O wiele lepiej by się nadawały na linię miejską/podmiejską niż EN57. Nie chodzi mi o przyspieszenie i pomijam fakt dostępności z cześci peronów, ale o liczbę drzwi. Kible się średnio ze swoimi dwoma parami drzwi na stronę nadają na kolej podmiejską. EW58 napewno o wiele lepiej by się sprawdzał w tej kwestii.przewoz pisze: SKM najchętniej EW58 by opchęła gdzieś, ale ze względu na brak taboru je trzymają. Może jeszcze coś z nimi zrobią, zobaczymy.
SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
- Patryk2222
- Posty: 1305
- Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
- Lokalizacja: Legionowo
No no gdyby tak wykorzystali tą bocznicę i wybudowali dwie do trzech stacji na Wodociągu, niedaleko osiedla przy ul. Modlińskiej w Wieliszewie no i na Łajskach, to by była całkiem dobra alternatywa. Dodam że wykorzystaniem bocznicy interesuje się też firma w której pracuję, co ciekawe nawet wodociąg zgodził się na prace manewrowe na ich terenie.gazeta echo pisze:Przyspieszenie SKM?
Czy już w tym roku Szybka Kolej Miejska zawita w Legionowie? To bardzo prawdopodobne. Dyrektor stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego zapowiada, że już w grudniu dojazd do Dworca Gdańskiego zajmie 21 minut.
Wspólny bilet na pociągi podmiejskie i stołeczną komunikację przyjął się tak dobrze, że ZTM "przyspiesza" dalszą integrację połączeń kolejowych z warszawską siecią komunikacyjną. Dotychczasowe plany mówiły o tym, że dopiero w roku 2011 pojadą pociągi SKM na trasie Legionowo - Warszawa Wschodnia - Okęcie. Tym-czasem na konferencji poświęconej rozwojowi komunikacji aglomeracyjnej, jaka niedawno odbyła się w legionowskim ratuszu, szef ZTM Leszek Ruta zadeklarował, że już w grudniu mogłyby powstać dwie nowe linie SKM: S-9 z Dworca Gdańskiego do Legionowa i S-7 z Otwocka do stacji na Służewcu. Uruchomienie linii z Legionowa będzie możliwe po remoncie torów, który jest na ukończeniu. Dojazd do metra potrwałby zaledwie 21 minut. Na razie pociągi kursowałyby co pół godziny, czyli nie będzie rewolucji. Tej zresztą nie może być do czasu zbudowania wia-duktów na Białołęce przy Mehoffera i Klasyków. Prace na obu mają rozpocząć się w najbliższych tygodniach.
ZTM pracuje także nad trzecią strefą biletową i opracowuje koncepcję tzw. linii dowozowych, czyli autobusów dowożących pasażerów do dworców kolejowych. Konkretnych rozwiązań jeszcze nie ma, ale można się ich spodziewać niebawem. Leszek Ruta zdradził także, że ZTM opracowuje plan wykorzystania w komunikacji pasażerskiej nieużywanych obecnie torów kolejowych, starych bocznic itp. Wieliszewska bocznica należy do takich. Jest to jednak plan nie na najbliższą przyszłość. Bardziej konkretnych działań można spodziewać się za kilka lat.
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938
>>5457>>1804
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
![:?: :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
Oprócz tego ma być wykorzystana bocznica biegnąca od Fortu Wola, Wola Parku, Koła i Powązek do Dw. Gdańskiego. Właśnie trwają prace przy układaniu nowego, drugiego toru. Później wyremontowany zostanie dotychczasowy tor. Zbudowane mają być stacje przy Forcie Wola, Wola Parku i Powązkowskiej. Szkoda, że wyleciał projekt budowy stacji przy parku na Kole.
pozdrawiam Kozik
Ta gazeta wypisuje takie bzury... Co ma wiadukt do częstotliwości ?! I ciekawe skąd wzieli tą informację o budowie wiaduktów.gazeta echo pisze: [...] Na razie pociągi kursowałyby co pół godziny, czyli nie będzie rewolucji. Tej zresztą nie może być do czasu zbudowania wia-duktów na Białołęce przy Mehoffera i Klasyków. Prace na obu mają rozpocząć się w najbliższych tygodniach.
[...]
Ciekawy pomysł. A w tej chwili to Wodociągi uzywają tej bocznicy ?Patryk2222 pisze: No no gdyby tak wykorzystali tą bocznicę i wybudowali dwie do trzech stacji na Wodociągu, niedaleko osiedla przy ul. Modlińskiej w Wieliszewie no i na Łajskach, to by była całkiem dobra alternatywa. Dodam że wykorzystaniem bocznicy interesuje się też firma w której pracuję, co ciekawe nawet wodociąg zgodził się na prace manewrowe na ich terenie.
- Patryk2222
- Posty: 1305
- Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
- Lokalizacja: Legionowo
Nie.kebe pisze:Ciekawy pomysł. A w tej chwili to Wodociągi uzywają tej bocznicy ?Patryk2222 pisze: No no gdyby tak wykorzystali tą bocznicę i wybudowali dwie do trzech stacji na Wodociągu, niedaleko osiedla przy ul. Modlińskiej w Wieliszewie no i na Łajskach, to by była całkiem dobra alternatywa. Dodam że wykorzystaniem bocznicy interesuje się też firma w której pracuję, co ciekawe nawet wodociąg zgodził się na prace manewrowe na ich terenie.
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938
>>5457>>1804
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
![:?: :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
a zresztą i tak na razie odłożono budowę przystankówjasiu pisze:to nie jest żadna bocznica, tylko regularna linia kolejowa. Swoją drogą szkoda że nie ma już bocznicy do ZWAR, może i tam by doprowadzili SKM, najlepiej na akumulatorachKozik pisze:Oprócz tego ma być wykorzystana bocznica biegnąca od Fortu Wola, Wola Parku, Koła i Powązek do Dw. Gdańskiego
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
2009-06-02 | Utrudnienia w ruchu na linii SKM | W związku z pracami torowymi na odcniku W-wa Wschodnia - W-wa Zachodnia w dniach 7-10.06.br. w godz. 23:45 - 4:40 wybrane pociągi kursować będą zmienioną trasą lub według zmienionego rozkładu jazdy.
Czasowy rozkład jazdy linii SKM S2:
- w dniu 7.06.2009: http://www.ztm.waw.pl/skm_20090607zm.pdf (PDF, 117kB).
- w dniach 8-9.06.2009: http://www.ztm.waw.pl/skm_20090608zm.pdf (PDF, 118kB).
- w dniu 10.06.2009: http://www.ztm.waw.pl/skm_20090610zm.pdf (PDF, 118kB).
Czasowy rozkład jazdy linii SKM S2:
- w dniu 7.06.2009: http://www.ztm.waw.pl/skm_20090607zm.pdf (PDF, 117kB).
- w dniach 8-9.06.2009: http://www.ztm.waw.pl/skm_20090608zm.pdf (PDF, 118kB).
- w dniu 10.06.2009: http://www.ztm.waw.pl/skm_20090610zm.pdf (PDF, 118kB).
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. ![:( :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![:( :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
![Obrazek](http://www.zw.com.pl/static/img/logo_zw.gif)
http://www.zw.com.pl/artykul/1,368749_D ... iagow.htmlDwa kontrakty, 17 pociągów
Konrad Majszyk 02-06-2009, ostatnia aktualizacja 02-06-2009 22:43
Cztery koncerny dostaną szansę w walce o kontrakt na 13 pociągów. Przetarg na cztery inne wygra Newag – dowiedziało się „ŻW“.
![]()
Pociągi 19WE z Nowego Sącza wygrają zapewne przetarg SKM na cztery składy dla trasy Sulejówek – Pruszków. W przetargu na 13 pociągów do Okęcia liczy się czterech producentów
W ciągu trzech najbliższych dni Szybka Kolej Miejska wskaże producentów, których zaprosi do drugiego etapu przetargu na 13 pociągów do obsługi połączenia między lotniskiem Okęcie i Dworcem Wschodnim. Jak ustaliliśmy, miejsca „w finale” mogą być pewne polskie firmy Newag i PESA, kanadyjsko-francuski Bombardier oraz szwajcarski Stadler. Według nieoficjalnych informacji, SKM ma zaś poważne zastrzeżenia do dokumentacji przedstawionej przez polsko-włoskie konsorcjum firm H. Cegielski i OFV. Przedstawiciele SKM na razie odmawiają jednak w tej sprawie komentarzy.
Pociągi mają być wyposażone w klimatyzację i monitoring, ale pozbawione toalet. Ratusz uznał, że w czasie 25- minutowej podróży z lotniska na Dw. Wschodni nie będą one przydatne. Pociągi będą tzw. budowy jednoprzestrzennej (bez podziału na wagony). Wymagana długość przedziału pasażerskiego to 85 – 95 metrów. Każdy skład pomieści do tysiąca pasażerów. Siedzenia będą umieszczone pod oknami – jak w metrze, ale z możliwością ich nowej aranżacji w przyszłości. Szacunkowa wartość tego zamówienia to 299 mln zł. Ratusz ubiega się o 50 proc. dofinansowania z funduszy UE.
– Rozmawiamy też z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju. Przetarg powinien zostać rozstrzygnięty do października – mówi „ŻW” prezes SKM Leszek Walczak.
Ten odległy termin zmniejsza szansę na dostawę pociągów przed Euro 2012. Nie wiadomo na dodatek, czy kolejarze zdążą do tego czasu zbudować łącznik z lotniskiem Okęcie (wczoraj znowu przełożyli termin otwarcia ofert).
W przyszłym tygodniu poznamy zwycięzcę przetargu na leasing czterech pociągów dla SKM na trasie: Sulejówek – Pruszków. To już formalność. Wygra nowosądecki Newag, który wspólnie z ING Lease Polska złożył niższą ofertę: 87,2 mln zł (to koszty pociągów 19WE i rat leasingowych). Bydgoska PESA z Bankowym Funduszem Leasingowym proponują pociągi ED-74 za 119,6 mln zł.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Wy macie za niskie. Na linię otwocką w sam raz (gorzej ze średnicą).Premo pisze:Nie ma co marzyć. Mamy za niskie perony do EW58.
O ile do tego dworca dojedzie...gazeta echo pisze:Przyspieszenie SKM?
Czy już w tym roku Szybka Kolej Miejska zawita w Legionowie? To bardzo prawdopodobne. Dyrektor stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego zapowiada, że już w grudniu dojazd do Dworca Gdańskiego zajmie 21 minut.
Polityka złym doradcą w pracy!
Co wam jeszcze mogę powiedzieć o 19WE... Wiele na to wskazuje, że jednak na okres jazdy obserwowanej może wylądować w Trójmieście. Trzeba po prostu mierzyć regularnie wiele różnych rzeczy, a SKM w Wwie bez własnego zaplecza... cóż.. wiele nie zrobi. Niektórzy maszyniści w trójmieście już mają ochotę wycisnąć z tej maszyny co tylko się da, bo jak mówili - w Żmigrodzie nie wszystko wyglądało tak różowo, jak zapewniał producent. A trzeba wiedzieć - jak oni to dostaną w swoje ręce, to ta jednostka cało może nie zjechać do Newagu
Mają charakter...
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)