Glonojad pisze:Jasne, zakup piętrusów z wejściem "w dół" do był przykład wagonu przyjaznego dla niepełnosprawnych...
Sterownicze mają 800mm pgs wejście i miejsca dla niepełnosprawnych pod dostatkiem. Do pozostałych łatwiej się nie dostanie, to tak samo jak do 19WE własciwie czy do każdego innego kibla.
Premo pisze:Pomyślałeś że na średnicy to trzeba robić kroka w dół?
Pomysłałem, ale teraz ta "średnica" ogranicza się do Powiśla, Ochoty i Śródmieścia. Na pozostałych przystankach/stacjach perony są tak pozapadane (spójrz na niektóre miejsca na zachodnim i wschodnim, spójrz na Ursus i Włochy...), że nawet przebudowa na 760mm w tym momencie nie stanowiła by problemu
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ale oczywiście trzeba wszystko zmienić, poza tym przyjąć jeden standard wysokości. Jak E20, E65 są robione na 760mm pgs, to maksymalna wysokość przyjęta w standardzie no i do tego trzeba dążyć.
Poza tym jeszcze Gdański... no właśnie. Czy SKM nie chciała kiedyś z Gdańskiego korzystać? Tam na razie poza kiblami to żaden pojazd SKM nie miał by racji bytu, nikt byu nie wysiadł.
Glonojad pisze:Z drugiej strony - zaproponuje wysokość podłogi, która zapewni niepełnosprawnym możliwość samodzielnego wejścia na każdym przystanku WWK.
Myślę, że nawet po przebudowie wszystkiego na 760mm pgs, podłoga na wysokości 800mm może nie zapewnić samodzielności. Jeżeli zaś mamy zostawić wyższe perony, to w ostateczności można by pomyśleć chociaż o ułatwieniu wsiadania, każdmu.
800 za niskie, to można zamawiać wyższe, ale co.. po przebudowie peronów przecież nie zmienimy zawieszenia w składach...
[ Dodano: |24 Maj 2009|, 2009 18:02 ]
Andrzej pisze:Przecież niedawno był remont tunelu i stacji Śródmieście
Raczej zwykłe czyszczenie, taki lekki remont (najbardziej zmodernizowali instalację elektryczną w zasadzie). Zdjęcie paneli z sufitu i wyszorowanie peronów to nie wszytsko. Przebudowa prawdziwa i tak jest nieunikniona, bo zrobią wszystko dookoła i zostaną nam "rodzynki" czyli Powiśle i Śródmieście. Ochoty jeszcze nie ruszali w ogóle, więc... no ciekawe jaką koncepcję tam wymyślą.
Jak nam zostanie taki układ, to żadna wysokość wejścia nic nam zapewniać nie bedzie.