Dajmy na to...MeWa pisze:nie tylko o Wileńskim była mowa
O Kolejach Mazowieckich - KM
Moderator: JacekM
Wracając do tematu. Cytaty ze strony KM:
"Wczoraj SKM-ka przyjechała do Miłosnej o 17.24 (spoźnienie 6 min.). I co się okazało ? Autobus zastępczy odjeżdżający z Miłosnej do Mińska o 17.23 odjechał nie czekając na pasażerów z SKM. Skandal !!! Kolejny zresztą w wykonaniu KM. Przecież to ma być skomunikowanie. Czyżby w KM nie wiedzieli co to oznacza ? Wiedzą i to doskonale, zwłaszcza wtedy jak kolega-kolejarz prosi przez radio o zaczekanie na niego. Wtedy nie liczy się rozkład jazdy w ogóle."
"Najlepsze było wczoraj jak kierowca takiego autobusu zastępczego (odjechał o 17.55 z Miłosnej) zapytł: "Kto jedzie do Cisia ?" Nikt nie jechał. Wpadł zatem na genialny pomysł i ominał ten przystanek. A, że ktoś tam może akurat czekał i miał jechać do Mińska, to co tam !!! Żenada, dziadostwo do kwadratu, poziom obsługi poniżej dna. Ilu jeszce trzeba dodatkowych dyrektorów zatrudnić w KM żeby było w miarę normalnie ?"
komentarz zbędny...
[ Komentarz dodany przez: MeWa: Wto 11 Sie, 2009 22:52 ]
Usunięcie części wiadomości odnoszącej się do innego tematu. MeWa
"Wczoraj SKM-ka przyjechała do Miłosnej o 17.24 (spoźnienie 6 min.). I co się okazało ? Autobus zastępczy odjeżdżający z Miłosnej do Mińska o 17.23 odjechał nie czekając na pasażerów z SKM. Skandal !!! Kolejny zresztą w wykonaniu KM. Przecież to ma być skomunikowanie. Czyżby w KM nie wiedzieli co to oznacza ? Wiedzą i to doskonale, zwłaszcza wtedy jak kolega-kolejarz prosi przez radio o zaczekanie na niego. Wtedy nie liczy się rozkład jazdy w ogóle."
"Najlepsze było wczoraj jak kierowca takiego autobusu zastępczego (odjechał o 17.55 z Miłosnej) zapytł: "Kto jedzie do Cisia ?" Nikt nie jechał. Wpadł zatem na genialny pomysł i ominał ten przystanek. A, że ktoś tam może akurat czekał i miał jechać do Mińska, to co tam !!! Żenada, dziadostwo do kwadratu, poziom obsługi poniżej dna. Ilu jeszce trzeba dodatkowych dyrektorów zatrudnić w KM żeby było w miarę normalnie ?"
komentarz zbędny...
[ Komentarz dodany przez: MeWa: Wto 11 Sie, 2009 22:52 ]
Usunięcie części wiadomości odnoszącej się do innego tematu. MeWa
Dziś był numer lepszy.
Relacja mojego kolegi.
Łukowianka poranna się NIE zatrzymała we Wrzosowie.
Zastanawiam się, co było w Nowym Dębem i dalej.
Nie wiem. Ale sporo ludzi musiało czekać na pociąg następne 50 minut!
Maszynista świeży? Nie rpzeczytał rozkładu przed służbą?
No już dawno takich jaj nie było podczas remontów.![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Relacja mojego kolegi.
Łukowianka poranna się NIE zatrzymała we Wrzosowie.
Zastanawiam się, co było w Nowym Dębem i dalej.
Nie wiem. Ale sporo ludzi musiało czekać na pociąg następne 50 minut!
Maszynista świeży? Nie rpzeczytał rozkładu przed służbą?
No już dawno takich jaj nie było podczas remontów.
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Znam kilka osób, które jednak decydują się dojść do przystanków PKS na Warszawskiej i tak dojeżdżają... ale to zwykle latem i sa to osoby z północnych rejonów Chrośli, skąd do tych przystanków idzie się może 20 minut. Reszta rejonu w zasadzie w pełni polega na Kolejach Mazowieckich, które jak widać czasem potrafią zrobić psikusa.zofey pisze:zwłaszcza że Wrzosów zmonopolizowany, więc nawet za pieniądze nie znajdziesz innego transportu;)
Na radomskiej jest podobnie z miejscowościami typu Bartodzieje, czy Grabów nad Pilicą. Transport wyłącznie szynowy, ale ludzie się już nauczyli, że w kierunku Radomia pociągi jadą opóźnione, to za wcześnie nie wychodzą z domów.przewoz pisze:Reszta rejonu w zasadzie w pełni polega na Kolejach Mazowieckich, które jak widać czasem potrafią zrobić psikusa.
BTW. Jestem ciekaw, czy maszynista "Łukowianki" odpowie za olanie rozkładu ciepłym moczem...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Spytaj się CarguliWolfchen pisze: BTW. Jestem ciekaw, czy maszynista "Łukowianki" odpowie za olanie rozkładu ciepłym moczem...
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę ![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Kasjerce to wyjdzie zawsze dłużej, bo sam druk biletu i paragonu trwa dłużej, nie mówiąc o wstukaniu...zofey pisze:Wydaje mi się że kasjerce zajmuje to dłużej niż 10 sekund, a ma lepszą wprawę.
Ale kierownicy powoli też łapią wprawę.
No nie tylko od tego jest, ale czy to jest zbędne - póki przepisy mówią ,że ma dawać sygnał odjazdu i ma obserwować peron.... Dlatego wszystkie nowe pojazdy, które nie mają drzwi w kabinach, a nie ruszają po zamknięciu wszystkich drzwi pociągu budziły (i budzą w niektórych kręgach kolejarskich) kontrowersje.zofey pisze:Kierownik jest od mówienia "odjazd" (100% zbędne w nowych pociągach).
Przy czym w niektórych pojazdach (nie wiem jak w ED74 - tam chyba nie i nie wiem jak we flirtach) ciągle istnieje możliwość zamknięcia drzwi otwartych przez kierownika pociągu (kwadratem) i jednocześnie zablokowanie w pozycji otwartej swoich. I o ile w piętrusach można (i powinno się ) z tego korzystać, o tyle we Flirtach dalej raczej nie ruszymy....
Kiedyś w jednostkach przy wyjściach z kabiny znajdowały się takie puszeczki. Pewnie niektórzy jeszcze pamiętają
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tych puszek nie dali sobie zlikwidować jak na razie kierownicy w SKMce w trójmieście i czasami z tego się korzysta (pomimo, że maszyniści też mają możliwosć zamykania przecież).
Czy tym samym unikają większej liczby wypadków przy ruszaniu? Ciężko powiedzieć...
Nie wiem, ale na przejeździe dalej ograniczenie do 60-ciu km/h, a sam przejazd dalej zamknięty.
Komentarz ludzi oczywiscie mniej więcej taki: "ledwo wymienili przecież, a już się popsuły"... Oczywiście każdy pamięta, kiedy było to ledwo ,a przypomnę, że było to dokładnie 12 lat temu.... Po 12 latach czasem coś potrafi się popsuć, szczególnie gdy pracuje w dość trudnych warunkach.
Ale jednak sposób przeprowadzenia remontu odebrałem tak, jak opisałem w "pochwałach i naganach".
Mnie znowu naszło co innego...
Nowy prezio KM zapowiadał powstanie nowej marki - ekspresów regionalnych... Ciekawym, jak on to zamierza zrobić, bo jak chce wystawić najlepszy tabor na to (a najlepiej nadają się piętrusy), to starczy tego co najwyżej do obsługi porannych przyspieszonych + rezerwa.
Powiedzmy że by to wyglądało tak:
1) Mazovia (5 wag)
2 )Radomiak (5 wag)
3) Wiedenka (5 wag)
4) Łukowianka (4 wag).
A teraz pozostałe kierunki:
5) Dęblin (4 wag)
6) Nasielsk (4wag)
7) Małkinia (4wag).
Razem 31 wagonów, czyli można zestawić jeszcze coś "na rano" na 3 wagony (Radom) a 4 w rezerwie. Ledwo - ledwo. Po porannym szczycie można zacząć łączyć relacje. Ale ciekawie by mogły wyglądać (Płock - Dęblin - Warszawa Zachodnia...; Łuków - Radom - Warszawa wschodnia...), Małkinia - Sochaczew - Warszawa Wschodnia...
Zobaczymy co tak na prawdę będzie chciał zrobić z tego prezio.
Jeden dzień wolny od pracy i takie pomysły się rodzą w pociągach![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Komentarz ludzi oczywiscie mniej więcej taki: "ledwo wymienili przecież, a już się popsuły"... Oczywiście każdy pamięta, kiedy było to ledwo ,a przypomnę, że było to dokładnie 12 lat temu.... Po 12 latach czasem coś potrafi się popsuć, szczególnie gdy pracuje w dość trudnych warunkach.
Ale jednak sposób przeprowadzenia remontu odebrałem tak, jak opisałem w "pochwałach i naganach".
Mnie znowu naszło co innego...
Nowy prezio KM zapowiadał powstanie nowej marki - ekspresów regionalnych... Ciekawym, jak on to zamierza zrobić, bo jak chce wystawić najlepszy tabor na to (a najlepiej nadają się piętrusy), to starczy tego co najwyżej do obsługi porannych przyspieszonych + rezerwa.
Powiedzmy że by to wyglądało tak:
1) Mazovia (5 wag)
2 )Radomiak (5 wag)
3) Wiedenka (5 wag)
4) Łukowianka (4 wag).
A teraz pozostałe kierunki:
5) Dęblin (4 wag)
6) Nasielsk (4wag)
7) Małkinia (4wag).
Razem 31 wagonów, czyli można zestawić jeszcze coś "na rano" na 3 wagony (Radom) a 4 w rezerwie. Ledwo - ledwo. Po porannym szczycie można zacząć łączyć relacje. Ale ciekawie by mogły wyglądać (Płock - Dęblin - Warszawa Zachodnia...; Łuków - Radom - Warszawa wschodnia...), Małkinia - Sochaczew - Warszawa Wschodnia...
Zobaczymy co tak na prawdę będzie chciał zrobić z tego prezio.
Jeden dzień wolny od pracy i takie pomysły się rodzą w pociągach
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jak by piętrusy zabrali z radomskich osobowych i w zamian daliby obiegi realizowane przez sochaczewską szopę, to pewnie ludzie by byli "wdzięczni"
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Teoretycznie dobry pomysł. A z drugiej strony można pomyśleć o przyśpieszonych w relacjach wręcz "przekątnych" typu Skierniewice - Siedlce, Skarżysko - Ciechanów, Płock - Dęblin. Tylko skąd składy i czy rzeczywiście aż tak potrzeba takich pociągów?przewoz pisze:Ale ciekawie by mogły wyglądać (Płock - Dęblin - Warszawa Zachodnia...; Łuków - Radom - Warszawa wschodnia...), Małkinia - Sochaczew - Warszawa Wschodnia...
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
^^ Składy... no cóż. Ja po prostu licze (pewnie się przeliczę), że składy będą optymalnie wykorzystane. Obiegi po 700-900km w dobie etc... Udało się z Flirtami, to uda się i z Bombardierami, a w całości z radomskiej raczej by nie wyleciały ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Natomiast na czyszczonka, serwis... trzeba robić zjazdy na Wschodni niestety, stąd dziwne obiegi by były.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Natomiast na czyszczonka, serwis... trzeba robić zjazdy na Wschodni niestety, stąd dziwne obiegi by były.