu wózka inwalidzkiego o masie ok. 350 kg
Jest w tym coś. czy widziałeś kiedykolwiek platformy w EN57 czy 14WE w użyciu? Ano nie... A nawet na takiej zachodniej trzeba będzie się do 19WE wspinać. I w zasadzie jeżeli chodzi o mnie, to jak na razie jedyny punkt z działu "miejskość" do którego się czepiam.
Przy niższej podłodze łatwiej niepełnosprawnego nawet wnieść, bo szczelina (na większości peronów, szczególnie nowobudowanych) jest już niewielka....

Drugą do jakiej mam zarzut to kabina, ale dla pasażera to sprawa drugorzędna.

[ Dodano: |23 Maj 2009|, 2009 10:55 ]
Glonojad pisze:Oj, tu bym uważał - w końcu ten koszt to koszt skredytowania wyprodukowania ezt
No, masz rację, myślałem o części do ok 10%, ale na tym wszyscy muszą zarobić - nie tylko producent, również bank...

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 23 maja 2009, 21:38

Przy niższej podłodze łatwiej niepełnosprawnego nawet wnieść, bo szczelina (na większości peronów, szczególnie nowobudowanych) jest już niewielka....
Pomyślałeś że na średnicy to trzeba robić kroka w dół? Podłoga jest niżej od peronu

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 24 maja 2009, 6:55

jak dworce będą przerabiane to na takie jak w Rembertowie, Wesołej i Sulejówku.
takie pewnie będą Dw. Zachodni i Dw. Wschodni; Gdański i dworce na linii pomorskiej. później także na Otwockiej.

a ten 19WE nigdzie nie będzie pasował (zakładam że mając całą podłogę nad silnikami nawet do Śródmieścia nie pasuje).

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 24 maja 2009, 9:13

zofey pisze:http://ztm.waw.pl/przetarg_skm.php

Czyli będzie 19WE.
A niepełnosprawnych znowu wszyscy mają gdzieś...
Przecież od początku to było wiadomo. Nie bardzo rozumiem czemu każdy się dziwi.
A niepełnosprawni - no cóż brutalna prawda brzmi tak że każda władza ma gębę pełna frazesów o pomocy niepełnosprawnym, a tak naprawdę ma ich w dupie.
Niepełnosprawni zdają sobie z tego doskonale sprawę. Los niepełnosprawnych zawsze leży na sercu ,,wadzy'' tylko przed wyborami.
W tym roku niestety są tylko wybory do PE, więc władza miejska może totalnie olać niepełnosprawnych.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 24 maja 2009, 11:00

"każda władza"
ale przy inwestycjach związanych z koleją tylko Koleje Mazowieckie mają minimum pojęcia... PKP (Dworce), PIC i SKM prześcigają się w "umilaniu" życia niepełnosprawnym.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 maja 2009, 11:10

Jasne, zakup piętrusów z wejściem "w dół" do był przykład wagonu przyjaznego dla niepełnosprawnych... ](*,)

Z drugiej strony - zaproponuje wysokość podłogi, która zapewni niepełnosprawnym możliwość samodzielnego wejścia na każdym przystanku WWK.

No dawaj.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 24 maja 2009, 12:05

proste:
minimum standard
maksimum Śródmieście

i nie wiem czemu Średnica ma być brana za punkt odniesienia, przecież to jedna wielka bariera architektoniczna. po Euro2012 powinni ją rozkuć i zbudować od zera.

[ Dodano: |24 Maj 2009|, 2009 12:11 ]
można też zrobić pociągi z 3/4 parami drzwi na wagon gdzie te nad wózkiem są na wysokości Śródmieścia, a te w połowie długości na wysokości standardowej.

na razie zamówienie są robione pod konkretne produkty (to Flirt, to 19WE), a przecież ZTM i UM (KM) mogłyby ustalić czego oczekują i rozpisać jeden duży przetarg.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 24 maja 2009, 17:58

zofey pisze:i nie wiem czemu Średnica ma być brana za punkt odniesienia, przecież to jedna wielka bariera architektoniczna. po Euro2012 powinni ją rozkuć i zbudować od zera.
Przecież niedawno był remont tunelu i stacji Śródmieście, więc nie ruszą tego szybko....
A stacja Śródmieście śmierdzi i jest ohydna z wyglądu, jakby żadnego remontu tam nie było. Daleko jej do przyzwoitego standardu którejkolwiek ze stacji metra. Wniosek: kasa wydana na darmo, uciążliwości dla pasażerów, które przy tym były - na darmo.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 24 maja 2009, 17:59

Glonojad pisze:Jasne, zakup piętrusów z wejściem "w dół" do był przykład wagonu przyjaznego dla niepełnosprawnych...
Sterownicze mają 800mm pgs wejście i miejsca dla niepełnosprawnych pod dostatkiem. Do pozostałych łatwiej się nie dostanie, to tak samo jak do 19WE własciwie czy do każdego innego kibla.
Premo pisze:Pomyślałeś że na średnicy to trzeba robić kroka w dół?
Pomysłałem, ale teraz ta "średnica" ogranicza się do Powiśla, Ochoty i Śródmieścia. Na pozostałych przystankach/stacjach perony są tak pozapadane (spójrz na niektóre miejsca na zachodnim i wschodnim, spójrz na Ursus i Włochy...), że nawet przebudowa na 760mm w tym momencie nie stanowiła by problemu ;) Ale oczywiście trzeba wszystko zmienić, poza tym przyjąć jeden standard wysokości. Jak E20, E65 są robione na 760mm pgs, to maksymalna wysokość przyjęta w standardzie no i do tego trzeba dążyć.
Poza tym jeszcze Gdański... no właśnie. Czy SKM nie chciała kiedyś z Gdańskiego korzystać? Tam na razie poza kiblami to żaden pojazd SKM nie miał by racji bytu, nikt byu nie wysiadł.
Glonojad pisze:Z drugiej strony - zaproponuje wysokość podłogi, która zapewni niepełnosprawnym możliwość samodzielnego wejścia na każdym przystanku WWK.
Myślę, że nawet po przebudowie wszystkiego na 760mm pgs, podłoga na wysokości 800mm może nie zapewnić samodzielności. Jeżeli zaś mamy zostawić wyższe perony, to w ostateczności można by pomyśleć chociaż o ułatwieniu wsiadania, każdmu.
800 za niskie, to można zamawiać wyższe, ale co.. po przebudowie peronów przecież nie zmienimy zawieszenia w składach...

[ Dodano: |24 Maj 2009|, 2009 18:02 ]
Andrzej pisze:Przecież niedawno był remont tunelu i stacji Śródmieście
Raczej zwykłe czyszczenie, taki lekki remont (najbardziej zmodernizowali instalację elektryczną w zasadzie). Zdjęcie paneli z sufitu i wyszorowanie peronów to nie wszytsko. Przebudowa prawdziwa i tak jest nieunikniona, bo zrobią wszystko dookoła i zostaną nam "rodzynki" czyli Powiśle i Śródmieście. Ochoty jeszcze nie ruszali w ogóle, więc... no ciekawe jaką koncepcję tam wymyślą.
Jak nam zostanie taki układ, to żadna wysokość wejścia nic nam zapewniać nie bedzie.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 maja 2009, 18:34

To nie temat o dworcach kolejowych!
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 24 maja 2009, 18:40

Ale o wysokości podłogi w warunkach przetargów SKM jak najbardziej.

[ Dodano: |24 Maj 2009|, 2009 18:44 ]
ad Otwock
Czy SKM zamierza jeździć z Otwocka bez toalet?
Nieskracalne 44 minuty do Śródmieścia (to jest czas jak dla Mińska, a nie Sulejówka!) może być problemem dla kogoś komu się akurat zechce;)

ODPOWIEDZ