Strona 165 z 264

: 24 maja 2009, 18:52
autor: Michał W.
Glonojad pisze:Jasne, zakup piętrusów z wejściem "w dół" do był przykład wagonu przyjaznego dla niepełnosprawnych... ](*,)
(...)
Przy pierwszych drzwiach wagonu sterowniczego jest w podłodze jakiś rodzaj rampy dla osób niepełnosprawnych. Niestety nie wiem jak działa.

Co do śmierdzenia na Śródmieściu to to jest w dużej mierze kwestia tego, że nie mamy składów z zamkniętym obiegiem ścieków. Stąd moje pytanie w KnK.

A co do wysokości podłogi w składach to dopóki decydenci kolejowi nie obiorą wspólnego frontu w celu przystosowania kolei dla niepełnosprawnych dochodząc do tego, że perony robione są na jednej wysokości(za to są akurat odpowiedzialni bezpośrednio) jak i wymuszając na producentach taboru(chociażby poprzez dawanie w przetargach procentów za odpowiednią wysokość) to osoby niepełnosprawne będą w dupie:/
Każdy z nas może się szybko stać niepełnosprawnym. Nie mówiąc o ekstremalnych przypadkach gdy ląduje się na wózku, można po prostu złamać nogę i wylądować w gipsie. I jak się wtedy wsiada do zbiorkomu? Nie polecam, testowałem osobiście...

: 24 maja 2009, 22:25
autor: pawcio
zofey pisze:Nieskracalne 44 minuty do Śródmieścia (to jest czas jak dla Mińska, a nie Sulejówka!) może być problemem dla kogoś komu się akurat zechce
Sugerujesz, że ikarusy z Kleszczowej na 189, 401 czy 517 też powinny posiadać kibelki?
BP NMSP

: 24 maja 2009, 23:38
autor: marcin89
pawcio pisze:
zofey pisze:Nieskracalne 44 minuty do Śródmieścia (to jest czas jak dla Mińska, a nie Sulejówka!) może być problemem dla kogoś komu się akurat zechce
Sugerujesz, że ikarusy z Kleszczowej na 189, 401 czy 517 też powinny posiadać kibelki?
BP NMSP
Tak i do tego jeszcze przydał by się chociaż jakiś automat z kawą, batonikami...

No może bez takich porównań...

: 25 maja 2009, 5:41
autor: zofey
1. W autobusie się człowiek spodziewa, w pociągach na początku będzie zaskoczenie. A przecież SKM przejmie Otwock z dnia na dzień.
2. Z autobusu jak się wyjdzie to niedługo będzie następny (521 lub inny). Nie wiadomo czy pociągi osiągną taką częstotliwość.

: 25 maja 2009, 10:32
autor: Premo
Najśmieszniejsze jest to że w kiblach SKM są a w EN57-3001/2 nawet przystosowane do osób niepełnosprawnych. Tylko co z tego skoro zamknięte

: 25 maja 2009, 11:49
autor: zofey
Zakładam że na Boże Narodzenie do Otwocka zawitają 14WE. Po pierwszym szale radości pojawią się zapytania "co z toaletą" :P

: 26 maja 2009, 16:10
autor: JotPeCet
Jest. Na dworcu. :p
A na każdym przystanku na trasie, w okolicach dworców... :|

: 26 maja 2009, 16:34
autor: Colony
W pozostałych przypadkach zapraszamy w krzaki wzdłuż otwockiej. Dosyć gęste między Międzylesiem, a Radością. :D

: 26 maja 2009, 17:52
autor: Frencher
Toalety w pociągach w relacja typu Warszawa :arrow: Wołomin/Otwock/Nowy Dwór Maz./Piaseczno etc. to jakaś abstrakcja. Ludzie często z tych miejsc jadą autobusami dłużej do Warszawy, i jakoś toalety nie potrzebują.

: 26 maja 2009, 18:17
autor: marcin89
Bo Ci co jeżdżą autobusami mają bardziej pojemne pęcherze :głupek: :D

: 26 maja 2009, 18:30
autor: Frencher
marcin89 pisze:Bo Ci co jeżdżą autobusami mają bardziej pojemne pęcherze :głupek: :D
Toaleta to jest potrzebna w pociągach, gdzie pasażer musi jechać >1,5h. Na krótszych dystansach każdy zdrowy człowiek wytrzyma z załatwieniem swojej potrzeby fizjologicznej. Chyba że mówimy o osobach które piją na okrągło (i nie mam tu na myśli napojów alkoholowych) :arrow: jak ktoś się zalicza do takiej grupy społecznej co nawet siedząc w tramwaju musi co 5 minut wypić choćby łyka napoju, to już jego problem. Zauważyłem że takie ciągłe popijanie jest modne wśród części młodzieży.

: 26 maja 2009, 18:36
autor: Premo
Nowe jednostki przyjadą dopiero za kilka lat. Przez ten czas będą jeździły stare kible. Tylko że te mają toalety. Lecz nie wiadomo czemu SKM je zamyka

: 26 maja 2009, 18:37
autor: Frencher
Premo pisze:Nowe jednostki przyjadą dopiero za kilka lat. Przez ten czas będą jeździły stare kible. Tylko że te mają toalety. Lecz nie wiadomo czemu SKM je zamyka
Bo w przypadku takich krótkich relacji jakie obsługuje SKM toalety to tylko zbędne zamieszanie i kłopoty w ich utrzymaniu.

: 26 maja 2009, 18:47
autor: zofey
Frencher pisze:Bo w przypadku takich krótkich relacji jakie obsługuje SKM toalety to tylko zbędne zamieszanie i kłopoty w ich utrzymaniu.
Otwock (i Mińsk) też jest zbyt krótką relacją? (celowo umieszczam Mińsk, gdyż jest identyczny czas, a każdy myśli że to strasznie daleko jest)

: 26 maja 2009, 19:01
autor: Frencher
zofey pisze:
Frencher pisze:Bo w przypadku takich krótkich relacji jakie obsługuje SKM toalety to tylko zbędne zamieszanie i kłopoty w ich utrzymaniu.
Otwock (i Mińsk) też jest zbyt krótką relacją? (celowo umieszczam Mińsk, gdyż jest identyczny czas, a każdy myśli że to strasznie daleko jest)
Ludzie nie z takich odległości dojeżdżają codziennie do Warszawy autobusami, a tam toalety nie ma i jakoś żyją.
Nie popadajmy w skrajności, bo inaczej to np. takie 517 powinno być obsługiwane taborem wyposażonym w toalety.

Ponadto widzę jeden problem zasadniczy: niektórzy nie odróżniają zadań i standardów kolei aglomeracyjnej oraz kolei regionalnej.